Jouw kookblunders.....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tengeltje11
Berichten: 7147
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-17 16:35

hahahaha,DE tip dus om er direct de vlam in te krijgen! *\o/*

Desireetje89
Berichten: 169
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 16:36

Mijn vader heeft een keer 6 EETLEPELS i.p.v. THEELepels in de boerenkool gedaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 16:37

Ir111 schreef:
tengeltje11 schreef:
Ir111,die is ook fantastisch!!!!
nog samen met die vlam? (of was de vlam snel uit?....)

We hebben nog 5 jaar samen gevlamd. *\o/* Maar toen was het vuur gedoofd. :+ Maar zo zie je, met een pittig maaltje kun je toch al snel een jaar of vijf vooruit. :D :D


Hahaha :')

Mijn broer spande wel de kroon in mijn omgeving. Ging ie voor t eerst thuis koken, kreeg ie t voor elkaar om aardappels zonder water en gehaktballen zonder boter op te zetten. Ik kan je vertellen dat het huis nog een week stonk :')

Ir111

Berichten: 11966
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 16:38

Desireetje89 schreef:
Mijn vader heeft een keer 6 EETLEPELS i.p.v. THEELepels in de boerenkool gedaan

Lijkt me beiden erg zwaar op de maag...

NinetyFour

Berichten: 258
Geregistreerd: 12-04-10

Re: Jouw kookblunders.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 16:43

Ik heb een keer spruitjes gekookt zonder water :o

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33825
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 16:44

Ir111 schreef:
Desireetje89 schreef:
Mijn vader heeft een keer 6 EETLEPELS i.p.v. THEELepels in de boerenkool gedaan

Lijkt me beiden erg zwaar op de maag...

:') :') :') :')

Colien

Berichten: 1293
Geregistreerd: 29-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 16:54

Frietpan laten overstromen (en nee de olie zat niet boven het max. streepje) :))
Afbeelding

tengeltje11
Berichten: 7147
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Jouw kookblunders.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-17 16:56

hoe doe je dat dan?

*was ook gezellig opruimen waarschijnlijk?*

sandra1312
Berichten: 356
Geregistreerd: 25-08-12
Woonplaats: Midwolda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 16:58

M'n moeder vroeg me ooit eens om de rijst alvast op te zetten. Op het pak stond dat de rijst moest droogkoken, nou dat heeft het gedaan. Ik verstond onder droogkoken dat er helemaal geen water bij moest. Dus hup, pan op het vuur en de rijst in de pan mikken :+

Ohja, heb ook eens een cheescake waar kwark o.i.d. doorzat in de oven gezet, die taart was niet te eten :')

xSCWx
Berichten: 7061
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 17:02

Olie in de pan, stukjes kip erin op het vuur. Lekker bakken. De kip omschudden door de pan te bewegen, olie over de pan in het vuur en toen stond de pan in de fik :') was gelukkig snel uit.
Croissantjes in de oven doen, zoals altijd op 15 minuten. Niet gekeken naar de temperatuur, die stond nog van een vorige keer op 300 graden. Zwarte croissantjes dus haha.

Colien

Berichten: 1293
Geregistreerd: 29-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 17:03

tengeltje11 schreef:
hoe doe je dat dan?

*was ook gezellig opruimen waarschijnlijk?*

De frietjes lagen al enige tijd in de vriezer, er zat dus teveel ijs op ondertussen. Ijs in frituurvet gaat pruttelen en toen ging het zo over de pan.
Opruimen was een flinke klus, wat een rotzooi was dat :') zeker 2 uur met zijn 2e daarmee bezig geweest, voordat het niet meer plakte en vet was.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 17:06

Ohhh ik heb nog een hele ouderwetse frietpan voor op het vuur :+ Die kun je lekker makkelijk schoonmaken!
Wij hebben alleen geen vuur, maar inductie. Bij vuur is het me trouwens ook eens overkomen.. Zakje krieltjes vanuit de koelkast hup in de hete olie, en alles kwam eroverheen :+
Voortaan haal ik de krieltjes/friet 's ochtends al uit de koelkast/vriezer en leg het op keukenpapier zodat het vocht eruit kan trekken.

Many
Berichten: 8275
Geregistreerd: 30-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 17:07

sandra1312 schreef:
Ohja, heb ook eens een cheescake waar kwark o.i.d. doorzat in de oven gezet, die taart was niet te eten :')

Mijn zus deed het tegenovergestelde: die zette een cheesecake niet in de oven, maar in de koelkast. En dan verbaasd zijn dat 'ie niet opstijft. :))

Anoniem

Re: Jouw kookblunders.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 17:15

Aardappeltjes die moeten koken proberen te bakken in de pan :')

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 17:16

Niet ik zelf, maar een huisgenoot (laat ik t zo maar even noemen). In Canada gebruiken ze baking powder en baking soda. Maar dat zijn echt 2 totaal verschillende dingen..
In het recept stond dat baking powder, maar ze had perongeluk baking soda gebruikt. Het was voor een verjaardag ofzo dus er waren veel mensen. Iedereen maar eten en doen alsof ze t lekker vonden.. Dus wij beginnen met eten en t was echt niet te doen :') t smaakte echt naar schoonmaakmiddel _O-

Zelf een keer 3(?) Cups suiker in pannenkoeken mix gedaan ipv 3 tablespoons. Gelukkig kwam ik er nog een beetje op tijd achter dus kon er nog wat uitscheppen, maar het was alsnog wel mierzoet :+

cube
Berichten: 613
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 17:17

Ik dacht eens slim te zijn en chocolademelk in de waterkoker te doen. We stonden op tijd en ik wilde warme chocolademelk mee in een thermosfles... Geen succes :D Hele hoek onder de chocolademelk, het spoot eruit want erbij blijven staan deed ik niet.

duikpaardje

Berichten: 1475
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 17:26

Zo heb ik er ook nog wel een paar:
Kip-kaneel ipv kip-kerrie
Stokbrood op 7 uur in de oven ipv 7 minuten
Bakpapier onder je pizza blijkt het vetvrij inpakpapier te zijn

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 17:27

Joolien schreef:
Hahaha ik moet hier wel om lachen hoor :')

Niet echt een kookblunder, wel een keer Durum (pakje) willen maken en daarbij per ongeluk vanille yoghurt kopen ipv gewone. Kan je vertellen dat het neit te vreten was :')

Dit had mijn moeder ook een keer met knoflooksaus :') indedaad niet te vreten!

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 17:28

Ik heb een keer in de zomer een pan rijst opgezet en ben toen bij de buren in de tuin gaan zitten. Gezellig :D

Na drie kwartier horen we een alarm. Maar ik was allang vergeten dat ik die rijst op had gezet.

De brandweer komt luid gierend aangereden en nog steeds gaat er geen lichtje branden. Totdat ze m'n huis binnen stormden _O-

Ik heb me niet vaak zo ontzettend geschaamd!

Anoniem

Re: Jouw kookblunders.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 17:31

Brownies bakken en perongeluk de magnetronstand ipv ovenstand... Geur bleef nog maandenlang hangen :')

Ir111

Berichten: 11966
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 17:49

phormicola schreef:
Ik heb een keer in de zomer een pan rijst opgezet en ben toen bij de buren in de tuin gaan zitten. Gezellig :D

Na drie kwartier horen we een alarm. Maar ik was allang vergeten dat ik die rijst op had gezet.

De brandweer komt luid gierend aangereden en nog steeds gaat er geen lichtje branden. Totdat ze m'n huis binnen stormden _O-

Ik heb me niet vaak zo ontzettend geschaamd!

OMG!!! _O- _O- :') Dat zou mij ook kunnen overkomen. :))

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Jouw kookblunders.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 17:59

Zout ipv suiker gebruiken in een appeltaart is niet echt een succes.
Mooi was 'ie wel :j
Afbeelding

stefje

Berichten: 1898
Geregistreerd: 20-05-04

Re: Jouw kookblunders.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 18:15

* oven aangedaan terwijl dat kunststof magnetron afdekding er nog instond... plat als een pannekoek geworden
* op zich prima groene pasta (die gekleurd is met spinazie) gebruikt voor gerecht, mijn toenmalige vriend zei "gadverdamme dat ga ik echt niet eten!" Het zag er door het groene kleurtje inderdaad wat apart uit... nooit meer gekocht.

_Nadia_

Berichten: 2653
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Jouw kookblunders.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 18:27

Niet perse een kookblunder, maar je frietpan willen verschonen en dat op je balkon willen doen.. Natuurlijk struikel je net dan over een stuk speelgoed.. Ik kan je vertellen dat frituurolie en vloerbedekking geen goede combi zijn.

Pferdchen
Berichten: 641
Geregistreerd: 02-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 18:32

phormicola schreef:
Ik heb een keer in de zomer een pan rijst opgezet en ben toen bij de buren in de tuin gaan zitten. Gezellig :D

Na drie kwartier horen we een alarm. Maar ik was allang vergeten dat ik die rijst op had gezet.

De brandweer komt luid gierend aangereden en nog steeds gaat er geen lichtje branden. Totdat ze m'n huis binnen stormden _O-

Ik heb me niet vaak zo ontzettend geschaamd!



Oeps! Hier ooit iets soortgelijks, maar gelukkig heeft niemand de brandweer gebeld. :D

Had een pan met eieren opgezet. Keukendeur dicht en ik en ging ondertussen “even” met een vriendin bellen. Dat duurde nogal ... lang. Ineens vreemde knallen. Dacht eerst nog dat er iets bij de buren was. Keuken stond vol zwarte rook. De pan was volledig droog gekookt en de eieren waren aan het ploffen en verkolen en waren niet meer als eieren herkenbaar