Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 24 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Verpakking kipsnitzel staat bol

 
Profiel   

Hallo,

Gisteren snel snel kippensnitzel meegenomen uit de Appie, wou ze nu gaan bakken en zag dat ze maar tot vandaag goed zijn.

Nu stond de verpakking helemaal bol.

Ik heb ze gisteren gekocht en hebben daarna +- 2 uur buiten de frigo in een stilstaande auto gelegen.

Is dit nog te eten?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-17 16:41 



 
Profiel   

als je het niet vertrouwd, niet doen. salmonella is geen pretje :(
edit: meestal zijn schnitzels al voorgegaard, toch? dan lijkt het me dat het wel kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-17 16:42 



 
Profiel   

Ja want hun paneermeel jasje is gewoon voorgegaard.

Zijn van die snitzels die je in 5 minuten warm bakt in een koekenpan

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-17 16:44 



 
Profiel   

Bol staan zou ik echt niet meer vertrouwen.. Je kan eens een stukje proeven, maar normaal moet je meer naar de verpakking dan naar de houdbaarheidsdatum kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-17 16:45 



 
Profiel   

Als het bol staat, zou ik het direct wegmikken. Wat is nou een paar euro tegenover een fikse voedselvergiftiging?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-17 16:46 



 
Profiel   

Heb hem net gebakken en stukje geproefd. Proeft niet gek maar ga hem toch maar weg mikken.

Dank je!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-17 16:48 



 
Profiel   

:= Ik zou het gewoon gegeten hebben.. Zeker met die voorgebakken dingen kan het miz weinig kwaad.
Maar zekere voor het onzekere is altijd verstandig ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-17 16:51 



 
Profiel   

Bol staan kan ook komen doordat er iets in de verpakking gespoten is. Een gas. CO2 wellicht? Wat weet ik niet echt maar dacht wel dat dit gedaan werd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-17 16:54 



 
Profiel   

Bij ons bij de Deen werden er idd gassen in de verpakkingen gespoten voor de houdbaarheid, grote kans dat dat het is :).

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-17 16:59 



 
Profiel   

Gekke is dat de verpakking nog niet bol stond toen ik het kocht.

Heb al een keer salmonella gehad en ben er echt een beetje panisch mee haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-17 17:00 



 
Profiel   

Weg doen, hier staat waarom
http://www.food-info.net/nl/qa/qa-saf33.htm

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-17 17:08 



 
Profiel   

Mij is dat ook opgevallen bij kipburgers. Is bij mij altijd na het kopen en heb ze altijd opgegeten
.

Doe ik nooit bij andere producten maar volgens mij is dat standaard bij voorgebakken kipproducten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-17 17:10 



 
Profiel   

Iris82 schreef
Mij is dat ook opgevallen bij kipburgers. Is bij mij altijd na het kopen en heb ze altijd opgegeten
.

Doe ik nooit bij andere producten maar volgens mij is dat standaard bij voorgebakken kipproducten.


Dat heb ik ook gemerkt. Nog nooit ziek ervan geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-17 17:23 



 
Profiel   

Je kunt dit trouwens bij AH even melden bij de servicebalie (met kassabon ) of via Facebook. Ik ben er vrij zeker van dat je dan je geld terug of een nieuwe verpakking krijgt. Het zal niet om een wereldbedrag gaan, maar het moet tot en met de THT gewoon te eten zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-17 21:04 



 
Profiel   

Helaas geen kassabonnentje ervan.

Ga toch maar voorzichtiger zijn met dit soort dingen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-17 22:40 



 
Profiel   

Dja buiten was het wel 10 graden dus in je auto kunnen die twee uur te warm geweest zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-17 23:44 



 
Profiel   

Ik heb in 3 jaar slagerij jumbo regelmatig dingen weg gemikt van kip producten als de verpakking bol stond. Neem nooit risico, zeker niet met kip

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-17 23:58 



 
Profiel   

_mexx_lady_ schreef
Helaas geen kassabonnentje ervan.

Ga toch maar voorzichtiger zijn met dit soort dingen..


Via de Facebook (openbaar of prive maakt niet uit) van AH melden, ze geven je dan antwoord en door dat te laten zien bij de servicebalie kun je ook zonder bon je geld terug krijgen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-17 00:41 



 
Profiel   

Ts heeft ze zelf 2 uur in de auto laten liggen, lijkt me niet dat je dan gaat klagen bij de ah...

Ts goed dat je het niet op het gegeten :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-17 01:36 



 
Profiel   

Temeraire schreef
Ts heeft ze zelf 2 uur in de auto laten liggen, lijkt me niet dat je dan gaat klagen bij de ah...

Ts goed dat je het niet op het gegeten :)


Het is geen hoogzomer ofzo. Voorgegaarde kip zou normaliter niet kapot moeten gaan van 2 uurtjes liggen in een onverwarmde auto bij de huidige temperaturen. Ik maak me dus sterk dat deze kip ook zo had gereageerd wanneer TS hem binnen 15 minuten na aankoop in de koelkast had gelegd.

Kwam trouwens een oud topic tegen op Bokt waarin iemand zijn kip vergeten was en deze 3 uur buiten de koelkast had gelegen. En iedereen adviseerde daar dat ze dat heus nog wel gewoon op kon eten. Topic speelde in November maar denk dat gemiddeld huis/keuken toch echt warmer is dan je auto nu.

Afijn we gaan er nooit meer achter komen of het aan de kip of de omstandigheden gelegen heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-17 02:16 



 
Profiel   

Toen wij op school de houdbaarheid van vlees bespraken werd ons geleerd dat vlees max een half uur buiten een temperatuur van 4 graden mocht. Half uur was echt de max voor het veilig 'eten' van dat vlees. Voor kip en varkens zou ik daar nog voorzichtiger mee zijn. Dus twee uur kan wel degelijk te lang geweest zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-17 03:47 



 
Profiel   

Maar vlees kun je het best bereiden op kamertemperatuur, dat is dus niet veilig? In zo veel kookboeken staat dat zinnetje: 'haal het vlees een paar uur van tevoren uit de koelkast en laat het op kamertemperatuur komen'.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-17 06:21 



 
Profiel   

Sokje_6 schreef
Maar vlees kun je het best bereiden op kamertemperatuur, dat is dus niet veilig? In zo veel kookboeken staat dat zinnetje: 'haal het vlees een paar uur van tevoren uit de koelkast en laat het op kamertemperatuur komen'.


Dit doen wij ook heel vaak.
Nooit ziek geworden ervan

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-17 06:44 



 
Profiel   

Het gaat hem om de koude keten die verbroken word en terug opgestart word waar het risico inzit.

Zodra het een temperatuur boven de zoveel haalt mag het bevoorbeeld niet terug ingevroren worden (of het moet eerst gebakken worden).
Eenmaal uit de vriezer en in de ijskast is het idd ook de temperatuur boven zoveel: bakken.
Door het ontdooien of het verminderen van de koude temeratuur/temperatuur wisselingen kunnen bacterieën enz terug geactiveerd worden.

Het is dan ook niet voor niks dat als ons voertuig een koeling probleem heeft gehad onderweg wij de temperatuur van de goederen moeten controleren en noteren
Komen wij aan bij de klant noteert deze de temp 99/100, zeker de lidl en aldi distributiecentrums, deze controleren altijd.
Maar word tijdens het transport dus de kouden keten verbroken heb je problemen

HACCP:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/HACCP

Koude keten simpel uitgelegd door de winkel carrefour:
http://corporate.carrefour.eu/ColdChain.cfm?lang=NL

Dus idd, die 2h aan 10graden kan voldoende zijn geweest om deze verpakking bol te doen staan.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-17 07:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 24 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen