Gekste dat jij in voedingsmiddelen gevonden hebt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bloementje3

Berichten: 334
Geregistreerd: 01-04-12

Re: Gekste dat jij in voedingsmiddelen gevonden hebt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 13:51

Een keer in een ei een soort van half kuiken gevonden hoort er niet maar eigenlijk ook weer wel.
Ben altijd nog bang als ik een ei moet open tikken. :x

AmyJamess

Berichten: 2119
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Gekste dat jij in voedingsmiddelen gevonden hebt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 14:02

Ik denk dat ik vanavond heel er honger ga leiden na het lezen van dit topic :')

Gelukkig zelf nog nooit wat geks of levends in mn eten gevonden *Afkloppen*

Jilletje

Berichten: 8172
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 14:03

bloementje3 schreef:
Een keer in een ei een soort van half kuiken gevonden hoort er niet maar eigenlijk ook weer wel.
Ben altijd nog bang als ik een ei moet open tikken. :x

Gratis kipnugget :+

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 14:06

Nienke89 schreef:
moyra schreef:
Zojuist nam ik een slok drinken uit een pak (glas pakken was te veel moeite :o ) en voelde dat er iets in zat.
Toen ik dit eruit gehaald had bleek het een stuk glas :oo :=

Dit is voor mij het meest vreemde dat ik in voedingsmiddelen gevonden heb.
Wat heb jij ooit gevonden?


Ik zou hier de fabrikant wel over contacteren. Straks zit er in andere pakken ook glas en slikt iemand het in/door...

Raarste wat ik ooit vond waren allemaal wormpjes in een pak hagelslag .


Helemaal bij glas is het zeer belangrijk om te melden. Betreffende supermarkt licht de producent in en die zal wellicht een recall uitvoeren. In ieder geval komt er een flink intern onderzoek :j

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Re: Gekste dat jij in voedingsmiddelen gevonden hebt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-17 14:11

Ik heb zelf de fabrikant ingelicht.
Deze zat er direct bovenop en er is inderdaad een intern onderzoek geweest.
Ze hebben mij een vergoeding aangeboden na dit onderzoek, maar deze vond ik niet nodig.
Het is voor hun al vervelend genoeg.
Voor mij is de zaak afgedaan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34632
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 14:14

Een hele dikke, levende rups in de schutbladeren van de bloemkool. Ik heb geen bloemkool gegeten die avond. En op een bruiloftsfeest vond 1 van de gasten bij ons aan tafel een dubbeltje (jaja, was lang geleden) in zijn ragout. Wij grapten gelijk dat hij nu moest gaan helpen met de afwas.

tootje71

Berichten: 5099
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 14:16

Een haar in een bakje patat , stuk steen in de muesli kreeg wel 1.50 euro terug van de producent voor het ongemak :')

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 14:19

mogen zaken die met je boodschappen gebeuren ook vermeld worden?

buiten de dingen die ik in mijn boodschappen had, heb ik ook wel eens een bierbom mogen ervaren..

bij het opensnijden van de pallet hadden ze blijkbaar een aantal blikken geraakt..

Ik zet het treetje bier in de auto (gewoon met een plofje op de voorbank.. niet gooiend, maar ook niet neervlijend).. en voor ik met mijn ogen knipper gaat er een bierbom af.. 4 blikjes ontploffen voor mijn ogen en mijn net gestofzuigde auto was ineens een mobiele bierbrouwerij.

In eerste instantie wilde AH mij afdoen met 'hier heeft u een nieuw treetje.. Ja doeg.. mijn hele auto stinkt naar bier, gelukkig ging het naar de grond en naar voren, dus bijrijders stoel alleen wat klam en rest zal zich wel oplossen met wat doekjes en schoonmaakmiddel maar toch.. dat kost mij wel even wat meer dan in totaal een treetje bier waar ik al voor betaald had..

kreeg uiteindelijk heel lief een fles HG reiniger voor stoffering mee en 25 euro tegoedbon.
daar kon ik wel mee leven.. ben er uiteindelijk ruim 1.5 uur mee bezig geweest om mijn auto weer wat schoon en bierlucht vrij te krijgen.. dus echt zwaar overbetaald was het nu ook weer niet. maar netjes opgelost, alhoewel ik het nog steeds wat apart vond dat een manager dacht dat 'oh hier heeft u een nieuw treetje geef het andere maar hier' (waar je gewoon recht op hebt, je hebt betaald voor dat bier) voldoende zou zijn.

Anoniem

Re: Gekste dat jij in voedingsmiddelen gevonden hebt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 14:26

:') bierwagen hè bah


Ik vond eens karton tussen de vissticks ik eet sindien geen sticks meer ik lust al geen vis :=

Of van die samson en gert koekjes zat een spinnenweb in de verpakking . Nooit meer gegegeten :')

Itsme_annie
Berichten: 177
Geregistreerd: 06-10-13

Re: Gekste dat jij in voedingsmiddelen gevonden hebt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 14:44

Ik vond eens een dikke tor in de diepvriesspinazie. Brrr... %)

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 14:53

ak145461 schreef:
Ik vond eens een dikke tor in de diepvriesspinazie. Brrr... %)

Ik ook :')
Door de midden, had eerst het stuk met de "grijpertjes" in mijn mond en een paar happen later het kontje. Ik was nog erg jong en heb erg lang geen spinazie ala creme meer durven eten :Y)

Daarna hooguit nog een schattig rupsje in de bloemkool maar die kwam bovendrijven in het water dus dat was een stuk minder erg :+

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: Gekste dat jij in voedingsmiddelen gevonden hebt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 14:55

ik heb ook wel eens stukjes in mijn melk gevonden,
maar dat was nadat ik mijn pak melk terugvond in mijn eigen koelkast.. dus dat zal wel niet tellen :D

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 15:04

Volgens mij alleen een gedroogde bromvlieg in de Cruesli en hier en daar wat insecten in het bladgroen, maar verder nog niks echt raars. :=

xReetch

Berichten: 349
Geregistreerd: 28-10-10

Re: Gekste dat jij in voedingsmiddelen gevonden hebt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 15:22

Een pak pannekoekenmix waar honderden ini mini beestjes uitkropen.

En een gat in een pak stroopwafels. Meneer of mevrouw muis heeft zich door de onderkant van het campingkastje geknaagd om vervolgens alleen de buitenste rand van de stroopwafels over te laten. 8)7

Telpeva

Berichten: 14714
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 15:04

Over zaken die met je boodschappen gebeuren heb ik ook een leuke, bij een AH to go supermarkt waar ik tijdens mijn studie veel kwam daar stond het snoep in rekken onder de kassa, en dan voornamelijk de afgesloten potjes kauwgum en dergelijke. De muizenkeutels lagen daar altijd pronkend bovenop... soms ging ik gewoon de winkel in om voor de lol te kijken of ze het al hadden schoongemaakt, want dat heeft echt maanden daar zo gelegen.
Die keutels waren dus niet direct in contact met het snoep gekomen, maar je moet er toch niet aan denken dat je een potje snoep koopt en dat je dan eerst in de opgedroogde pis/keutels grijpt en dat je met die vingers daarna een snoepje in je mond doet. Jummie!

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Re: Gekste dat jij in voedingsmiddelen gevonden hebt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 15:15

Een stukje hout in m'n pindakaas van de week. :+

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Gekste dat jij in voedingsmiddelen gevonden hebt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 12:35

Mijn vader een keer in een restaurant tijdens het dessert. Hij dacht een lekker ijscoupe te hebben. Smaakte apart zei hij, bij de 2e schep haalde hij er stuk wortel en een stuk augurk uit.
Was ook niet helemaal goed gegaan in de keuken blijkbaar.


Ooit vanuit school stage moeten lopen bij een bakkerij. Nou geloof me, daar hoefde ik nooit meer wat van :r
Schimmel op de geraspte kaas, werd gewoon gebruikt.
Hond van de eigenaresse zat op tafel waar ze broodjes aan het inpakken was.
Deeg wat over was werd naast de menger op de grond gegooid en ging er bij de volgende ronde (soms ook pas de andere dag) er gewoon weer bij.
Is al wel zo'n 25 jaar geleden, maar walg daar nog steeds van!

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 16:51

Aantal jaar geleden vonden mijn broertjes en mn vader flinke stukken glas in de afhaalmaaltijden van de plaatselijke Chinees. Terug gegaan en is meteen erg netjes en goed opgelost met duizendmaal excuses.

Heb zelf eigenlijk tot nu toe nooit iets echt in eten gevonden, althans, niet dat ik mij kan herinneren.

Wel heb ik jaren geleden bij een croissanterie/lunchroom gewerkt waar er standaard een bakje saté saus bij een "broodje warm vlees" werd geserveerd.
Ik werkte destijds in de afwas, en ik moest die bakjes dus apart houden; zat er nog wat in of waren er een paar lepels uit, dan ging dat gewoon de keuken in en werd weer aangevuld voor de volgende...
Gatver de gatver. ..
Eigenaren spoorden ook niet. En ik als tiener met mn allereerste baantje durfde er helaas niks van te zeggen.
Heb daar gelukkig ook niet lang gewerkt.

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 17:42

JoyCiej007 schreef:
Aantal jaar geleden vonden mijn broertjes en mn vader flinke stukken glas in de afhaalmaaltijden van de plaatselijke Chinees. Terug gegaan en is meteen erg netjes en goed opgelost met duizendmaal excuses.

Heb zelf eigenlijk tot nu toe nooit iets echt in eten gevonden, althans, niet dat ik mij kan herinneren.

Wel heb ik jaren geleden bij een croissanterie/lunchroom gewerkt waar er standaard een bakje saté saus bij een "broodje warm vlees" werd geserveerd.
Ik werkte destijds in de afwas, en ik moest die bakjes dus apart houden; zat er nog wat in of waren er een paar lepels uit, dan ging dat gewoon de keuken in en werd weer aangevuld voor de volgende...
Gatver de gatver. ..
Eigenaren spoorden ook niet. En ik als tiener met mn allereerste baantje durfde er helaas niks van te zeggen.
Heb daar gelukkig ook niet lang gewerkt.


Dat gebeurd in zoveel restaurants. Ook in alle drie de restaurants waar ik gewerkt heb. Bah. Ik neem daarom ook nooit wat van een bakje saus of groente in een restaurant :')

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 18:08

xReetch schreef:
Een pak pannekoekenmix waar honderden ini mini beestjes uitkropen.

En een gat in een pak stroopwafels. Meneer of mevrouw muis heeft zich door de onderkant van het campingkastje geknaagd om vervolgens alleen de buitenste rand van de stroopwafels over te laten. 8)7


Denk je nog lekkere koekjes te hebben, zijn ze eigenlijk al op... :+

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 11:20

ElineS schreef:
Dat gebeurd in zoveel restaurants. Ook in alle drie de restaurants waar ik gewerkt heb. Bah. Ik neem daarom ook nooit wat van een bakje saus of groente in een restaurant :')


Om zo'n dingen te vermijden zal ik altijd alles door elkaar mengen als ik gedaan heb met eten. Zodat er zeker niets hergebruikt kan worden voor een volgende gast.
Ook bestek dat ik niet gebruikt heb, maar ik altijd vuil dat het wel door de afwas moet gaan.

On topic: ik ben zelf nog niets vreemd tegengekomen in mijn eten. Heb net wel een bot voor de hond apart gehouden, vriend gaat er straks terug mee naar de winkel. Dat blijft volgens de verpakking nog goed tot 2018, maar staat vol schimmel.

Telpeva

Berichten: 14714
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 12:29

JoyCiej007 schreef:
Aantal jaar geleden vonden mijn broertjes en mn vader flinke stukken glas in de afhaalmaaltijden van de plaatselijke Chinees. Terug gegaan en is meteen erg netjes en goed opgelost met duizendmaal excuses.

Heb zelf eigenlijk tot nu toe nooit iets echt in eten gevonden, althans, niet dat ik mij kan herinneren.

Wel heb ik jaren geleden bij een croissanterie/lunchroom gewerkt waar er standaard een bakje saté saus bij een "broodje warm vlees" werd geserveerd.
Ik werkte destijds in de afwas, en ik moest die bakjes dus apart houden; zat er nog wat in of waren er een paar lepels uit, dan ging dat gewoon de keuken in en werd weer aangevuld voor de volgende...
Gatver de gatver. ..
Eigenaren spoorden ook niet. En ik als tiener met mn allereerste baantje durfde er helaas niks van te zeggen.
Heb daar gelukkig ook niet lang gewerkt.

Serieus -O- gaat dat op meer plekken zo? Bah wat een vies idee, je zou als klant maar eens flink ziek worden van zo'n krenterige houding van de eigenaren. Als ik het zou weten van een plek dan zou ik daar dus ook echt nooit meer naartoe gaan om te eten, wat smerig zeg.

Anoniem

Re: Gekste dat jij in voedingsmiddelen gevonden hebt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 23:26

Bij ons in het restaurant niet hoor :(:) netjes in de prullebak/spoelmachine

knollentuin
Berichten: 10392
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 23:38

xGoldenHero schreef:
Een stuk ijzerdraad in een soepblik. - kwam ik te laat achter.
Een tor in een zak met bolletjes bij de AH. - kwam ik net op tijd achter.
Een platte muis tussen de broodjes bij de C1000. - kwam ik op tijd achter.
Een stuk blauw plastic in een maaltijdsalade bij de AH. - kwam ik op tijd achter.
Een worm in de "gewassen sla" van de AH. - kwam ik op tijd achter.
Een pissebed in de leverworst van de C1000. - kwam ik te laat achter.

Nu pluis ik echt al het eten uit totdat ik niets kan vinden. en die pissebed in de leverworst van Stegeman dacht ik, heeft er voor gezorgd dat ik tot op de dag van vandaag het niet wil aanraken of als iemand hapjes heeft wil ik niet van datzelfde bord eten :')


Als ik deze opsomming lees, en ik nog nooit zoiets ben tegengekomen, denk ik... Heb jij nou al de pech en ik de mazzel.... Of heb ik alles onbewust opgegeten!!!!

Jazzie03

Berichten: 362
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Dicht bij de paarden

Re: Gekste dat jij in voedingsmiddelen gevonden hebt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 23:42

Een afgebeten nagel in een stuk taart....
daar deden ze heel erg moeilijk over bij de zaak; een heel 'onderzoek' en na afloop kregen we te horen dat het niet van hun werknemers was... nee hoor ik heb hem er lekker zelf in gegooid -O-