Help! normaal goulash recept omzetten naar slow cooker

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Noa_M

Berichten: 639
Geregistreerd: 17-08-08

Help! normaal goulash recept omzetten naar slow cooker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-17 12:30

Hallo,

Sinds gisteren ben ik de trotse eigenaresse van een slow cooker! Lijkt me heerlijk om allemaal stoofpotjes mee te maken.
Nu heb ik een heel lekker hongaarse goulash recept, die ik normaal met de braadpan maak. Nu wil ik deze graag met de slow cooker maken. Alleen weet ik niet goed hoe ik het recept slow cooker proof kan maken :) Zou iemand mij daarmee kunnen helpen?

Recept:
600 gram runderlappen
10 el olijfolie
1 grote ui
2 tenen knoflook
4 paprika
2 el bloem
1,5 el chilipoeder
1 blikje tomatenstukjes (400 gr)
1dl rode wijn
2dl runderbouillon
2el tijm
4 vastkokende aardappelen
250gr sperziebonen

vlees in bloem omwentelen en in 5min ronddom bruin bakken
bak de spekreepjes 2 min mee
schep de ui, knoflook en paprika's door het vlees en alles nog 2 min meebakken
strooi chili poeder eroverheen en nog even meebakken
schenk de gezeefde tomaten, wijn en bouillon erbij, voeg de tijm toe.
Breng aan de kook en laat 2 uur zachtjes sudderen
Na 2 uur schep de sperziebonen en aardappelstukjes door het vlees en laat nog 45 minuten mee smoren.

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 13:16

Ik zou in dit geval kiezen tussen 2 opties:

of je kiest er voor je vlees aan te bakken met bloem, spekreepjes en alles erbij en dan als je vocht toe gaat voegen de hele boel in de slowcooker kieperen met een stuk minder vocht (ik zou een goede scheut rode wijn toevoegen, dan de tomatenstukjes, eventueel een kleiner blikje en dan op gevoel bouillon toevoegen tot alles in een klein laagje vocht staat)

Of je kiept alles 's ochtends in de slowcooker, maar laat de bloem weg. Dus zonder iets aan te bakken oid. Ook dan weer: vocht flink beperken, net als in vorige voorbeeld. En dan als alles gaar is maïzena aanmaken met wat vocht, in de slowcooker erbij en nog even een kwartiertje op high laten doorpruttelen om te binden.

Qua tijd ben ik altijd heel makkelijk, ik zet hem gewoon 's ochtends aan op low en kom 's avonds thuis en heb eten dus hoe lang precies zou ik je niet durven zeggen.

Noa_M

Berichten: 639
Geregistreerd: 17-08-08

Re: Help! normaal goulash recept omzetten naar slow cooker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-17 13:21

Ah dank je wel!
De sperziebonen en aardappelen ook meteen erbij doen? Of die pas 2 uur voordat alles klaar moet zijn?