Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 97 van de 329 [ 8218 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100 ... 329  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

de eetbare tuin vervolg

 
Profiel   

Ik haal nooit vruchten weg van mijn komkommer haha. Ben ook wel benieuwd waarom?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-18 20:09 



 
Profiel   

Ik heb ook nog nooit komkommers verwijderd, wat is de gedachte daarachter?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-18 20:21 



 
Profiel   

Chubby schreef
Slakkenkorrelpikkende vogels, da's ook wat!

Sophie, als je in mijn buurt zit, kom ik héél graag een framboos bij je halen. Staat hoog op mijn wensenlijstje.

De eerste van het jaar! Ik ga m lekker zelf oppeuzelen nu ♡
[ [url=m/QvFDnT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik woon dichtbij je en heb ook uitlopers, heb er al een paar vermoord, want ben gek op framboos, maar niet door de hele tuin. Dus als je wil....
[ img ]
Dit zijn de baby’s

[ img ]
En dit is moeders, volop vruchten in de maak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-18 20:59 



 
Profiel   

Chubby schreef
Over heermoes gesproken O:)

[ [url=m/4pCees.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik strooide al lavagruis, maar beste is om ze ook af te knippen zeker? Dit weekend maar doen dan, want strooide ook bijen/vlinderbloemenzaadjes en anders knip ik die ook af natuurlijk...

Niet afknippen, maar zoveel mogelijk en zo diep mogelijk eruit trekken. :j

En let op voor paarden kan heermoes gevaarlijk zijn breekt namelijk vitamine B af bij het paard en kan zelfs op lange termijn dodelijk zijn. :o ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-18 21:17 



 
Profiel   

Normaal zagen mijn frambozen er ook zo uit -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-18 22:23 



 
Profiel   

Ceetje_bokt schreef
Chubby schreef
Slakkenkorrelpikkende vogels, da's ook wat!

Sophie, als je in mijn buurt zit, kom ik héél graag een framboos bij je halen. Staat hoog op mijn wensenlijstje.

De eerste van het jaar! Ik ga m lekker zelf oppeuzelen nu ♡
[ [url=m/QvFDnT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik woon dichtbij je en heb ook uitlopers, heb er al een paar vermoord, want ben gek op framboos, maar niet door de hele tuin. Dus als je wil....
[ [url=m/erMkH7.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit zijn de baby’s

[ [url=m/eUBRQT.jpg]Afbeelding[/url] ]
En dit is moeders, volop vruchten in de maak.


Heel graag! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-18 23:06 



 
Profiel   

Je hebt pb

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 06:22 



 
Profiel   

Ik doe even een copy paste, kan het zelf niet beter uitleggen.

"Het eerste bloempje is er! En nu binnen een tiental dagen de eerste komkommer op tafel? Dit is mogelijk, maar het zou ook wel eens de laatste komkommer van die plant kunnen zijn. De plant is eigenlijk nog te klein om nu al vruchten te dragen. De eerste zes à zeven bladoksels worden dan ook volledig uitgeplozen, zowel zijscheuten als bloemen. Zo krijgt de plant de kans voldoende bladmassa te vormen en kan het zevende bloempje een mooie vrucht vormen."
https://www.plantaardig.com/groenteninf ... antcom/amp

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 07:13 



 
Profiel   

Ik heb al jaren komkommers en vreet me elk jaar kapot aan die planten omdat er zoveel komkommers afkomen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 07:24 



 
Profiel   

Ooh, nou, weer iets geleerd :+ heb dit jaar voor het eerst komkommers. Wou mijn plantje zo goed verzorgen, misschien een beetje té goed :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 09:46 



 
Profiel   

Ook nooit gedaan en altijd volop van kunnen plukken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 13:23 



 
Profiel   

Nog een dikzak in mijn kas nu is mijn ene meloen opgevreten en de sla die nog over was -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 18:46 



 
Profiel   

Vandaag mijn aller eerste aardbeitje geproeft en OH die was lekker! :):) De rest die er aan zit is nog allemaal groen dus even geduld nog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 18:49 



 
Profiel   

Stille meelezer hier! :wave: Heerlijk om jullie tuintjes te zien!

Ik ben anderhalve maand geleden zelf begonnen met aanleggen van een moestuintje in de achtertuin. De radijsjes gingen hard en ik heb er dus al een paar kunnen oogsten. Ik werk volgens de "MM-principe" en kan in de app bijhouden wanneer ik moet uitdunnen etc.. Heel handig voor mij. Ik ben namelijk echt een leek op het gebied van moestuintjes. Er is al een hoop omhoog gekomen, met uitzondering van de knolselderij. :+ Benieuwd naar de oogst van dit jaar. Vorig jaar was de totale opbrengst wel drie hele peultjes en enkele cherrytomaatjes. Dit jaar hoop ik toch op iets meer. :o

Ik zag trouwens bizar veel rupsjes in mijn appelboom zitten en wilde een ecologisch bestrijdingsmiddel proberen. Iemand ervaring met een goed merk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 22:53 



 
Profiel   

Alleen bestrijdingsmiddel gebruiken als het niet anders kan. Hier op de tuin worden gewoon de aangetaste bladeren verwijdert (en in de sloot gegooid).

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-18 04:02 



 
Profiel   

Hai, Ik kom hier ook even binnenvallen!
Nu wij verhuisd zijn en wat meer tuin hebben wil ik ook (weer) een groententuintje.
Niet enorm groot hoor, ongeveer 6m2.

Maar hoe moet ik het aanpakken? Het is nu allemaal gras.
Ik dacht aan dit najaar de strook uit te spitten en kalk er doorheen te doen.
De hele winter en vroege voorjaar te blijven schoffelen zodat ik de opkomende grassprietjes gelijk vernietig en dan ben ik klaar om in te gaan zaaien (?) of denk ik nu te simpel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-18 05:53 



 
Profiel   

Heb op sommige stukken gras afgestoken en op sommige stukken is het ondergespit. Mocht het ooit weer nodig zijn doe ik niet meer onderspitten, maar gewoon bovenste randje afsteken en daarna spitten. Gras is erg hardnekkig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-18 06:00 



 
Profiel   

Ik heb hier goede resultaten met zeil/worteldoen tegen gras. Gewoon erop leggen en een half jaar/hele winter laten liggen. Dan is al het gras kapot en groeit ook niet meer terug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-18 06:27 



 
Profiel   

Adamootje schreef
Ik zag trouwens bizar veel rupsjes in mijn appelboom zitten en wilde een ecologisch bestrijdingsmiddel proberen. Iemand ervaring met een goed merk?

Die hebben wij ook, maar in zulke hoeveelheden dat als ik het blad verwijder ik een bijna kale boom overhoud. Nooit eerder gezien, en ik heb toch al heel wat jaren appelbomen :n
Ben ook benieuwd of er nog een andere oplossing is dan de boom kaalplukken :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-18 08:59 



 
Profiel   

Als je een vogelparadijs maakt, dan ben je vlot van je rupsjes af.

Met oorwurmpotjes/nestjes kun je luizen bestrijden.

Ipv spitten kun je ook kipjes inzetten. Of mulchen met karton en stro. Is beter voor je bodemleven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-18 10:13 



 
Profiel   

Moet zeer nodig kolen bed onder handen gaan nemen bodem ziet helemaal groen van het onkruid. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-18 15:16 



 
Profiel   

Chubby schreef
Als je een vogelparadijs maakt, dan ben je vlot van je rupsjes af.

Met oorwurmpotjes/nestjes kun je luizen bestrijden.

Ipv spitten kun je ook kipjes inzetten. Of mulchen met karton en stro. Is beter voor je bodemleven.

Allemaal dingetjes die we hier al doen :j
Alleen de kippen staan nog hoog op het verlanglijstje. Maar ik heb nog geen vogel zien schransen van mijn rupsenbende, en dat terwijl hier toch behoorlijk wat meesjes (kool- en pimpel) zitten. Verder nog wat merels (die graag mijn aardbeien plunderen), een dikke vette duif (die graag jonge bonen lust) en een hele familie kraaien en eksters (die de tuin gelukkig met rust laten verder) :D

Maar ik denk dat het voor de meeste vogels een kleine belemmering is dat de boom op de binnenplaats staat. Toch wil ik wel graag van de rupsjes af, zonder de boom kaal te hoeven plukken zoals ik al zei -O-
En ja, bij voorkeur iets biologisch als dat mogelijk is :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-18 16:51 



 
Profiel   

Zou wel kippen willen, maar vanwege gezondheid geen optie helaas.

En de eenden konden niet meer bij de stambonen komen dus hebben ze nu maar mijn stokbonen mishandeld. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-18 17:14 



 
Profiel   

Marcella wat vervelend van die eenden!

Hier net wat raars ontdekt. Mijn perenboompje die ik in maart oid had geplant had geen bloesem. Ontdekt mijn vriend net een tiental bloemetjes in die boom. Iemand enig idee of dat echt nog peren worden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-18 22:09 



 
Profiel   

Zou kunnen maar wel laat dan denk ik
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-18 22:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 97 van de 329 [ 8218 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100 ... 329  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen