Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 71 van de 329 [ 8218 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74 ... 329  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

de eetbare tuin vervolg

 

Heb vandaag eierschillen van het werk meegenomen ,Even fijnstampen en hopen dat het werkt tegen de slakken
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-18 21:20 



 
Profiel   

NathalieBerg schreef
Heb je ze toen zelf ook gegeten Annemiek? Hoe vond je ze smaken?

De slakken waren me voor, die hadden de plantjes al weggevreten voordat ze uitgebloeid waren :\
Uiteindelijk één plantje kunnen redden, met een oogst van drie of vier bonen, dat vond ik niet echt de moeite waard om te koken :+

Ik ben benieuwd of de eierschalen werken, Rebecca!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-18 21:41 



 

Moest er 95 tikken en dacht opeens aan een bericht op FB , Even gevraagd of ze meemochten en na wat rare blikken zijn ze meegegaan haha. Je zou denken dat het werkt , is wel scherp als slak eroverheen glijd

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-18 21:59 



 
Profiel   

Opzich werken de schalen wel, maar hier was altijd 3/4 weg door de wind, regen op sproeien...

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-18 22:00 



 
Profiel   

Zal een laag schelpen dan ook werken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-18 23:48 



 
Profiel   

Ja lijkt me wel. Wij gebruikten vroeger ook wel (geplette) mosselschelpen. Ook vrij scherp.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-18 00:24 



 
Profiel   

Zo had voordelig wat sperziebonen kunnen kopen bij de Jumbo wat er na 2x eten over is vandaag geweckt en hopelijk is het mij gelukt aangezien het de eerste keer is. :=

Iets zeg mij dat we een laat voorjaar gaan krijgen. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-18 16:34 



 
Profiel   

Ik ben er ook bang voor, mijn courgette en komkommer planten staan voor het raam plek in te nemen. Met dit formaat had ik ze liever al naar buiten gehad maar door een combinatie van (veel) te vroeg zaaien (ik was veel te enthousiast haha) en een koude maand moeten ze nog een tijdje binnen doorbrengen.

Wanneer kan je eigenlijk beginnen met pluksla en radijsjes in potten? Met die Action bak met kap moet dat eerder lukken dan normaal dacht ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-18 17:08 



 
Profiel   

Ik ga morgen radijs zaaien in de mm bak en pluksla in de action bak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-18 17:11 



 
Profiel   

Dan ga ik denk ik vanavond lekker aan de slag, ik zie wel hoe goed het gaat.
@Ceetje_bokt hou je de kap erop of juist niet? Bij de action bak

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-18 17:15 



 
Profiel   

Voorjaar is idd laat bollen bloeien ook nu pas in de tuin die zijn meestal al eind feb/ begin maart.

Hier ook te vroeg voorgezaaid maarja dat kon je ook niet weten. Hoop dit weekend wat voor te zaaien in mijn plastic kas. En heb radijs zaadjes die al buiten gezaaid zouden moeten kunnen worden, maar daar heb ik nog maar ff mee gewacht. Ik wilde die eigenlijk vorig week zaaien maar toen gaven ze weer die vorst op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-18 19:01 



 
Profiel   

DemDeempel schreef
Dan ga ik denk ik vanavond lekker aan de slag, ik zie wel hoe goed het gaat.
@Ceetje_bokt hou je de kap erop of juist niet? Bij de action bak

Het is voor mij de eerste keer, maar ik denk ‘s nachts erop en overdag eraf. Duim je voor me?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-18 20:55 



 
Profiel   

Zou voor nu nog kap erop houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-18 21:21 



 
Profiel   

Ceetje_bokt schreef
DemDeempel schreef
Dan ga ik denk ik vanavond lekker aan de slag, ik zie wel hoe goed het gaat.
@Ceetje_bokt hou je de kap erop of juist niet? Bij de action bak

Het is voor mij de eerste keer, maar ik denk ‘s nachts erop en overdag eraf. Duim je voor me?

Die kap is er om warmte vast te houden, maar dan moet die die dus wel "vangen" om de boel warm genoeg te houden 's nachts. Opletten dat het niet te heet wordt overdag (ventilatie schuifjes/kap schuin zetten), maar gewoon af laten overdag is waarschijnljk te weinig warmte (en let ook op de wind, die doet bijna meer schade dan de kou zelf).

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-18 21:43 



 
Profiel   

Ik heb ze op mijn balkon staan achter een stenen muur dus gelukkig staat er geen wind op maar de kap wel in de zon. Hopen dat het helpt!

@Ceetje ik zal voor je duimen als jij dat ook voor mij doet haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-18 22:16 



 
Profiel   

Dank voor de tips vwb de bak en uiteraard adem, ik duim ook voor jou.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-18 07:48 



 
Profiel   

Ben je op Curaçao, ga je paardrijden, leer je ineens allemaal heel interessante dingen :+

Vulkanisch poeder om super snel de ph waarde van de grond te verbeteren, en een avocado moet je niet uit een pit kweken want die geeft pas na een jaar of 5 vruchten, maar stekken uit een reeds vrucht gevende boom, dan heb je als het goed is al na een paar maanden vruchten. Werkt schijnbaar ook met citrus bomen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-18 17:04 



 
Profiel   

oh das interressant, eens proberen een stekje van mijn sinaasappelboom te laten wortelen, wat denk je? gewoon in een potje grond? of eerst op water?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-18 18:53 



 
Profiel   

Eerst water was de boodschap. Maar met citrus (bedenk ik me nu) deden ze het volgens mij ook met een zakje met mest weer tegen de moeder boom aan. Misschien toch eerst even checken, heb zoveel informatie gehad dat niet alles even exact is blijven plakken :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-18 19:15 



 
Profiel   

zou je het hier even willen melden als je het weet? lijkt me leuk om te proberen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-18 20:12 



 
Profiel   

Ik heb dus een vierjarige avocado boom in huis staan. Experimentje 8-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-18 20:54 



 
Profiel   

Oeh stekje <3 O:)
Ben dol op advocado’s :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-18 21:04 



 
Profiel   

Ik heb stekken regelmatig geprobeerd met onze citroenboom, zonder succes tot nu toe. Is iets minder makkelijk dan de druiven helaas :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-18 22:12 



 
Profiel   

Zo ik ben ook bezig geweest heerlijk tuin rommel weertje vandaag laat de lente maar komen *\o/*

Kasje staat weer met daarin popcornmaïs, bloemkool, broccolie, augurk, komkommer, en meloen.
[ img ]

En in de volle grond vroege radijsjes gezaaid.

Van de week ff potgrond halen voor de kweektafel en dan aardbeien verhuizen en dan moestuinstuk ff omspitten.

En verder nog wat bloemenzaadjes gezaaid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-18 16:43 



 
Profiel   

Ben ook buiten bezig geweest balkon geveegd en een eerste keer ramen gezeemd en mijn vermoeden was gelijk dit ga je niet schoon krijgen met 1x zemen buiten. :=

Moet ook nodig potgrond halen. En binnenkort nog maar wat bij zaaien heb nu alleen nog de zomer prei staan. Probleem is alleen dat de doos met zaaitjes ergens tussen de rotzooi in de rommel kamer staat. -O-
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-18 17:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 71 van de 329 [ 8218 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74 ... 329  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen