Thee Topic?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tazzey
Berichten: 9519
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 14:07

Wat voor thee heb je besteld?

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 14:08

Boras schreef:
Door alle ingredienten, niet zijnde thee, toegevoegd aan de losse thee die in dit topic vooral als lekker worden aangeduid, vind ik het nauwelijks of helemaal geen thee. Die ingredienten overheersen in alles. Ik vind het niet lekker.

Ik houd meer van thee als in thee. Van theeblaadjes dus.


Maar dat is technisch gezien ook geen thee 8-) Aangezien daar geen blaadjes van de theeplant in zitten. Waarschijnlijk noemen mensen het thee omdat het getrokken wordt in warm water. Muntthee en rooibosthee wordt bv ook zo genoemd, maar is geen thee.

Maar goed, ik noem zelf alles wat ik in mijn kast heb staan ook thee, maar eigenlijk heb ik nauwelijks thee. Maar 1 van de smaken die ik heb is thee. Maar de rest vind ik wel heel erg lekker :9

Ik heb een witte theemix met bamboe, roos en vleugje aardbei. Heerlijk :) Momenteel mijn favoriet. Samen met groene thee, munt en appel.

Brimi_Disa

Berichten: 498
Geregistreerd: 05-06-07
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 14:36

Tazzey schreef:
Wat voor thee heb je besteld?


Witte jasmijnparels, Oolong exotique, Rooibos Chai en Rooibos Grapefruit Mint.
En theeblikken (China) om alles in te bewaren <3

EllaBellaah

Berichten: 3640
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 14:41

Ik ben ook fan van losse thee! Sinds ik dat ontdekt heb drink ik bijna geen thee uit zakjes meer. Zelf drink ik heel graag thee van tastea. Vrij duur in aanschaf omdat de blikken zo groot zijn, maar ze gaan daardoor erg lang mee. Heb inmiddels 5 blikken staan en de drinkbeker.

Brimi_Disa

Berichten: 498
Geregistreerd: 05-06-07
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 15:02

Hoe bevalt de drinkbeker? Ik zoek nog een makkelijke oplossing om de thee mee te nemen.

EllaBellaah

Berichten: 3640
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 15:25

Ik vind hem erg fijn drinken en door het zeefje dat er in zit krijg je geen losse thee binnen. Je moet hem echter wel rechtop vervoeren anders gaat hij lekken. Bij mij gaat hij regelmatig mee in de bekerhouder van mijn werk en dat gaat prima. De thee blijft erg lang warm dus ik doe er vaak een scheutje koud water bij.

Tazzey
Berichten: 9519
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 16:11

Klinkt goed!

Het nadeel van drinkbekers waar verse thee in kan vind ik dat je de temperatuur niet goed kan houden en de thee kan ook te lang inwerken.

The_Cat

Berichten: 7290
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 08:34

Ik vind het alleen zonde dat ik geen webshop meer kan vinden die naar België verzend voor een deftig prijsje.. Tea4you is ook al 8 euro geworden. Voor een pakketje van 150gram is dat echt belachlijk veel

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 08:55

Zwarte thee met rozeblaadjes, heerlijk, eigenlijk al als je het doosje opendoet dan moet ik er even met mijn neus inhangen.
Het komt van Theetuin de Bloesem in Herpen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-18 17:37

Even bij Simon Lévelt geweest ;)

Afbeelding

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 17:55

Ziet er heerlijk uit, die royal first flush wil ik ook nog graag eens proberen :)
Mijn broer is in Thailand, neemt thee voor me mee als souvenir, ik ben heel benieuwd. Laatst van een vriend Crusio thee gekregen, de Earl Grey daarvan is ook heerlijk :j

Tazzey
Berichten: 9519
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 18:04

Goede vangst LM! Eigth, de Royal First Flush is écht een aanrader als je een liefhebber bent. Hij is eens per jaar slechts zeer beperkt verkrijgbaar dus je moet er snel bij zijn maar hij is zo ontzettend lekker. Dit jaar vind ik hem beter dan de voorgaande jaren. Ik bestel ieder jaar 500 gram, daar doe ik ook wel lang mee gelukkig.

EllaBellaah

Berichten: 3640
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 13:38

Ik heb eens op de site van Simon Levelt en van Bruggen gekeken. Oohh wat moet ik dan mijn best doen om niet meteen een mega bestelling te plaatsen. Helaas gaat al ons geld momenteel naar de hond die een heftige complicatie heeft na een knie operatie dus als ik veel thee bestel vind mijn dat niet zo grappig :')

LiannePuthzy

Berichten: 7002
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 11:21

Ik heb gister een bestelling geplaatst bij Simon levelt, ben benieuwd

cursebreaker

Berichten: 11510
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 14:04

Ohh een thee-topic, leuk!!

Ik houd ook zo van thee drinken.
M'n favoriet blijft toch de gewone English Blend van Pickwick, maar ik houd ook zeker van andere smaakjes proberen.
Zo vind ik de herfst en winter thee altijd erg lekker en ik ben echt van de zoete (fruit) theetjes.
Rooibos en kruidenthee houd ik dan bv. weer niet zo van.

Jammer genoeg heb ik geen echt leuk thee winkeltje in de buurt liggen (Heerlen, zuid Limburg)
Er ligt wel iets in Maastricht, maar dat is niet echt een stad waar ik graag even snel naartoe ga.
Ik ben een aantal jaren terug in een winkeltje in Haarlem geweest, The Art of...Tea, Herbs & Spices, en die vond ik echt geweldig.
Helaas ligt Haarlem zo'n 3,5u hier vandaan. Volgens mij hebben ze wel een webshop, dus misschien online eens bestellen.

Onlangs kocht ik een zogenaamde Bookish Teablend bij een boekenwinkel - zo schattig:
Hij ruikt Heerlijk, dus die ga ik snel proberen.
Verder zie je ook nog twee beauty and the beast gerelateerde thee-mixjes die ik een tijd terug kocht.

Afbeelding

Chonelly

Berichten: 556
Geregistreerd: 30-05-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 14:38

Theeleut meldt zich :o
Rooibos is mijn favoriet.
Daarnaast vind ik clipper thee ook erg lekker, vooral de witte thee met vanille!
En ik maak ook weleens een chai tea latte <3

kwii
Berichten: 1747
Geregistreerd: 23-04-08

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 15:47

Ik zag vandaag op een fair een standje van Or Tea? Wel even aan geroken maar niks geproefd, je zou het alleen al kopen om de blikken die er bij horen :') Maar het rook ook echt wel heel goed!

lisem94

Berichten: 676
Geregistreerd: 01-03-10
Woonplaats: Ergens in zuid-west Brabant

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 23:05

Door dit topic heb ik vanmiddag mijn eerste verse thee cadeau gekregen om te proberen. :Y)

3x raden welke smaak het was? Jawel bosvruchten van Simon Levelt. Mijn vriend dacht waarschijnlijk zoiets van "laten we maar niet te gek doen voor de eerste keer" :+

Ik had echt geen idee wat ik ervan mocht verwachten maar het smaakt inderdaad toch wel anders, zeker lekkerder! Binnenkort hoop ik nog wat extra smaakjes te kopen. Ben heel benieuwd.

Iemand nog suggesties? In eerste instantie vind ik fruit smaakjes toch wel erg lekker maar hey... Ik heb dan ook echt geen idee hoe andere thee smaakt.. Zeker als je naar al die smaken kijkt die Simon Levelt verkoopt, where to begin?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 23:09

Ik heb een proefzakje appel-peer-fruit oid van Simon levelt, érg lekker!

K

Yv_
Berichten: 19122
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 10:58

Bosvruchten is echt een van de weinige smaakjes die ik prefereer uit zakjes. Die verse varianten (die ik tot nu toe heb gehad dan) zijn allemaal zo zoet en rozerood van kleur. De bosvruchten van Lipton vind ik een stuk lekkerder.

Ik zit echt al een jaar in een rooibos fase. Wel heel grappig: als ik in Zuid Afrika ben, drink ik nauwelijks thee, want daar hebben ze veelal rooibos en die vind ik niet te drinken. Hier in NL vind ik de rooibos met iets van honing erin echt verrukkelijk. Of honeybush <3.

Ik word wel nieuwsgierig naar die Royal Flush. Wat voor smaken heeft die?

Daihyo

Berichten: 88070
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:03

lisem94 schreef:
Door dit topic heb ik vanmiddag mijn eerste verse thee cadeau gekregen om te proberen. :Y)

3x raden welke smaak het was? Jawel bosvruchten van Simon Levelt. Mijn vriend dacht waarschijnlijk zoiets van "laten we maar niet te gek doen voor de eerste keer" :+

Ik had echt geen idee wat ik ervan mocht verwachten maar het smaakt inderdaad toch wel anders, zeker lekkerder! Binnenkort hoop ik nog wat extra smaakjes te kopen. Ben heel benieuwd.

Iemand nog suggesties? In eerste instantie vind ik fruit smaakjes toch wel erg lekker maar hey... Ik heb dan ook echt geen idee hoe andere thee smaakt.. Zeker als je naar al die smaken kijkt die Simon Levelt verkoopt, where to begin?

Ik ben fan van de Lychee Love van Simon Levelt. Heel fris en fruitig en een tikkie zoet door de aardbei. Maar niet overdreven zoet.

Wat is de Royal First Flush?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 12:16


Tazzey
Berichten: 9519
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 13:19

Royal First Flush is de eerste lente pluk uit Darjeeling dat is geen Assam thee. Die heeft ook een first flush maar die is net even anders van smaak. Het grootste verschil is dat de thee uit Assam uit het dal komt en de thee uit Darjeeling van de berg komt.

Royal First Flush is een heel lichte thee, van kleur maar ook van smaak. Hij smaakt heel bloemig en fris met een heel licht bittere ondertoon. De first flush uit Assam is wat zwaarder en iets bitterder.

Yv_
Berichten: 19122
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 13:46

Oh, die Royal klinkt wel goed! En die heb je alleen bij Simon Levelt?
Ik zit me net te bedenken dat ik zaterdag een bakkie ga doen bij een vriendinnetje die maar een paar honderd meter van de Fred in Scheveningen afwoont. Gok dat ik even naar binnen loop, ben echt wel heel erg nieuwsgierig geworden nu!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 13:58

Nee hoor, heb m al bij verschillende thee winkels gezien. Het is een beetje zoals Hollandse nieuwe, op = op