Jouw kookblunders.....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
puppy1128

Berichten: 5012
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 21:53

Pizza: erin douwen en oven aanzetten.

Niemand had mij verteld dat de plastic eraf moest.. -O-


De nieuwe pannenlap was ook niet heel nieuw meer toen ik hem gebruikte.. :+

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Jouw kookblunders.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 21:56

Deze ook nog:
Wij hebben restaurant thuis dus je zou toch denken dat, hoewel ze geen kok is, mijn moeder weet hoe alles werkt.
Nou ze had 's avonds voor wat vaste gasten nog even de friteuse aangezet om wat bitterballetjes te bakken. Dat duurt eventjes dus is ze maar weer terug bij de gasten gaan zitten kletsen, alles afgesloten, gaan slapen. De volgende morgen dreven er nog 10 zwarte balletjes in het frietvet.
Gelukkig goed afgelopen want dat had helemaal fout kunnen gaan :+

Jennyxx

Berichten: 3042
Geregistreerd: 11-10-06
Woonplaats: Bij de duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 22:08

Ik had een keer een lekkere soep gemaakt. Nog even afgieten en klaar...

-O- :o

Vadrouille

Berichten: 223
Geregistreerd: 14-01-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 22:11

Ik kook en bak best vaak en toch gaan de vreemdste dingen mis

- Gewoon omdat je geen zin hebt om te koken, een blik tomatensoep open trekken. Ow wacht der plakt wat op de bodem dus ik schud er wat harder mee... Laat vervolgens het blik los. Ik kon de tomatensoep van ons witte plafond gaan poetsen XD

- Een boterkoek maken, en in plaats van een zakje vanille suiker en zakje zelfrijzend bakmeel in gedaan. Kon me al niet herinneren dat ik ooit een boterkoek zo hoog had gezien toen die in de oven stond XD

En de rest kan ik me op het moment niet meer herinneren, zal wel niet leuk genoeg zijn geweest

tengeltje11
Berichten: 7147
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-17 22:14

Jennyxx schreef:
Ik had een keer een lekkere soep gemaakt. Nog even afgieten en klaar...

-O- :o


hahaha,om deze moest ik ook ff heel hard lachen! :+

Cowgirl

Berichten: 23749
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 22:21

Ik ben wel eens vergeten dat er nog water bij de groente/aardappels moest voor ik het vuur aanzette.

pan zwart, gronete/aardappels zwart, huis blauw en nog ff snel naar de appie voor een nieuwe hap. Gelukkig woon ik praktisch naast de appie.

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 22:39

Jennyxx schreef:
Ik had een keer een lekkere soep gemaakt. Nog even afgieten en klaar...

-O- :o

_O-
Mijn vriend vraagt zich af waarom ik zit te lachen op de wc _O-

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 22:40

Soep afgieten. Die mag van mij winnen _O-

Sjolvir

Berichten: 25281
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 22:51

phormicola schreef:
Soep afgieten. Die mag van mij winnen _O-


Van mij ook, naast die van het kattenvoer.

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 22:51

_/-\o_
Jennyxx schreef:
Ik had een keer een lekkere soep gemaakt. Nog even afgieten en klaar...

-O- :o

_O- _O- _O- _O-

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 22:54

tengeltje11 schreef:
Citaat:
Bevroren hamburgers in een pan gaan bakken en denken dat ze wel vanzelf los gaan dan. Dat werd 1 groot zwart blok..


ik bak zo goed als dagelijks bevroren vlees,nog nooit zwart geweest,dus geen idee hoe je dat voor elkaar krijgt? :+
(plannen is niet zo mijn ding,ik kijk meestel een kwartier voor ik begin te koken in de diepvries wat ik nu ga maken :') )


Iets met teveel haast, standje hoog vuur en verse (dus extra goed vastgeplakt) hamburgers.. En natuurlijk tussendoor nog 5 andere dingen willen doen :')

Nessie

Berichten: 8591
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 22:55

Soep afgieten? :D :')

Smeerkaas gebruiken als vervanging van bakboter. Het leek zo'n goed idee aangezien we geen boter hadden. Daar ging bijna het appartement op vakantie. :')

Kayleigh__

Berichten: 1073
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 22:55

Helemaal vergeten dat die bak nog in de oven stond :')
Afbeelding

Desty

Berichten: 5721
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Grave

Re: Jouw kookblunders.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 22:57

Hahaha Kayleigh, dat heb ik ook heel vaak!

En ben ook mateloos bekend met de combioven, verschrikkelijk ding. Heb ooit een keer een cake gebakken. 50 minuten met magnetron en oven is alles behalve succes, maar wel een mooi rookgordijn :')

Supervixen

Berichten: 12859
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Jouw kookblunders.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 23:52

Oven voorverwarmen, maar vergeten dat ik hem als opslagruimte voor afbakbroodjes had gebruikt... plastic was vastgesmolten aan het rooster.

naomivl

Berichten: 75
Geregistreerd: 08-03-10
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 00:00

Ik kook dus echt nooit en ik dacht even leuk een ei te gaan bakken.. liet ik gelijk al de bak boter aanbranden |o

Littera

Berichten: 2053
Geregistreerd: 11-04-12
Woonplaats: Onder de zon en boven de grond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 00:05

Hahahaha, wat heb ik om jullie verhalen gelachen! Zelf heb ik er ook eentje. :D

Ik wilde een ovenschotel maken, maar de glazen ovenschaal zat in de vaatwas. Daarom pakte ik maar een grote bak van plastic. Die leek er een beetje op, dat zou wel goed zijn. :j

Mijn heerlijke ovenschotel stond in de oven en halverwege besloot ik even te gaan kijken. Alle aardappels, bloemkool, broccoli en spekjes lagen op de bodem van de oven. :wow:

Huh, waarom is de bak weg? dacht ik. %)

Tot ik nog een keer naar de oven keek. Of, beter gezegd, naar het rooster dat ik in de oven had gezet. De resten plastic hingen er als ijspegels aan en ze druppelden langzaam in de uit elkaar gevallen ovenschotel op de bodem. :=

Afbeelding
(Ter illustratie een plaatje van ijspegels erbij. :'))

pillow
Berichten: 7818
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Jouw kookblunders.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 00:21

wilde vlees braden. Pan op het vuur een greep in de koelkastdeur voor de bakboter. Spuit ik slasaus in de hete pan. Stinken vreselijk.

Fantast

Berichten: 1487
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Bolsward

Re: Jouw kookblunders.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 00:41

Mijn grootste blunder was afgelopen zomer op vakantie. Wij hadoen het penthouse van een klein complex(10 appartementen) gehuurd. De eerste 3 dagen uit eten geweest, toen zou ik zelf koken. Ik had de boter al even in de pan en legde toen het vlees erin waardoor er een beetje rook ontstond. Gevolg het brandalarm ging af, mijn man naar beneden om te kijken hoe het alarm uit moest, ik de eigenaar bellen die nam niet gelijk op en ml wist niet wat het alarm uit moest. Toen ik de eigenaar aan de lijn had ben ik naar beneden gegaan om hem op te wachten, daar aangekomen zag ik alle andere mensen buiten staan sommigen in tranen.
Inmiddels houden wij de sirenes ook al dichterbij komen dus ook de brandweer was bijna bij het complex. En aangezien wij op Ameland zaten was het ook nog wel een happening.

De rest van de week heeft ml ons mee uit eten genomen...

Kleine notitie de rookmelder hing niet ver van de kookplaat en het gebeurde vaker, in de meeste gevallen rukte de brandweer nog net niet uit

Jackie82

Berichten: 639
Geregistreerd: 05-10-15
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 00:52

Mijn man zou een keer saté maken, je weet wel die zakjes uit de vriezer die je vervolgens in een pan met water warm maakt. Nou hij zou het zakje eruit halen en tja toen eh knapte het zakje dus open, met als gevolg alles onder de saté.

En hij en een kameraad zouden weg, dus schoonmaken hadden ze geen tijd voor.
Dus toen kon ik na werktijd zelf het cement (saté) opruimen, sindsdien heeft die een kookverbod!

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 00:59

Haha die soep! Lag je niet helemaal dubbel toen je tot het besef kwam wat je gedaan had?

Zo ging ik een tijdje terug voor het eerst risotto maken voor mezelf. Ik had bouillon gekocht (in een pot) en hier de risotto in gekookt. Maar niet goed gelezen dat ik de bouillon nog had moeten verdunnen met water.

Ik vond het al wel erg zout, maar zonde om weg te moeten gooien. Na 10 glazen water in de avond had ik nog steeds dorst. De hele nacht wakker geworden door de dorst en de dag daarna ook nog aardig wat liters naar binnen gewerkt..

secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 10:29

puppy1128 schreef:
Pizza: erin douwen en oven aanzetten.

Niemand had mij verteld dat de plastic eraf moest.. -O-


De nieuwe pannenlap was ook niet heel nieuw meer toen ik hem gebruikte.. :+


Die dus *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* -O-

En de zalm op bakpapier in de oven, aan het einde nog eventjes onder de gril. En toen kwam het bakpapier tegen de hete gril, bende in de hens. Gelukkig was mijn man thuis. Die was aan het bellen "momentje, ik moet even de oven die in de fik staat blussen" :')

_Mar3
Berichten: 470
Geregistreerd: 29-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 10:32

Niet echt een kookblunder, maar wel in de keuken:
Mijn moeder had nog wat jus van de vorige dag in de koelkast staan, maar de koelkast was erg vol en ik moest het bakje, dat geen deksel had, verplaatsen. Maar ik kon geen goed plekje vinden, uiteindelijk maar ergens op het randje... Vervolgens trekt mijn broer de koelkast open en dat bakje met jus tuimelt naar beneden... Alles zat onder de vette jus en m'n broer en m'n moeder waren even niet zo blij met me. :+
Ook heb ik weleens gehad dat ik de koelkast open trok en uit het niets de azijnfles die in de deur stond naar buiten viel...

Thenexttry

Berichten: 1285
Geregistreerd: 24-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 10:47

Morganlefay schreef:
O ja, pasta koken? altijd ruzie kookt altijd over :o?



Scheutje (olijf) olie erbij doen dan kookt het niet over. Ik heb namelijk anders altijd hetzelfde probleem.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110733
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Jouw kookblunders.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 10:55

Ik ben verder eigenlijk best goed in de keuken (*kuch*). Er mislukt eigenlijk zelden iets.
Alleen appeltaarten gaan ALTIJD verkeerd. Ik weet nog steeds niet wat ik fout doe, maar meestal zit alles en ikzelf onder het deeg en geef ik het dan halverwege maar weer op en smijt alles in de vuilnisbak :')
(Een appelcake lukt me dan weer wel :? )