Koken voor een grote groep

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Britta31

Berichten: 13128
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Koken voor een grote groep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 13:18

Hetzelfde menu als bij het vorige uitje.

tengeltje11
Berichten: 7134
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Koken voor een grote groep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 13:21

hier gebeurt ook altijd een bbq.

de mensen die 'koken',voorzien de groenten,aardappelen,pasta,.....

elke brengt zijn eigen vlees of vegie dingen mee voor op de bbq.

iedereen content en lekker makkelijk.

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: Koken voor een grote groep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 13:32

Je hebt hele lekkere glutenvrije pasta bij de aldi! Is van Mais gemaakt geloof ik

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Koken voor een grote groep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 13:41

Ik zou een grote pan vegan chili maken en daar rijst bij serveren. Apart geraspte kaas neerzetten. Dit is ook nog eens glutenvrij.
Zat recepten online te vinden!

Brainless

Berichten: 29721
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 17:11

phormicola schreef:
Ik zou een grote pan vegan chili maken en daar rijst bij serveren. Apart geraspte kaas neerzetten. Dit is ook nog eens glutenvrij.
Zat recepten online te vinden!

Dan maar hopen dat ze niet bij elkaar in een tentje hoeven te overnachten :+

rien10
Berichten: 14643
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Koken voor een grote groep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 17:14

Glutenvrije vegetarische pasta. Apart kaas erbij voor de veganist.

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 17:17

Brainless schreef:
phormicola schreef:
Ik zou een grote pan vegan chili maken en daar rijst bij serveren. Apart geraspte kaas neerzetten. Dit is ook nog eens glutenvrij.
Zat recepten online te vinden!

Dan maar hopen dat ze niet bij elkaar in een tentje hoeven te overnachten :+


_O- _O-

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 21:57

phormicola schreef:
Ik zou een grote pan vegan chili maken en daar rijst bij serveren. Apart geraspte kaas neerzetten. Dit is ook nog eens glutenvrij.
Zat recepten online te vinden!


Zou ook mijn idee zijn
En dan de rits van de tent maar een stukkie open hoor :')

Exitium

Berichten: 7138
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 08:46

SillyB schreef:
Je hebt hele lekkere glutenvrije pasta bij de aldi! Is van Mais gemaakt geloof ik

Wou al zeggen, gewoon glutenvrije pasta gebruiken. Zelfs de A-merken hebben dat, het kost over het algemeen alleen wat meer. Dan inderdaad een veganistische groentesaus en een vleessaus, losse kaas erbij en je bent volgens mij klaar. :)

Kahawa
Berichten: 5344
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 09:27

Exitium schreef:
SillyB schreef:
Je hebt hele lekkere glutenvrije pasta bij de aldi! Is van Mais gemaakt geloof ik

Wou al zeggen, gewoon glutenvrije pasta gebruiken. Zelfs de A-merken hebben dat, het kost over het algemeen alleen wat meer. Dan inderdaad een veganistische groentesaus en een vleessaus, losse kaas erbij en je bent volgens mij klaar. :)


Is die glutenvrije pasta wel vegan dan?

Exitium

Berichten: 7138
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Koken voor een grote groep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 10:58


SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: Koken voor een grote groep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 13:22

Of de vegan eet de saus met rijst....

secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Koken voor een grote groep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 22:35

Eet dan allemaal met rijst. Dat is glutenvrij en vegan tegelijk :o

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 22:48

Rijst zeker voor een nasi kan je al gekookt hebben... dat scheelt dan enorm (en is lekkerder!). Je kan dan voor de vleeseters er ook alvast het vlees gebakken hebben en voor de vegetariers wat omeletten. Voor de veganist misschien wat tofu ook al eerder grotendeel klaargemaakt.
Voor de rest flink wat groenten en lekkere kruiden erdoor. Wat cassavechips en kroepoek erbij... misschien nog pindasaus. En volgens mij kan je dan prima uit.

Er zijn wel verschillende veganistische recepten voor nasi te vinden, in sommige gaan ook wat bonen (naast de erwten, wortels, taugé etc.) dan vult het natuurlijk nog beter.
Laatst bijgewerkt door Evelijn op 31-03-17 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 22:49

Ik zou inderdaad gaan voor een rijst, glutenvrije pasta of wrap gerecht. Wraps zijn het makkelijkst. Maak een lekkere bonenschotel met veel kidney/chilli bonen en kikkererwten en paprikas bijvoorbeeld. Serveer met losse sla, crème fraiche en kaas. Voor de glutenvrije eter neem je glutenvrije wraps en voor de veganist maak je er een guacamole bij :). Je kunt dit ook met rijst eten als je dat makkelijker vindt :) of je maakt een pasta met vegan pastasaus. Maar bijvoorbeeld een tomatensaus met vegagehakt of linzen. Kook voor de glutenvrije eter aparte pasta en serveer de kaas los ernaast :).

marije1109

Berichten: 1134
Geregistreerd: 07-02-13
Woonplaats: Kraggenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 23:07

Roerbakschotel, krieltjes en heel veel gesneden groenten. Lekker op smaak brengen met zout, peper, kerrie paprika poeder en knoflook.

Apart spekjes bakken voor de alleseters.

Voedzaam, snel en bederft niet snel.
Bovendien heb je weinig "kookruimte" nodig. Paar snijplanken is wel handig, of je moet groentenpakketen (evt diepvries) meenemen.

mvdende

Berichten: 5686
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Koken voor een grote groep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-17 23:00

Haha bonnea, dat hebben we net dit weekend gegeten. Helaas ben ik zacht gezegt geen fan van bonen,maïs en avocado. ...

Babootje

Berichten: 26216
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 23:46

Evelijn schreef:
Rijst zeker voor een nasi kan je al gekookt hebben... dat scheelt dan enorm (en is lekkerder!). Je kan dan voor de vleeseters er ook alvast het vlees gebakken hebben en voor de vegetariers wat omeletten. Voor de veganist misschien wat tofu ook al eerder grotendeel klaargemaakt.
Voor de rest flink wat groenten en lekkere kruiden erdoor. Wat cassavechips en kroepoek erbij... misschien nog pindasaus. En volgens mij kan je dan prima uit.

Er zijn wel verschillende veganistische recepten voor nasi te vinden, in sommige gaan ook wat bonen (naast de erwten, wortels, taugé etc.) dan vult het natuurlijk nog beter.


Als je oosters (indisch, thais, chinees, etc) wil koken dan kan ik jullie de site https://www.kokkieblanda.nl/ van harte aanbevelen. Ik kook regelmatig voor grote groepen (30+ man) dan kook ik graag indisch want dat is gemakkelijk vooraf te maken. Super site.

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 00:03

Als wij zulke groepen hadden deden we vaak hamburgers/vegan burgers bakken, wat verschillende broodjes meenemen (kan glutenvrij) en dan alles al gesneden meenemen. Flinke salade met noten of quinoa zodat dat ook vult, en aparte bakjes met beleg voor de broodjes.. Kaas, paprikaringen, ananas, tomaat, komkommer, augurkjes, ui, courgette etc. Eigenlijk alles wat je kunt verzinnen kan erop. Kost weinig en iedereen kan zijn eigen eten samenstellen. Werkte bij ons altijd, in ieder gezelschap. 1 pan voor de burgers, een voor de vegan burgers en de uienringen er los bij bakken voor de liefhebbers.

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Koken voor een grote groep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 09:47

Haha helaas. Wel jammer, want met bonen kun je Vega(n) gerechten juist lekker vullend maken. Wat koken jullie normaal eigenlijk altijd? Misschien kunnen we dat ook wel een beetje aanpassen zodat het vegan of glutenvrij wordt :)

mvdende

Berichten: 5686
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-17 18:15

Tis wat laat, maar een kleine update

Het is een pan stoofvlees met rijst en een pan "stoof" tofu met rijst geworden. Viel erg in de smaak! Wel ruim een dag bezig geweest met de pan stoofvlees.