Merengue op zelf gemaakte ijstaart, invriezen ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Duhelo

Berichten: 28538
Geregistreerd: 29-05-03

Merengue op zelf gemaakte ijstaart, invriezen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-16 12:39

Jaarlijks gaan we achter zo een super lekkere iglo met een zachte (afgebrande) merenguetopping erop, ding zit dan ook gewoon in de vriezer, minuutjes voordien uithalen en het is super lekker!

Nu, mijn eerste zelfgemaakte ijstaart zit in de vriezer, een bodem van merengue in de oven, en die moet vanavond mee om kerst te gaan vieren.
Het idee is, om als de bodem klaar is, de taart erbovenop te zetten, de boel af te spuiten met merengue, afbranden en dan zo de vriezer erin, maar zal dit met zelfgemaakte merengue ook lukken? Of moet er iets speciaals mee gebeuren voor het kan ingevroren worden?

Avelienvd

Berichten: 7223
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Merengue op zelf gemaakte ijstaart, invriezen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 21:15

denk dat dan een italiaanse merengue het beste houdbaar is.
die heeft van zichzelf nl al iets meer body

Oedi

Berichten: 770
Geregistreerd: 17-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 21:55

Ik heb laatst gelezen dat dit niet gaat, omdat de merengue bevriest en bij ontdooien dus smelt, waarna je een natte drab overhoudt. Is het niet mogelijk de taart erop te doen en pas als je hem wil gebruiken, de merengue erop doet?

Edit: ik zie nu pas dat je hem vanavond gebruikt. Ben benieuwd hoe het gelukt is! Smakelijk!:)

irisdepony
Berichten: 416
Geregistreerd: 26-10-10

Re: Merengue op zelf gemaakte ijstaart, invriezen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 21:58

merengue............ gewoon opeten !!

Duhelo

Berichten: 28538
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Merengue op zelf gemaakte ijstaart, invriezen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-16 00:54

nou. een deel van de merengue is inderdaad al zo mijn buik in verdwenen hoor. spul is machtig lekker :D.

de merengue is geen drab geworden, maar is wel weer wat schuimig geworden. Als ik hem vers eropdoe is die supee, maar zodra hij enkele uurtjes in de koelkast gestaan heeft wordt hij een soort van poreus.

Italiaanse merengue zeg je? eventjes opzoeken dus. ..