Witvis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Witvis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-16 15:06

Beetje en onzinnig topic, maar ik wil weten of ik medestanders heb :+ .

Ik ben vrij makkelijk qua eten. Lust bijna alles. Er is echter één grote categorie van eten dat ik niet lekker vindt: vis, met name witvis. Ik weet niet precies waarom, maar ik vind eigenlijk alle witvis gewoon echt niet lekker. Gepaneerd gaat nog wel (met knoflooksaus :+) maar anders zit ik het met lange tanden te eten.

Zalm en tonijn lust ik wel en vind ik vooral rauw of gerookt lekker. Sushi is goddelijk. Rauwe haring is heerlijk en zeefruit geen probleem, maar gewoon gebakken witvis vind ik écht niet lekker, maakt niet uit welke soort...

Medestanders? :')

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Witvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 15:08

Ik ben ook geen fan van witvis alhoewel ik het wel met enige regelmaat in m'n giecheltje prop omdat de voedingswaarde zo gunstig zijn. Maar lekker vind ik het niet nee :n

Net als jij vind ik zalm, tonijn en sushi goddelijk.

Goof

Berichten: 28769
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Witvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 15:43

Serieus, je wil medestanders voor iets wat je niet lekker vindt? :')
Ik hoop dat we niet allemaal topics gaan openen over dingen die we niet lekker vinden, want dan staat bokt zo vol.

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-16 15:44

Goof schreef:
Serieus, je wil medestanders voor iets wat je niet lekker vindt? :')
Ik hoop dat we niet allemaal topics gaan openen over dingen die we niet lekker vinden, want dan staat bokt zo vol.

Jup. Wat kan ik zeggen, ik ben een waaghals.

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-16 15:45

phormicola schreef:
Ik ben ook geen fan van witvis alhoewel ik het wel met enige regelmaat in m'n giecheltje prop omdat de voedingswaarde zo gunstig zijn. Maar lekker vind ik het niet nee :n

Net als jij vind ik zalm, tonijn en sushi goddelijk.

Ik moet het eigenlijk meer eten vanwege de voedingswaarde idd, maar ik krijg het niet lekker, hoe het ook wordt klaargemaakt :/.

Piekosjj

Berichten: 5451
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 15:48

Iets eten wat je niet lekker vind 'omdat het gezond is', daar kan ik toch echt niet bij komen. Waarom wil je dat soort dingen jezelf aandoen? Ik zag op de campus een keer een meisje bijna over d'r nek gaan bij het leeglepelen van een avocado terwijl ze tegen haar vriendin riep "it's worth it - it's so healthy!"

8)7

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-16 15:51

Piekosjj schreef:
Iets eten wat je niet lekker vind 'omdat het gezond is', daar kan ik toch echt niet bij komen. Waarom wil je dat soort dingen jezelf aandoen? Ik zag op de campus een keer een meisje bijna over d'r nek gaan bij het leeglepelen van een avocado terwijl ze tegen haar vriendin riep "it's worth it - it's so healthy!"

8)7

:') Ik zeg ook "zou moeten" want ik ben echt waardeloos qua gezond eten haha. Misschien kan ik daar een topic over maken, als dat wel mag }> .

Piekosjj

Berichten: 5451
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 16:08

Maar waarom zou je iets 'moeten' eten? Tenzij je echt een bepaalde nutrient nodig hebt voor bijv medische redenen die alleen in dat ene voedsel te vinden is - ok, maar witvis is nou echt niet zo specifiek dat 't nutrients bevat die niet in andere dingen te vinden zijn.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 16:08

Ik neem aan dat je het over kabeljauw en schelvis en zo hebt (ik ken de term witvis alleen voor voorns en aanverwante zoetwatervissen).
Zie niet zo inwaarom je dat zo beslist moet eten; best gezond, maar niets essentieels.
Heb maar één tip, emigreer niet hier naar IJsland....

Brainless

Berichten: 29722
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 16:20

Ierpier schreef:
Ik moet het eigenlijk meer eten vanwege de voedingswaarde idd, maar ik krijg het niet lekker, hoe het ook wordt klaargemaakt :/.

Witvis is veel minder in voedingswaarde dan "vette" vis (zoals haring, makreel, zalm, tonijn).
Waarom dan gaan voor een vis die je niet lekker vind, terwijl er vissoorten zijn die jij heel lekker vindt en een een beter alternatief zijn?!

Valentijn5
Berichten: 1661
Geregistreerd: 11-08-05

Re: Witvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 13:30

Ik ben daar ook niet zo'n fan van. Maar vis is gezond. En ben het dus leren eten. En nu gaat het wel. :j