Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 96 van de 330 [ 8239 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99 ... 330  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

de eetbare tuin vervolg

 
Profiel   

Als het goed is heb ik de eco slakkenkorrel. En weet ook dat sommige vogels ze gewoon komen eten (en zie ze nog steeds iedere keer terug komen). 8)7

Had een poosje terug ook dat het ingegraven pap emmertje gevuld met bier ineens bijna leeg was, maar niks erin. :')
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-18 19:13 



 
Profiel   

Ooh ik wist niet eens dat je eco slakkenkorrels had! Weer iets bijgeleerd! Ik kon me herinneren dat mijn oom ook slakkenkorrels gestrooid had, jaren geleden. Een van zijn kwartels had zich tegoed gedaan aan zo'n korreltje. Beestje heeft het niet lang volgehouden. :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-18 23:07 



 
Profiel   

Nee niet getest maar planten staan dr al 4jaar en altijd prima gedaan bemest elkaar en geef ze ook vloeibare mest bij soms.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-18 23:13 



 
Profiel   

Planten sterven naar mijn weten niet door ouderdom, maar eerder door ongedierte en/of te weinig voeding in de grond of bodemstructuur is verandert naar zure grond bijvoorbeeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-18 05:00 



 
Profiel   

Ik zal eens kijken of ik wat opties kan maken voor een meeting. Maar het moet of kort dag (voor de zomervakantie) of na de zomervakantie als ik zelf al mee wil doen. Zomervakantie betekend voor mij 6 weken zo goed als non stop werken namelijk. Dan is een meeting een beetje lastig haahhaha

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-18 08:41 



 
Profiel   

Kraai betrapt en half stukje buis was verplaatst en geen slakkenkorrel meer te beken, maar ook geen slakken. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-18 12:44 



 
Profiel   

Heb gewoon met koeienpoep bemeste aarde de grond omgespit zelfde als altijd. Zou kunnen dat ze een klap van de strenge vorst hebben gehad?

Vond onthoofde planten in mijn kas een dikke volgevreten dader....
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-18 15:13 



 
Profiel   

Oef balen, maar die slak heeft zeker een feestje gehad. :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-18 16:45 



 
Profiel   

Ja en ik kan opnieuw zaaien -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-18 17:00 



 
Profiel   

Ooh wat een zonde!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-18 17:03 



 

Iemand een idee wat dit kan zijn? Alle bloemetjes bloeien en sterven daarna :(

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-18 17:12 



 
Profiel   

Paprika soms dan kan het te weinig voeding zijn.

Was vandaag perfect weer om weer even met lavameel poeder te strooien dat hecht zich gelijk aan de natte grond en ook gelijk op sommige plekken een klein beetje kunstmest gestrooid. Zie toch ook langzaam maar zeker dat de heermoes steeds minder word, maar kom misschien ook in combinatie met mijn gepluk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-18 17:17 



 

Hmmm, dan ga ik ze voeding bij geven :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-18 17:48 



 
Profiel   

Als iemand nog een frambozen plantje van mij wil? :P Er is er opeens een op gekomen bijna een halve meter van de framboos vandaan :')

Ik heb mijn pompoen en courgette buiten gezet, ze waren allemaal oud genoeg onderhand, en de eerste dag zijn er van beide al 1 opgevreten tot aan de grond -O- Ik weet zeker dat het slakken zijn, ik zag hun vieze spoor namelijk, maar ik heb van iemand gehoord dat het met de slakken bijna net zo slecht gaat als met de bijen, dus ik wil ze liever niet doodmaken of in de val lokken met bier :x
Weet iemand hoe je ze ook op een plek gewoon niet kunt laten komen? Ik heb wel mensen over koffie gehoord. En eierschillen. Weet iemand of deze dingen zin hebben? Want zo kan ik aan de gang blijven ;(
En mijn zonnebloemen worden langzamerhand ook helemaal opgevreten. Ik durf die nu absoluut niet in de tuin te zetten...

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-18 18:40 



 
Profiel   

Hier beide geen zin. Kragen zou helpen, maar enkel bij kleine plantjes. Courgetteplant wordt bv te groot.
Lavasteen zou helpen, hennepstrooisel zou ook wat helpen. Dat heb ik nu liggen... Maar hier zitten er zo absurd veel dat ik ze elke dag naar de andere kant van de straat breng en ze in de wei zet in de hoop dat ze daar blijven haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-18 18:42 



 
Profiel   

Slakkenkorrelpikkende vogels, da's ook wat!

Sophie, als je in mijn buurt zit, kom ik héél graag een framboos bij je halen. Staat hoog op mijn wensenlijstje.

De eerste van het jaar! Ik ga m lekker zelf oppeuzelen nu ♡
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-18 18:43 



 
Profiel   

Ik hoorde iets over een koperen band tegen slakken? Maar da's bij een echte tuin natuurlijk lastiger dan bij bakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-18 18:44 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]

Vooral mjn andijvie gaat hard nu! Denk volgende week maar eens een kropje proeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-18 18:45 



 
Profiel   

Ik zet toch echt bakjes neer zitten er hier zo vreselijk veel slakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-18 18:45 



 
Profiel   

Koper had ik ook gelezen maar las een bericht verder dan weer dat het niks doet :+ Echt lastig haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-18 18:46 



 
Profiel   

Over heermoes gesproken O:)

[ img ]

Ik strooide al lavagruis, maar beste is om ze ook af te knippen zeker? Dit weekend maar doen dan, want strooide ook bijen/vlinderbloemenzaadjes en anders knip ik die ook af natuurlijk...

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-18 18:54 



 
Profiel   

Hey Chubby zijn die bakken niet van de Boerenbond? Ik heb daar precies dezelfde zien liggen!

Ik woon in limburg, helaas niet zo dichtbij... Ik denk dat een kopen nog goedkoper is dan opsturen :+

Gaan de wortels van die heermoes niet super diep de grond in? Jij hebt geluk, daar staan ze niet midden in de moestuin! Ik ben een keer bij iemand geweest die had ze midden in het bijna 50 cm hoge aardbijenveld :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-18 18:56 



 
Profiel   

Heermoes haalt met een lange penwortel mineralen uit diepere grond. Komt vooral op op arme grond dus. Een nuttige plant, maar vorig jaar stond er maar één in dit stukje naast de bak en nu 200 -O-

Limburg is enigszins uit de richting ja hahaha

Mijn bakken komen uit de bouwmarkt. Praxis volgens mij. BB zal vast dezelfde hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-18 19:02 



 
Profiel   

De eerste besjes zijn altijd het leukst om te proeven. Je andijvie staat er ook prachtig bij, smuller maar! Hier is de pluksla op tafel gegaan. Die is toch altijd als eerste volgroeid en makkelijk op tafel te zetten.

Ik ben zo trots op deze komkommer :D ik had me laten vertellen dat je de eerste 7 vruchten moet verwijderen. En deze is de 8ste. Dus hopelijk houdt hij het vol en kan ik er over enkele weken van smullen. :j
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-18 19:54 



 
Profiel   

De eerste zeven? Waarom? Haal je dan de bloem weg?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-18 20:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 96 van de 330 [ 8239 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99 ... 330  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen