Thee Topic?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kking

Berichten: 1005
Geregistreerd: 24-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 08:35

Mokje is leuk maar ik drink graag uit een grote beker. Deze gisteren op de markt gekocht. Bunzlau als je goed kijkt zie je dat het een engel is.
Afbeelding

cursebreaker

Berichten: 11438
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 08:54

Bekers hebben hier normaal ook voorkeur - ik heb een collectie van een stuk of 35 denk ik? Ik spraar ook Disney mokken enz. aangezien we daar een paar x per jaar zijn. Het is een soort van verslaving geworden haha - maar ik vond 'm zo leuk en voor tussendoor te gebruiken lijk me een kleinere mok ook wel eens prettig. Vond het ook wel bijzonder dat ze met de hand gemaakt worden, dus het is echt een unieke mok wat ik dan krijg. Ben eens benieuwd :)

Erg leuk hoor met dat Engelen motief erop!

Ben benieuwd ook hoe de herfst thee smaakt van Simon Lévelt.
Heeft iemand hier 'm al gehad?

Judass

Berichten: 4827
Geregistreerd: 20-05-09

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 10:07

Ik hou helemaal niet van blond Amsterdam, maar ik heb twee thee bekers en die zijn heerlijk <3. Een in Efteling thema.

Nee nog niet gehad! Hebben ze iets met kaneel en (milde) appel? Dat is voor mij echt herfst.

DideH
Berichten: 6998
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 10:10

Ik ben echt dol op de namiddag melange van Simon Levelt in de herfst <3

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 10:15

HelmerG schreef:
Bekers hebben hier normaal ook voorkeur - ik heb een collectie van een stuk of 35 denk ik? Ik spraar ook Disney mokken enz. aangezien we daar een paar x per jaar zijn. Het is een soort van verslaving geworden haha - maar ik vond 'm zo leuk en voor tussendoor te gebruiken lijk me een kleinere mok ook wel eens prettig. Vond het ook wel bijzonder dat ze met de hand gemaakt worden, dus het is echt een unieke mok wat ik dan krijg. Ben eens benieuwd :)

Erg leuk hoor met dat Engelen motief erop!

Ben benieuwd ook hoe de herfst thee smaakt van Simon Lévelt.
Heeft iemand hier 'm al gehad?


Ik heb ook een disneymokken verslaving :') is altijd een leuke niet te dure souvenir :p
Als ik mijn huidige thee's een beetje op heb wil ik ook eens bestellen bij simon levelt of een andere. Ben benieuwd naar de verschillen in smaak met mijn huidige losse thee's.

Siamsmeesje

Berichten: 2236
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 13:14

Vroeger dronk ik ook graag uit bekers, vooral mijn bone china bekers met theeplant-motief. Maar tegenwoordig drink het liefst uit mijn dubbelwandige theeglazen.
Als ik nu uit een beker of gewoon theeglas drink valt het pas op hoe snel die afkoelen :oo

Straks ook even bij Simon kijken, ik zoek nog een fijne winterthee, vroeger had ik die van De Tuinen, maar ik wil ook wel eens een andere proberen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-18 13:47

Ik vind thee het lekkerst uit een glas....
Don’t ask me why ;)

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 14:11

1 van mijn lievelingsmokken van het moment
Afbeelding
Nu met appel perzik thee (met oolong erin).

DideH
Berichten: 6998
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 15:27

Ik houd het bij de halve liter glazen van pickwick :+

Net de herfstthee meegenomen in de stad bij de simon levelt, hij rook wel echt lekker, dus ben benieuwd.

Kon hem eerst niet vinden in de winkel en toen zeiden ze: oh maar die staat buiten, want hij is zó populair! Ga hem zo proeven

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 19:43

Super leuk topic dit! Ik dacht dat ik al veel had :O haha.

Ik heb van Simon Lévelt:
- roos framboos
- romantic rose
- rooibos vanille
- rooibos kaneel

En van een plaatselijk winkeltje hier:
- sweet honey
- China jasmijn

Vooral bij het studeren drink ik erg veel thee. Heerlijk <3

DeMaJai
Berichten: 281
Geregistreerd: 03-02-10
Woonplaats: Gouda

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 20:02

Ik hou van alle thee :)

Judass

Berichten: 4827
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 20:22

DideH schreef:
Ik houd het bij de halve liter glazen van pickwick :+

Net de herfstthee meegenomen in de stad bij de simon levelt, hij rook wel echt lekker, dus ben benieuwd.

Kon hem eerst niet vinden in de winkel en toen zeiden ze: oh maar die staat buiten, want hij is zó populair! Ga hem zo proeven


Ik heb hem ook gehaald, dankzij dit topic :P. Ik vind ´m lekker!
Ik heb alleen wel erg veel zwarte thee nu, 3 zwart en een witte, misschien nog even een groene erbij halen.

Judass

Berichten: 4827
Geregistreerd: 20-05-09

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 20:23

Ik poets nu trouwens wel ´s avonds met een tandpasta met houtskool, ik merk dat dat toch beter de aanslag weghaalt :)).

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 20:32

Wat poets je daarmee? Je tanden? Met houtskool? :?

Judass

Berichten: 4827
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 20:39


arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 21:07

En zo kreeg ik toch nog een thee erbij :')
Mijn oma had een keer losse thee gekregen en vond die toch niet lekker. Of ik hem niet wilde hebben....

Prima geef maar :+

Afbeelding
Even onderzoek geeft aan dat hij gehaald is bij Holland and barrett.

Net eerste kopje gezet. Het wordt niet mijn favo, maar ik begin gewone zwarte thee steeds meer te waarderen.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 21:09


Lughnassadh

Berichten: 1803
Geregistreerd: 11-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 22:13


Cabelona

Berichten: 1698
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 09:32

Iemand hier de keuringsdienst van waarde gezien over matcha?
Beetje jammer dat ze niet gezegd geven waar je wel de goede matcha aan kan herkennen -O-

SjakieXX
Berichten: 689
Geregistreerd: 30-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 13:48

Nee Cabelona, heb je een linkje voor mij? Ben er best wel benieuwd naar, zeker omdat er een aantal mensen in mijn omgeving helemaal weg van zijn.

Weet iemand waar ik zakjes kan kopen, met losse thee er in? Ik ga tzt met mijn vriend samenwonen, dus ik wil alvast wat research doen voor losse thee in zakjes [mag ook met een smaakje, voor de wat minder echte theedrinkers in de familie], maar ik weiger eigenlijk pertinent om zakjes als pickwick te kopen e.d. omdat iedereen het doet. Ik drink zelf alleen losse thee en vind dat heerlijk, maar ik wil dus iets in zakjes, zodat het ook gebruiksvriendelijk op een verjaardag blijft.

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 13:53

SjakieXX schreef:
Nee Cabelona, heb je een linkje voor mij? Ben er best wel benieuwd naar, zeker omdat er een aantal mensen in mijn omgeving helemaal weg van zijn.

Weet iemand waar ik zakjes kan kopen, met losse thee er in? Ik ga tzt met mijn vriend samenwonen, dus ik wil alvast wat research doen voor losse thee in zakjes [mag ook met een smaakje, voor de wat minder echte theedrinkers in de familie], maar ik weiger eigenlijk pertinent om zakjes als pickwick te kopen e.d. omdat iedereen het doet. Ik drink zelf alleen losse thee en vind dat heerlijk, maar ik wil dus iets in zakjes, zodat het ook gebruiksvriendelijk op een verjaardag blijft.


Je hebt ook losse filters die je kan kopen, zodat je die zelf kan vullen met verse thee. Is dat misschien een oplossing? Of bedoel je wat anders?

SjakieXX
Berichten: 689
Geregistreerd: 30-05-09

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 14:05

Ohh daar heb ik nog niet eens aan gedacht, dat is wel heel makkelijk, dan zou bezoek de filters zelf kunnen vullen met losse thee naar eigen smaak. En dat is ook handig want dat kan gewoon weggegooid worden en heb ik niet tig zeefjes nodig als ze een tweede kop een ander soort thee willen. Heel erg bedankt! :D

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 14:22

Die zakjes kan je gewoon in de supermarkt kopen :D

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 14:24

De appie heeft inderdaad tegenwoordig zakjes in het assortiment waar je je losse thee in kan doen. Ideaal, geen gedoe met zeefjes als je daar ff geen zin in hebt

noordje

Berichten: 2207
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 19:57

Ik gebruik eigenlijk alleen maar die zakjes. Hartstikke makkelijk :)