Jouw kookblunders.....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Jouw kookblunders.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 10:01

mmm was zo druk in mijn hoofd dat ik in de wokschotel het vlees was vergeten. Net terwijl ik eters had....
Mijn uitdrukking was erg grappig toen we erachter kwamen want de hele tafel kwam niet meer bij van het lachen....

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 10:13

Johnnydepony schreef:


_O- pas op. niet bekijken tijdens muesli eten. Dat zit nu op de ipad, in mijn neus over de hond en op de bank. -O- die choco bananen hoe maak je die zo? Snelkookpan lijkt wel een bom joh. Levensgevaarlijk :oo

Ik heb ook wel gekke dingen. Magnetron stand gebruiken ipv oven stand. Niet echt fijn. Verkeerde recepten lezen. Experimenteren met brood maken en dan uitkomen met een levensgevaarlijke baksteen. Zout en suiker omwisselen.

Vaak het gevolg van mijn chaotische hoofd, drie dingen tegelijk doen dat werkt niet. Laatste jaren gaat het langzaam wel beter daarin. Wat meer concentreren op een ding helpt wel.

Pas nog heel slim, kook bij iemand anders. Leg heel uit gewoonte de bakspaan even op de rand van de pan waar het vlees in lag te bakken. Goed dat goede vriend het op tijd zag. Anders was het steak met een sausje van gesmolten plastic geworden. :oo mijn spullen zijn hitte bestendig. Die van hem niet. Oeps.

Lucia88

Berichten: 529
Geregistreerd: 06-06-15

Re: Jouw kookblunders.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 10:28

Die keukenmissers heb ik ook tranen van in de ogen gehad :))

Het afgieten van de soep ook trouwens...

Hier ook vaak ruzie met de magnetron/oven-combi; broodjes met de magnetron opwarmen ging niet zo handig. O:)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 10:30

Dat duurde bij mij even voor ik besefte wat er niet aan klopte trouwens. :+

san4nie
Berichten: 3560
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Jouw kookblunders.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 10:51

Sommige van dat keukenmissers overzicht zijn gewoon eng!

Wij hebben ooit 800 gram zout in de appelmoes gedaan in plaats van suiker. Ik kwam er pas achter toen ik ging proeven. Was echt heel smerig.
Of een hele grote pan tagliatelle koken en bij het afgieten zo alles in de gootsteen gooien :(

xWouter

Berichten: 2726
Geregistreerd: 03-09-09
Woonplaats: Oosterhout

Re: Jouw kookblunders.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 11:04

Wat geweldig dit topic !

Ik hou zelf ook enorm van koken en hier gaat ook regelmatig wat mis.. Karamel maken is hier nog nooit goed gegaan, ooit eens een pan incl vork weg moeten gooien omdat het met geen mogelijkheid los te krijgen was...

Of je soep opeten maar vergeten dat de inductie nog aan staat met daarop je steelpan met plastic soeplepel, stinken dat het deed :=

Ik ga vanavond grieks koken, dus ik ben benieuwd hoe me dit afgaat.

Lien_

Berichten: 2493
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 12:05

Een vriend van me ging koken voor ons in het huis van gemeenschappelijke vrienden. Ze hadden geen werkende klok in de keuken, dus om te timen hoe lang het gerecht in de oven stond zette hij een lege magnetron aan voor de gewenste tijd (15 minuten ofzo) := dat heeft de magnetron niet overleefd, dat ding was gewoon gesmolten :7

Heb zelf geen hele grote blunders gemaakt geloof ik, een keer kerriepoeder ipv anijs ergens in geknikkerd (m'n broer had de labels van de verpakkingen omgewisseld, die kwam niet meer bij van het lachen) en ik heb een keer pannenkoeken gemaakt zonder eieren }:0

Bellex

Berichten: 9300
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 12:16

Oh wat een mooi topic dit :') Soep afgieten blijft de mooiste!

Hier zijn de blunders gelukkig beperkt :=
Nasi maken, vergeten gebakken ei erbij te doen, en dat 4x achter elkaar :') (ik vind nasi zonder ei echt gewoon niet te eten)
Erachter komen dat mijn keukenblad niet geschikt is om deeg op uit te rollen. Maakt niet uit hoeveel je eronder gooit aan bloem of wat dan ook, het blijft plakken, heeft me een week gekost voordat ik alle stukken eindelijk losgekrabt had. Sinds dien nooit meer gedaan!
En ontdekken dat hartige taart en een combimagnetron absoluut niet samen gaan, hoe lang ik hem ook in de ovenfunctie zette, de ei erin werd maar niet harder. Na 1.5 uur gaf het bladerdeeg het op en stroomde het allemaal mijn combi in en via de deur eruit -O-

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 18:22

karuna schreef:
Johnnydepony schreef:


_O- pas op. niet bekijken tijdens muesli eten. Dat zit nu op de ipad, in mijn neus over de hond en op de bank. -O- die choco bananen hoe maak je die zo? Snelkookpan lijkt wel een bom joh. Levensgevaarlijk :oo

Ik heb ook wel gekke dingen. Magnetron stand gebruiken ipv oven stand. Niet echt fijn. Verkeerde recepten lezen. Experimenteren met brood maken en dan uitkomen met een levensgevaarlijke baksteen. Zout en suiker omwisselen.

Vaak het gevolg van mijn chaotische hoofd, drie dingen tegelijk doen dat werkt niet. Laatste jaren gaat het langzaam wel beter daarin. Wat meer concentreren op een ding helpt wel.

Pas nog heel slim, kook bij iemand anders. Leg heel uit gewoonte de bakspaan even op de rand van de pan waar het vlees in lag te bakken. Goed dat goede vriend het op tijd zag. Anders was het steak met een sausje van gesmolten plastic geworden. :oo mijn spullen zijn hitte bestendig. Die van hem niet. Oeps.

Wat betreft de snelkookpan. Als ik mij niet vergis vliegt dat kleine knopje naast de stop eraf als de druk te hoog is geworden. Het geeft wel een groen plafond maar dat de boel compleet uit elkaar vliegt, lijkt mij stug.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 22:12

Haha, bij bejaarde clienten van mij pannenkoeken bakken :D

Eigenlijk ging er niks mis, keilekkere pannenkoeken, alleen stond het brandalarm te gevoelig afgesteld, dus we kregen de zusterbrigade op de stoep.
Het ergste, ze wilden dat ik geen pannenkoeken meer zou bakken....
Ja, jammer dan, waarom heb je dan een fornuis in je keuken staan?
Dus in het vervolg belde ik als ik pannenkoeken ging bakken.

Nhmeisje
Berichten: 209
Geregistreerd: 18-07-10
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 23:18

Bij mij stonden er net twee brandweermannen in de kamer, want mijn kip was aangebrand en het alarm was gegaan :') Had al meteen gemeld dat het om een kip ging maar ze stonden er toch al binnen 2 seconde. Enorme blunder dus...
Maar wel twee knappe mannen *\o/*

CaroBaex

Berichten: 205
Geregistreerd: 31-08-15
Woonplaats: olst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 23:26

je weet dat tegenwoordig heeft de jumbo van die bakje met smelt chocola die je alleen in de magnetron hoeft tedoen,ik las dat je hem maar 1 min in de magnetron hoefde tedoen alleen ... ik geloofde het niet dus deed hem 2 min in de magnetron en was vervolgens vergeten erop te letten... niet alleen de chocola gesmolten maar ook het plastic bakje..
Spoiler:
krijg je een hele "lekker" geur in de keuken

groot succes die bakjes _O-

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Jouw kookblunders.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 10:22

Dat met de pasta afgieten en dat het dan in de gootsteen pleurt heb ik ook heel vaak gehad. Met een speciale pasta pan nog wel.
Dat is zo'n grote pan en de handvatten zijn zo gemaakt dat ze de deksel goed vast houden tijdens het afgieten. Nou niet dus he.
Hoe vaak ik die deksel wel niet heb zien wegglijden... Oh wat was ik dan altijd kwaad :')

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 10:42

phormicola schreef:
Dat met de pasta afgieten en dat het dan in de gootsteen pleurt heb ik ook heel vaak gehad. Met een speciale pasta pan nog wel.
Dat is zo'n grote pan en de handvatten zijn zo gemaakt dat ze de deksel goed vast houden tijdens het afgieten. Nou niet dus he.
Hoe vaak ik die deksel wel niet heb zien wegglijden... Oh wat was ik dan altijd kwaad :')

Ik kwak de hele boel altijd gewoon uit de pan in een vergiet.

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Jouw kookblunders.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 11:08

Ik nu dus ook :+

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 12:31

Ik heb zo'n pastainzet. 5 euro bij Ikea en echt een lifesaver. Mijn vriend kookt er uit veiligheidsoverwegingen zowat alles in. :+

Edit: hij is 8 euro, maar alsnog de moeite waard. :P
http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/90239002/

Helaas niet geschikt voor rijst, dus dat doen we meestal maar door een zeef :')

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 12:34

Ik kan geen eieren koken -O-

Ik bak, kook, grill en maak je alles klaar. Maar ik kan geen ei koken :')

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Re: Jouw kookblunders.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 12:37

Ik kan ze niet breken :P Ei belandt nooit in de pan of kom. Wel op mijn kleren, op het aanrecht, op de nieuwe kastjes... Of tussen de grindvloer. Leuk. :=

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: Jouw kookblunders.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 12:41

Eieren koken gaat bij mij standaard mis. Alleen al het eitje in een pan kokend water doen. Ik heb eens twee eitjes moeten koken en uiteindelijk zes eitjes gebruikt omdat ze constant braken als ik ze erin deed. Tegenwoordig laat ik het water koken, doe ik het ei in een ijzeren soepopscheplepel en laat ik die langzaam zakken in het water. Kansloos. :')

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 12:43

Chiave schreef:
Eieren koken gaat bij mij standaard mis. Alleen al het eitje in een pan kokend water doen. Ik heb eens twee eitjes moeten koken en uiteindelijk zes eitjes gebruikt omdat ze constant braken als ik ze erin deed. Tegenwoordig laat ik het water koken, doe ik het ei in een ijzeren soepopscheplepel en laat ik die langzaam zakken in het water. Kansloos. :')



Zo doe ik het nu dus ook _/-\o_

Maar.. Voor alles is wat. Je hebt zo'n ei die je mee kan koken en dan aangeeft hoe goed hij gekookt is. Vorige week gekocht en direct getest. Freaking ideaal!

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 12:44

Leffroi schreef:
Zo doe ik het nu dus ook _/-\o_

Maar.. Voor alles is wat. Je hebt zo'n ei die je mee kan koken en dan aangeeft hoe goed hij gekookt is. Vorige week gekocht en direct getest. Freaking ideaal!


Magistraal! Waar koop je die?

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 12:45

Ik heb hem bij de Xenos weg. 2 euro ofzo :')

Was er zo zat van. Wilde eiersalade maken en mn moeder wilde de eieren niet koken. Uitkomst: 2 keer gekookt en nog niet gaar genoeg, een vloeibare eiersalade. Jak!

Koekeroekus

Berichten: 3321
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 12:50

Chiave schreef:
Eieren koken gaat bij mij standaard mis. Alleen al het eitje in een pan kokend water doen. Ik heb eens twee eitjes moeten koken en uiteindelijk zes eitjes gebruikt omdat ze constant braken als ik ze erin deed. Tegenwoordig laat ik het water koken, doe ik het ei in een ijzeren soepopscheplepel en laat ik die langzaam zakken in het water. Kansloos. :')


Volgens mij he :')

Horen eieren gelijk meegekookt te worden. Tenminste zo doe ik het altijd. Eieren in de pan, water d'r bij en gas d'r onder.

Dat ei van de xenos moet je er namelijk ook meteen bij mikken als je het water opzet.

Bellex

Berichten: 9300
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 12:52

Leffroi schreef:
Ik kan geen eieren koken -O-

Ik bak, kook, grill en maak je alles klaar. Maar ik kan geen ei koken :')

Ik heb bij de action een 'ei' gekocht, deze is doorzichtig, rood als hij nog rauw is en staan streepjes op tot waar het rood zich terug heeft getrokken als hij zacht, medium of hard is. Redding! Enige manier dat ik een ei kan koken :')

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 13:08

Ik doe ze er altijd pas in als het kookt, 8.5 minuut timen en hop, iedere keer het perfecte eitje. Zo'n meekookding hebben wij ook, maar als die helemaal verkleurd is zijn je eieren nog snot...
Komt wel uit China van Aliexpress, misschien daarom :')