Jouw kookblunders.....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Jouw kookblunders.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-17 16:03

Altijd grappig en leuk te lezen.....

stond jouw keuken ooit zo goed als in brand omdat je brood bakje met de microgolf-functie ipv de bakfunctie?
gebruikte je ooit pepers ipv tomaten voor je soep,waardoor je vriend zijn maag 3 dagen tijd nodig had om te recupereren?
.....?


hier wou ik ooit pepersaus maken.
daar zitten altijd peperbollen in.....
nog nooit gemaakt,dus ik zoek in de kast en vindt een hele doos peperbollen(die normaal in de pepermolen moeten),dus ideaal dacht ik,en hop,een hele hoop van die dingen erin en saus klaar!

man komt hongerig aanschuiven en ..... vond de saus nogal...... 'krokant' en behoorlijk 'pittig' bij het knagen op die bollen..... -O-

hij vond de saus 'los van de bollen wel goed van smaak'

*oeps*

Iejoor

Berichten: 2596
Geregistreerd: 19-12-13
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 16:05

Telt chocolade laten ontploffen in de magnetron ook mee? O:)

Afbeelding

SayaJones

Berichten: 11928
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Jouw kookblunders.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 16:07

Lekkere saus ja _O-

Heerlijk topic, zelf volgens mij niet gigantische blunders gemaakt, maar ik volg :')

furious

Berichten: 7109
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 16:07

Het gaat bij mij vooral mis met de combi magnetron. Hoe handig ik hem ook vond bij aanschaf >;)
Rook uit dat ding omdat ik de verkeerde stand had gebruikt. Ding was zwart en mijn huis stonk nog dagen. Verder een keer een pizza met aluminium folie per ongeluk op magnetron stand. Dat gaat behoorlijk knetteren met vonken.

_Mar3
Berichten: 470
Geregistreerd: 29-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 16:08

De eerste keer dat ik samen met mijn broer aardappelen kookte, hadden we het water afgegoten, maar we vonden ze toch niet helemaal gaar, dus besloten ze nog even op het gasfornuis te zetten. Zonder water. Aangebrande aardappelen was het gevolg en we begrepen niet waarom, haha!

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12736
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 16:09

Haha leuk topic!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik best goed ben in de keuken. Behalve die keer dat ik chocolade cake ging maken en het uiteindelijk leek op chocolade vla.

LiannePuthzy

Berichten: 6985
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 16:09

Mijn pa had een keer kaneel ipv nootmuskaat ofzo door de stamppot boerenkool gedaan :')

Ikzelf heb niet echt hele grote blunders

Licor

Berichten: 2948
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 16:10

Ik had laatst een knor wereldgerecht gemaakt.. mie met gehaktballetjes.. eten we wel vaker..
Ik het gehakt met de bijgevoegde kruiden gemengd en er balletjes van gedraaid.. ik vond de kleur wat vreemd van de kruiden maar verder nergens bij stil gestaan..
Wil ik verder gaan met koken, pak ik de rest uit de verpakking.. zie ik daar het zakje gehaktkruiden.. had ik dus mijn gehakt met het zakje voor de saus gekruid :+

Uiteindelijk het gehakt maar nogmaals gekruid en opnieuw gedraaid met het goede zakje en de rest van t recept maar gewoon gevolgd.. het was uiteindelijk wel te eten maar echt een succes was het niet _O-

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Re: Jouw kookblunders.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 16:13

50 cl in plaats van 50 ml water bij de kant en klare cakemix gedaan... M'n cakejes leken een beetje op een soort zoete aardappelpuree qua textuur. :')

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 16:14

De situatie: Kip bakken, boursin erbij, kruiden toevoegen, tagliatelle kookt ondertussen ook.. Lekker roeren en wachten tot ik alles bij elkaar kan donderen en dan pas de bladspinazie erbij. Want ik vind dat lekkerder als het nog een beetje knapperig is en niet van die slemp.

Enfin, pasta afgieten, nog een keer roeren in mijn prutje en ondertussen met een schaar door de zak bladspinazie om het wel een klein beetje kleiner te maken. Alles gemengd, geknipt, helemaal klaar voor mijn laatste stap. Dus kom maar op, bladspinazie.

Ik schud lekker de blaadjes erbij, roer een beetje en merk dat de pollepel ineens een gek geluid maakt op de bodem van de pan. En de saus kreeg zo'n grauwe kleur. En ik hoor je denken: que pasa? Nou, ik had niet opgelet en ONGEWASSEN bladspinazie gekocht en bij mijn heerlijke maaltje gegooid :') alles was zwart en zanderig. Niet meer te redden, rijp voor de vuilnisbak.

Alles uit mijn handen laten vallen en naar de friettent gereden :')

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 16:16

M'n moeder heeft jaren geleden eens gehaktballen met speculaaskruiden gemaakt :+

Verder gaat het gebruik van de combimagnetron soms inderdaad ook wat moeizaam.

Anoniem

Re: Jouw kookblunders.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 16:20

Hahaha ik moet hier wel om lachen hoor :')

Niet echt een kookblunder, wel een keer Durum (pakje) willen maken en daarbij per ongeluk vanille yoghurt kopen ipv gewone. Kan je vertellen dat het neit te vreten was :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110679
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 16:20


Johnnydepony
Berichten: 1417
Geregistreerd: 15-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 16:22

Die zakjes door elkaar halen ken ik.

Een keer de roze kwarktaartmix door de gesmolten boter gegooid ipv de kruimelbodemmix. Dan kun je het ook weggooien :P.

Tegenwoordig haal ik bastogne koeken die ik vermozel en de kwarktaartmix in grootverpakking.

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-17 16:24

hihihi,fantastische dingen komen voorbij!

hier ben ik een chaoot,ook in de keuken.

al meermaals aan het koken en 101 andere dingen tussendoor aan het doen,waardoor de bodem van mijn stoofworteltjes al meermaals knetterzwart aangebakken waren.....
dan schep ik de bovenkant eraf(die die er nog goed uit zien),paar keer spoelen,wat extra kruiden en in een andere pan verderdoen.....
lukt soms,andere keren vraagt mijn man dan 'wat ik met die wortelen gedaan heb?ze smaken precies wat raar.....?'

Ir111

Berichten: 11953
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 16:27

Eerste keer koken voor een nieuw vlam. Vlam was wel het code woord die avond... Ik had iets gemaakt waar 2 eetlepels paprikapoeder in moesten, dat werden per ongeluk 2 eetlepels cayennepeper (ik was een beetje afgeleid tijdens het koken O:) ).

Dat moment dat je samen aan tafel zit met het bordje voor je neus en verwachtingsvol je nieuwe vlam aankijkt als hij zijn eerste hap neemt. Het onuitgesproken 'en? vind je het lekker' hangt in de lucht. Waarna hij zijn ogen wijd openspert, rood aanloopt en zijn uiterste best doet de boel toch door te slikken. Om daarna met een benepen stemmetje te zeggen dat het 'eh, best wel pittig' was.

Arme kerel! Het was echt oneetbaar. _O- _O- _O- Hebben we heel hard om gelachen. :')
Laatst bijgewerkt door Ir111 op 28-02-17 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 16:28

Ah ja. Kookblunders. :+

Wilde kip bakken; zakje met heerlijke marinade gekocht, maar voor 1 persoon heb je maar een half zakje nodig. Prima, helft van het zakje gepakt, olijfolie erbij.. Kip in de pan en bakken maar.. Of niet. De olijfolie was namelijk wel de volledige hoeveelheid die op het zakje stond, dus ik was per ongeluk mijn kip aan het frituren in plaats van bakken. Dat ging behoorlijk hard, en ik ondertussen maar tegen mijn huisgenoot zeggen dat zijn eten wel een beetje raar rook. Was dus mijn zwartgeblakerde kip. :+

SayaJones

Berichten: 11928
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 16:29

Oh, ik heb wel een keer iets heel stoms gedaan. Niet echt een kookblunder maar mag hier ook wel :')

Bij m'n vader ging ik Brinta eten, toen at ik dat nog met een lading suiker, maar dan ook echt 3 of 4 eetlepels suiker.
Ze hadden een nieuwe suikerpot en een oude, in de nieuwe zat suiker, en in de andere zout. Dat is al cru om te doen gewoon.
Dus je raad het al, ik 4 scheppen zout in m'n brinta gedaan, flinke hap genomen.. Sodeju, ik heb nog nooit zó hard gekokhalst in m'n hele leven niet :')

Tuigje

Berichten: 399
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 16:29

uhmmm ovensnacks (kaassouflée) in de combi op magnetron ipv ovenstand. Maar dan wel 8 minuten.
Rook niet zo lekker kan ik je vertellen :+
En macaroni koken in veel te weinig water, dat moet je uit het pannetje bikken +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 16:29

Ken je die boerenkip in braadzak?
Nou mijn moeder had jaren geleden niet door dat er niet alleen de braadzak omheen zat, maar ook nog een plastic, niet ovenbestendige, verpakking. De keuken stond zwart, de kip was oneetbaar en de grap van "heb je de verpakking er af gehaald?" heeft haar nog jaren achtervolgd. :=

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33791
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 16:30

Mijn vriend moest laatst pannenkoeken maken want ik was werken... En toen liet hij de eerste pannenkoek natuurlijk mislukken.

En het waren kant en klare pannenkoeken die hij alleen maar in de oven op hoefde te warmen. Helaas zette hij de pannenkoek in de fik samen met het bakpapier. :')

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-17 16:32

Ir111,die is ook fantastisch!!!!
nog samen met die vlam? (of was de vlam snel uit?....)

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 16:32

Zegt spinakool en boerenazi voldoende? (2 groentesoorten door elkaar dankzij manlief, want hey, het is allebei groen toch?) Ohja en vergeet niet de spaghetti met tomatensoep, ook dankzij manlief die vond dat spaghetti en vermicelli tzelfde waren. Soep waarin je de lepel rechtop kon zetten was het gevolg...

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 16:33

SayaJones schreef:
Oh, ik heb wel een keer iets heel stoms gedaan. Niet echt een kookblunder maar mag hier ook wel :')

Bij m'n vader ging ik Brinta eten, toen at ik dat nog met een lading suiker, maar dan ook echt 3 of 4 eetlepels suiker.
Ze hadden een nieuwe suikerpot en een oude, in de nieuwe zat suiker, en in de andere zout. Dat is al cru om te doen gewoon.
Dus je raad het al, ik 4 scheppen zout in m'n brinta gedaan, flinke hap genomen.. Sodeju, ik heb nog nooit zó hard gekokhalst in m'n hele leven niet :')

O zoiets heb ik een keer gehad in een restaurant. Wok, maar je kon er ook pannenkoeken eten dus er stond poedersuiker op tafel in een sjiek potje. Ik dacht dat het heel fijn gemalen zout was, strooide het op mijn friet... en víes dat het was.

Ir111

Berichten: 11953
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 16:34

tengeltje11 schreef:
Ir111,die is ook fantastisch!!!!
nog samen met die vlam? (of was de vlam snel uit?....)

We hebben nog 5 jaar samen gevlamd. *\o/* Maar toen was het vuur gedoofd. :+ Maar zo zie je, met een pittig maaltje kun je toch al snel een jaar of vijf vooruit. :D :D