Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 70 van de 330 [ 8240 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73 ... 330  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

de eetbare tuin vervolg

 
Profiel   

Ik ga straks op mijn balkon ook een hoop van mijn oude moestuintjes zaaien ben benieuwd hoe ze het gaan doen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-18 00:00 



 
Profiel   

Ik heb even een vraag: hoe hoog maken jullie het klimrek voor erwten en bonen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-18 20:16 



 
Profiel   

Ik had gewoon stokken in de grond en dan met van die plantklemmen de doperwten planten ertegenaan gemaakt, gewoon stokken van 1.80m ongeveer.

Heb ook een vraag gezien het van het weekend weer gaat vriezen kan ik iets betekenen voor mij appel- en perenboom? Want die beginnen knoppen te krijgen en wil niet dat de bloessem weer stuk vriest net als vorig jaar met die late vorst. Of kan het geen kwaad omdat het pas knoppen zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-18 20:32 



 
Profiel   

Ik hoop dat de knoppen niet lijden onder de kou. Ik heb nl. Hetzelfde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-18 20:46 



 
Profiel   

0,80-1,00 Voor de erwten.
Voor de bonen wat je zelf het fijnste vind zijn op de tuin mensen die de 2,10 stokken gebruiken. Zelf gebruik ik de 1,80 stokken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-18 22:17 



 
Profiel   

Ceetje_bokt schreef
Ik hoop dat de knoppen niet lijden onder de kou. Ik heb nl. Hetzelfde.


Had vorig jaar geen vruchten daardoor en hoop dat het dit jaar niet weer gebeurd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-18 03:40 



 
Profiel   

Volgens mij kan vorst weinig kwaad bij jonge knoppen. Het is vooral de bloesem waarmee je moet oppassen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-18 07:08 



 
Profiel   

Roosje01 schreef
Ceetje_bokt schreef
Ik hoop dat de knoppen niet lijden onder de kou. Ik heb nl. Hetzelfde.


Had vorig jaar geen vruchten daardoor en hoop dat het dit jaar niet weer gebeurd.

Ik ook, maar toen zat er idd bloesem aan de boompjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-18 07:52 



 
Profiel   

Hallo allemaal,
even een vraagje: ik heb gisteren de zaden uit een butternut pompoen gehaald, schoongemaakt en laten drogen. Kan ik ze zo zaaien?
Ik heb zóveel zin in zaaien en planten, maar we krijgen dit weekend nog vorst en sneeuw. En we hebben een pup in huis, ik ben nog aan het nadenken over hoe we het allemaal zullen doen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-18 11:10 



 
Profiel   

Bij pompoenen lukt dat vaak wel, let wel dat je de pompoenen die daar uit komen proeft voor gebruik, want als er gekruisd is, dan kunnen ze giftig zijn (smaken dan bitter/vies ipv zoet).

Pompoenen lusten verder veel voeding (mesthoop is daarom goede plek voor ze), kunnen niet tegen vorst en de slakken lusten ze totdat er 4-6 blaadjes aan zitten en er een soort van stekeltjes aan zitten. Voorzaaien is dus handig om zeker te weten dat je planten krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-18 12:06 



 
Profiel   

Ik had nog een vraagje over de snackkomkommer. Ik heb er nu twee voorgezaaid en die staan gezellig in mijn vensterbank te groeien. Nu wilde ik ze samen in 1 pot zetten met drie 1,80 bamboestokken in een piramide. Past dit denken jullie? De pot is ongeveer 40cm in doorsnee uit mijn hoofd, kan ik nog wel even nameten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-18 12:45 



 
Profiel   

Dat past wel als je regelmatig even bijmest.
Je moet ze wel opbinden, komkommers kruipen uit zichzelf niet snel omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-18 12:49 



 
Profiel   

:D oke dankjewel voor de tip van het opbinden :D

Ik heb nu een literfles moestuinmest van de Action, is dat goed genoeg of kan ik beter even een emmer korrels halen?

Ik heb de vensterbank al helemaal volstaan, iets te enthousiast geweest maar met dit weer blijven ze nog even binnen wonen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-18 13:53 



 
Profiel   

Broccoli en bloemkool wil niet binnen schiet door en dan vallen ze slap ondanks regelmatig water geven wanneer nodig. Denk dat ik volgend weekend mijn plastic kasje van action maar weer opzet en ze daarin voor zaai denk dat het te warm is voor ze binnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-18 15:46 



 
Profiel   

Bloemkool is mij nog nooit gelukt, het lijkt er altijd op dat mieren de stammetjes door knagen -O-

(nee, geen slakken, maar echt mieren)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-18 16:00 



 
Profiel   

Roosje01 schreef
Broccoli en bloemkool wil niet binnen schiet door en dan vallen ze slap ondanks regelmatig water geven wanneer nodig. Denk dat ik volgend weekend mijn plastic kasje van action maar weer opzet en ze daarin voor zaai denk dat het te warm is voor ze binnen.


Bummer.. rara wat ik begin van de week heb voorgezaaid in de vensterbank, foutje bedankt. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-18 19:20 



 
Profiel   

Geen idee maar bij mij werkt het iedergeval niet binnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-18 19:23 



 
Profiel   

Misschien ook leuk voor de mensen hier
https://foodness.nl/laat-je-groenten-op ... gebruiken/

Ik ga in elk geval wel wat proberen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-18 19:15 



 
Profiel   

Ik heb dat geprobeerd met wortels (in de tijd dat ik nog konijnen had en het loof dus zeer welkom was) maar de stukjes wortel gingen steeds rotten voor er iets groeide.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-18 20:14 



 
Profiel   

“Eindeloos hergebruiken” gaat niet lukken op alleen water, maar lente-uitjes zet ik ook altijd na gebruik in een bakje water voor een tweede ronde :j
Toevallig heb ik er nu ook nog een paar staan.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-18 20:25 



 
Profiel   

Wortel hoef je niet eens in water te zetten, gewoon in het donker leggen en na een weekje heb je nieuw loof.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-18 20:32 



 
Profiel   

Ik heb vandaag mijn lente-uitjes in een potje met aarde gezet... niet geschoten is altijd mis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-18 20:48 



 
Profiel   

Dorine92 schreef
NathalieBerg wat doe je met die witte lupine dan? Is dat om te eten?

Inderdaad echt oppassen met pompoenen, ik ken iemand die bijna dood was doordat ze zaad had wat ingekruisd was met sierkalebassen ofzo. Waren overigens gekochte zaden



Dit is het eerste jaar dat ik deze zaai. En schijnbaar kan je deze variant eten en zijn ze heel proteïne rijk! Schijnbaar worden ze in veel vleesvervangers gebruikt. Ik ben heeeeel benieuwd ;) Hier heb ik ze vandaan: https://www.vreeken.nl/393450-zoete-wit ... itte-amiga

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-18 20:33 



 
Profiel   

Witte/zoete lupine kun je idd eten :j Ik heb ze jaren geleden eens gezaaid. Erg mooie plant ook, zelfs voor in de siertuin heel leuk, alleen vonden de slakken dat ook -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-18 21:17 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
Witte/zoete lupine kun je idd eten :j Ik heb ze jaren geleden eens gezaaid. Erg mooie plant ook, zelfs voor in de siertuin heel leuk, alleen vonden de slakken dat ook -O-



Heb je ze toen zelf ook gegeten Annemiek? Hoe vond je ze smaken?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-18 21:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 70 van de 330 [ 8240 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73 ... 330  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen