Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 15 van de 19 [ 456 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Thee Topic?!

 
Profiel   

Sommige thee is met dit weer ook heerlijk koud te drinken :j Een frisse groene thee sterk zetten en dan in de koelkast laten afkoelen en met ijsklontjes een citroenschijfje of een blaadje munt is heerlijk :9
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-18 08:40 



 
Profiel   

Ik drink gewoon warme thee hoor, heerlijk :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-18 09:07 



 
Profiel   

Daar wordt ik nu dus helemaal niet lekker van :n
Thee vind lekker tot pakweg 23 graden buiten, dan wordt het mij te warm. Dus ik snak nu na een dikke maand warm weer naar een paar ochtenden rond de 20-21 graden, zodat ik weer een paar bekers kan drinken als ik wakker wordt :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-18 10:05 



 
Profiel   

Ik heb eindelijk vandaag m'n waterkoker opgehaald *\o/*
Bijna 2 maanden heeft het geduurd :oo

Wat zonde van de thee :(

Geen ijsthee, maar wel gewone thee

Weet je ik vind de thee in zakjes van bijv pickwick niet eens zo lekker meer....

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-18 19:58 



 
Profiel   

Goed dat ik dit topic tegen kom! Ik drink eigenlijk altijd thee door het gebruiken van theezakjes maar het lijkt me leuk om ook een keer die losse thee te proberen. Ik drink nu vooral de zoethout thee van Pickwick en eigenlijk koop ik die iedere keer opnieuw... Dus tijd voor afwisseling!

Misschien klinkt dit heel dom maar ik neem aan dat je de losse thee in zo'n zeefje moet doen? En hoe lang moet dat intrekken en hoeveel moet erin. Ik ben echt onervaren op dit gebied dus alle tips en tricks zijn zeker welkom :')

Hebben jullie verder nog aanraders die je bijvoorbeeld bij de supermarkt (of misschien wel de natuurdrogist?) kunt halen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-18 23:15 



 
Profiel   

Hoe meer losse thee en/of pure thee (darjeeling, assam enz) je gaat drinken, hoe meer Pickwick je gaat tegen staan. Helemaal mijn ervaring :j
En nadat ik ooit eens met een inkoper van Pickwick heb gebabbeld hoef ik helemaal geen Pickwick meer. De inkoper dronk zelf ook geen Pickwick meer sinds hij wist wat daar voor gebruikt werd :\ >;)

Voor het trekken van losse thee vind ik het het makkelijkst om losse theezakjes te gebruiken, en die kun je dan in een kopje of theepot hangen. Hoeveel thee je nodig hebt, hangt af van waar je de thee in gaat zetten en van wat je eigen smaak is.
Voor een enkele beker neem ik meestal 1 schepje (klein theelepeltje) thee, en trek ik vrij kort tot de thee de kleur heeft die ik hebben wil. Voor mijn theepot van ruim anderhalve liter pak ik 4 schepjes thee met een flinke kop, die dan ook nog redelijk lang mag trekken.
Het is gewoon een proces van uitproberen wat je lekker vind, en vooral niet opgeven als de eerste paar kopjes niet smaken zoals jij graag wilt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-18 10:23 



 
Profiel   

Heeft iemand wat tips voor een goede thee voor het maken van ijsthee?

Het liefste wat meer op fruitbasis (perzik/citroen?) dan groene thee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-18 11:08 



 
Profiel   

Het verschilt per thee soort hoeveel je nodig hebt en hoe lang het moet trekken. Het staat vaak op de verpakking. Ik gebruik zelfs eitjes of een happertje voor de verse thee.

@lisem, hier kun je leuke recepten vinden. Misschien staat er iets tussen wat jij lekker vind. Hoewel ik echt een enorme theeleut ben krijg ik ijsthee echt niet weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-18 11:17 



 
Profiel   

Die link wilde ik ook net sturen.

Die lemon myrtle is mijn favoriet koud. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-18 11:21 



 
Profiel   

Bedankt! Ik ga eventjes kijken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-18 12:20 



 
Profiel   

Dankjewel Tazzey en verootjoo! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-18 12:59 



 
Profiel   

Siamsmeesje schreef
Hoe meer losse thee en/of pure thee (darjeeling, assam enz) je gaat drinken, hoe meer Pickwick je gaat tegen staan. Helemaal mijn ervaring :j
En nadat ik ooit eens met een inkoper van Pickwick heb gebabbeld hoef ik helemaal geen Pickwick meer. De inkoper dronk zelf ook geen Pickwick meer sinds hij wist wat daar voor gebruikt werd :\ >;)

Voor het trekken van losse thee vind ik het het makkelijkst om losse theezakjes te gebruiken, en die kun je dan in een kopje of theepot hangen. Hoeveel thee je nodig hebt, hangt af van waar je de thee in gaat zetten en van wat je eigen smaak is.
Voor een enkele beker neem ik meestal 1 schepje (klein theelepeltje) thee, en trek ik vrij kort tot de thee de kleur heeft die ik hebben wil. Voor mijn theepot van ruim anderhalve liter pak ik 4 schepjes thee met een flinke kop, die dan ook nog redelijk lang mag trekken.
Het is gewoon een proces van uitproberen wat je lekker vind, en vooral niet opgeven als de eerste paar kopjes niet smaken zoals jij graag wilt :)


Nu ben ik dan wel erg nieuwsgierig naar de Waarom hij dan geen pickwick dronk?

Pickwick english blend is al jaren favoriet hier haha. Ik drink het tegenwoordig ook als losse thee in een zakje, dus niet de 'kant en klare' zakjes. Ook drink ik veel andere losse thee soorten, maar vind ik de English blend van pickwick nog steeds lekker. Ik heb niet zo'n verfijnde smaak dan misschien :')

EDIT:
ik drink gewoon lekker thee ook al is het snikheet haha.
Ik eet ook best veel soep in de zomer enz, nergens problemen mee.
Hoewel ik absoluut niet tegen deze zomer kan hoor, die temperaturen pff..
Maar het weerhoudt me er niet van om thee te drinken net als dat andere mensen hun koffie ook niet opgeven haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-18 16:04 



 
Profiel   

[ img ]

De schade in Krakau net, kost geen drol <3 bijna halve kilo aan thee :oo

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-18 21:47 



 
Profiel   

HelmerG schreef
Siamsmeesje schreef
En nadat ik ooit eens met een inkoper van Pickwick heb gebabbeld hoef ik helemaal geen Pickwick meer. De inkoper dronk zelf ook geen Pickwick meer sinds hij wist wat daar voor gebruikt werd :\ >;)

Nu ben ik dan wel erg nieuwsgierig naar de Waarom hij dan geen pickwick dronk?

Pickwick english blend is al jaren favoriet hier haha. Ik drink het tegenwoordig ook als losse thee in een zakje, dus niet de 'kant en klare' zakjes. Ook drink ik veel andere losse thee soorten, maar vind ik de English blend van pickwick nog steeds lekker. Ik heb niet zo'n verfijnde smaak dan misschien :')

EDIT:
ik drink gewoon lekker thee ook al is het snikheet haha.
Ik eet ook best veel soep in de zomer enz, nergens problemen mee.
Hoewel ik absoluut niet tegen deze zomer kan hoor, die temperaturen pff..
Maar het weerhoudt me er niet van om thee te drinken net als dat andere mensen hun koffie ook niet opgeven haha.

Omdat hij voor Pickwick alleen de goedkoopste restanten mocht inkopen. Pickwick mengt de handel daarna toch weer, zodat de (sorry :o) flauwe smaak van juist de English Blend ontstaat.
Dat zakjes thee vaak wat meer gruis bevatten is opzich niet zo'n probleem als de kwaliteit maar goed is. Maar hij moest juist dat opkopen wat het goedkoopst was en niemand hebben wilde.
Nu is het inmiddels wel een paar jaar geleden dat ik hem sprak, maar het smaakverschil tussen een fijne Assam of een Darjeeling (al of niet Royal First Flush) en Pickwick (welke smaak dan ook) blijf ik een wereld van verschil vinden.
En dan bedoel ik nog niet eens de smaakjes thee die ze hebben, want daar ben ik (ongeacht het merk) zo wie zo geen fan van :r

Ik vind het altijd knap dat mensen bij deze temperaturen hete thee en soep naar binnen krijgen :j
Met de grootste hitte nam ik als lunch wel een mie-soepje om het zout aan te vullen en een beetje lichte lunch te hebben, maar dat gaat dan toch lauw naar binnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-18 07:57 



 
Profiel   

Weten we dat ook weer Siamsmeesje. Nu heb ik net weer pckwick thee meegenomen uit NL gewoon omdat het makkelijk is.

En ik ben zoooo blij met m'n waterkoker. Was lang wachten,maar dan heb je ook wat ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-18 12:38 



 
Profiel   

Ik heb pickwick thee in huis voor de visite :')
Zelf drink ik het nooit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-18 12:41 



 
Profiel   

Pickwick is inderdaad niet de beste thee die er is. Als je dan toch thee uit zakjes wilt hebben dan is het hogere segment van de horeca thee van Lipton een stuk beter. Mijn moeder heeft een lunchroom gehad en daarvoor waren we opzoek naar goede thee en via de horeca groothandel was er een dag met diverse thee leveranciers die verschillende lijnen mee hadden gebracht en waarvan we konden proeven en uitleg kregen. De gewone Lipton zakjes vind ik niet lekker maar de luxere horeca varianten zijn echt goed, die worden ook gevuld met hoge kwaliteit verse thee blaadjes. Die zakjes krijg je ook met je eigen logo erop waardoor niet zichtbaar is het dat Lipton thee is. Die wordt o.a. in de Hilton hotels en het Amstel hotel geserveerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-18 12:53 



 
Profiel   

Ik vlieg overmorgen naar Tea Heaven Sri Lanka <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-18 13:19 



 
Profiel   

Oh jaloers! Geniet er maar fijn van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-18 13:58 



 
Profiel   

Ik neem ceylon voor je mee hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-18 14:01 



 
Profiel   

JA! Heerlijk, ik kijk er al naar uit. Ga alvast voor de brievenbus kamperen. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-18 14:09 



 
Profiel   

Tazzey schreef
Pickwick is inderdaad niet de beste thee die er is. Als je dan toch thee uit zakjes wilt hebben dan is het hogere segment van de horeca thee van Lipton een stuk beter. Mijn moeder heeft een lunchroom gehad en daarvoor waren we opzoek naar goede thee en via de horeca groothandel was er een dag met diverse thee leveranciers die verschillende lijnen mee hadden gebracht en waarvan we konden proeven en uitleg kregen. De gewone Lipton zakjes vind ik niet lekker maar de luxere horeca varianten zijn echt goed, die worden ook gevuld met hoge kwaliteit verse thee blaadjes. Die zakjes krijg je ook met je eigen logo erop waardoor niet zichtbaar is het dat Lipton thee is. Die wordt o.a. in de Hilton hotels en het Amstel hotel geserveerd.

Geen wonder dus dat de thee daar altijd goed smaakt :=
Zelf heb ik wel wat zakjes van Lipton en Twinings in huis, voor als ik maar een klein potje thee zet (800 mL) of een losse beker maak, of de visite niet wil meedrinken uit de grote pot. Maar meestal is het toch de grote pot, en dan liefst losse thee, grootste favoriet is nog altijd de Lapsang Souchong hier :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-18 11:43 



 
Profiel   

Ik heb een heel lief vriendinnetje die voor mij thee uit Sri Lanka mee gaat brengen. Daar ga ik dan ook heerlijk van genieten. :D

Ik heb vanmorgen weer een lekker kopje verse groene thee gemaakt, het is hier buiten nu krap 19 graden. Vanmorgen een enorme hoosbui, windstoten, blaadjes vallen van de bomen en het ruikt lekker, ik had even een spontaan herfst momentje en het kopje thee maakte het helemaal af. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-18 11:49 



 
Profiel   

O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-18 12:45 



 
Profiel   

Ik wil ook 19 graden..... Dan smaakt m'n thee tenminste weer.... :9k
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-18 14:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 15 van de 19 [ 456 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen