Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 43 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

proteïnepoeder verstoppen

 
Profiel   

Hoi allemaal,

Ikzelf krijg via mijn gewone voeding eigenlijk te weinig proteïnen op, dus heb ik eiwitpoeder gekocht.

Ik heb plantaardig eiwitpoeder gekocht op basis van bruine rijst (80%) zonder verdere smaaktoevoegingen of suikertoevoegingen - gewoon "natuur" dus.

Ikzelf hou absoluut niet van shakes enzo, dit lust ik echt niet, dus ik dacht een eetlepel eiwitpoeder te "verstoppen" in mijn dagelijkse tas chocomelk (half magere melk - half amandelmelk - koffielepel Cankao). Nu telkens ik dit drink voel ik precies kleine mini-korreltjes eiwitpoeder tijdens het drinken, waardoor ook dit mij echt begint tegen te steken (en ik ben normaal wel echt iemand die heel graag haar tas koude chocomelk drinkt)

Dus graag tips waarin je best eiwitpoeder kan verstoppen zonder dat je hier iets van merkt en toch een grotere hoeveelheid proteïnen opkrijgt per dag. (Ik eet erg weinig vlees/vis/kaas en buiten mijn tas chocomelk ook heel weinig melkproducten)

:Y)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-17 13:36 



 
Profiel   

In capsules?
Dat is hoe ik het doe. Ik neem dan bij iedere maaltijd 2 capsules in

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-17 13:38 



 
Profiel   

en door yoghurt of kwark? zo deed ik het

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-17 13:42 



 
Profiel   

ogidni schreef
In capsules?
Dat is hoe ik het doe. Ik neem dan bij iedere maaltijd 2 capsules in


Ik wist helemaal niet dat die in capsulevorm verkocht werden, hebben ze mij hier in de supplementenstore niet verteld. Of maak je die zelf?

Zijn het dan geen joekels van pillen (aangezien het toch behoorlijk grote scheppen zijn)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-17 13:55 



 
Profiel   

mariekekroon schreef
en door yoghurt of kwark? zo deed ik het


Ik zou het inderdaad moeten proberen, maar ik ben eigenlijk echt geen yoghurt/kwark eter. Ik koop dat telkens vol goede moed en dan staat dat hier in de ijskast gewoon te vervallen zonder dat ik eraan kom. :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-17 13:56 



 
Profiel   

Shake maken en opdrinken. Hooguit een halve minuut. Niet te veel bij nadenken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-17 13:59 



 
Profiel   

Evi84 schreef
ogidni schreef
In capsules?
Dat is hoe ik het doe. Ik neem dan bij iedere maaltijd 2 capsules in


Ik wist helemaal niet dat die in capsulevorm verkocht werden, hebben ze mij hier in de supplementenstore niet verteld. Of maak je die zelf?

Zijn het dan geen joekels van pillen (aangezien het toch behoorlijk grote scheppen zijn)

Ik maak ze zelf met maat 00 capsules. Deze zijn niet heel erg groot.
Bij bulk powders hebben ze ook proteïne poeders, hier kan je met water of melk een shake van maken. Deze zijn niet korrelig

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-17 14:04 



 
Profiel   

De eiwit poeders op rijstbasis zijn soms idd wat harder maar de smaak is ook brr. Je hebt ook eiwit poeder op zonnebloem of amandel basis deze is net zo fijn gemalen als cacao poeder en beter van smaak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-17 14:07 



 
Profiel   

Welke smaak is het? Je kunt er smoothies mee maken, of inderdaad door griekse yoghurt heen doen. In Havermoutpap is ook lekker.

Zelf vind ik Jenny's optie nog altijd de beste, gewoon in een keer opdrinken, ben je er het snelste vanaf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-17 14:11 



 
Profiel   

Deze heb ik nu: http://www.djym.be/purasana-vegan-prote ... ne-80.html - de natuur versie (geen suikers of smaakstoffen toegevoegd dus)

De shakes zijn echt een no go - dat gaat echt gepaard met kokhalzen en braakneigingen tijdens het drinken.

de erwt werd me afgeraden omdat de natuur versie daarvan toch een typische (slechte?) smaak zou hebben. Daarna ging het voornamelijk tussen rijst en hennep eiwit in de winkel.

En bakken is een beetje tweezijdig. Enerzijds kom je verschillende recepten tegen van gebak waarin eiwitpoeder is verwerkt (pannenkoekjes, muffins,...) anderzijds lees je soms dat het verhitten schadelijk kan zijn voor de eiwitten en ze dus minder effect hebben. Ikzelf neig vooral eerder het laatste te geloven)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-17 14:23 



 
Profiel   

Rijst en hennep zijn ranzig. Brrr erwt mag ik niet hebben dus ken ik niet. De zonnebloem en amandel zijn goed te doen. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-17 14:33 



 
Profiel   

Dan zal ik daar de volgende keer naar op zoek gaan. Eerst deze doos soldaat maken.

Straks eens proberen saroma pudding te maken met wat eiwitpoeder in, eens kijken wat dat geeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-17 14:47 



 
Profiel   

En er een smoothie van maken? Bosvruchten, banaan, amandelmelk, eiwitpoeder in de blender. Door alle pitjes en zaadjes in het fruit, is de smoothie toch al korrelig

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-17 15:06 



 
Profiel   

Pannenkoeken kan prima, en wat dan nog als er iets van voedingswaarde verloren gaat? Je merkt er zo in elk geval niets van en je hebt daarin ook nog ei en melk verstopt. Je kan ook groenten nog erin verstoppen zoals pompoen of wortel. of je doet er juist bv blauwe bessen doorheen. Succes met uitproberen, denk dat je er zo het beste achterkomt wat voor jou werkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-17 15:12 



 
Profiel   

Ik doe het door havermout, maak er smoothies van, bak er pannenkoeken mee icm havermout, doe het door mugcakes, maak er baksels van, stop het in de blender samen met amandelmelk om het vervolgens in de magnetron op te warmen (voila eiwitrijke warme chocolademelk)... ga zo maar door. Er zijn zat dingen te bedenken hoor. :)

Edit: je kunt ook werken met smaakstoffen als je dat niet erg vindt. Zo kun je bijvoorbeeld smaakloze eiwitpoeder in recepten verwerken met smaakstoffen om er toch je eigen draai aan te geven.

Edit2: om korreltjes te voorkomen zou je kunnen proberen om het sowieso bij elkaar in de blender te mikken. Dat werkt voor mij het best; als ik enkel een shakebeker ofzo gebruik houd ik soms ook klontjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-17 15:17 



 
Profiel   

Avond ervoor blenden en een nachtje laten staan in de koelkast?
dan nog keertje blenden en lekker opdrinken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-17 15:24 



 
Profiel   

minikatje schreef
Avond ervoor blenden en een nachtje laten staan in de koelkast?
dan nog keertje blenden en lekker opdrinken :)


Dat zou ik zeker niet doen, dan wil je 'm door de stank niet meer opdrinken :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-17 15:27 



 
Profiel   

Yoghurt en kwark vind je niet lekker. Maar heb je al geprobeerd om het gewoon door vanillevla of chocoladevla te doen? Je kunt er evt nog een lepel haver of lijnzaad doorheen roeren om extra structuur erin te krijgen waardoor de eiwitbolletjes niet opvallen.

Eiwitpoeder verwarmen zou ik inderdaad niet doen, dan gaat de structuur veranderen en dat wil je juist niet want vaak kan het lichaam er dan niet veel meer mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-17 15:35 



 
Profiel   

Desty schreef
minikatje schreef
Avond ervoor blenden en een nachtje laten staan in de koelkast?
dan nog keertje blenden en lekker opdrinken :)


Dat zou ik zeker niet doen, dan wil je 'm door de stank niet meer opdrinken :')

Is rijstpoeder zo veel erger dan sojapoeder?
Die laat ik ook een nachtje staan als ik voor 2 ontbijt maak :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-17 16:46 



 
Profiel   

Staafmixer of blender, dat is mijn tip als ex sportschooljuf! Werkt super +:)+ Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-17 17:01 



 
Profiel   

Taucha schreef
Eiwitpoeder verwarmen zou ik inderdaad niet doen, dan gaat de structuur veranderen en dat wil je juist niet want vaak kan het lichaam er dan niet veel meer mee.


Is dit bewezen? Ben wel benieuwd naar een wetenschappelijk onderbouwd artikel. Tegenwoordig verwarmt iedereen het zo ongeveer wel tot op zekere hoogte. Als dat de werking daadwerkelijk teniet doet ben ik daar uiteraard benieuwd naar, want dan overweeg ik dit niet meer te doen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-17 17:50 



 
Profiel   

Dat korrelige blijft, ook met erwtenproteïne.
Wat ik doe is inderdaad door chocomelk en redelijk geconcentreerd zodat het max 150 ml is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-17 18:25 



 
Profiel   

Evi84 schreef
Hoi allemaal,

Ikzelf krijg via mijn gewone voeding eigenlijk te weinig proteïnen op, dus heb ik eiwitpoeder gekocht.

Ik heb plantaardig eiwitpoeder gekocht op basis van bruine rijst (80%) zonder verdere smaaktoevoegingen of suikertoevoegingen - gewoon "natuur"
(...)
Dus graag tips waarin je best eiwitpoeder kan verstoppen zonder dat je hier iets van merkt en toch een grotere hoeveelheid proteïnen opkrijgt per dag. (Ik eet erg weinig vlees/vis/kaas en buiten mijn tas chocomelk ook heel weinig melkproducten)

:Y)


Vlees en zuivel zijn gewoon overbodig :) ;) - nu de rest nog.

Ik heb rijstproteinepoeder staan dat ik eet/drink met een half kopje sinaasappelsap. Nadrukkelijk niet bedoeld om te verstoppen, meer van 'zo smaakt het, wat past hier bij'. Soms doe ik er wat cacaopoeder bij.

Verder gebruik in cacaopoeder om icm sinaasappelsap een serie kruiden in te nemen: gember, curcuma, zwarte.peper - en de ervaring leert dat je daar ook proteïnepoeder bij kunt doen.
Beide papjes eet ik gewoon met een lepeltje.

Verder zit er een boel eiwit in zaken als chlorella en spirulina. Ook cacao, amandelen en havermout kunnen zich meten met vlees.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-17 18:29 



 
Profiel   

Ik heb een tijd Protifar van Nutricia gebruikt. Gewoon heel fijn poeder zonder korreltjes :)
Niks van terug te vinden in drank of kwark.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-17 18:39 



 
Profiel   

Cocodox schreef
Taucha schreef
Eiwitpoeder verwarmen zou ik inderdaad niet doen, dan gaat de structuur veranderen en dat wil je juist niet want vaak kan het lichaam er dan niet veel meer mee.


Is dit bewezen? Ben wel benieuwd naar een wetenschappelijk onderbouwd artikel. Tegenwoordig verwarmt iedereen het zo ongeveer wel tot op zekere hoogte. Als dat de werking daadwerkelijk teniet doet ben ik daar uiteraard benieuwd naar, want dan overweeg ik dit niet meer te doen..

Het is bij de meeste mensen die een basis vorm van natuurkunde gehad hebben wel bekend dat eiwitten denatureren ofwel vervormen bij temperaturen boven 65 graden Celsius. Soms is dat geen probleem, zoals met de eitwitten die in vlees zitten. Maar met eiwitpoeder dat al een vorm heeft die het lichaam goed kan opnemen wil je juist niet dat ze denatureren.

Het probleem met verwarmen is dat de meeste mensen makkelijk boven de 65 graden gaan. En een magnetron is helemaal funest voor eiwitten in poedervorm. Het is gewoon erg zonde als je duur eiwitpoeder hebt gekocht en je lichaam het niet meer kan opnemen omdat het ineens een andere structuur heeft gekregen na verwarmen boven 65 graden.

Wanneer je eiwitpoeder in een warme maaltijd wilt verwerken kun je het beste eerst de ingredienten helemaal klaar maken en wanneer alles van het vuur is of uit de magnetron is en het afgekoeld is tot eetbare temperatuur dan pas het poeder er door heen doen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-17 08:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 43 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen