Lekker en gezond ontbijt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Happyhealthy
Berichten: 1180
Geregistreerd: 22-12-10
Woonplaats: Gelderland

Lekker en gezond ontbijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-17 11:36

Hallo,

Momenteel ontbijt ik iedere ochtend met een bakje magere kwark/yoghurt met stukjes pure chocola (85%), rozijntjes en een klein beetje muesli, soms wissel ik dit af met wat fruit erdoorheen. Erg lekker maar erg saai om iedere ochtend te eten.
's Middags eet ik brood op het werk (we krijgen dit van het werk, hebben dus geen keuze) dus dit wil ik 's ochtends ook niet eten.

Hebben jullie nog ideeën voor gezonde, makkelijk te maken ontbijtjes?
Recepten voor gezonde tussendoortjes zijn ook altijd welkom :)

Alvast bedankt!

Many
Berichten: 8275
Geregistreerd: 30-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 16:30

Wat valt voor jou onder 'makkelijk te maken'? Ik vind bijvoorbeeld havermoutpap heel lekker, maar dat moet je wel eventjes koken. Ik maak het meestal met appel, kaneel en rozijnen. Je zou ook pannenkoekjes kunnen bakken van 2 eieren en 1 banaan (even in de blender en daarna in de pan bakken). Als je eens iets hartigs wilt zou je iets met eieren kunnen maken (omelet/roerei/etc), eventueel met groente, kaas of ham/spek.

Je wilt geen brood zeg je, maar vallen crackers en/of beschuitjes daar voor jou ook onder? Ik ben zelf gek op crackers met pindakaas en banaan. Dat is echt in twee tellen klaar en heel lekker :D.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Lekker en gezond ontbijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 19:14

Pannenkoekjes van ei en banaan? Heel voedzaam en ontzettend lekker

ravellie

Berichten: 3075
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 19:17

Muesli zit veel suiker in.

Je kan dan beter als alternatief bijvoorbeeld voor havermout of Brinta zonder suiker ( maar met bijv kaneel) kiezen

Ik vond Brinta niet te eten ( teveel op als kind) maar nu gaat het prima en heb dan ook echt een vol gevoel en een hele tijd geen trek.

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Re: Lekker en gezond ontbijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 19:22

Ik eet elke ochtend magere yoghurt met verse noten (ongezouten), pompoenpitten en volkoren cruesli van quaker. Daar zit haast geen suiker in.

Heerlijk vind ik het! Je zou ipv pompoenpitten ook cranberries/gochibessen/lijnzaad/etc er in kunnen gooien.

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 19:23

Wij eten soyayohurt van ah eigen merk, die is suikervrij, met speltvlokken, rozijnen, blauwe bessen of ander fruit en onbewerkte noten. Heerlijk, snel en supergezond!

enny
Berichten: 2244
Geregistreerd: 01-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 19:25

Als ik moet werken maak ik 's ochtends altijd een mugcake. De basis is geprakte banaan met een ei en drie eetlepels havermout. Meestal voeg ik er dan nog kokosrasp/cacao/diepvriesfruit/gehakte noten/stukjes chocolade, enz enz aan toe. Kun je heel leuk mee combineren :-). Vervolgens gaat het in een grote mok en zet ik het in de magnetron voor ongeveer 2:40 minuten.

Supervixen

Berichten: 12840
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 19:26

Ik maak een smoothie van fruit en eet er 2 beschuitjes bij.

Anoniem

Re: Lekker en gezond ontbijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 15:26

Ik ontbijt altijd met chiapudding.
Super lekker, super gezond en je kunt eindeloos varieren :D

Zelf maak ik hem altijd met pindakaas, banaan en kokosrasp.
Wat maple syrup er door om te zoeten en wat vanille, avond van te voren in de koelkast en je hebt voor een dag of 3 ontbijt :D

Anoniem

Re: Lekker en gezond ontbijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 15:27

Ik zet 's avonds een bakje havermout met amandelmelk in de koelkast. Soms doe ik er een schep nesquick doorheen, soms een lepel pindakaas en soms eet ik het gewoon los. De volgende ochtend is het dan precies dik genoeg om gewoon lekker te kunnen eten. Vaak doe ik er wel nog een schep kwark of Skyr doorheen zodat het wat romiger wordt.

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Re: Lekker en gezond ontbijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 15:36

Banaan prakken, eitje erdoor klutsen, handje Havermout, wat rozijntjes/kokos/lijnzaad/chiazaad en/of fruit er doorheen en je hebt heerlijk en gezond pannekoek beslag! Klinkt als gedoe, maar in <10 min klaar en reuzelekker