Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 39 van de 330 [ 8239 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 330  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

de eetbare tuin vervolg

 
Profiel   

Zo wat ligtje tuin er netjes bij Marcella!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 15:45 



 
Profiel   

Hou ik wel van in de brede stukken komen trouwens koolraap plantjes.

En zeer waarschijnlijk kom er nu ook een vast frame op de plek waar ook de perenboompjes staan dat het gewoon straks in het voorjaar net overheen doen is en klaar. En heb bij de bak op dat stukje ook nog een klein randje over dus daar kom zeer waarschijnlijk de druif te staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 15:55 



 
Profiel   

Ik heb geloof ik straks genoeg tomaten voor een heel jaar := planten hangen bomvol. 2 planten al eruit getrokken stonden niet erg handig. Ik denk zaad van afgevallen tomaatjes van vorig jaar in de grond gekomen, want had daar niks gezaaid. Laat ze nu nog ff woekeren dan zijn de vruchten nog enigsinds beschermt tijdens mijn vakantie. Daarna maar ff flink snoeien zodat alles goed kan rijpen.
Afgelopen woensdag nog een roze herfst framboos gekocht bij intratuin met kortings avond. Had een normale staan nog oud stekje van plant bij ouders maar die was op sterven na dood. Dus nu een nieuwe plant op zijn plekje. Ik heb ook een gele herfst framboos 2jaar terug ook bij intratuin vandaan gehaald. En die gunt mij altijd 2x per jaar vruchten voor en najaar dus deze hopelijk ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 17:02 



 
Profiel   

Hey ik meld me maar weer even, want ik ben toch even benieuwd, maar heeft er hier iemand bloemkolen aan het bloemkool plantje zitten?
Ik nou al een tijdje, aan alle drie de plantjes en daar ben ik toch heel erg trots op aangezien het mijn aller eerste bloemkool plantjes zijn (zowieso eerste moestuintjes) en heel veel mensen zeggen dat het bij hen niet is gelukt
Dit zijn de bloemkolen van gisteren:
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 17:28 



 
Profiel   

Stokjes en touwtjes blijven zo lang mogelijk staan om te voorkomen ook dat er eigenlijk vogels kunnen landen en kunnen gaan eten van de planten. Ze kijken maar in randje tuinafval of daar wat eetbaars tussen zit. En voor zolang daar geen laag grond overheen lig. :+ :P

Vergeet je niet om de kolen af te dekken anders krijg je bloemkolen die niet meer wit zijn. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 17:36 



 
Profiel   

Oow dankjewel marcella! Helemaal niet aan gedacht :o :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 17:42 



 
Profiel   

Mijn broccoli wil niet lukken krijgen van die rare zij uitlopers. Heb nu 2 beginnende rode kolen. En kan volgende week 3 kleine andijvie denk ik wel oogsten. Gisteren ook weer alle bonen geplukt maaltijd voor vanavond eten en de rest inmaken. En binnenkort weer bieten oogsten. :9

Zit ook even te twijfelen om de bloemkool plantentjes die ik van mijn oom gehad heb in kweekbakje te zetten en glasplaat erop te gaan doen. twijfel even wat wijsheid is. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 17:55 



 
Profiel   

Zul je vast wel zelf het beste achter komen als ik de rest van je moestuin zo zie schitteren :D ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 17:57 



 
Profiel   

Ben jaloers op je bloemkolen heb alleen maar kleintjes gehad wil ook zulke hebben. :D ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 18:09 



 
Profiel   

Haha leuk :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 18:18 



 

Mooie kolen idd :)) !

Heb hier al tomaatjes en ook de komkommers gaan lekker , verder staat er niks meer in de tuin . Voor mij voorlopig het laatste jaar met een moestuin . De tuin is te klein voor mijn gevoel

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 18:59 



 
Profiel   

Dan maak je een grotere moestuin :o ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 19:16 



 
Profiel   

Of beperken tot een paar dingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 19:19 



 
Profiel   

Heb jaren op een klein stukje in de achtertuin gedaan moestuin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 19:20 



 
Profiel   

Ik doe het op ongeveer 1m2 van mijn balkon :') Heb prei, bleekselderij, tomaten en wortels, sla, basilicum en bieslook.
Maar ieder zijn ding natuurlijk! Een grote tuin niet bij huis zou mij weer onhandig lijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 19:40 



 
Profiel   

[ img ]
Een baby aubergine <3

Echt zo knap van jou Marcella, je tuin ziet er altijd top uit!

Ik heb ook maar een klein tuintje, maar ben blij met alles dat er uit komt. Dit jaar heb ik wat minder gepoot dan ik van plan was, doordat ik m'n pols brak en volledig afhankelijk was van anderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 19:45 



 

Snap het , ruimte maken etc . Maar verlies mijn pret wat , maar zodra alles opgeruimd is even kijken of ik het anders inrichten kan . De meeste zon zit namelijk daar :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 19:59 



 
Profiel   

Moet nog 10 hele stenen van voor naar achter naar mijn tuin sjouwen en dan nog leggen ook nog. Tuin word dan wel wat kleiner, maar hopelijk ook meer plezier ervan.

Heb aan de tuin renovatie thuis nog wat stukjes zware balk over gehouden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 20:04 



 
Profiel   

Ik heb vandaag weer een aantal tomaten gerooid
Lang leve het vochtige weer

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 20:28 



 

Moestuin stukje:

[ img ]

Kalebassen zijn goed aanwezig , tomaten en komkommer zichtbaar daartussen nog de framboos .

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 20:33 



 
Profiel   

nou Rebecca, dat is best een aardig stuk hoor, ik denk dat ik de helft heb ongeveer ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 20:40 



 
Profiel   

Zoiets als kalebassen zou ik niet op mijn tuintje willen die nemen heel veel ruimte in zou dan nog maar weinig ruimte overhouden om iets anders te planten. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 20:41 



 
Profiel   

OH, de aubergine is dat daar naast een aubergine bloempje? (vind ze alleen neit lekker geloof dus niet dat ik ze ooit ga planten)

Toen straks mijn druif ingepakt in net.. Die rottige groene kromsnavels hadden het ontdekt en die vreten echt alles in no time op. De ene merel die ik eerst had vond ik prima, maar er moet ook wel iets voor mij over blijven.
Wordt hier bestolen waar je bij staat.
[ img ]

Pompoenplanten zo goed als overladen dus maar geoogst en er uit getrokken op 2 taken na waar er nog 3 aan hangen.
[ img ]

Paprika plantjes doen het goed, peperplantjes ook, verder valt er hier niets te halen..
Ja, 3 micro bietjes... maat kleine radijs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 20:51 



 
Profiel   

Oef zijn de halsband parkieten nu jouw kant op gegaan. Ze hebben hier op de volkstuin complex ook al aardig geplunderd geloof ik. Vraag mij af hoe je er achter kan komen wanneer je paprika goed is (Yolo wonder van de AH).

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 20:56 



 
Profiel   

Sjolvir schreef
OH, de aubergine is dat daar naast een aubergine bloempje? (vind ze alleen neit lekker geloof dus niet dat ik ze ooit ga planten)


Ja!
Ik vond ze eerst ook niet zo, maar het ligt heel erg aan hoe je ze klaar maakt. Als je ze gewoon bakt, worden ze heel taai. Gegrild vind ik ze het lekkerst.

Was dat nou een dikke naaktslak op je plantje?

Marcella schreef
Oef zijn de halsband parkieten nu jouw kant op gegaan. Ze hebben hier op de volkstuin complex ook al aardig geplunderd geloof ik. Vraag mij af hoe je er achter kan komen wanneer je paprika goed is (Yolo wonder van de AH).


Hoe zien ze er nu uit? Weet niet of ze moeten verkleuren?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 21:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 39 van de 330 [ 8239 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 330  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen