Thee Topic?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prairy
Berichten: 9072
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 14:26

Ik meld me hier ook, ook fervent thee drinker, rooibos is favoriet bij mij, mijn man is meer van de muntthee.

Ik haal bij Simon Levelt, maar ook in Eindhoven bij InfiniTea (zit ook in de Markthal in Rotterdam), die hebben ook heel lekkere thee.

Ik ga volgend jaar een deel van mijn tuin inrichten als theepluktuin, dus met munt, citroenmelisse, tijm etc etc.

En ooit, ooit, misschien wel mijn eigen theehuisje beginnen :D En daarbij dan ook dat men zelf zijn thee deels kan plukken :)

Tazzey
Berichten: 9504
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 16:48

Leuk idee Prairy!

Ik ben momenteel munt aan het groeien in mijn mini moestuintje, niets lekkerder dan écht verse muntthee.

kwii
Berichten: 1746
Geregistreerd: 23-04-08

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 11:06

Ik heb mijn thee-verzameling aangevuld met Kamille, Pepermunt en Vijg-Basilicum van de Beleef in Renkum. Geinig zaakje, en de thee is echt helemaal niet duur daar! (Hij smaakt wel goed ;) )

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 11:14

Lekker, thee!

Ik ben sinds augustus vorig jaar fan van de thee van Het Eversdal.
Ik krijg daar momenteel elke maand de thee van de maand automatisch toegestuurd en heb al een aantal erg lekkere thee's gedronken.

Ik maak mijn thee overigens met een Quooker en een (vlees)thermometer, om de thee in de juiste temperatuur water te laten trekken.

Ik ben erg fan van de rooibos Energy van het Eversdal, van de Romeo en Julia en van de Cranberry thee.

lisem94

Berichten: 676
Geregistreerd: 01-03-10
Woonplaats: Ergens in zuid-west Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 11:19

Wat een aparte smaken kwii, Vijg-Basilicum klinkt best interessant. Wat voor soort thee is het?

Ik hoor trouwens best veel mensen over muntthee met honing? Is dat nou echt zo lekker?

Ik heb de geluksthee van de Jumbo geprobeerd gisteren. Was echt geen succes, bah :r. Het was groene thee en dat had ik al eens eerder geprobeerd, wel een andere smaak en dat was ook niks.

Ik blijf vanaf nu maar weg van de groene thee denk ik. :)*

Tazzey
Berichten: 9504
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 11:26

Muntthee met verse munt en wat verse honing van de imker is echt zalig! Het is zeker in de warme maanden een echte traktatie. Ik zou het zeker eens proberen, gewoon wat verse munt halen en dat in warm water laten trekken, paar druppeltjes honing erbij en genieten maar.

De geluksthee zegt me niet zo veel, ik ben ook niet zo thuis in de zakjes-thee want die vind ik nooit echt lekker. Groene thee is er ook in heel veel soorten hoor, je moet alleen wel opletten dat je het op de goede temperatuur zet want op 100 graden verbrandt de thee en is hij echt niet lekker meer. Ik zet mijn groene en witte thee op 80 graden, dan zijn ze op hun lekkerst.

Ik gebruik deze waterkoker, echt een fijn ding.

Afbeelding

Siamsmeesje

Berichten: 2236
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 11:28

Groene thee wordt erg bitter als je het maakt met kokend water. Groene thee zet je het liefst met water van 80-85 graden, en dan smaakt het een stuk beter :j

Zelf moet ik helemaal niets van rooibos hebben (bleh), erwtenplanten stop ik immers ook niet in m'n thee (beide vlinderbloemigen) :=
Ik heb dan ook erg weinig met al die smaakjes die tegenwoordig zoveel op de markt verschijnen. Hoewel de chocolade-thee die ik ooit in een kerstpakket aantrof, wel heel erg lekker was :9

Kom je echter aan met de pure klassiekers in zwart, groen, wit, oolong en de rest (Royal First Flush :9) ben ik helemaal happy. Mijn grootste favouriet is toch wel de lapsang souchong :D

En ja, ook ik heb als theeleut een waterkoker met verschillende temperatuurinstellingen. Gewoon een simplele van Tomado bij de Blokker, en dat ding gaat inmiddels een jaar of 3 al mee.

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 11:57

Siamsmeesje schreef:
Groene thee wordt erg bitter als je het maakt met kokend water. Groene thee zet je het liefst met water van 80-85 graden, en dan smaakt het een stuk beter :j

Dit was voor mij ook de eye-opener, groene thee niet van net gekookt water zetten maar even af laten koelen voor ik het zeefje erin hang.

Daarvoor vond ik groene thee ook echt niet lekker en nu juist wel.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-18 13:51

Wit zet ik zelfs op maar 60 graden

Tazzey
Berichten: 9504
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 15:07

Dat vind ik dan weer niet lekker, te koud voor mij. Maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak.

kwii
Berichten: 1746
Geregistreerd: 23-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 17:34

lisem94 schreef:
Wat een aparte smaken kwii, Vijg-Basilicum klinkt best interessant. Wat voor soort thee is het?


Op het pakje staat het zo beschreven:
"Vijg Basilicum
Witte thee fruitmelange

Een licht kruidig basilicum word vervolmaakt door de heerlijke exotische smaak van vijgen, ananas, witte thee, zoete zwartebessen, rode/witte hibiscus, dragon, rozenknopjes."


Een waterkoker met temperatuurregeling staat ook hoog op mijn verlangenlijstje.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 19:04

Groene en witte thee is nog lekkerder als het water onder de 80 graden is. 70 vind ik het lekkerst voor groene thee, 60 vind ik net te koud.

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 19:55

Hier ook een theefanaat :)
Heerlijk een kopje thee.
Ik drink het meest:
- muntthee (vers en uit zakje)
-kamillethee uit zakje
-andalusia thee van lipton
-andere kriidige thee's

Wel alleen maar zonder zwarte thee.

In de toeko.st wil ik wel weer losse thee's gaan halen maar dat is nu ivm een verbouwing die nog een hele tijd gaat duren absoluit niet handig.

Vraagje:
Heeft er iemand van jullie een heetwaterdispensor?
Ik moet een nieuwe waterkoker en ben aan het twijfelen om niet te gaan voor zo een. Ooit ergens gewoond waar we er een hadden en dat was wel erg fijn.
Ik dacht aan deze

https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_t ... 08912.html

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 19:58

/Knip
Verkeerde topic.../

Nu ontopic:
Ikk heb dus alleen een Quooker en daar komt het met iets van 95 graden in mn glas.
Ik zet er een thermometer in en wacht geduldig tot het water is afgekoeld tot de temperatuur die op de verpakking van de bewuste thee staat die ik wil drinken.
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 05-06-18 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Tazzey
Berichten: 9504
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 20:06

Arabella, mijn vol automaat koffiemachine heeft die optie ook maar ik vind het fijner, en goedkoper om steeds vers water op te warmen.

MizzMontana

Berichten: 5678
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 20:15

Wat leuk een thee topic!
‘s ochtends ben ik een echte cappuccino of espresso machiatto drinker maar vanaf de lunch stap ik over op thee.
Oolong is hier favoriet, en dan op dit moment de milky oolong.

Evel_Knievel

Berichten: 2033
Geregistreerd: 14-12-06
Woonplaats: Lima, Zweden

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 22:03

Groene thee zet ik altijd op 80 graden. Mijn favoriet op dit moment is eentje van Pukka...jasmin serene green oid heet die.

DideH
Berichten: 7002
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 19:24

Oehhh thee topic <3

Hier een hele verzameling van Simon Levelt. Ik sta open voor goede suggesties voor zomers thee, heb nu vooral herfst/winterthee soorten staan :j

Kwam vandaag ook de tastea website tegen, maar holy die thee is prijzig :oo

Tazzey
Berichten: 9504
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 19:25

Ik krijg de producten van Tastea niet weg. Het is kwalitatief geen goede thee. Ik blijf lekker bij Lévelt hangen.
Een heerlijke thee voor dit moment is, wederom de Royal First Flush.

Siamsmeesje

Berichten: 2236
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 09:42

Lévelt heeft inderdaad hele goede thee. Zou wel willen kopen weer, maar dan krijgen ze hier een rolberoerte _O-
Toen wij hierheen verhuisden was online nog niets, dus heb een heleboel ingeslagen toen. Vervolgens nog her en der wat andere thee bijgekocht...... Het zal duidelijk zijn dat mijn voorraad nog ruim voldoende is O:)

Nu haal ik alleen nog als ik iets echt bijzonders vind, want het moet toch allemaal een keer op :j

Tazzey
Berichten: 9504
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 11:48

Dat heb ik ook gehad in het begin maar een bepaald moment is de thee gewoon niet lekker meer en moet het weg. Dat vond ik erg zonde dus ik haal tegenwoordig nog maximaal vier soorten thee en haal pas weer nieuwe als het bijna op is.

Siamsmeesje

Berichten: 2236
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 19:41

Klopt, maar ik heb de thee gelukkig vacuüm en in het donker liggen, dat scheelt al een heleboel. Maar het eind begint ondertussen in zicht te komen gelukkig, en dan moet ik maar eens gaan kijken welke thee ik absoluut in huis wil hebben, en welke af en toe voor het lekker gehaald wordt.

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 20:02

Is pukka zakjes of losse thee?

Afbeelding
Het groeit sneller dan ik drink! Ik heb gewoon een deel ingevroren :j honing krijg ik altijd van mijn moeder, die koopt het bij een imker vlakbij onze paarden :) in ons nieuwe huis wil ik ook graag een waterkoker met temperatuurregeling

Tazzey
Berichten: 9504
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 20:11

Oh dat staat garant voor veel kopjes heerlijke thee! Ik haal mijn honing ook bij de imker (heel luxe vlak achter mijn huis), ik vind dat zoveel lekkerder dan honing uit de supermarkt.
Mijn favoriet op dit moment is dennenhoning of duin honing.

Siamsmeesje

Berichten: 2236
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 09:46

Eight schreef:
Is pukka zakjes of losse thee?

[ [url=m/drmifH.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het groeit sneller dan ik drink! Ik heb gewoon een deel ingevroren :j honing krijg ik altijd van mijn moeder, die koopt het bij een imker vlakbij onze paarden :) in ons nieuwe huis wil ik ook graag een waterkoker met temperatuurregeling

Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb +:)+
Hier ook genoeg munt om in te vriezen, ik ga maar eens op zoek naar een mooi doosje, kan ik van de winter ook eens lekkere muntthee maken :9