Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 9 van de 9 [ 203 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Plaats een nieuw onderwerp

Het verborgen vlees.. verrassende producten met "vlees"

 
Profiel   

de helft van de mensen van proefdiervrij weten niet eens echt wat er speelt bij de laboratoria, die staan blind te prediken..

ze wilden mijn handtekening voor het stoppen van dierproeven in z'n algemeenheid.
Ja leuk, zei ik.. Dus insuline maar weer weggooien en teruggaan naar het oogsten uit de lebmaag van kalveren dan maar.. Of was dat dan wel een goede dierproef.. Als jullie 75 jaar geleden deze handtekeningen hadden ingezameld en geslaagd waren, dan had je insuline uit de fabriek wel kunnen vergeten, dan stonden we nu nog kalveren te slachten.

hij droop wat bedremmeld af en tien minuten later was hij spontaan verdwenen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-17 00:04 



 
Profiel   

elenaMM77 schreef
de helft van de mensen van proefdiervrij weten niet eens echt wat er speelt bij de laboratoria, die staan blind te prediken..

ze wilden mijn handtekening voor het stoppen van dierproeven in z'n algemeenheid.
Ja leuk, zei ik.. Dus insuline maar weer weggooien en teruggaan naar het oogsten uit de lebmaag van kalveren dan maar.. Of was dat dan wel een goede dierproef.. Als jullie 75 jaar geleden deze handtekeningen hadden ingezameld en geslaagd waren, dan had je insuline uit de fabriek wel kunnen vergeten, dan stonden we nu nog kalveren te slachten.

hij droop wat bedremmeld af en tien minuten later was hij spontaan verdwenen.

Jammer dat je dit zo ervaren hebt. Ik ken veel mensen die onderzoek doen naar medicatie, kanker etc. en zij zijn juist erg blij met de hulp en info van proefdiervrij :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-17 00:07 



 
Profiel   

de hulp van proefdiervrij?

hoe bedoel je dat?

ik heb zelf biotechnologie gestudeerd inclusief vak dierproefalternatieven.. twee maal zelfs.. het verplichte onderdeel + nog aanvullend als keuzevak..

mensen die zich bezighouden met het opzetten van dierproeven en dierproefalternatieven gebruiken dierproefvrij echt niet als bron voor hulp en informatie. degene die het onderzoek opzet en de vergunning voor de dierproef aanvraagt toont aan alle kanten aan welke dierproeven er nodig zijn en voor welke er alternatieven zijn en waarom die wel of niet gebruikt kunnen worden..

als dierproefvrij al ergens aanschuift is dat in de commissie die de dierproeven voor het onderzoek moet goedkeuren.. maar meestal is dat de dierenbescherming die voor het dierenwelzijnsaspect aanschuift. Deze mensen kijken dan kritisch naar het voorgestelde onderzoek en leggen alternatieven op tafel als zij van mening zijn dat deze ingezet kunnen worden tijdens het onderzoek..

de onderzoekers die daarna meewerken in het onderzoek, zitten al een stadium verder.. Het is niet zo dat dierproefalternatieven een direct gevolg zijn van het feit dat dierproefvrij bestaan.. Zonder dieren via de computer of andere simulaties is (gezien aankoop, fok, vergunningen) gewoon goedkoper dan het gebruiken van proefdieren.. voorkeur van de wetenschap gaat ook uit naar een onderzoek zonder proefdieren.

Het wetenschappelijk geschoolde deel van Proefdiervrij heb ik ook geen enkel bezwaar tegen.. of je nu proefdieralternatieven studeert om in onderzoeken deel te nemen.. of hetzelfde studeert maar met als doel om proefdieren uit te bannen.. doel is hetzelfde..

maar het onderdeel dat zieltjes in de maatschappij probeert te winnen om geld binnen te halen, doet dit voor mij op een hele vervelende manier waarbij verkeerde informatie of doelen worden voorgehouden om de klant maar een gevoel van 'boosheid' tegen dierproeven te geven zodat ze hun beurs trekken
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-17 00:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 9 van de 9 [ 203 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen