Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 5 [ 119 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kerstdessert, wat maak jij?

 
Profiel   

Oeh die sneeuwpop zou ik ook zo niet weten.

Ik moet mijn dessert wel mee kunnen nemen in de auto, ongeveer 50 minuten. Dus een ijsachtige wordt wel lastig vrees ik.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-16 14:20 



 
Profiel   

Ik wil een soesjes toren maken, iemand nog een goed soesjes recept? Lees overal dat die snel mislukken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-16 14:25 



 
Profiel   

Hier maken we een gevulde appelbol met vanilleijs en slagroom.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-16 14:30 



 
Profiel   

Vanille bavarois met rood fruit en een koekkruimelbodem :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-16 14:36 



 
Profiel   

Ik ga voor het eerst een Baked Alaska maken. Voor het eerst een toetje met ijs. Ik weet nog niet welk recept het gaat worden, en ik zit ook nog steeds te dubben wat voor ijs het moet worden, maar ik neig nu naar de Strawberry Cheesecake van B&J's. Tips zijn uiteraard enorm welkom :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-16 14:47 



 
Profiel   

Geniaal dat soesen idee! Maar dan wel maatje moorkop en dan gevuld met frambozen en chocomousse! Chocola er overheen en rollen in de kokos :). Alleen nog iets als muts verzinnen

Gulpje schreef
Ik ga voor het eerst een Baked Alaska maken. Voor het eerst een toetje met ijs. Ik weet nog niet welk recept het gaat worden, en ik zit ook nog steeds te dubben wat voor ijs het moet worden, maar ik neig nu naar de Strawberry Cheesecake van B&J's. Tips zijn uiteraard enorm welkom :)



Ik heb pas nog een recept gelezen voor een Baked Alaska banoffee pie, dus niet met ijs, maar met karamel, banaan en dan ipv de slagroom de merengue. Mocht je toch iets anders dan ijs willen :)

En anders miss een combi van 2 ijssoorten? Iets met chocola en iets met fruit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-16 15:25 



 
Profiel   

friesam schreef
Ik wil een soesjes toren maken, iemand nog een goed soesjes recept? Lees overal dat die snel mislukken.


Valt mee hoor. Je moet een roux maken en daar eieren (eidooiers? recept ligt thuis..) doorheen kloppen. Roeren met een houten lepel, geen garde! fail-prove is het nooit helemaal. Maar zelfs als je soesjes niet zo luchtig worden zijn ze nog lekker. Alleen wat lastiger te vullen :Y)
Ik heb altijd meer moeite met het perfecte glazuur...

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-16 19:45 



 
Profiel   

Ik denk dat het hier een regenbooh cake gaat worden :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-16 19:54 



 
Profiel   

Oshaa schreef
Geniaal dat soesen idee! Maar dan wel maatje moorkop en dan gevuld met frambozen en chocomousse! Chocola er overheen en rollen in de kokos :). Alleen nog iets als muts verzinnen

Gulpje schreef
Ik ga voor het eerst een Baked Alaska maken. Voor het eerst een toetje met ijs. Ik weet nog niet welk recept het gaat worden, en ik zit ook nog steeds te dubben wat voor ijs het moet worden, maar ik neig nu naar de Strawberry Cheesecake van B&J's. Tips zijn uiteraard enorm welkom :)



Ik heb pas nog een recept gelezen voor een Baked Alaska banoffee pie, dus niet met ijs, maar met karamel, banaan en dan ipv de slagroom de merengue. Mocht je toch iets anders dan ijs willen :)

En anders miss een combi van 2 ijssoorten? Iets met chocola en iets met fruit?


Ik denk dat ik daarna nooit meer een toetje hoef te eten, iets met too much, even for me :j

Twee ijssoorten is ook leuk inderdaad, voor het laagjeseffect ook :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-16 10:41 



 
Profiel   

Ik maak ook het toetje voor het etentje bij mijn ouders.

Ik maak chocolade/frambozen trifles. En ik maak ze in feestelijk glaasjes zodat het er leuk uitziet.

En ik maak een Red Velvet Cake roll voor bij de koffie oid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-16 10:45 



 
Profiel   

Ik heb net besloten om te gaan voor de baked alaska die in de libelle stond.
is met chocolade cake ( die maak ik ook zelf) elk jaar weer een gepuzzel, jeehh voor mijn allergie :+
maar ben benieuwd heb dit nog nooit gemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-16 21:10 



 
Profiel   

mala26 schreef
Ik heb net besloten om te gaan voor de baked alaska die in de libelle stond.
is met chocolade cake ( die maak ik ook zelf) elk jaar weer een gepuzzel, jeehh voor mijn allergie :+
maar ben benieuwd heb dit nog nooit gemaakt.


Met chocoladecake, wat heerlijk!

Wat voor ijssmaken gebruik je dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-16 13:09 



 
Profiel   

Hij was in een ander topic al eens langsgekomen maar ik ga deze maken voor tweede kerstdag :j
Maar dan iets aangepast, met cheesecake onderin het glas.

[ img ]

En dan de pavlova voor 1e kerstdag :D Denk in candy-cane smaak, met ijs. Of toch met fruit. Weet nog niet :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-16 15:38 



 
Profiel   

Wat een schatjes Warboel maar ik denk wel echt priegelwerk?? Ik ben meer van het gooi en smijtwerk.

Ik maak in ieder geval een bitterkoekjes mandarijn tiramisu en voor de ijsfanaten wil ik eigenlijk ook een bombe maken maar niet die alaska dus ik ben aan het zoeken naar een andere mooie afwerking. De vulling is niet zo moeilijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-16 15:42 



 
Profiel   

Ik begin hier toch wel een beetje te panieken, ik heb nog geen idee wat ik moet maken :')

Fruitige desserts vind ik niets dus het word iets nootigs of met chocolade denk ik maar wat? :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-16 15:43 



 
Profiel   

O ik hou van priegelwerk :j Heerlijk! Ik heb uitstekers voor het huisje gekocht bij Dille en Kamille, heb hier echt de perfecte glazen voor staan en ook al gingerbread kruiden gehaald. Oja en hele kleine priegelige marsepeinen hulsttakjes, zodat ik die met een pincetje er nog bij kan zetten :~ En heel fijn rood lint en leuke kerst cadeaulabels, zodat ik een lintje met zo'n label om het glas kan frunniken :D :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-16 15:48 



 
Profiel   

Oh gruwel :D :D :D ik ben echt totaal het tegenovergestelde. Ben soms ook te belazerd om goed naar een recept te kijken maar met zoete dingen is dat niet altijd heel verstandig!

Er staan nu stoofperen op, geen idee hoeveel en ik heb er maar wat bij gemikt! Komt vast vanzelf goed hahaha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-16 15:49 



 
Profiel   

Ja voor m'n opleiding kan ik ook uren aan een illustratie priegelen, met een 0,05 mm fineliner O:) Daardoor heb ik ook een hartstikke vaste hand, dat scheelt al een heleboel! :Y)
Het recept lezen is zeker met zoet wel handig ja _O-

Lekker stoofpeertjes! Daar komt het inderdaad niet zo nauw, beetje kruiden erbij.. Ook lekker als toetje met ijs! :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-16 16:03 



 

Tof Warboel, dat vraagt wel om een foto van je creatie als het af is!

Ik heb inmiddels een ander plan, geen clafoutis (ziet er toch net niet zo leuk uit als ik zou willen) maar een glaasje met onderin frambozencoulis met daarop een nougat-mousse. Nu alleen nog wat leuke decoratie verzinnen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-16 16:07 



 
Profiel   

Ja is goed hoor, ik zal hier een foto plaatsen :j

Morgen ga ik de candy cane pavlova testen maar dan als meringues :9 Moet even kijken hoe en wat precies met de hoeveelheid kleurstof en de hoeveelheid pepermunt extract. Daar wil je ook niet mee uitschieten :=

Sjiek Blijheid, nougat-mousse klinkt echt goddelijk :9 :9 :9 Qua decoraties, misschien stukjes nougat? Of wat fijn gehakselde noten en/of een patroontje met poedersuiker erbovenop ofzo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-16 16:10 



 
Profiel   

Ben bij Portugese familie en vrienden dit jaar in Portugal..daar hebben ze nooit gehoord van 'wat voor dessert zal ik eens maken dit jaar', nee, daar zetten ze gewoon 27 toetjes of meer op tafel :') hajjeeeee (recepten heb ik wel hoor ;-) )

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-16 16:17 



 

@Warboel; Super lekker én heel simpel is het. Nougat laten smelten in slagroom, laten afkoelen, en dat opkloppen met wat mascarpone erdoor, eventueel ook eiwitten om het nog wat luchtiger te maken. Kleine porties serveren :+ De wat zurige frambozencoulis erbij breekt het zoete heel lekker.
Nootjes er op had ik inderdaad bedacht :j Voor poedersuikerfiguurtjes is het kleurverschil denk ik wat klein. Misschien dat ik een mix doe van wat noten/nougatstukjes en iets van rode suikerpareltjes ofzo :)

@Alpha89: :wow: :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-16 17:52 



 
Profiel   

Ooo klinkt goed :9 je kan misschien ook iets doen met eetbare glitter? Ga ik ook gebruiken op m'n meringues :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-16 18:30 



 
Profiel   

Gulpje schreef
mala26 schreef
Ik heb net besloten om te gaan voor de baked alaska die in de libelle stond.
is met chocolade cake ( die maak ik ook zelf) elk jaar weer een gepuzzel, jeehh voor mijn allergie :+
maar ben benieuwd heb dit nog nooit gemaakt.


Met chocoladecake, wat heerlijk!

Wat voor ijssmaken gebruik je dan?


Ik heb pecannoteb/karamel ijs. ben echt heel benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-16 20:05 



 
Profiel   

Oeewww aplha! Als ik daar kom, kom ik daar tussen zes planken weer weg.
Ik zou me daar écht dood in eten!!!

Hier creatief met ballonnen, chocola en ijs. :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-16 20:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 5 [ 119 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen