Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 16 van de 19 [ 456 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Thee Topic?!

 
Profiel   

Hier ook weer zin in thee...

En mijn losse thee is weer bijgevuld.
Ook heb ik een losse thee bij de plus meegenomen. Die hadden wat basis smaken van simon levelt en ook eigen merk losse thee.
Dus die eigen merk eens meegenomen en hij smaakt echt lekker

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-18 19:15 



 
Profiel   

Wij zijn nu op Terschelling, ook lekker weer maar ‘s avonds koelt het flink af waardoor ik ook weer zin heb in thee. Gelukkig een paar smaakjes meegenomen. Van de week eens kijken of ze hier ergens een nieuw smaakje verkopen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-18 08:42 



 
Profiel   

Met dank aan dit topic ben ik vrijdag de winkel van Simon Levelt in Hoofddorp ingegaan. Ik had afgesproken dat ik 2 smaakjes mocht meenemen. Dat werden er 3 en een proefzakje haha := Ik heb nu Zomerkruiden melange, Sweet love, Rooibois Vanille (groot favoriet <3) en proefzakje Zomer aardbei (ik vind normaal fruit/aardbei smaakjes erg lekker, maar deze rook zo sterk dat ik hem eerst wil proberen). :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-18 08:48 



 
Profiel   

Volgens mij is het een vrij bekend fenomeen om met meer thee thuis te komen dan aanvankelijk de bedoeling was.

Ik kreeg laatst van iemand een zakje Wonder van Haarlem thee van Simon Lévelt. Ik heb hem nog niet geproefd maar hij ruikt echt zo lekker dat ik hem bijna op mijn nachtkastje wil zetten. Ik krijg met die hitte echt geen warme dranken weg. Nog twee dagen en dan daalt de temperatuur fors en dan is het weer kopjes thee tijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-18 10:14 



 
Profiel   

Hier nog iemand die niet kan wachten tot de temperaturen weer thee-waardig worden.
Gisteren wel een site gezien met thee, en vooral de bewaarblikken <3
Voor wie de series van James Herriot gezien heeft, en nog steeds de kerstmanden van mrs. Pumphrey (van Tricky Woo aan 'uncle Herriot') in het geheugen hebben staan...
https://www.fortnumandmason.com/t/categories/tea

Volgend jaar als m'n vakantiegeld binnen is maar eens kijken O:) :9k

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-18 10:26 



 
Profiel   

Een vriendin heeft die thee eens voor mij meegebracht en het is heerlijke thee maar heel eerlijk vind ik het niet veel verschillen met de verse thee van Lévelt. De Lingia first flush is absoluut zalig maar voor een heel stuk minder geld heb je de Royal first flush die nét zo lekker is.
De verpakking is wel echt ontzettend leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-18 10:29 



 
Profiel   

Dat vermoeden had ik ook inderdaad. Maar mij zou het dan niet alleen om de thee gaan, maar ook om een aantal van de blikken, die hier bijna niet meer te vinden zijn in dat model. Ik heb er nog een paar, en daar kan je de thee zo mooi goed in houden :j
Eigenlijk zou ik weer eens een rommelmarkt langs moeten, maar hier worden er helaas nooit zoveel gehouden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-18 11:24 



 
Profiel   

De blikjes zijn echt heel cute inderdaad! Ik gebruik deze blikjes om de thee op te bergen. Ze hebben een dubbele deksel waardoor de thee heel lang goed blijft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-18 11:34 



 
Profiel   

Ik heb ook die van Simon levelt. Maar zwart vind ik saai, ik heb een blauwe, roze, groene en oranje :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-18 11:37 



 
Profiel   

Ik heb verschillende kleurtjes om mijn thee snel te kunnen vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-18 11:38 



 
Profiel   

Heey, mag ik ook weer meekletsen? *\o/*

Ik bewaar mijn losse thee altijd in oude kruidenpotjes van Jonnie Boer (zie foto). Dan komt er geen licht bij.
En heb net in Frankrijk een superleuk theepotje gescoord met filter. :D


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-18 11:39 



 
Profiel   

Welkom theeleut! Wat een schattig theepotje! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-18 12:13 



 
Profiel   

Ja, blikjes met dubbel deksel heb ik hier ook. Ook fijne blikken inderdaad :j
Maar ik heb gewoon iets met dat oude model blikjes, en ach, het staat wel chic om Fortnum & Mason in de kast te hebben staan :D
Ik ga nooit op vakantie, dus ik geniet dan van dit soort dingetjes 1x per jaar. Kan me bijna niet Engels genoeg zijn O:)

Welkom Sheran! Mooie theepot, hoe groot is de inhoud daarvan? (zoek nog steeds iets leuks tussen de 0.8 en die 1.7 liter in, en dan liefst ook met ingebouwd filter) :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-18 14:14 



 
Profiel   

Hij is redelijk klein, iets minder dan een liter meen ik. Dat vind ik zelf prima, net genoeg voor mij. Ik wissel ook het liefst af in thee dus hoef geen hele pot :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-18 14:54 



 
Profiel   

Tja, ik heb verschillende potten voor verschillende omstandigheden. De kleine als ik zin heb in meerdere smaken op een dag of in de avond als ik thuis ben, de hele grote als ik studeer (dan kan ik blijven drinken zonder nadenken). Nog een glazen met filter, maar dat is ook 1.5 liter. Dus tja..... Daar hoort er eigenlijk nog eentje tussen O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-18 20:46 



 
Profiel   

Siamsmeesje schreef
Welkom Sheran! Mooie theepot, hoe groot is de inhoud daarvan? (zoek nog steeds iets leuks tussen de 0.8 en die 1.7 liter in, en dan liefst ook met ingebouwd filter) :)

Heb je al eens gekeken naar theepotten van Bunzlau servies?
Zoveel verschillende maten en motieven.
Hier kun je het redelijk goedkoop kopen
https://www.polskablue.nl/bunzlau-theepotten

Bij mij op tafel staat er een met het motief Fleur Delicate <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-18 06:25 



 
Profiel   

Ik bestelde net (Sri Lanka) kaneel thee. Kreeg een zakje, en een bus kaneel voor als het zakje niet sterk genoeg was :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-18 06:29 



 
Profiel   

kking schreef
Heb je al eens gekeken naar theepotten van Bunzlau servies?
Zoveel verschillende maten en motieven.
Hier kun je het redelijk goedkoop kopen
https://www.polskablue.nl/bunzlau-theepotten

Bij mij op tafel staat er een met het motief Fleur Delicate <3

Bedankt, hoewel het niet helemaal mijn stijl is, zijn ze wel heel leuk geprijsd. Aan de andere kant, mijn grootste theepot is van Blond Amsterdam in Delfts Blauw, en dat is nog veel minder mijn smaak :') :=

Hoewel, ik krijg bijna de neiging om mijn Blond Amsterdam pot (inclusief theelichthouder) te verkopen, en dan de Brunzlau pot met Dragon Fly ervoor in de plaats te kopen.... :x :)*
Liefhebbers?? Even serieus over nadenken maar....

@LadyMadonna, waar heb je die kaneelthee besteld? Ik ben gek op kaneel, maar meestal zit er overal zo weinig door inderdaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-18 10:40 



 
Profiel   

LadyMadonna schreef
Ik bestelde net (Sri Lanka) kaneel thee. Kreeg een zakje, en een bus kaneel voor als het zakje niet sterk genoeg was :')


_O-

Ik heb een Bredemeijer theepotje van 1,2 liter. Wel een heel fijn potje want de thee blijft lang op de juiste temperatuur maar ik gebruik hem eigenlijk heel weinig. Eigenlijk gebruik ik hem alleen in de herfst en winter wanneer ik trek in meerdere kopjes thee heb met hetzelfde smaakje. Doorgaans gebruik ik een dubbelwandig theeglas met een thee-eitje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-18 11:08 



 
Profiel   

Siamsmeesje: bij “Café on the 18th”, een Coffee bar in Trincomalee waar ik nu ben, en waar ze heerlijke koffie en thee hebben. Net terug geweest en een verse lemon iced tea op <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-18 13:50 



 
Profiel   

-O-
Waarom zijn de lekkerste theesoorten nu altijd zo ver weg..... >;)
Google heeft al laten zien dat ze helaas geen webshop hebben :+

@Tazzy, Bredemeijer heeft inderdaad fijne theepotten. Maar ik zoek het liefst eentje die niet dubbelwandig is, zodat ik hem lekker boven het vlammetje kan zetten. Zeker in de middag en avond gaat de thee bij mij niet meer snel naar binnen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-18 14:32 



 
Profiel   

T is ook geen theewinkel maar een coffeeshop. Kaneelthee kan je toch overal kopen zeker? Kijk ook eens bij van Brugge thee

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-18 14:47 



 
Profiel   

Siamsmeesje schreef
Bedankt, hoewel het niet helemaal mijn stijl is, zijn ze wel heel leuk geprijsd. Aan de andere kant, mijn grootste theepot is van Blond Amsterdam in Delfts Blauw, en dat is nog veel minder mijn smaak :') :=

Hoewel, ik krijg bijna de neiging om mijn Blond Amsterdam pot (inclusief theelichthouder) te verkopen, en dan de Brunzlau pot met Dragon Fly ervoor in de plaats te kopen.... :x :)*
Liefhebbers?? Even serieus over nadenken maar....

@LadyMadonna, waar heb je die kaneelthee besteld? Ik ben gek op kaneel, maar meestal zit er overal zo weinig door inderdaad.


Het mooie is dat je het servies bijna met alles kunt combineren en niet een dezelfde stijl hoeft te houden.
Al zou ik de fleur delicate theepot met stoof niet hebben (na overlijden van mijn pa gekocht van de belastinggeld dat we terugkregen dus die blijft) dan zou ik voor deze gaan:
https://www.polskablue.nl/bunzlau-theep ... prijs.html

Ik doe in de herfst nog wel eens gewoon een stokje kaneel in mijn thee.
Voor nu vind ik het niet zo lekker.

De groene thee vitamientje is nu mijn favoriet en dus nu bijna op...wel een excuus om weer nieuw te halen. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-18 20:30 



 
Profiel   

Dat is ook geen lelijke pot :)
Tja, een theelicht hoef ik er niet meer zo nodig bij. Ik heb inmiddels meerdere staan, en daar zijn er een paar zeer goede bij. Het theelicht dat bij de Blond Amsterdam pot zit houdt de pot nauwelijks warm bv, maar mijn glazen theelicht met gaten die de lucht langs de pot laten lopen dus des te beter :j
Sowieso zijn mijn glazen theelichthouders beter in verwarmen van de pot, ze hebben allemaal een systeem om de lucht direct langs de pot te geleiden. De aardewerken missen dat, vaak doordat het plateautje waar de pot op staat ook volledig van aardewerk is, en de ruimte tussen pot en plateautje eigenlijk net te smal voor een vlotte luchtdoorstroming lijkt het.

Een stokje kaneel kan ik wel indoen, eens proberen hoe lang dat nodig heeft in een grote pot :j
Ik ben gek op kaneel, als ik appeltaart maak ook, een theelepel kaneel staat er dan op de doos :x
Een theelepel proef je haast niet vind ik, dus ik kiep er al snel driekwart potje in :') En rara.... De hele familie wil liefst mijn appeltaart want die smaakt zo heerlijk :D
Binnenkort ga ik een nieuw experimentje doen, waarvan ik denk dat die ook heerlijk zal smaken bij de thee, appeltaart met speculaaskruiden ipv alleen kaneel :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-18 10:00 



 
Profiel   

Oh dat is een heel schattig potje! <3

Een theelichthouder gebruik ik zelf nooit, ik heb wel een klein potje dat je warm kunt houden met een theelichtje. In de Bredemeijer pot blijft het ontzettend lang warm dus een thee lichtje gebruik ik nooit.

Kaneel thee vind ik ook erg lekker in de herfst, vooral met een vers speculaasje erbij. Het is hier nu heerlijk afgekoeld, buiten is het 22 graden en binnen nu 23 dus een kopje thee kan wel weer. Donderdag is de imker om de hoek weer open en ga ik even wat honing inslaan.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-18 10:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 16 van de 19 [ 456 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen