Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 68 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Gezonder eten, tips?

 
Profiel   

Normaal moet je toch rond de 2000 kcal per dag zitten?
Ik vond de hoeveelheid kcal per dag nog reuze mee vallen met hoe weinig dit is.
(Plus wil mijn vriend niet mee nemen in mijn plannen, die wordt dan echt graadmager haha) Dus het avond eten ga ik er niet op aanpassen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-16 11:27 



 
Profiel   

Niet iedereen zit rond de 2000 kcal per dag. Hangt er ook beetje vanaf wat je zoal doet op een dag. Ik heb gemerkt van mezelf dat als ik de hele dag op kantoor zit 2000 echt te veel is voor mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-16 11:33 



 
Profiel   

Ik lees vanavond alles even goed door. Ik eet eigenlijk precies hetzelfde als jou! Ik ben van 64 naar 70 kg gegaan en ik zou graag terug willen naar mij oude gewicht, heb mij een beetje laten gaan de laatste tijd qua eten. Ik wil in het nieuwjaar ook met mijn vriend beginnen op de sportschool, ik ben zelf helaas altijd moe (bloedonderzoek zegt dat ik gezond ben). Ik reis elke dag drie uur voor school, dus dan eet ik vaak ook uit verveling. Ik hoop dat dit topic mij een beetje op weg helpt! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-16 11:35 



 
Profiel   

Op deze website moest je invullen;
man/vrouw
lengte
gewicht
aantal uren sport per week.

Op dit moment sport ik niet meer dan 3 uur per week.
Naast 5 min naar stage fietsen per dag, en het paardrijden doe ik momenteel niets :=

Daarom vond ik denk ik die 1.747 kcal ook best mee vallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-16 11:36 



 
Profiel   

ingridxxs schreef
Ik lees vanavond alles even goed door. Ik eet eigenlijk precies hetzelfde als jou! Ik ben van 64 naar 70 kg gegaan en ik zou graag terug willen naar mij oude gewicht, heb mij een beetje laten gaan de laatste tijd qua eten. Ik wil in het nieuwjaar ook met mijn vriend beginnen op de sportschool, ik ben zelf helaas altijd moe (bloedonderzoek zegt dat ik gezond ben). Ik reis elke dag drie uur voor school, dus dan eet ik vaak ook uit verveling. Ik hoop dat dit topic mij een beetje op weg helpt! :)


Leuk! Ik ken het, moest ook altijd 2 uur voor school de deur uit, nu kan het met een kwartiertje haha.
Maar ik zit net een maand op mijn stage dus nog altijd krijg ik veel nieuwe indrukken en info die ik moet onthouden. Dat slurpt ook energie.. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-16 11:38 



 
Profiel   

LoveUggs schreef
ingridxxs schreef
Ik lees vanavond alles even goed door. Ik eet eigenlijk precies hetzelfde als jou! Ik ben van 64 naar 70 kg gegaan en ik zou graag terug willen naar mij oude gewicht, heb mij een beetje laten gaan de laatste tijd qua eten. Ik wil in het nieuwjaar ook met mijn vriend beginnen op de sportschool, ik ben zelf helaas altijd moe (bloedonderzoek zegt dat ik gezond ben). Ik reis elke dag drie uur voor school, dus dan eet ik vaak ook uit verveling. Ik hoop dat dit topic mij een beetje op weg helpt! :)


Leuk! Ik ken het, moest ook altijd 2 uur voor school de deur uit, nu kan het met een kwartiertje haha.
Maar ik zit net een maand op mijn stage dus nog altijd krijg ik veel nieuwe indrukken en info die ik moet onthouden. Dat slurpt ook energie.. :j


Ik heb net snel nog even wat doorgelezen, en ik lus eigenlijk ook geen groente! Gister avond nog heb ik alle groenten uit de macaroni gezocht. Wat grappig, ik herken me echt in jou verhaal. Het liefst eet ik bijv. spaghetti met kaas en saus en meer niet :P Als enigst fruit lus ik trouwens appel, echt heel slecht dus ik vraag me af hoe ik gezonder eten kan.. ik ga wel de app myfitnesspal downloaden om de calorieën bij te houden. Ik heb dit vaker geprobeerd, ik hou het drie weken vol. De eerste dagen zit ik savonds trillend op de bank omdat ik te weinig suiker binnen heb gekregen. Ja ik heb dus een suiker verslaving! Ik hoop zo dat het me nu wel lukken gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-16 11:42 



 
Profiel   

Ik heb een tijd geleden mezelf gereset om het zo maar te noemen. Ik at geen zuivel, gluten, suikers (toegevoegde) en een heel beperkt aantal E-nummers. Na 2 weken ben ik wel langzaamaan wat suikers gaan eten, maar heel beperkt. Vooral de natuurlijke suikers die in producten (fruit) zitten.

Ik ben in ongeveer 2 maand tijd 8 kilo afgevallen en ik had totaal geen honger. Ik telde ook geen calorieën, gewoon een kwestie van goed en gezond eten dat niet te veel invloed heeft op je bloedsuikerspiegel en op je darmflora. Je darmen bevatten allerlei bacteriën en die bacteriën zijn afgestemd op je eetpatroon. Heb je een slecht eetpatroon, dan heb je ook slechte bacteriën, heb je een goed eetpatroon, dan is je darmflora beter in balans.

De slechte bacteriën vragen continu om voeding, en dan wel de slechte voeding. Om je darmflora in balans te brengen, moet je deze dus eerst herstellen. Dat heb ik dus gedaan door een groot aantal soorten voedsel (zie hierboven) te schrappen. Uiteindelijk voeg je dat langzaam aan weer toe, waarbij je tot 30% van het 'slechte' voedsel kan eten. 70% blijft bestaan uit gebalanceerd eten zonder gluten, zuivel enz. zodat de slechte bacteriën niet meer de overhand krijgen.

Heb het zelf te veel losgelaten, ga er zo snel mogelijk weer mee starten

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-16 11:50 



 
Profiel   

een pond per week ( 500 gram ;) ) is een gemiddelde.
de ene keer val je wat meer af, de andere keer wat minder.
Het gaat zich erom dat het een uitgebalanceerd menu is.
Het is inderdaad berekend op je lengte, gewicht en sporten per week.
Wat het voordeel hier van is is dat de avondmenu's gewoon lekkere gerechten zijn, variërend maar ook "normale" pot. Je vriend kan dus die maaltijd gewoon mee-eten zonder dat hij afvalt, hij hoeft de rest van de dag niet te volgen wat jij volgt ;)
Zo doe ik dat met mijn vriend ook. die mag evengoed wel wat kg's kwijt maar houdt zich niet zo aan het schema als wat ik doe.
en als je iets niet lust, dan is er de variatielijst. eigenlijk kun je je het altijd wel samen stellen zodat je het wel lust denk ik.
je moet in principe wel de dag volgen volgens het schema maar of je het tussendoortje nu als ontbijt doet en het avondeten als lunch maakt geen bal uit.
voordeel is ook nog eens dat het maar 14,95 per maand kost ( ik ben nu een jaar lid en heb zelfs een actieprijs voor 4,95 per maand voortaan gekregen zolang ik lid ben)
meeste programma's ben je al een vermogen kwijt, dat valt hier reuze mee.
elke week nieuwe schema's. recepten zijn makkelijk te volgen, de ene keer meer werk dan de andere keer, maar je kunt ook gewoon dagen wisselen.
via mail kun je ondersteuning krijgen waar nodig en via de besloten facebookpagina waar de leden en het team op te vinden zijn.
wordt vanalles op gezet, van ups tot down van positief tot het lukt me even niet tot grappige dingen en verdrietige berichten.
wat het voordeel is, je krijgt een heel schema voor een dag, bij bv sonja bakker moet je nog zelf gaan combineren waardoor je wellicht weer bepaalde voedingsstoffen mist.
voor mij werkt het super en voor de bijdrage hoef ik het zeer zeker niet te laten

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-16 13:56 



 
Profiel   

Kwa smoothie kan je best heel veel proberen! Ik ben een zeer moeilijke eter en at bijna geen groenten, nu eet ik elke ochtend een smoothie met een hoop groenten erin. De basis van mijn smoothie bestaat uit water, 1 kleine banaan, 3 flinke handen bladspinazie, beetje havermout en verder vul ik het aan met o.a. rode bieten, boerenkool, venkel, avocado, pompoen en vast nog wel meer :D Om het voor mezelf iets lekkerder te maken doe ik er standaard een heel klein beetje limonadesiroop bij.. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-16 14:41 



 
Profiel   

Ik vind dan zelf spinazie ook niet lekker maar hoorde hier van iemand dat de combi van spinazie en banaan een goede is. Juist omdat banaan vaak wat overheerst, dus dit maakt het wat zoeter.
Die wil ik zeker eens gaan proberen om te kijken of het wat is.

Het lijkt mij heel raar om al die dingen die jij noemt te combineren met wat limo haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-16 14:47 



 
Profiel   

Ik lust niks los van elkaar, alleen de banaan.. :D De limo is vooral om er toch iets wat zoetigs van te maken, alles bij elkaar zorgt er ook voor dat je van niks echt iets specifieks proeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-16 15:07 



 
Profiel   

Werkt goed hoor, banaan overheerst idd flink, perfect om mee te mixen als je toch de goede dingen wilt binnen krijgen. Wel de spinazie goed wassen (of gewassen kopen) anders zit je met een mond vol zand :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-16 20:26 



 
Profiel   

Haha dat is een goede tip, daar zou ik niet aan denken namelijk hahaha.

Gister geen smoothie, maar crackers als ontbijt. Tussendoor brood met runder rookvlees en mn snoep komkommertjes natuurlijk. Van een collega wat avocado geproeft maar dat vind ik dus niet lekker. Zit zo weinig smaak aan dat je eigenlijk niet zo veel proeft. Zou het wel ergens bij kunnen gebruiken aangezien ik het toch niet proef want schijnt heel gezond te zijn!

Gister mijn kippensoep op met aangebrande bodem, want deze was ik even vergeten := Gelukkig smaakte de kippensoep verder goed, dit gebeurd me maar 1x natuurlijk!
Vandaag begint mijn dag met een smoothie met banaan en aardbeien.
Deze valt meer in de smaak dan die met banaan, sinasappel en mango :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-16 10:22 



 
Profiel   

Voedingstips genoeg gekregen zie ik. Maar vergeet niet te bewegen! Als volwassene is het advies om minimaal vijf maar liever zeven dagen per week minimaal een half uur te bewegen. Dat hoeft niet sporten te zijn (met zweten en afzien) maar wel even lekker fietsen of lopen zodat je hartslag wat omhoog gaat.

Als je dat gaat doen zul je merken dat je minder moe wordt, ook na een dag kantoorzitten. Ga bv in de pauze een kwartier lopen in een lekker tempo en fiets op weg naar huis een stukje om zodat je een kwartier op de fiets zit ipv vijf minuten. Je gaat je echt energieker voelen!

En afvallen gaat ook makkelijker als je beweegt, ookal is dat nu niet je hoofddoel, het is wel mooi meegenomen toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-16 13:30 



 
Profiel   

Zeker mooi meegenomen idd! :j

Het komt hier regelmatig voor dat ik even moet helpen met de partij begeleiding. Partijen naar de juiste bestemming brengen.
Gister 16 dozen wijn moeten sjouwen, daar ga je goed van zweten :+
Zo nu en dan komt het dus nog wel eens voor dat ik niet de hele dag achter de pc zit maar ook daadwerkelijk dingen moet doen :=

Beweging mag zeker omhoog hier. Ik ben voornamelijk moe van alle nieuwe informatie die ik dagelijks te verwerken krijg. :j
We hebben maar 1 pauze van een half uurtje, dus daarin lekker een flink stuk gaan wandelen zit er eigenlijk niet zo in. Moet ook tijd hebben om op mijn gemak mn brood te kunnen eten natuurlijk :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-16 13:39 



 
Profiel   

Die nieuwe info verwerk jij makkelijker en beter als je fysiek fitter bent. Dus ik zou toch in de benen gaan, juist in de pauze, al loop je maar een kwartiertje.

Succes in ieder geval!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-16 13:42 



 
Profiel   

Nog een tip voor het drinken.
Ik dronk altijd heel veel cola en daar ben ik mee gestopt.

Maar alleen water en thee vind ik te saai en drink ik te weinig. Ik varieer mijn thee door allerlei kruidenthee te drinken. Dat scheelt al veel.

En tegenwoordig heb ik altijd een flesje bruisend water met een smaakje bij als ik ga werken.
Dit is net zo gezond als gewoon water en voor mij geeft het het gevoel dat ik toch frisdrank drink.
Op het werk meestal een halve liter en thuis ook nog een halve liter, dus alweer een liter extra.
Je hebt het ook van andere merken dan spa, maar deze zijn het: https://www.spa.nl/producten/spa-bruisend

Niet verwarren met spa fruit, want die zijn niet zo gezond en zit veel suiker in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-16 11:11 



 
Profiel   

Ik ging inderdaad tijdens m'n bachelor eindproject ook altijd wandelen in de pauze. Op een gegeven moment merkte de rest van de groep dat ze ook lamlendig werden van het zitten, toen kwam iemand aanzetten met een frisbee en sinds toen zijn we elke dag gaan frisbeën :D Niet dat het daar nu het weer voor is, maar even een blokje om kan zomaar aanslaan bij je collega's en dan wordt het nog gezellig ook
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-16 15:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 68 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen