Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 66 van de 329 [ 8218 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69 ... 329  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

de eetbare tuin vervolg

 
Profiel   

Ik haal mijn potgrond bij Cranenbroek. Rond de 2,50 voor een zak premium potgrond van 40 liter. Maar daar zit ook weer turf in helaas. Ze hebben er wel ook compost, ook heel goedkoop.

Ik gebruik de potgrond alleen nog voor het zaaien. In de moestuin gooi ik onze composthoop.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 20:38 



 
Profiel   

Ik betaalde 1,85 voor 25l bij de plantenhal zal morge is op de zak kijken is nu te donker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 20:45 



 
Profiel   

ik gebruik in groentebedden gewoon grond en compost
en soms wat zand omdat onze grond nu eenmaal pure klei is

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-18 00:14 



 
Profiel   

Lidl 20 liter 1.19 soms aanbieding .95 vind die handig omdar het kleine zakjes zijn de 40 liter kan ik niet tillen. Herkomst geen idee....
Heb bij de lidl voor 99 cent per bakje paprika, viooltjes, petunia’s en tomaatjes gekocht in minibkweekbakje

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-18 15:49 



 
Profiel   

Voor de mensen die facebook hebben, ik heb er een groep gevonden met de naam Moestuin, alles in hoofdletter.
Staat ontzettend veel info op,!
Ik heb net afgelopen week van alles besteld bij zadenenzo.nl
ook pompoenen en wilde dit graag bij mijn schutting langs laten groeien.
Staat daar dus echt veel info plus foto's op!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-18 15:54 



 
Profiel   

ellepel schreef
Voor de mensen die facebook hebben, ik heb er een groep gevonden met de naam Moestuin, alles in hoofdletter.
Staat ontzettend veel info op,!
Ik heb net afgelopen week van alles besteld bij zadenenzo.nl
ook pompoenen en wilde dit graag bij mijn schutting langs laten groeien.
Staat daar dus echt veel info plus foto's op!


https://www.facebook.com/groups/moestuintjee/ deze?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-18 16:14 



 
Profiel   

Klopt!
Ik kreeg het niet voor elkaar om een link hier neer te plakken
Maar vind het zelf en hele leuke pagina :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-18 16:42 



 
Profiel   

Leuk om jullie verhalen te lezen. Hier is het voorjaar ook begonnen. De paprika's groeien al goed en er staan ook wat aubergines tussen. Verder wat bloemen en prei die naar buiten gaat als de grond weer ontdooit is. Dit wordt nog maar mijn derde seizoen, nog veel te leren dus maar ik vind het erg leuk om zo met planten bezig te zijn :))
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-18 17:34 



 
Profiel   

Wel fijn als je veel ruimte voor het raam hebt.
Vensterbanken moeten hier vrij blijven voor de poezen,maar ik heb 1 slaapkamer waar ik wel in voor kan gaan zaaien.
Maar ik wacht nog even, hoeft ook nog niet zo heel vroeg toch?

Ik wil in elk geval ook een druif hebben.
Mijn moeder had er een, en ik vond het altijd zo leuk en lekker dat ik er zelf ook een wil.
Moet me alleen nog verdiepen in welke soort het gaat worden.

Bloemen ga ik ook doen,welke heb jij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-18 19:38 



 
Profiel   

De meeste groente kan idd best wat later gezaaid worden, alleen de peper, paprika en prei zaai ik altijd heel vroeg voor. Die groeien erg langzaam.

Suusjepluus, mooie plantjes heb je al! En wat een mooie plek zo voor het raam.

Wat voor druif zoek je? Ik kan eens kijken of ik nog wat stekjes kan snoeien :D

Ik heb vorig jaar een hoop stekjes verstuurd naar een aantal bokkers. Hebben de plantjes het overleefd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-18 07:36 



 
Profiel   

Hier staan de druifjes nog Annemiek! Zijn goed aangeslagen afgelopen jaar en hoop dat ze dit jaar lekker meters gaan maken. Ze deden het allemaal dus ik heb er ook nog een paar weggeven aan familie en vrienden en die doen het ook allemaal! Ik had je nog wat Aalbessen gestuurd, die doen het ook nog?

Hier vooral tomaat, pepper/paprika en kolen die ik nu al zaai. Kolen heb ik graag lekker vroeg en lekker laat zodat ik zo min mogelijk last heb van ongedierte :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-18 10:43 



 
Profiel   

Wat voor druif ik zoek, sjee, echt geen idee!
Moet me er nog helemaal over inlezen hoor.
Bij het huis van mijn mam staat een druif, kan ik die ook stekken dan en hoe gaat zoiets?

Ik wil achter mijn huis nog een soort overkapping hebben en lijkt me leuk dat er dan een druif deels overheen groeit.
En wil het combineren met een andere klimmende vrucht.
Maar ben echt een newbie als het om dat soort dingen gaat :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-18 10:51 



 
Profiel   

Mag ik me hier ook melden? Ik heb al vaker een moestuin gehad, vorig jaar niet want dat gaat niet op een balkonnetje, nu heb ik weet een tuintje dus ga ik weer beginnen! Kon niet wachten dus heb al een paar dingen gezaaid haha. Heb wat zaden op AliExpress besteld ( ben benieuwd of het ook echt wat is :') ) en ik kwam zakjes tegen waar je in kan zaaien en die je dan zo in de grond kan zetten dus gaan we ook maar uitproberen, leek me wel handig

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-18 10:56 



 
Profiel   

In het kort heb je tafeldruiven en wijndruiven, waarbij de wijndruiven meestal volle trossen geven met kleine druifjes, veel pitjes, veel sap en heel zoet, en tafeldruiven zijn echt om te eten, grote druiven die wat losser van elkaar aan de tros hangen, vaak wat frisser van smaak, hardere schil en meestal met minder pitjes of helemaal pitloos.

ellepel schreef
Bij het huis van mijn mam staat een druif, kan ik die ook stekken dan en hoe gaat zoiets?

Druiven stekken zich bijna vanzelf. Gaat echt makkelijk :j
Je knipt een aantal takken eraf in de winter, met aan elke tak zeker twee ogen. De bovenkant sop je even in het kaarsvet tegen bloeden en uitdrogen. En dan zet je de stek in een vaasje met water totdat er wortels aan de stek zitten, of je zet hem direct in de vochtige grond, eventueel met wat stekpoeder.
Het kan een paar maanden duren, maar uiteindelijk beginnen de blaadjes te groeien, en het jaar erna komen de eerste druiven eraan.

Moonfight, leuk dat de druiven het bij jou ook zo goed doen!
Van de aalbessen hebben twee stekjes het overleefd :D Hopelijk hebben ze deze winter ook overleefd, ze staan nu buiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-18 11:47 



 
Profiel   

Oh dat ga ik zeker proberen dan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-18 12:48 



 
Profiel   

Krijg net de folder van de ah volgende week moestuintjes maar flinke tegenvaller maar 5 verschillenden dus vind niet de moeite waard om erheen te gaan. Zijn komkommer, cherrie tomaat, radijs, wortel en zonnebloem. Daar heb ik al zaadjes van gekocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-18 16:31 



 
Profiel   

Ja die vensterbank is echt heel fijn. Ben daar heel blij mee *D

Ik dacht altijd dat druiven hele moeilijke planten waren. Is het echt waar dat je hier in nl een lekkere tros druiven kunt kweken? Goh dan ga ik eens zoeken naar een druif. Op de zuidmuur is nog wel een plekje vrij, wat een goed idee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-18 19:47 



 
Profiel   

Roosje01 schreef
Krijg net de folder van de ah volgende week moestuintjes maar flinke tegenvaller maar 5 verschillenden dus vind niet de moeite waard om erheen te gaan. Zijn komkommer, cherrie tomaat, radijs, wortel en zonnebloem. Daar heb ik al zaadjes van gekocht.


Dat zijn inderdaad niet echt spannende moestuinzaden. Wat jammer, ik heb er vorig jaar de watermeloen ontdekt en die ga ik dit jaar weer zaaien. Vond het juist leuk om in het klein iets anders dan anders te proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-18 19:49 



 
Profiel   

Druiven zijn hier prima te kweken idd, er zijn ook zat rassen speciaal voor koudere streken die eerder afrijpen.
Maar ik heb zelf een frans wijnras, dat ook hier in limburg heerlijke zoete druiven gaf vorig jaar :9
Hier staat nu 30 liter wijn te klaren, van een stuk of 15 struikjes.
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-18 20:02 



 
Profiel   

Ik heb gewoon een pitloze witte druif van intratuin hoop dat hij dit jaar eindelijk vruchten gaat geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-18 20:10 



 
Profiel   

Wauw wat gaaf +:)+ Ik ga eens zoeken naar een (pitloze?) rode tafeldruif. Bedankt voor het leuke idee.
Roosje01 ik zal duimen voor je :):)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-18 20:25 



 
Profiel   

Oh wauw geweldig zo de hele vensterbank vol met plantjes, helaas hebben wij alleen een zonnige vensterbank ik de woonkamer dus ik moet mij inhouden van mijn vriend haha.

Ik heb mijn bakken nu allemaal gevuld met grond alleen nu is het wachten op lekker weer voordat ik kan beginnen met mijn pluksla en kruidenbakken.

Op de vensterbank staan nu balkontomaatjes, snackkomkommers en courgettes. Allemaal wat oudere zaden dus ik zal zien wat eruit komt.

Welke planten doen het heel goed bij jullie in potten? Ik heb een blauwe bes en aalbes erin die nu hopelijk de eerste winter hebben overleefd en nu voor het eerst bessen gaan geven. Maar er kan natuurlijk nog zoveel meer

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-18 11:31 



 
Profiel   

Ben aan het hopen dat mijn appel en pruimen boom niet kapot vriezen. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-18 11:41 



 
Profiel   

Kun je ze niet natspuiten zodat de bloesem niet afvriest, of werkt dat al niet meer bij deze temperaturen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-18 11:44 



 
Profiel   

Gaat er meer om dat ze nog niet in de grond staan hierdoor zouden geloof ik de wortels kapot kunnen vriezen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-18 11:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 66 van de 329 [ 8218 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69 ... 329  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen