Jouw kookblunders.....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Re: Jouw kookblunders.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 14:39

Het ziet eruit alsof het al eerder opgegeten was geweest...

Joto

Berichten: 4297
Geregistreerd: 02-04-07
Woonplaats: Hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 19:27

Oke oke komtie :')

Faal 1: Omeletje bakken (Ja hij lag al in de pan op het vuur.. Dont ask)

Afbeelding

Faal 2: Lekker Lasagna maken.. En ik maar bozer worden dat de saus niet dik wordt _-:( :? Best logisch als je tomatensoep hebt gebruikt ipv lasagna saus..

Afbeelding


I rest my case..
Mijn tip? Nooit weer doen :))

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 19:43

Joto schreef:
Mijn tip? Nooit weer doen :))

Wat? Lasagne uit een pakje bedoel je? Uiteraard niet.

PrizTwir
Berichten: 2396
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 19:14

Ik heb weer wat beleefd vanavond. Mijn moeder en ik wisten eerst al niet wat we wilden eten. Nou het werd zuurkool, aardappelpuree en een gehaktbal. Het eten is klaar en ik begin op te scheppen. Beide vinden we de zuurkool niet fris ruiken. Na een beetje geproefd te hebben kwamen we tot de conclusie dat het muf is. Nou dan beginnen we aan de gehaktbal.(ik heb de zuurkool al half door de aardappelpuree geprakt) Een hap van de gehaktbal, gedver die is taai. Zitten we dan met een zuur gezicht. De hond even een paar stukjes gegeven van de gehakt. Hij gaat liggen, maakt een gek geluid en ik grap nog dat hij het ook niet te vreten vindt. Vervolgens hoor ik hem echt kokhalzen. En ja hoor de gehaktbal kwam eruit. :')

Het eten was top vanavond. Nu maar een pizza bestellen dan. :Y)

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Re: Jouw kookblunders.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 19:27

Whahaha! Das jammer PrizTwir hahaha.

Wij hebben hier ook wel eens een recept gevolgd. Moest kokosmelk in (wat toen nog best apart was) en een scheut rum. Ooow wat rook die keuken goddelijk zeg. We konden niet wachten tot we het konden eten. Waren weken op zoek geweest naar citroengras. Dus opscheppen en al helemaal met kwijlende mondjes klaar zitten, want Oh wat rook het heerlijk.

Mijn broer neemt een hap en zegt 'pizza!'. Nou, zegt mn moeder, doe ff normaal he. Ik nam een hap en gaf mn broer gelijk. Mn moeder kwaad! Daar had ze niet de hele middag voor in de keuken gestaan. Het rook ja zo lekker! Mn moeder nam een hap... En die heeft direct pizza besteld.

Dat was echt niet te eten. Wat een domper!

HaKuNaMaTa

Berichten: 2405
Geregistreerd: 15-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 19:31

Dit doet me meteen denken aan de keer toen ik boerenkool voor mezelf aan het klaar maken was.
Ik was ook de jus aan het opwarmen.. 2 minuten had k niet gekeken in de pan.
Dus ik tilde de deksel op, en er kwam een enorme vlam uit, heel de pan stond in brand..

Toen ben ik dus met de brandende pan, onder een stoffe vliegen gordijn heen gelopen, en onder een plastic kassen zeil..

Toen heb ik de pan buiten op de grond gezet, en ben ik binnen een glas met water gaan halen, en die heb ik er over heen gegooid, waardoor er echt een enorme vuurbal ontstond.

Maar binnen een paar seconde was de pan wel gedoofd. En was alles opgelost.

Ik heb echt in paniek gehandeld.. ik was alleen thuis. En bang, want de vlammen kwamen tegen de keukenkastjes aan, en het was echt onwijs groot. Die glas water had ik niet moeten doen, maar ook met het pannetje naar buiten lopen had ik absoluut niet mogen doen.. er had zo veel fout kunnen gaan..
maar alles is goed gekomen!

Ianrowan2009

Berichten: 1488
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 19:49

Ow ik kan ook meepraten hier...
Ik denk een jaar of 15 geleden hadden mijn ouders net een nieuwe keuken.
Prachtig kookeiland met inductie.
Met ook een nieuw pannenset.
En ik moest het eten een keer opzetten.
Dat waren krootjes met aardappels en speklapjes. ( herinnering van gister zou je zeggen haha ) krootjes en aardappels vol aan gezet. En netjes wachten totdat pa en ma thuis kwamen. Opeens hoorde ik de aardappels overkoken dus netjes lager gezet, geen omkijken meer aan.
Toen ze gaar waren wilde ik het afgieten...
zat die pan vast gekookt aan die hagelnieuwe kookplaat %)
Na die pan los getrokken te hebben van de plaat, wat niet lekker ging met dat kokendhete water, kon ik dus gelukkig die piepers afgieten.
Maar.... daarmee stopte de ellende niet want ik had ook nog die krooten! Glad vergeten :? Die waren zover ingekookt dat ze voor een deel al verkoolt waren in die pan! Uit frustratie die pan iets te hard neer gezet op een hoekje van die kookplaat, schiet er een stukje van die plaat eraf... :n
Nou ik kan jullie vertellen dat ik met smart zat te wachten tot mijn ouders thuis kwamen *not*

En dan heb ik nog een verhaal...
Een aantal jaar geleden ging ik voor het eerst bij een vriendin thuis langs.
Haar ouders zouden tegen de avond thuis komen, die had ik ook nog niet eerder ontmoed.
Het plan was dat we eerst brownies gingen bakken en daarna een film gingen kijken terwijl die brownies in de oven stonden, en dan na de film frietjes gingen eten.
Maar tijdens het voorverwarmen van de oven scheen er al iets fout te zijn gegaan. ( wat dat was ben ik nog steeds niet achter )
Na een 20 minuten van de film, ging die vriendin even bij de brownies kijken.
Toen zij die tussendeur open deed... echt ik dacht dat het huis volledig in de fik stond, zoveel rook!!! %) we zijn naar die keuken gerent en die vriendin trok die (combi) oven open en gooide die kooltjes
( ja dat was er nog van die brownies over )
De tuin in, waar vervolgens de restjes verder uitbrandde.
Ja daar stonden we dan, in een grijs/zwarte keuken wat ooit een witte keuken was :(
Als eerste heb ik mijn vader gebeld met de vraag of hij kon komen omdat de keuken in de fik had gestaan. Zijn reactie: ownee he!! Waarom brownies?! _O-
Dus hij is toen snel gekomen en toen de ouders van die vriendin thuis kwamen waren ze eerst heel erg geschrokken maar wel heel blij dat wij niks hadden. Maar jemig de pemig wat een krampen heb ik daarvan gehad zeg.
Nu kunnen we er hard om lachen.
De keuken is later weer opnieuw gewit, verzekeringswerk gelukkig.
En die brownies??
Die liggen als lava stenen in hun achtertuin, als aandenken _O-

Supervixen

Berichten: 12820
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Jouw kookblunders.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 21:51

Wat zijn krooten??

Ianrowan2009

Berichten: 1488
Geregistreerd: 26-10-13

Re: Jouw kookblunders.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 21:54

Rode bietjes

_Laura_

Berichten: 2446
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 22:29

Ianrowan2009 schreef:
Ow ik kan ook meepraten hier...
Ik denk een jaar of 15 geleden hadden mijn ouders net een nieuwe keuken.
Prachtig kookeiland met inductie.
Met ook een nieuw pannenset.
En ik moest het eten een keer opzetten.
Dat waren krootjes met aardappels en speklapjes. ( herinnering van gister zou je zeggen haha ) krootjes en aardappels vol aan gezet. En netjes wachten totdat pa en ma thuis kwamen. Opeens hoorde ik de aardappels overkoken dus netjes lager gezet, geen omkijken meer aan.
Toen ze gaar waren wilde ik het afgieten...
zat die pan vast gekookt aan die hagelnieuwe kookplaat %)
Na die pan los getrokken te hebben van de plaat, wat niet lekker ging met dat kokendhete water, kon ik dus gelukkig die piepers afgieten.
Maar.... daarmee stopte de ellende niet want ik had ook nog die krooten! Glad vergeten :? Die waren zover ingekookt dat ze voor een deel al verkoolt waren in die pan! Uit frustratie die pan iets te hard neer gezet op een hoekje van die kookplaat, schiet er een stukje van die plaat eraf... :n
Nou ik kan jullie vertellen dat ik met smart zat te wachten tot mijn ouders thuis kwamen *not*

En dan heb ik nog een verhaal...
Een aantal jaar geleden ging ik voor het eerst bij een vriendin thuis langs.
Haar ouders zouden tegen de avond thuis komen, die had ik ook nog niet eerder ontmoed.
Het plan was dat we eerst brownies gingen bakken en daarna een film gingen kijken terwijl die brownies in de oven stonden, en dan na de film frietjes gingen eten.
Maar tijdens het voorverwarmen van de oven scheen er al iets fout te zijn gegaan. ( wat dat was ben ik nog steeds niet achter )
Na een 20 minuten van de film, ging die vriendin even bij de brownies kijken.
Toen zij die tussendeur open deed... echt ik dacht dat het huis volledig in de fik stond, zoveel rook!!! %) we zijn naar die keuken gerent en die vriendin trok die (combi) oven open en gooide die kooltjes
( ja dat was er nog van die brownies over )
De tuin in, waar vervolgens de restjes verder uitbrandde.
Ja daar stonden we dan, in een grijs/zwarte keuken wat ooit een witte keuken was :(
Als eerste heb ik mijn vader gebeld met de vraag of hij kon komen omdat de keuken in de fik had gestaan. Zijn reactie: ownee he!! Waarom brownies?! _O-
Dus hij is toen snel gekomen en toen de ouders van die vriendin thuis kwamen waren ze eerst heel erg geschrokken maar wel heel blij dat wij niks hadden. Maar jemig de pemig wat een krampen heb ik daarvan gehad zeg.
Nu kunnen we er hard om lachen.
De keuken is later weer opnieuw gewit, verzekeringswerk gelukkig.
En die brownies??
Die liggen als lava stenen in hun achtertuin, als aandenken _O-


Ik heb zo hard gelachen om die eerste :') geweldig

pillow
Berichten: 7786
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 21:29

Supervixen schreef:
Wat zijn krooten??

maar dan wel met 1 o

Ianrowan2009

Berichten: 1488
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 22:16

pillow schreef:
Supervixen schreef:
Wat zijn krooten??

maar dan wel met 1 o


Smaken hetzelfde :D

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 22:20

Droog :')

Maar een nieuwe pan vastgeplakt aan een nieuwe kookplaat. Zullen ouders erg blij mee zijn geweest denk ik. :oo

Ianrowan2009

Berichten: 1488
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 08:18

karuna schreef:
Droog :')

Maar een nieuwe pan vastgeplakt aan een nieuwe kookplaat. Zullen ouders erg blij mee zijn geweest denk ik. :oo


Nou helemaal niet blij dus :(
Ik was ook altijd due flierefluit die gerust tijdens koken tv ging kijken.
Doe ik nu ook niet meer :=
Lesje geleerd hoor :Y)

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Jouw kookblunders.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 22:09

Heerlijk topic dit, niet om te eten... maar wel om mee te blijven lezen, voel me stuk gelukkiger als ik hier mee lees en mijn Eigen kookkunsten er naast leg, dank jullie allemaal!!

uggy

Berichten: 953
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Jouw kookblunders.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 14:30

Ik heb net een soort aardbeien toetje gemaakt. Wou niet dik worden.. dus maar een beetje gelatine door gedaan. Maar of dat lekker word?!

secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Jouw kookblunders.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 18:49

Als je dat op de juiste manier hebt gedaan zal dat weinig kwaad kunnen toch?

prugelpiet

Berichten: 12555
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 22:50

De saus was een beetje dun vanavond.... Dus hup, allesbinder er in. En zo werd de roomsaus-klei geboren.

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 20:07

prugelpiet schreef:
De saus was een beetje dun vanavond.... Dus hup, allesbinder er in. En zo werd de roomsaus-klei geboren.


Ik mocht nooit spelen met mijn eten mag ik dan bij jou?

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Re: Jouw kookblunders.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 22:31

Kip te lang in de magnetron is ook geen succes (was onze zelfgenaakte nasi aan het opwarmen)... kortom, ik weet wat ik morgen moet doen. De kip was ontploft!

senna21

Berichten: 11825
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 23:40

Foto?
Weer eens wat anders dan een plofkip, een ontplofte kip.

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 10:28

Ontplofte plofkip :') nee helaas geen foto. Kip smaakte nog wel goed en magnetron is inmiddels weer schoon hahaha

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Jouw kookblunders.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 18:30

Te veel backing powder.. dan kan je nog zo'n mooie vormpjes hebben, wordt niets (troost, ze waren wel lekker!)
Afbeelding

Het resultaat.. uche.. (maar dus wel lekker! en restjes zijn ook prima te eten.. niet die verbrand waren op de bodem van de oven uiteraard)
Afbeelding

Zelfs met leuke vormpjes weet ik het te verzieken.

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Jouw kookblunders.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 18:48

Je kunt het deeg nog even een uurtje in de koeling zetten voordat je het gaat bakken. Dan behoudt het z'n vorm beter.

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Re: Jouw kookblunders.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 22:49

Ik weet ook niet wat backing powder is. Misschien dat baking powder beter werkt :+