Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 10 van de 19 [ 456 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 19  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Thee Topic?!

 
Profiel   

Leuk een theetopic :)

Ik drink alleen maar thee (lust geen koffie) en vind de meeste 'gewone' thee wel lekker.
Toch ben ik meer dan van de losse thee.
Afgelopen januari zijn we op vakantie geweest naar Sri Lanka en zijn we naar een theeplantage geweest.
Allerlei verschillende soorten thee geproefd en ook flink wat gekocht.
Wij vonden vooral 1 thee heel bijzonder , nl met een rooksmaak.
We kregen ook een lijst mee waarde verschillende thee goed voor zou zijn , nog een voordeel ;)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-18 15:12 



 
Profiel   

Waar ben je geweest noordje? Ik ga in aug ;)
VandAar dat ik de ceylon had gekocht, maar nee...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-18 16:57 



 
Profiel   

We zijn begonnen in Colombo, toen met trein naar Kandy. Daarna weer met trein naar Ella daarna naar Udewalawe om vervolgens een soort van strandvakantie te doen in Ahangama. Daar zijn we ook naar de theeplantage geweest. Die had goede recensies.
Was echt heel leuk.
Waar ga jij heen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-18 18:38 



 
Profiel   

noordje schreef
Leuk een theetopic :)

Ik drink alleen maar thee (lust geen koffie) en vind de meeste 'gewone' thee wel lekker.
Toch ben ik meer dan van de losse thee.
Afgelopen januari zijn we op vakantie geweest naar Sri Lanka en zijn we naar een theeplantage geweest.
Allerlei verschillende soorten thee geproefd en ook flink wat gekocht.
Wij vonden vooral 1 thee heel bijzonder , nl met een rooksmaak.
We kregen ook een lijst mee waarde verschillende thee goed voor zou zijn , nog een voordeel ;)


was dit niet lapsang souchong?
is ook een rokerige thee uit China. daar ben ik ook fan van. maar niet heel veel mensen hier in mijn omgeving.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-18 19:02 



 
Profiel   

We hoppen het hele eiland over, maar qua theeplantages en fabriek gaan we naar Ella uit m’n hoofd

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-18 19:26 



 
Profiel   

Die wij hebben uit Sri Lanka heet Ceylon Souchong :)

Veel plezier alvast LadyMadonna.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-18 20:41 



 
Profiel   

Amanda schreef
Oh, een theetopic :+:
Ik ben ook actief theeleut :D
Bij mijn afscheid op mijn werk een paar maanden geleden, heb ik zo'n 40 zakjes losse thee gehad. Echt zo leuk!
Ik dronk daar altijd losse thee, dus werd al het theevrouwtje genoemd :')

Favoriet in de ochtend is groene thee met jasmijn of jasmijnparels. En dan in de middag en avond andere soorten. Lychee love van Simon Levelt vind ik erg lekker (witte thee met aardbei, lychee enrozenbloemblad) fris, zoetig, maar niet zo mierzoet. Ik houd normaal niet zo van de fruitthee, maar deze is heel lekker! Of groene thee met citroengras . En in de winter herfstthee of winterthee met een beetje honing.
[ [url=m/belInb.jpg]Afbeelding[/url] ]


En waar haal je die parels? Lijkt me handig voor op het werk. Soms kijken de mensen daar nogal als ik daar met men losse thee rondloop want ja dat dingetje uitkappen is 'zo een smoswerk' (volgens sommige collega's dan

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-18 09:52 



 
Profiel   

Ik kreeg vandaag mijn bestelling van Tea4You binnen. Ben verliefd op de "rooibos honing". Zit iets meer in dan alleen rooibos en honing, maar is echt helemaal mijn ding <3.

Ik gebruik op het werk altijd gewoon van die filterzakjes, The_Cat. Ideaal en na het trekken gewoon in 1 mik in de prullenbak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-18 10:13 



 
Profiel   

Hey theeleuten! Wat grappig dat jullie allemaal verschillende soorten thee drinken, ik zweer juist bij 1 theetje en de rest laat ik staan. Ik ben gek op de groene thee Zonnatura korrels, die oplossen in water. Daarbij doe ik er ook altijd een scheutje melk bij, lekker Engels ;).

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-18 10:18 



 
Profiel   

Ik heb de parels van Simon Levelt. Ideaal voor op het werk inderdaad :j
Op het werk gebruik ik overigens ook gewoon losse filterzakjes. Ik drink meerdere koppen met 1 zakje, dus als iemand water haalt, hang ik dat zakje er gewoon weer in. Zo hebben ze het minste gedoe :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-18 10:49 



 
Profiel   

Wat leuk al die theeleuten! Eerst dronk ik veel uit zakjes. Maar nu ben ik overgegaan op losse thee, ik ben er helemaal gelukkig mee. Zoek wel nog een leuke manier om het op te bergen, misschien dat ik voor die doos van teabar ga met al die potjes. Het ligt nu allemaal in een donkere bak, niet zo chique.
Mijn lekkerste smaak op dit moment is: Sweet Pumpkin Pie van Beleef in Renkum <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-18 12:24 



 
Profiel   

Ik heb afgelopen winter naar aanleiding van dit topic losse thee besteld en geprobeerd. Maar het is geloof ik niets voor mij; ik vond het weinig meer met thee te maken hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-18 12:43 



 
Profiel   

kwii schreef
Wat leuk al die theeleuten! Eerst dronk ik veel uit zakjes. Maar nu ben ik overgegaan op losse thee, ik ben er helemaal gelukkig mee. Zoek wel nog een leuke manier om het op te bergen, misschien dat ik voor die doos van teabar ga met al die potjes. Het ligt nu allemaal in een donkere bak, niet zo chique.
Mijn lekkerste smaak op dit moment is: Sweet Pumpkin Pie van Beleef in Renkum <3

Ik heb alles in kleine weckpotjes zitten van de action, mijn moeder heeft ze in de grotere versie gedaan.
Het stickertje dat op de weckpotjes zit, heb ik van het zakje gehaald waar de thee eigenlijk in zit. Helaas is de tekst bijna niet meer te lezen die er op staat :')
Staat normaal op welke thee het is en welke ingrediënten er in zitten.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-18 12:57 



 
Profiel   

Ik heb mijn thee in deze blikjes zitten, daar blijft het lang vers in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-18 13:09 



 
Profiel   

Ooooh, thee! Ik drink liters thee.

Afgelopen weekend had ik een restaurant Slow Tea van Pickwick: rooibos dreams. Met rooibos, vanille, sinaasappel en honing. Was echt goddelijk <3 Je kan het online bestellen, maar €8 voor 25 zakjes vind ik wel prijzig...

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-18 13:34 



 
Profiel   

Boras schreef
Ik heb afgelopen winter naar aanleiding van dit topic losse thee besteld en geprobeerd. Maar het is geloof ik niets voor mij; ik vond het weinig meer met thee te maken hebben.

Aparte uitspraak, kan je verduidelijken wat je bedoelt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-18 15:00 



 
Profiel   

Die snap ik ook even niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-18 16:25 



 
Profiel   

Door alle ingredienten, niet zijnde thee, toegevoegd aan de losse thee die in dit topic vooral als lekker worden aangeduid, vind ik het nauwelijks of helemaal geen thee. Die ingredienten overheersen in alles. Ik vind het niet lekker.

Ik houd meer van thee als in thee. Van theeblaadjes dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-18 18:24 



 
Profiel   

Verse thee bestaat gewoon uit thee blaadjes. Die zooi in zakjes, dát heeft weinig met thee te maken maar verse thee die je bijvoorbeeld bij Simon Lévelt koopt is gewoon pure, verse thee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-18 18:57 



 
Profiel   

Boras, maar als je daar niet van houdt, dan koop hè toch gewoon zwarte thee zonder toevoegingen? (Ook heel veel soorten in)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-18 19:07 



 
Profiel   

Ja dat doe ik dan ook al tijden gewoon :)
Over zakjes heb ik het niet gehad hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-18 19:26 



 
Profiel   

Als je het over zakjes gehad had, dan zou ik je volgen maar jouw visie over verse thee gaat er bij mij gewoon niet in.

Ik heb vrij wel altijd thee zonder toevoegingen. Ga eens bij een goede speciaalzaak langs en ga eens ruiken en proeven. Ik weet gewoon zeker dat jij niet de juiste thee gebruikt hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-18 19:35 



 
Profiel   

Taz, ik denk dat Boreas bedoelt dat ze NAV dit topic diverse smaakjes gekocht heeft, en dat dat niet haar ding blijkt te zijn...

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-18 19:37 



 
Profiel   

AH maar smaakjes thee is ook geen echte thee eigenlijk. Maakt het niet minder lekker van tijd tot tijd.

Ik ben nu echt aan het genieten van de Royal First Flush die dit jaar echt uitzonderlijk lekker is. Hij blijft heel licht maar is toch heel vol van smaak.

[ img ]

Wie in de buurt van Haarlem is mag best komen proeven hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-18 09:52 



 
Profiel   

Naar aanleiding van dit topic en het feit dat ik steeds meer thee drink (zonnatura zakjes), ook maar een bestelling geplaatst bij de Tea Bar. Ik ben erg benieuwd hoe ik het ga vinden :))
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-18 12:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 10 van de 19 [ 456 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 19  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen