Een lekker recept voor curry!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Een lekker recept voor curry!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-16 18:20

Ik ben heel internet aan het afzoeken naar een lekker, niet al te moeilijk curry recept.
Misschien kunnen jullie me helpen? Ik houd wel van pittig en ik weet dat ik een variant met boontjes erg lekker vond.

Simoonzel

Berichten: 2200
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Wageningen

Re: Een lekker recept voor curry!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 18:29

Ik eet vaak gele curry met kokosmelk, erwten, paprika, munt en ananas. :D

Supervixen

Berichten: 12871
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Een lekker recept voor curry!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 18:32

Ik eet wel eens de vegetarische bloemkoolcurry van de appie. Zoeken op bloemkoolcurry met ananas amandelsalsa. Valt hier erg in de smaak en is makkelijk te maken.

troi
Berichten: 17021
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Een lekker recept voor curry!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 19:42

kokosmeld met vadouvan (oa bij de jumbo te halen van jonnieboer kruiden) als basis nemen en daar kun je alles bij in doen dat je lekker vindt, bijv kip en roerbakgroenten.

Esme_

Berichten: 279
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Hengelo

Re: Een lekker recept voor curry!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 19:45


Exitium

Berichten: 7155
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 03:45

Panang moo blijft heerlijk. :9

Weet niet of dit potje lekker is (haal 'm zelf altijd bij de Sligro), maar dit soort currypasta heb je er voor nodig: https://www.ah.nl/producten/product/wi2 ... urry-paste


Nodig voor twee personen:
- Currypasta
- 250-300 gr varkenshaas
- 250 ml kokosmelk
- Spaanse peper
- Limoen
- Verse dragon of munt
- Suiker
- Vissaus


Bereiding:
- Varkenshaas in dunne plakjes snijden. Zouten en peperen en heel kort (half minuutje per kant) aanbakken, dan uit de pan halen en opzij leggen
- Currypasta (hoeveelheid naar smaak, is de eerste keren proberen, meestal zit ik rond 1.5 eetlepel p.p.) even aanbakken in wat olie. Als de geuren vrijkomen een derde van de kokosmelk toevoegen en door elkaar roeren
- Blijven roeren tot de mix droog begint te worden, dan het vlees er weer bij doen en zorgen dat de pasta je vlees goed coat.
- Rest van de kokosmelk erbij, doorroeren en verwarmen tot je vlees naar wens is (let op: het is dungesneden varkenshaas, dus dat gaat heel snel). Voeg terwijl je hierop wacht wat limoenrasp toe en suiker en vissaus naar smaak. Snij ook je dragon of munt fijn en je Spaanse peper in halve ringen
- Serveren met rijst en sperziebonen. Doe bovenop je curry nog wat limoenrasp, een paar ringetjes Spaanse peper en wat dragon/munt ter garnering.

Het is een wat dikkere curry (weinig saus), maar één van m'n absolute favorieten. :)

Afbeelding

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Een lekker recept voor curry!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 11:01

"Luievrouwencurry"

Kip, gehaktballetjes, whatever aanbakken. Ondertussen in de blender: 1 blik cocosmelk, tomaten, gember, koriander, garam masala, kuruma, en een dikke schep curry pasta. Dat laten blenden tot het vlees begint gaar te worden. Wat extra groentjes bij het vlees doen en wanneer alles begint gaar te raken onderzetten in de smurrie en dan wachten :)

Many
Berichten: 8275
Geregistreerd: 30-10-04

Re: Een lekker recept voor curry!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 11:30

Als ik snel een curry wil maken, gebruik ik de Curry Madras van Jonnie Boer (te koop bij AH). Het recept is dan ongeveer als volgt:

- Ui en knoflook fruiten
- Vlees toevoegen (kip bijvoorbeeld) en even een paar minuten meebakken
- Gesneden groenten toevoegen (lekker bij deze currypoeder is zoete aardappel en sperziebonen, maar die zou ik beide van tevoren wel even beetgaar koken).
- Currypoeder toevoegen, ongeveer 2 à 3 eetlepels. Daarnaast voeg ik nog een beetje korianderpoeder en chilipoeder toe. Alle kruiden even meebakken.
- Kokosmelk toevoegen en het geheel aan de kook brengen.
- Even laten doorkoken tot je de gewenste dikte hebt en alles gaar is. Op smaak brengen met peper en zout.