Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 40 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Namaak Dolce Gusto cups?

 
Profiel   

Mijn vriend en ik krijgen over 2 weken de sleutel van ons huis.

Nu heb ik een paar jaar terug een Dolce Gusto gekregen bij een abonnement op een tijdschrift. Is een aantal keer gebruikt en toen opgeborgen.

Ik vind de koffie erg lekker, maar deze is wel prijzig. Mijn vriend wil absoluut niet over naar een Senseo apparaat, en in de toekomst willen we een luxe koffiemachine kopen.

Na wat Google zoekwerk kwam ik erachter dat AH ze heeft van Perla, maar las ik ook veel slechte dingen erover. Zoals dat het water er minder snel doorheen stroomt en je soms het bakje waar de cup in zit bijna niet meer open krijgt omdat deze vacuüm is getrokken. Dit is al wel van 2015.

Lidl schijnt ze ook te hebben, maar de koffie van de Lidl vonden we niet lekker.

bij de AH heb je ze ook van café royal, hier zijn we niet bekend mee.

Ik was dus benieuwd naar ervaringen met namaak cups voor de Dolce Gusto. Hoe is de smaak? Blijft je machine het gewoon normaal doen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-17 11:20 



 
Profiel   

jumbo heeft ook eigen merk.. toevallig dit weekend de eerste x die meegenomen, ik zal laten weten hoe die smaken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-17 11:21 



 

Geen Dolce Gusto maar wel een Nespresso machine hier... Wij hebben een tijdje AH Perla cupjes gebruikt omdat je bij Nespresso zelf alleen hele grote bestellingen kan doen, maar daar gelijk weer mee gestopt. Cupjes bleven vast zitten in het systeem waardoor je hem uit elkaar moest slopen en machine bleef maar foutmeldingen geven. Weet niet hoe veel koffie jullie drinken maar ik zou persoonlijk toch gewoon bij het originele merk blijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-17 11:24 



 

Ik vind de smaak van de AH koffie redelijk lekker, maar idd komt er soms maar een raar straaltje uit en blijft echt heel vaak het houdertje gewoon vast zitten. Dan is het echt een kwestie van wachten, wiebelen, grof geweld of wat er op dat moment ook maar mag werken. Dat lijkt me niet bevorderlijk voor he behoud van mijn Dolce Gustootje. ;(
Jumbo heeft nu ook een eigen versie en daar vind ik echt geen smaak aan zitten.
Bij Jumbo en Deka zijn de originele cups de laatste tijd behoorlijk in prijs gedaald.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-17 11:27 



 
Profiel   

Heb je het rubber ingevet toen je het apparaat weg hebt gezet? Wij niet en deze waren compleet ingedroogd waardoor de machine erg ging lekken. Test m eerst even voordat je dure cups aan gaat schaffen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-17 11:30 



 
Profiel   

Dat klinkt allemaal niet zo positief haha. :=

meggiemeg; nee dat heb ik niet gedaan. :o
Zijn deze rubbers eventueel te vervangen? Of moet ik dan echt aan een nieuw apparaat?
Anders maar even bij de Lidl die cups halen om te testen of het apparaat niet lekt, dat is niet helemaal de bedoeling..

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-17 11:36 



 
Profiel   

De smaken die ik heel lekker vind (die met mokka en caramel) ben ik nog niet tegen gekomen bij b merken, de rest drink ik eigenljk sowieso niet want dan daar vind ik het te duur voor. Het kan wel lonen om van tevoren prijzen te vergelijken, van de a merken maar ook van de b merken! Enkele maanden terug waren de originele cups bij de jumbo bijvoorbeeld even duur als de neppers van de AH. Dan heb ik liever gewoon de originelen... :)
De huidige prijzen en b merken weet ik eigenlijk niet dus ik lees even mee. Meestal als ik ze ergens goedkoop vind dan leg ik meteen een voorraad aan, dus als jullie iets leuks weten is dat natuurlijk altijd mooi meegenomen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-17 11:38 



 
Profiel   

Wij hebben nespresso en gooien er cups van alle merken in, ons apparaat geeft nooit problemen. Ik zou vooral gaan uitproberen. Vergeet niet dat de fabrikant er erg veel baat bij heeft om slechte publiciteit over neppers de wereld in te slingeren dus dat lang niet alle negatieve berichten oprecht zullen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-17 11:38 



 
Profiel   

je kunt m al testen door m te vullen met water, dan gaat die al lekken (tenminste bij ons wel). Rubbers waren toen niet los te bestellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-17 12:51 



 
Profiel   

Bij Jumbo waren de Lungo cups bijna net zo duur als de huismerk cups (volgens mij 3,79 per doos). Wij hebben vorige week voor het eerst de Jumbo eigen merk cups gekocht, even kijken hoe die bevallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-17 12:54 



 
Profiel   

Het vacuum zuigen zou ik je geen zorgen over maken. Dat doen ze ook wel eens met eigen cups. Dat is bij ons al een paar keer gebeurd.. :P
We hebben nu van de appie capsules. Doen het ook prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-17 12:57 



 
Profiel   

Ik haal de koffie bij de Jumbo, een doos kost 3,29 en dat is tot nu toe de goedkoopste die ik heb kunnen vinden. Heb ook nog helemaal geen problemen gehad dat de cups vast zitten of iets dergelijks. Vind daarnaast de koffie van de Jumbo ook lekkerder dan van Dolce Gusto zelf, de lungo vind ik namelijk erg bitter, dat is die van de Jumbo niet.

Ik vind de cups in de zakken ook lekker (weet het merk even niet meer, maar te koop bij Plus) die zijn zo'n 3,80 en ook prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-17 12:57 



 
Profiel   

Ik heb altijd eigen merk van de Jumbo. Ik vind ze eigenlijk best wel lekker!
Alleen wel jammer dat ze erg beperkt zijn in de soorten (alleen standaard koffie, cappuccino en latte macchiato..)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-17 12:58 



 
Profiel   

Ik heb 1x andere cups gekocht die geschikt zouden zijn maar mijn machine kon ze niet bolwerken (bij mijn grootmoeder met hetzelfde machine lukte het wel). Er kwam water langs alle kanten. Nadien maar terug braaf de gewone cups gekocht want ik durf er geen anderen meer in te stoppen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-17 12:59 



 
Profiel   

hier geen dolce gusto maar nespresso.

ik gebruikte neppers, en mijn machine was na 2 jaar stuk.
mijn moeder gebruikte neppers, haar machine was binnen de 2 jaar stuk (gelukkig nog net binnen de garantieperiode).
mijn vriend gebruikt enkel de echte capsules, en zijn machine doet het na 4+ jaar nog steeds prima ...
neppers wil ik dus niet meer, in mijn nieuwe machine gebruik ik enkel nog de originele capsules.

wat ik vooral als verschil merkte is dat de machine met de neppers meer moeite had om de capsule te doorprikken, en dat er zoals hierboven al een paar keer gezegd maar een raar, flauw straaltje door komt, terwijl die met de originele capsules wel goed doorloopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-17 13:11 



 
Profiel   

Je hebt ook hervulbare cups: https://www.simonlevelt.nl/coffeeduck-n ... Are28P8HAQ

Ik heb ze zelf voor de Senseo, is even proberen met verschillende koffiesoorten maar ik vind het erg lekkere koffie! Weet alleen dus niet of dit ook voor de nespresso geldt..

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-17 13:13 



 
Profiel   

Bij nespresso zijn de neppe en de echte cups wel heel verschillend van elkaar, nespresso heeft namelijk aluminium cups, daar hebben ze nog steeds het patent op, en de namaak zijn vaak van plastic, dat werk natuurlijk heel anders.

Bij dolce gusto apparaten heb je zowel bij de neppe als de echte plastic cups, daar zit veel minder verschil in dan bij nespresso. In het verleden ook nespresso gehad en mijn machine ging ook kapot na het gebruik van neppe cups (ging lekken).

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-17 13:14 



 
Profiel   

Wij hebben een Dolce Gusto en bij ons werken de cups van de AH niet. Initieel kwam er een banketstaaf straaltje uit en later kwam het water overal uit behalve uit het gaatje wat er voor bedoeld is. Ik ben toen op het internet gaan zoeken en daaruit bleek dat niet alle Dolce Gusto apparaten overweg kunnen met de cups van AH. Het is dus even uitproberen. Qua smaak vond ik de AH koffie prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-17 13:21 



 
Profiel   

Hier al jaren de dolce gusto. Laatst ook vol goede moed die van de jumbo meegenomen de cappuccino en de machiato nou wat smerig !! Bah bah waterige troep Uch ... ik haal de originele bij de nettorama die hebben meer stuks voordeel. 3 dozen voor 11€ . Verder heb ik geen namaak cups geproefd maar jumbo os voor mij een echte No!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-17 13:22 



 
Profiel   

Hmm.. hier tot nu toe geen problemen met eigen merk cups. Ik vind die van de jumbo wel lekker. Ja tuurlijk, de echte cups van Dolce Gusto zijn lekkerder, maar daar betaal je ook wel voor

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-17 13:40 



 
Profiel   

Mijn vriend lust alleen de cortado, dus die hebben we altijd van het echte merk. Ik zelf drink alleen chocomel, en die koop ik af en toe van AH. Werkt hier prima tot nu toe :j
Ik vul ook wel eens lege capsules bij, dat gaat ook prima!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-17 07:33 



 
Profiel   

Hier ook een dolce gusto. Wij bestellen bij koffievoordeel. Normaal wel goed. Nu even pech met een slechte productie waardoor de cupjes gaan lekken. Maar wordt netjes opgelost.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-17 07:37 



 
Profiel   

Hier al jaren een DG. Qua neppers zowel Perla als Café Royal geprobeerd, maar ik ben zelf niet kapot van de Perla. Mijn zus daarentegen vond hem prima (cappucino). Ik drink zelf graag mocha, of één van de theevarianten en die zijn er niet nep. Mijn vriendin drinkt vooral gewoon koffie en dan schijnt die van Café Royal ook prima te doen te zijn (Blauwe verpakking, nee is niet decafé).

Wij komen met enige regelmaat in Duitsland, en daar zijn ze vaak goedkoper, zeker als er een aanbieding is soms zijn ze dan 3,50 per doosje. Dan slaan we altijd wat in zodat we weer even vooruit kunnen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-17 13:15 



 
Profiel   

Hier ook geen fan van Perla, ook niet van de cappuccino. Ben vrij snel weer teruggeswitcht naar Dolce Gusto zelf. Drink zelf meestal cappuccino of latte macchiato (zonder apart smaakje, daar heb ik onderstaand voor :D), maar van anderen kreeg ik ook kritiek op de lungo.

Voor in de koffie :9

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-17 23:51 



 
Profiel   

Haha zo'n soort flesje heb ik ook in caramel geloof ik. Ik had op een gegeven moment de kans om 3x de gewone latte macchiato te krijgen voor de prijs van 1x. DG echte merk. Maar ik drink graag de specials. Dus huppakee zo'n flesje erbij en dan werkt het ook :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-17 17:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 40 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen