Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Palmpasen paasstok versieren, waarmee?

 

Op school (groep 2) gaat mijn dochtertje een palmpaasstok maken. De stok en het brood-haantje worden geregeld, de versiersels moeten de kinderen voor zichzelf meenemen. Vanwege een heftige pinda-allergie mogen (dop)pinda's niet. Snoep wordt ook niet echt op prijs gesteld. Wat kan ik mijn dochtertje dan verder nog meegeven om de paas-stok te versieren?

Ik dacht zelf aan niet eetbare paasversiersels van de action o.i.d.. Aan eetbare dingen kom ik echt alleen maar op snoepgoed uit (nibbit-ringetjes, spekjes, rozijntjes, chocolade-eitjes e.d.) maar dat mag dus niet..
Mijn eigen palm-pasen tijd ligt zo ver achter me dat ik er ook niet echt andere dingen van kan herinneren. En internet geeft alleen de traditionele versiersels weer (buxus-takjes, pindaslierten, hard-gekookte eieren) wat ik nou ook niet zie zitten om mee te doen (pinda's vind ik wel leuk maar het is dat pinda's dus absoluut niet mogen).

Wat is er allemaal mogelijk om de stok en het haantje mee te versieren? Vooral de eetbare dingen zou ik graag willen weten!


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-03-17 21:36, in het totaal 2 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-17 21:34 



 
Profiel   

schuimpjes enzo zijn ook snoep, maar je kan ook gaan voor mandarijn partjes, druifjes etc. Die blijven ook wel redelijk hangen.

Maar welke gek verzint er palmpaaskip op stok versieren zonder snoepgoed, dat moet gewoon met snoep }> :Y) ! (doorgeslagen gezondheids waanzin ook soms :') -O- )

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-17 21:36 



 

Ik ben dus bang dat dat enorm gaat kleven en vies gaat worden als ze daar mee gaat rijgen.. gedroogd fruit zou wel kunnen, maar dat lust ze dan weer niet :')


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-03-17 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-17 21:37 



 
Profiel   

Abrikozen eventueel gedroogde en dadels, vijgen rozijntjes. Mogen noten wel? Zo ja walnoten hazelnoten en amandelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-17 21:38 



 
Profiel   

Mijn palmpassenstok had innd nibbit-ringetjes (dat ik mij herinner haha)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-17 21:38 



 

Alles wat sporen van pinda's kunnen bevatten mag niet.. de allergie komt ook bij aanraking met al tot uiting.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-17 21:39 



 
Profiel   

Als er geen snoep aan mag, kan je er net zo goed niks aan hangen -O-

Wij hadden er altijd rozijnen, mandarijntjes, spekjes, pinda's, nibbitsen zakjes met onrijbaar snoep aanhangen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-17 21:40 



 
Profiel   

JoycexEnya schreef
Mijn palmpassenstok had innd nibbit-ringetjes (dat ik mij herinner haha)


Mijne dus schuimpjes van die papieren plak ringen en druifjes, vandaar mijn idee :D en oogjes van rozijntjes en inderdaad her en der wat groen eringeprikt. En meestal was hij halverwege uitgehold, want dan had ik er een gat in gegeten :D .

Oh en nu Roxiie het zegt, spekjes!! en soms zo'n ketting met van die kleine snoepjes die je als armbandje kan kopen (kon.. weet niet of dat nog bestaat).

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-17 21:41 



 

Werden de druifjes niet vies/ kleverig?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-17 21:45 



 
Profiel   

Niet te rijpe druiven nemen en rijgen met dun draadje of aan een ijzerdraadje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-17 21:50 



 

Ik verwacht gewoon stevig draad op klos bij groep 2 :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-17 21:54 



 
Profiel   

groep 2.. hi hi, ja dan zoiets ja.. en geloof me spekjes en schuimpjes plakken erger dan druiven, zeker als het gaat regenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-17 21:55 



 
Profiel   

Crêpepapier, gekookt ei, linten, slingers gemaakt van stroken papier (van die rondjes, kan het niet anders uitleggen), gevouwen muizentrapjes (van diezelfde stroken papier), stofjes met een leuk motief, simpele origami met voublaadjes, ballonnen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-17 21:56 



 
Profiel   

Wij hadden er nooit eetbare dingen er aan hangen. Versierden dat ding met crêpepapier en paashangers en maakten met de klas bij de bakker een broodhaantje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-17 21:57 



 
Profiel   

Wij versierde inderdaad altijd met crêpepapier en muizentrappetjes en andere versiersels van papier. Het enige eetbare was dat broodhaantje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-17 22:23 



 
Profiel   

Shanna schreef
Ik verwacht gewoon stevig draad op klos bij groep 2 :+


Nou dat worden inktvisringen en annanas schijven -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-17 22:53 



 
Profiel   

Ik had er vroeger (lees 30 jaar geleden) helemaal geen snoep aan. Alleen het haantje inderdaad en voor de rest kan ik mij vooral crepepapier herinneren. Ik heb vast nog foto's, zal het eens opzoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-17 22:56 



 
Profiel   

madeliefw schreef
Ik had er vroeger (lees 30 jaar geleden) helemaal geen snoep aan. Alleen het haantje inderdaad en voor de rest kan ik mij vooral crepepapier herinneren. Ik heb vast nog foto's, zal het eens opzoeken.


Dat is idd ook hoe ik het mij herinner, al moest ik wel even diep graven. Zat al vol verbazing over snoep etc te lezen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-17 12:18 



 
Profiel   

Ik ben ook bezig met een Palmpasen stok voor mijn zoontje, en ik heb bij de action erg leuk geprint papier gevonden. En daar wil ik paaseitjes van uitknippen en daar kan je ook een leuke slinger van maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-17 12:29 



 
Profiel   

Gedroogd fruit (appel, abrikoos etc) en rozijnen?
Of kijken naar iets van zoute crackertjes in ronde rijgvorm zeg maar :Y)

Ik ken trouwens geen palmpasen stokken met snoep eerlijk gezegd, toen ik op de basisschool zat was het dus altijd gedroogd fruit en rozijnen :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-17 17:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen