Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 330 [ 8232 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 330  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

de eetbare tuin vervolg

 
Profiel   

Het topic om te praten over het opkweken van je groenten, je kruiden, welke bloemen je door de sla kunt gooien en alles wat eetbaar is en uit je tuin, of uit je omgeving komt.

Heb je een groentetuin, heb je een kas?
Voel je welkom. Heb je alleen brandnetels bij de paarden en wil je die opeten, ook dan welkom! Wil je fruit kweken en advies, vraag onze deskundigen om raad. Stekjes ruilen? Ook dan aan het goede adres. Ook is er eetbaars in het openbaar te vinden. ;)

Barst los :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-17 15:54 



 

Ik ben weer van de partij!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-17 15:59 



 
Profiel   

Wat een naam weer _-:(
Wat dacht je van "Wij tuinen lekker verder"
of
"Tuin nummer 2"






Nee, grapje ;) prima dat we weer een topic hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-17 16:01 



 
Profiel   

Mag ik aansluiten vanaf hier? Ik las al een tijdje mee, maar nog niet actief. Ik ben opgegroeid met opa en oma's en ouders die fanatiek tuinierden. Veel groente en fruit altijd vers uit eigen tuin. Niks is lekkerder dan dat. Toen we 5 jaar geleden op ons huidige stekje zijn komen wonen, waarbij ruimte geen probleem was, heb ik 1 jaar een groentetuin gehad. Omdat het toch wel erg veel onderhoud en tijd vergde, en ik fulltime werk, een gezin heb en nog een paar van die vierbenige vrienden aan huis heb ik besloten om de jaren daarna het maar even te laten voor wat het is. Nu zit ik echter al vanaf januari thuis ivm hernia en deze maand volgt een operatie en dan nog weken herstel en daarom dacht ik dat het wel leuk zou zijn om een soort van mini-tuintje te hebben. Tijd heb ik daar nu immers wel voor, al moet ik wel voorzichtig zijn met mijn rug. Zo gezegd zo gedaan en inmiddels groeien de eerste plantjes er al in :). Ik heb er helemaal zin in!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-17 16:03 



 
Profiel   

Wees (weer) welkom murosch. Welke planten heb je staan?

Ik ben laatst mijn gekocht zaadje van de paprika tegen gekomen. En niet zomaar paprika maar een 5 kleurige! Dus naast rood, groen en geel (soms oranje) heb ik er ook witte en paarse vruchten van.
Daarnaast heb/had ik ook gelijktijdig een zakje met gele courgette gekocht.

Zodra ik in huis weer wat meer ruimte heb ga ik deze natuurlijk zaaien. Lekkere kleuren afwisseling in mijn gerechten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-17 16:10 



 
Profiel   

Dank je!

Ik heb nu worteltjes en rode bietjes gezaaid en daarnaast 8 bloemkool plantjes, 4 ijsbersgsla plantjes en 4 zomerpreitjes erin zitten. Komen nog stokbonen bij en dan is het eerst wel vol :)
De maggiplant en rabarber komen elk jaar terug, of ik nou gras er staan heb of niet.

Verder hebben we nog wat fruitbomen staan. Een appel, een peer, een pruimenboom, een rode druif, een zwarte bes en een rode bes. Daar komt nog een kruisbes bij binnenkort (staat al te wachten bij mijn ouders).

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-17 16:17 



 
Profiel   

Murosch welkom!

Smikkel! Net sla uit Eigen tuin gegeten.
De knip/pluksla was al groot genoeg, de veldsla en rucola blijven nog wat achter, ga die wel bijzaaien in andere bak op veilige antislak hoogte.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-17 16:21 



 
Profiel   

Ik wil me ook graag melden, heb het vorige topic nooit echt goed gevolgd, maar ben er zelf wel mee bezig.
Vorig jaar was het beperkt tot wat aalbessen, appels en tomaten, maar dit jaar toch weer iets meer groente aan het opkweken.
En in het najaar gaan we wat nieuwe fruitbomen planten... ik ben dus zeker geen expert, maar heb wel interesse in de eetbare tuin :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-17 16:21 



 
Profiel   

Zoo dat is heel wat sla zeg. Hier groeit de zelf gezaaide niet echt. Tijdje terug plantjes gekocht en die gaan wel goed maar ook nog niet heel groot. Vanavond wel een paar blaadjes sla op het broodje hamburger :).

Wat leuk trouwens dat er zoveel nieuwe mensen zich melden :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-17 16:23 



 
Profiel   

hihi, niet erg origineel die naam ik weet het , maar goed, het gaat ém om de inhoud :+

murosch leuk dat je er ook weer bent, je bent weer mooi op weg met je tuintje, ik kan ook niet goed bukken wegens artrose , en dus hebben mijn man en schoonzoon een hele grote moestuinbak voor me gemaakt, zo kan ik toch tuinieren en krijg ik geen last van mijn rug en heupen :)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-17 16:23 



 
Profiel   

sjolvir, ziet er lekker uit die sla :9

mijn slaplantjes doen het goed, je ziet ze op de foto links voor het kasje staan, ( rode sla)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-17 16:25 



 
Profiel   

Ik heb uiteindelijk diverse sla planten gekocht bij intratuin want mijn zaailingen werden alleen sprieten en deden verder niks. Gaat nu best hard dus hopelijk binnen nu en een maand de eerste grote kroppen.

Verder willen mijn komkommers graag groter staan maar ik heb geen bakjes meer. Ik ga wel platic bekers gebruiken die ik vaker al zag langskomen. Heb boven daar er nog tig van liggen van alle jaarlijkse BBQ die mijn familie organiseerde. En ik hoop zo dat het nu in de nachten eens wat warmer gaat worden. Alles staat hier vol en ik wil het naar buiten kwijt kunnen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-17 16:33 



 
Profiel   

ja ik heb ook plantjes die nodig naar buiten moeten

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-17 16:37 



 

Murosch welkom!

Sjolvir wat een sla !


Ik heb eerste plantjes die de lucht in geschoten zijn , binnenkort mogen ze bekertjes in om dan spoedig na ijsheiligen de tuin in te gaan :D . Kan niet wachten de sperziebonen te planten en de broccoli spoedig voorzaaien, mag niks doen in de tuin tot verjaardag had een ingewikkeld lijstje voor de familie en kan niks doen want ik weet niet wat ik krijg :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-17 16:38 



 
Profiel   

Ik gebruik ook wel eens margarine kuipjes of van die plastic bakjes van de chinees voor binnen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-17 16:47 



 
Profiel   

Leuk een nieuw topic, ik heb denk wel eens gereageerd in het oude topic verder een stille meelezer.
In januari verhuisd en nu hebben we een grote tuin, eerder een moestuin gehad maar we waren beter met de klaprozen.en het onkruid dan met de rest :') .

Ik heb nu cherrytomaten voorgezaaid die moeten nodig naar buiten. Heb 5 watermeloen plantjes, van de week ook nog sla en sperziebonen voorgezaaid. Vandaag 60 aardbeien stekjes binnen gekregen.
Op de tuin hebben we aantal fruitbomen staan ( appel, peer, pruim) aantal stonden uitbundig in bloei dus ben benieuwd!
In het middelste deel komt moestuin gedeelte, stond eerst een koude bak die is nu naar de buurman, we maken nu zelf een kleinere koude bak.
[ img ]
[ img ]

[ img ]

Zo wat een sla al zeg Sjolvir!
Haha spannend dan Rebecca
Plastic bekers zijn idd ideaal en lekker goedkoop!
Wat mooi gemaakt jolandje

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-17 16:52 



 
Profiel   

mag ik hier ook aanhaken? Ik heb in de tuin een moestuinbak staan.
het gaat nog niet heel hard en van sommige dingen heb ik duidelijk te weinig gezaaid in mijn voorzichtigheid. Zo heb ik nu wat Postelein staan, maar veruit niet genoeg om een maaltijd mee te doen. Toch moet het eraf nu, dus iemand een idee waar je een klein beetje postelein in kan doen?
Ik gooi soms al wat rauw door de sla maar wat variatie is welkom.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-17 16:55 



 
Profiel   

Leuk! Ik lees en praat graag mee. Ik heb in de herfst een aantal bessenstruiken geplant en nu buiten al pluksla, rucola, spinazie, bleekselderij en prei. Binnen in een kasje had ik zonnebloemen geplant en die zijn afgelopen weekend naar buiten gegaan. En ik heb binnen nog boontjes en courgette geplant in een kasje. Daarnaast staat er buiten nog rabarber en aardbeien en allerlei bloemen. Verder ben ik van plan in ieder geval nog pompoenen en suikermais te planten, eerst binnen en dan naar buiten.

Ik ben dus jaarlijks behoorlijk actief met tuinieren :D

Dit is 1 pompoenplant twee jaar geleden. Die zet ik altijd op de composthoop en ik haal dan al snel 50 pompoenen van een plant
[ img ]


Edit: Even vergeten, we hebben ook twee jonge appelbomen (staan er nu bijna 3 jaar) en een perenboompje dat we vorig jaar hebben neergezet. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-17 16:56 



 
Profiel   

wow, das een flinke pompoenplant :j

eliana ,mooi stuk tuin :j

mystery ik heb geen idee van postelein :o , maar volgens mij is het klein dus kan in een kleine bak ook dacht ik?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-17 17:09 



 
Profiel   

@jolandje ja postelein is klein, het staat inderdaad ook in een kleine bak, dus heb ook een kleine hoeveelheid. Maar kan er geen maaltijd mee maken, want heb dus te weinig.
De vraag is dus in welk gerecht kan een klein beetje?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-17 17:12 



 
Profiel   

Onze tuin is 5 bij 75 meter, dus lang en smal.
Hier nog foto van waar de moestuin komt en de fruitbomen.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-17 17:16 



 
Profiel   

Oh wat een tuinen komen er langs!!! Kom ik met mijn minituintje en slabakkie, proest....
Pompoen paradijs daar zo te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-17 17:21 



 
Profiel   

Het is prachtig een grote tuin, maar opeens groeit alles zo hard dat je het niet meer op en kwijt kunt hahaha. Zo'n bak kun je al heel wat uit halen en is ook mooi om alles te zien groeien

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-17 17:27 



 

Ik heb ook een mini tuin :j ,mijn opa had ook altijd een grote tuin met uitzicht over de landerijen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-17 17:37 



 
Profiel   

Haha nou wie het kleine niet eert ;). Achterste deel van de tuin is gras gezaaid daar komen de kippen en konijnen. Denk dat moestuin gedeelte 5 bij 2 is oid. Moet nog maar is zien of het gaat lukken verder ben net bevallen dus heb mn handen nog.niet heel vaak vrij en hebben nog genoeg andere projecten hier in en rondom het huis
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-17 17:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 330 [ 8232 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 330  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen