Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 46 van de 329 [ 8218 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 329  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

de eetbare tuin vervolg

 
Profiel   

Onkruid is hier best redelijk onder controle ga het alleen straks wel missen dat ik niet zomaar meer in mijn grasrandje kan gooien.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-17 09:16 



 
Profiel   

[ img ]
Perfect weer vandaag om het een en ander te planten. Dus de druif van de buurman overgezet, 2x framboos erbij en perzikenboompje in de grond gezet. Gisteren het gaas aan de achterzijde, zijkant en bovenop af gemaakt. Dus de druif kan nu groei feest houden. In het voorjaar aan de voorkant net voor en ik kan erbij alleen de vogels niet meer. *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 15:07 



 
Profiel   

Hier gaat er wat mis in de natuur mijn bloembollen komen op := en de framboos staat in bloei :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 18:40 



 

Ik heb een gladiool in bloei :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 18:44 



 
Profiel   

Is te warm weer geweest. := Iemand die ik ken had de perenboom in bloei staan.

Beloof wat voor de bloembollen die ik geplant heb met ophogen kantje. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 18:55 



 
Profiel   

Ik heb ook al een paar bloeiende bollen, volgens mij de oxalis en de braam bloeit en heeft minivruchtjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 19:13 



 
Profiel   

Hoop niet dat straks alles kapot vriest dan :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 19:38 



 
Profiel   

Ik heb bloemetjes in m’n aardbei!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-17 08:16 



 
Profiel   

Kreeg vandaag van de buurman te horen dat die ging stoppen. :D :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-17 19:15 



 
Profiel   

En toen kwamen we er achter dat de tuin die ik heb geen 6,5 roe is maar 5 roe (stukje buurman dus ook 5 roe). Wat dan ook wel weer beter is dat ik dan geen stuk van 13 roe heb, maar van 10 roe totaal. *\o/* Maar heb dan nog wel wat te zeuren aangezien ik nu dus voor 1,5 roe teveel betaald heb. :+

[ img ]
Even grofweg wat uitgetekend. Bij het 2de smalle bestaande pad loop een strook aardbeien die gaan verhuizen. Ga nu dus een breed pad vanaf de brug doortrekken naar achteren waar de schuur & kas gaan komen. Hoef ik gelijk niet meer mijn nek te breken over het opstaande randje van de brug. Voor en achter gaan dicht met gaas en de zijkant bij de nieuwe buurman gaat ook gaas komen. Hekje wat nu naast mijn druif zit gaat verhuizen naar de brug en kom daar te hangen.

Schuur gaat volgend jaar pas geplaatst worden moet even kijken of deze geplaatst kan worden op het feit dat er vroeger al een schuur gestaan heeft en er dus eigenlijk al een bouwvergunning moet zijn voor. Kas gaat voor nu de plastic kas worden die ik in de uitverkoop bak bij de Aldi gekocht heb en word ook volgend jaar pas geplaatst (heeft ijzeren frame). Vergunning ga ik nog even voor kijken als ik in het voorjaar opbouw en in het najaar afbreek ben je geen vergunning nodig.

Voor nu dus marktplaats in de buurt in de gaten houden en hopen dat ik wat leuks voor een leuke prijs op de kop kan tikken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 21:28 



 
Profiel   

wat is een roe?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 21:39 



 
Profiel   

Geloof 4x4 ofzo kan het natuurlijk ineens niet meer vinden. Zaterdag maar even kijken om anders voor 12.00 uur even naar de tuin te gaan en vragen.

Snap ook niet helemaal waarom deze hele oude maten aanhouden die eigenlijk niet meer gebruikt worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 21:52 



 
Profiel   

ik kan dit vinden op internet :

In het in 1816 ingevoerde Nederlands metriek stelsel gebruikte men de naam vierkante roede voor de are. In 1937 werd de roede definitief afgeschaft. Echter, in de bloembollenteelt wordt de Rijnlandse Roede (RR²) nog steeds als oppervlaktemaat gebruikt. Wel rekent men daar voor het gemak vaak 700 roede op een bunder, waarbij bunder voor een hectare staat.


een roe zou dus een are moeten zijn en een are is volgens mij 100m2

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 22:29 



 
Profiel   

Ja dat had ik ook gevonden, maar dat klopt niet met wat ik zou hebben zo groot is het namelijk echt niet. Stukje wat ik nu heb (zonder dat van de buurman) zou op ongeveer grof berekend op 8x8 zijn, maar dan moet ik echt even goed gaan opmeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 22:37 



 
Profiel   

Nou ben aan het meten geweest en er ook achter gekomen dat de helft van de sloten meegerekend worden dus kom toch op de 13 roe (16x1=1 roe). Dus klopt toch de 6,5 wat ik al had en daar kom nu dus 6,5 roe bij.

Kom dus op 16x13 meter uit. Strookje vanaf brug naar andere buurman is 3,20 meter.

Zo blijk ook meten is weten. Opzet kas is 3,5l x 2b dus achterste stuk word gewoon doortrekken helemaal. Gaat ook wel uit dat schuur ongeveer 3x2 meter gaat worden.

Maar even een nieuwe tekening maken, want deze klopt dan niet meer helemaal hoewel ik hierop nog wel even verder ga kliederen. Moet namelijk nog verzinnen waar ik de aardbeien heen gaat verhuizen. Al heb ik nu al een paar verhuist naar mijn bomen stukje staan ze veiliger dan waar ze stonden.

En nog even kijken hoe ik aan de brede slootkant nog wat terrein winst kan doen. <<)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 16:21 



 
Profiel   

Hoe gaat het met iedereen over ruim 2 maanden begin het nieuwe seizoen.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Achterste stukje is gespit.
[ img ]
En kan bijna hoekje om met het pad.

Stuk met waar ik nu pad aan het leggen ben heb ik erbij. Komen nu een schuur en een kas en het mooiste wat er is hoef geen bouwvergunning aan te vragen wat er hebben vroeger al een schuur en kas op gestaan. **\O/**

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-17 19:30 



 

Het gaat niet best := , heb geen idee waar ik alle grind en zand laten moet en heb grond nodig .

Dat laatste kan ik gratis krijgen gelukkig

Nieuwe stukje grind eruit , zand eruit en dan de oude laag grond eronder omspitten dan mest van de konijnen erop en nieuwe laag tuinaarde on top :))

Ziet er goed uit ! , heerlijk paradijsje

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-17 19:34 



 
Profiel   

Jammer dat je iets te ver weg zit anders was ik wel wat zand en grind komen halen. :=

Moet eigenlijk een keer compost bak leeghalen met de rotzooi die ik erin gegooid heb. :') :=

Zal ook blij zijn als ik een schuur heb staan, maar dat gaat volgend voorjaar pas worden.

En voorlopig nog genoeg te eten ook nog. Morgen eten we andijvie en vrijdag hebben we koolraap op van de tuin. :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-17 19:39 



 
Profiel   

zo, wat ligt je tuin er mooi bij Marcella, mijn bak is leeg, er staat alleen nog knoflook in, maar ik heb er eens een uitgetrokken, er zitten nog steeds geen knolletjes aan, hoe gaat dat eigenlijk?
ik heb net een paar dagen geleden mijn sinaasappelboom leeggehaald, een hele emmer vol met heerlijk zoete sinaasappels, echt leuk :j


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-17 19:40 



 

Haha jij woont gewoon heel ver weg :P

Heb misschien een hoekje waar ik het kwijt kan , zand kan eventueel naar de konijnen .. grind maar ergens in een schaduw hoekje gooien

Mooie vruchten !

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-17 19:46 



 
Profiel   

Nice die sinaasappels. Misschien dat je meer bij had moeten mesten voor knoflook.

Heb nu wel geleerd dat ik wel iets royaler mag zijn met mesten zeker bij de prei en kolen. Koolraap is ook een plant wat heel veel meststoffen nodig is.

Zit een beetje met de aardbeien planten die staan gruwelijk in de weg, maar wil ze eigenlijk ook niet weggooien. Ga nog wel opsluitbandjes halen zo wie zo om de schuur op te zetten, maar ook om langs mijn pad te leggen. Dan is het in het voorjaar stenen eruit halen gronddoek en bijvullen met zand.

Nu met het spitten is het wel een modder/klei bende. :=

Schuur word een metalen van 2x2 ongeveer dit lijk mij meer dan groot zat. Kast heb ik ook nog staan en stukje in de compostbak kom er ook nog. Kas word eerst een plastic opzet kas van 2x3 met stalen frame (4 palen en 2 stormbanden erover). Zou ik eigenlijk nu ook al neer kunnen zetten, maar heeft voor nu nog weinig nut om te plaatsen. En moet nog 2 palen en 2 stormbanden kopen.

Zit even te twijfelen wil bij het stukje wat ik nu erbij heb ook nog iets van een houten randje, maar twijfel tussen echt hardhout of composiet. Heeft beide voor- en nadelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-17 19:58 



 
Profiel   

haha Marcella, meer mest? mijn bak is gevuld met paardenmest en compost ;) :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-17 20:25 



 
Profiel   

Knoflook plant je toch het best in het najaar en oogst je dan pas (bijna) een jaar later?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-17 20:28 



 

Iets van vogel mest ? Kende iemand die dat erop deed naast paardenmest (dit geval duivenmest)

Mijn aardbeien staan ook in de weg :') ,heb een keurig plekje voor ze en nog duiken ze overal op waar ze eerst stonden . Konijnen vinden het heerlijk :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-17 20:29 



 
Profiel   

Jolandje: Wanneer is de knoflook de grond in gegaan?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-17 21:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 46 van de 329 [ 8218 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 329  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen