Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 65 van de 329 [ 8218 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68 ... 329  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

de eetbare tuin vervolg

 
Profiel   

Oh dat is leuk! hier hebben ze nog weinig bij action, maar gelukkig wel ruccola kweekbakje gevonden bij de andere action.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-18 22:53 



 
Profiel   

Ik bedenk ineens dat ik nog kweekbakjes in de schuur heb!!
Action heeft wel eens grappige spullen ja.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-18 18:45 



 
Profiel   

Mijn zomer prei begin sprietjes te zien. *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-18 22:47 



 
Profiel   

Oh gut, de rode puntpaprika lijkt uit te lopen. En nu? [ img ]
Moeten de baby’s al in een potje? #nitwitallert :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-18 10:23 



 
Profiel   

Nog een paar daagjes wachten :D Zodra het groene blaadje eruit komt zou ik ze pas overplanten, dat werkt het beste heb ik gemerkt :j

Bij deze zie je er een paar zitten die al helemaal los zijn van hun zaadomhulsel, die zijn helemaal goed om over te planten. Degene die hun blaadje nog een klein beetje in het omhulsel hebben zitten kunnen ook al de grond in, maar dan zorg ik er altijd voor dat het omhulsel zelf ook nog net onder de grond zit, zodat het vochtig blijft en de blaadje makkelijk eruit los laten.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-18 12:26 



 
Profiel   

Dank je wel! De rode punt paprika’s zijn sneller dan de oranje, want daar gebeurt nog niks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-18 14:37 



 
Profiel   

Wat leuk zo met die koffiefilters, die ik weer vergeten ben, maar in dit geval was het vrij logisch.. ging winkelen en was portomonee vergeten (kwam ik gelukkig achter voordat ik de winkel in liep).
Nog niets voorgezaaid verder, wil echt die filtertjes proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-18 14:54 



 
Profiel   

Ik heb twee bakjes met vermiluliet en de koffiefilters, wilde het allebei proberen.ook daar zijn de rode sneller dan de oranje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-18 15:31 



 
Profiel   

Leuk gezicht zo in die filters je kunt het proces goed zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-18 16:26 



 
Profiel   

Sjolvir schreef
Wat leuk zo met die koffiefilters, die ik weer vergeten ben, maar in dit geval was het vrij logisch.. ging winkelen en was portomonee vergeten (kwam ik gelukkig achter voordat ik de winkel in liep).
Nog niets voorgezaaid verder, wil echt die filtertjes proberen.

Of je kom de koffiefilter bij mij halen. Anders gooi ik ze te zijner tijd weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-18 17:27 



 
Profiel   

Kan ik mij hier aanmelden?
Nu ik eindelijk een echt eigen plekje heb wil ik graag beginnen met een moestuin op mijn balkon. Ik heb het in mijn studentenhuis ook geprobeerd maar dit was geen succes dus nu kan het eindelijk.
Ik heb drie bakken van de Action gekocht en heb daarnaast ook een paar plastic potten van de Kwantum, een paar kleine en een paar grotere. Weet iemand hoeveel liter potgrond er in die bakken met kap van de Action gaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 15:21 



 
Profiel   

Ik zou een kleine investering doen en de bakken vullen met de makkelijke moestuinmix. Maar hoeveel liter?? Geen idee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 15:42 



 
Profiel   

De bakken zijn vergelijkbaar met die van elho, maar voor dezelfde afmeting van die bak wordt bij de ene site 40 en de andere 65 liter gezegd dus ik dacht ik heb meer aan de info ervaringsdeskundigen haha. Anders ben ik bang dat ik 75 liter te veel haal en dat zou een beetje zonde zijn.

Is de makkelijke moestuin mix zoveel beter dan potgrond? Het is natuurlijk wel een investering maar als er inderdaad 65 liter is gaat is het een forse investering haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 15:47 



 
Profiel   

Je kan ook onderste laag gewone potgrond doen en dan de rest met makkelijke moestuinmix. Deze heeft vaak gelijk voor 3 maanden voeding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 16:32 



 
Profiel   

Mijn vader heeft laatst uitgerekend voor mij als goed is gaat er ong 60 liter in de action bak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 17:24 



 
Profiel   

Marcella, dat is een goed idee een combinatie van beide.
Roosje01, toch nog 60 liter ja, bedankt dan weet ik hoeveel ik in moet kopen

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 17:28 



 
Profiel   

Ik ga mijn aardbeien erin doen, maar wat is beter om erin te doen potgrond of bemeste tuinaarde?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 17:57 



 
Profiel   

ik Zou potgrond zeggen (ik ga m vullen met Mm-mix)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 18:36 



 
Profiel   

Ik wacht even op de aanbiedingen potgrond die elk jaar trouw weer langs komen bij de diverse bouwmarkten.
Ga er 1 met aardbeien doen, 1 met slamix en 1 met bloemkool en spruiten en ehh, weet ik veel..

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 19:28 



 
Profiel   

Ik wacht ook op de aanbiedingen ja, bovendien is het niet handig om ze nu te gaan verplaatsen met de vorst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 19:35 



 
Profiel   

Kijken jullie wel eens waar je potgrond vandaan komt? De meeste potgrond bevat namelijk veel veen en dat winnen is helemaal niet goed voor de aarde.

Ik werd er vorig jaar tijdens mijn studie op gewezen en kon mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik er nooit bij stil had gestaan.

Hierbij een artikel over het onderwerp. De moeite waard om je eens in te verdiepen denk ik.

https://www.trouw.nl/home/veen-een-omst ... ~a60c3a44/

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 20:21 



 
Profiel   

Ik gebruik potgrond alleen in bakken voor de tuin zelf bemeste tuinaarde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 20:22 



 
Profiel   

Hmmm, nee, moet eerlijk toegeven daar nooit bij stil gestaan te hebben. En dat terwijl ik zo bezig ben met duurzaamheid _-:( Dus ik sla mezelf ook maar even.

Nu gebruik ik in de moestuin gewone grond (we zitten op zandgrond) die ik aanvul met compost (onze gemeente biedt dit jaarlijks gratis aan) en oude stalmest. Altijd even een klusje om het goed te mengen, maar plantjes doen het er als een tierelier op. De rest van de tuin krijgt jaarlijks een hand koemestkorrels en lijkt het daar ook prima op te doen. Alleen voor de pot- en bakplanten gebruik ik potgrond, maar ik zou natuurlijk best een paar zakken van mijn eigen brouwsel achter kunnen houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 20:41 



 
Profiel   

Ik zag al wel een actie voor potgrond van de Welkoop voorbij komen, 4x40 liter voor 15. Zij hebben ook een vaste actie met moestuin grond, bij aankoop van 3 zakken is het goedkoper zag ik op hun website.
Maar ik kan dus beter nog even wachten op de acties van de bouwmarkten.

Ik heb al wel courgette en balkontomaat in een koffiefilter voorgezaaid. Alleen de zaden zijn allemaal al redelijk oud dus ik ben bang dat dat niet echt meer wat gaat worden helaas

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 21:03 



 
Profiel   

Tsjonge, was ik allerlei plastic bakjes en wc rollen aan het verzamelen, kom ik bij de Action dit tegen:[ img ]
Voor €2,25 ga ik niet tobben *\o/*
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 21:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 65 van de 329 [ 8218 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68 ... 329  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen