Thee Topic?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 14:12

Ik meld me ook!! Hier dol op thee en mijn vriend is geloof ik een nog ergere thee-shopaholicdan ik :') er zit nu in ieder geval even een stop op thee aankopen.

Ik ben dol op Milky Oolong van Dille&Kamille, Tiger Spice Chai (poeder om aan te maken met melk en water) en Zeevaardersthee van het Arhnems openluchtmuseum. En jasmijnthee, verveine, Teabars Notendroom...
Eigenlijk is er heel veel lekker!

Ik hou niet zo van Pickwick (met uitzondering van Double Green) e.d.


Yv_ schreef:
Ben sinds vorige week eindelijk in het bezit van een temperatuur instelbare waterkoker. Liefde <3.
[ Afbeelding ]


<3 Smeg! Nu ik weet dat je er de temperatuur op in kunt stellen, weet ik zeker dat er zo een komt!! Wel een crème kleurige, past bij de koelkast!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-17 14:17

Mooi yv! Die kleur ook?

nathalie2302

Berichten: 2891
Geregistreerd: 05-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 14:29

Wat leuk een thee topic

Wat een mooie waterkoker. Wij hebben sinds kort een waterkoker met temperatuurinstelling van de Lidl (online besteld). Erg leuk geprijsd en werkt perfect.

Ik heb bij verschillende (online) winkels besteld maar bestel nu alleen nog maar bij theevandemarkt. Daar hebben ze een aantal van mijn lievelingssmaken die ik in vast 'assortiment' heb en ik probeer steeds een aantal nieuwe.
Handig vind ik ook dat je zelf proefzakjes mag kiezen en een zakje bij mijn bestelling gratis.

Mijn favorieten zijn: witte thee kokosnoot truffel, groene thee vanille, winterlove (verrassend 'licht') en meestal neem ik wat vruchten- of kruidenmengsels om zelf te mixen met assam of puur groen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-17 14:51

Ik ben een potje biologische kamille-lemon aan het maken. Zitten ook rode vruchtjes in, ik gok granaatappel of euh, ...besjes

nathalie2302

Berichten: 2891
Geregistreerd: 05-07-07

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 14:57

Ik heb net brandnetelthee op. Beetje te 'neutraal' voor mij.

Yv_
Berichten: 19121
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 16:15

@Siamsmeesje: Jep, dubbelwandig ook nog :)). Zijn volgens mij wel officieel latte machiato glazen als ik het goed zeg. Zijn iig goed groot :D. Ik heb ze ooit bij de Makro gekocht, zou niet weten of ze er nog zijn. Heb sinds een tijdje ook die grote glazen van Pickwick, gaat ook een halve liter in. Die zijn gewoon bij de Blokker verkrijgbaar, volgens mij 3,5€ per glas.

@Stef: Jaaa, mintgroen <3 <3. Hij is zó tof! Alleen hij maakt geluid :').

@Pikkepor: Ik was op slag verliefd toen ik 'm zag, maar vond (en vind eigenlijk :') ) het echt teveel geld voor een waterkoker. Maar 2 weken geleden mn verjaardag gevierd, dus maar bonnen gevraagd. En toen had ik ineens de waterkoker en een pizzarette :D. Hij is echt heel mooi, degelijk ook.
Let alleen wel op, ze hebben 2 varianten! 1 normale en dan 1 met de temperatuur regelbaar.

Ik drink ook wel graag brandnetelthee. Niet omdat het zo lekker is, want ik mis inderdaad smaak, maar het werkt goed vochtafdrijvend.

Ik ben laatst matcha thee in de supermarkt tegengekomen, die vind ik wel heel erg lekker. Is geen losse thee, want dan moet je een papje maken en weet ik het allemaal, maar gewoon in zakjes.
Afbeelding

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 17:00

Yv_ Ja ze zijn wel prijzig ja... Eigenlijk alles van Smeg :') Ik zou ook de broodrooster wel willen... mja...
Als we al die thee niet hadden gekocht, waren we al een heel eind geweest met een waterkoker :') :')

Siamsmeesje

Berichten: 2236
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 17:01

Oeh.... Dan ga ik dat eens in de gaten houden, want als ik 's avonds thuis kom maak ik soms een grote beker. En dan heb ik nu de keus uit een grote mok of een grote thermo-beker. Maar thee drinkt gewoon lekkerder uit een glas, dus ik zoek zoiets gewoon al een poosje.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-17 17:10

Ik heb nu 4.5 glas uit m'n theepot gehaald, valt niet tegen ...

MillyH
Berichten: 640
Geregistreerd: 21-05-14

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 17:29

Ik wil me hier ook melden, ik drink eigenlijk heel veel thee.
Zelf heb ik op dit moment niet zo heel veel smaken in huis.
-blueberry muffin
- Rooibos thee
- Bosvruchten thee
- Brandnetel thee (1 van mijn favorieten)
- Een winter thee van de lidle die uit het assortiment is ;(
De winter thee heb ik een keer geproefd en toen 5 pakjes ingekocht, ik zit nu al aan mijn laatste..

Ik drink eigenlijk nooit losse thee, vind dat zo'n gedoe.
Wij hebben van die poppetjes waar je het dan in moet proppen, en dan weet ik nooit hoeveel ik nodig heb :+

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-17 17:31

Hoezo gedoe? Je doet een schepje in je zeef en laat je zeef in het water zakken..., 5 seconden werk ofzo? ;)

Cococo
Berichten: 127
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Geen lid meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 17:34

Hier heb ik van die grote mokken staan, met zo'n fijne vorm, zeg maar senseo maar dan groter.

Dan paar per dag, heb nu een boerenthee staan, citroen van Simon Leevelt, enn dan een yom huppeldepup van Simon Leevelt.
Citroen en rode grapefruit zijn de enige fruittheetjes die ik lekker vind.

Verder ga ik voor earl grey en sterrenmix.

Doe het in zo'n gesloten zeefje, theelepel per kop, laat het een minuut of wat trekken.

MillyH
Berichten: 640
Geregistreerd: 21-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 17:42

LadyMadonna schreef:
Hoezo gedoe? Je doet een schepje in je zeef en laat je zeef in het water zakken..., 5 seconden werk ofzo? ;)


Het is zo'n klein poppetje, geen idee of je snapt wat ik bedoel.
Wij hebben soms best grove losse thee, dus dan past dat er simpelweg niet echt makkelijk in.
Dan moet je ook nog het bovenste deel van het poppetje er op zien te zetten, waarbij de helft van de thee er weer uit valt :+

Maar ben er net achter gekomen dat we ook nog een thee ei hebben.
Daarin is het wel makkelijk te doen.

Yv_
Berichten: 19121
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 17:48

Ik heb voor op mn werk van die wegwerp theefilters gekocht. Zijn als het ware gewoon papieren zakhes die je vult met losse thee. Ideaal, ga ze voor thuis ook halen. Ik vind dat schoonmaken van die eitjes ook niet handig. En die filter gooi je gewoon weg nadat-ie heeft getrokken. En volgens mij is zo'n pak 2 of 3 euro voor 100 stuks dus daar word je ook niet arm van.

Cococo
Berichten: 127
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Geen lid meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 17:53

Had ook die zakjes, maar heb ze weggegooid, vond de opening veel te klein, de helft van de thee viel er bij het inscheppen langs.

Mijn knijperd zeefje zweer ik bij.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-17 18:13

Thee ei spoel ik gelijk als ik m leeg gegooid heb uit onder de hete kraan, alleen m'n citroengras blijft er erg aan hangen, de rest is zo weg

Yv_
Berichten: 19121
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 18:51

Oh echt? Vind ik niet. Heb wel de XL maat, omdat ik van die grote glazen heb. Weet niet of de andere formaten ook kleinere openingen hebben.

nathalie2302

Berichten: 2891
Geregistreerd: 05-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 19:58

Ik heb zo'n rvs inzet zeefje. Die spoel je wel redelijk makkelijk om maar als ik visite heb, gebruik ik ook van die papieren zakjes. Zo kan ieder zijn eigen smaak kiezen.

Net groene thee vanille met een schepje turkse appelthee...lekker.

Wat ik zo grappig vind. Ik had her en der op Internet gelezen dat mensen lyrisch zijn over 'notendroom'. Aangezien ik gek ben op noten, leek het me een safe bet maar ik vind het toch vies

Ik drink het liefste uit een porseleinen kopje. Hier dronk mijn overgrootmoeder al haar losse thee uit. Heb ook haar zilveren theeschepje. Zo leuk


Afbeelding


Uiteraard zonder de matties van onze jongste zoon erin

LiannePuthzy

Berichten: 7002
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 20:11

Zit te twijfelen welke thee ik zo zal nemen, heb namelijk best veel :')

Cococo
Berichten: 127
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Geen lid meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 20:39

Yv_ schreef:
Oh echt? Vind ik niet. Heb wel de XL maat, omdat ik van die grote glazen heb. Weet niet of de andere formaten ook kleinere openingen hebben.


Ik had de maat voor 1 kop, dat zal het verschil wel maken.

Siamsmeesje

Berichten: 2236
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 09:57

Hier hebben we de filterzakjes ook. Er staat in het Duits maat S op, maar er zijn nog wat grotere en zelfs nog kleinere te krijgen weet ik. Deze zijn makkelijk te vullen, en groot genoeg voor mijn grootste theepot. Voor mij geen thee-ei of iets soortgelijks meer :n

Een aantal weken geleden bij de Aldi theesticks gekocht met Earl Grey thee. Heel handig als ik maar 1 grote beker wil maken in de avond.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-17 11:05

Mijn "collectie" <3
Afbeelding

Afbeelding

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 12:28

LadyMadonna schreef:
Mijn "collectie" <3
[ [url=m/Cgncsa.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/DUKn8O.jpg]Afbeelding[/url] ]



Oeeeeh <3

Blijven ze lang goed in zulke blikken?

LiannePuthzy

Berichten: 7002
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 12:30

Zo veel losse thee <3
Heb hier de pech dat mijn ouders geen fan zijn van losse thee

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Thee Topic?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-17 12:44

Ja hoor... dit zijn wel kleine blikjes trouwens