ongebleekte koffiepads / koffiepad filters?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gitana

Berichten: 2709
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

ongebleekte koffiepads / koffiepad filters?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-17 10:27

Sorry! ik weet niet of dit topic hier goed staat!


Wie kan mij helpen aan ongebleekte koffiepads? Of wie weet een verkooppunt / merk?

Dan gaat het natuurlijk om het filter wat om de koffie heen zit, koffiepads voor in de senseo :)
Ik heb een hele tijd zitten zoeken, maar ik kan niets vinden!

rien10
Berichten: 14678
Geregistreerd: 01-06-10

Re: ongebleekte koffiepads / koffiepad filters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 10:30

Wil je deze kopen uit milieu oogpunt?
Zo ja, stop dan maar meteen met de Senseo. Veel te veel verpakkings/filter papier. Ouderwetse filterkoffie geeft veel minder afval, dus kost veel minder grondstoffen.

Gitana

Berichten: 2709
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-17 10:32

rien10 schreef:
Wil je deze kopen uit milieu oogpunt?
Zo ja, stop dan maar meteen met de Senseo. Veel te veel verpakkings/filter papier. Ouderwetse filterkoffie geeft veel minder afval, dus kost veel minder grondstoffen.


hej dankje voor je reactie
nee het lijkt me beter voor mezelf, vandaar.
ik heb er even op gezocht op internet, maar kon het nergens vinden.
maar je hebt een punt, misschien moet ik een normaal koffiezetapparaat kopen :+

Anoniem

Re: ongebleekte koffiepads / koffiepad filters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 10:34

Als je "gezondere" koffie wil, koop dan bij Ikea een Uppheta voor een tientje, en flikker die vieze senseo weg. Nooit meer gedoe met filters, en veel lekkerdere koffie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 10:35

Ik zou dan inderdaad eerder voor een 'ouderwetse' koffiezetter gaan, of, als je erin wilt en kunt investeren, een bonenmachine. Moet wel zeggen dat dat laatste wel echt een stuk lekkerder is.

En wat je met een 'ouderwets' koffie apparaat ook kunt overwegen, is een losse bonenmaler erbij kopen. Kun je zelf je koffiebonen malen :)

rien10
Berichten: 14678
Geregistreerd: 01-06-10

Re: ongebleekte koffiepads / koffiepad filters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 10:37

Er is trouwens onderzoek gedaan naar hoe slecht of hoe goed koffie voor een mens is. Ben even het onderzoek kwijt, maar ja... Daaruit kwam dat filterkoffie de minst schadelijke stoffen heeft. Op de een of andere manier heeft dat met het filterpapier te maken.

En, wat je ook als stelregel kan aanhouden: alles wat individueel verpakt is (koekjes, koffie cups/senseo pads, snoepjes) is slechter voor het milieu dan wat los in een zak/pak/doos verpakt is. Immers, het heeft meer verpakkingsmateriaal nodig.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 11:25

Koffiezetapparaat hoeft niet. Je kunt gewoon een plastic houder (kost 2,50 bij de Blokker) kopen voor op je kopje en daar een filter in doen met een schep koffie. Zo doen we dat hier op kantoor ook (en thuis). Even opschenken met heet water en je hebt lekkere koffie.

Kana

Berichten: 9056
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Re: ongebleekte koffiepads / koffiepad filters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 11:29

Ik heb een cafetiere. Het was de eerste paar keer een beetje experimenteren maar nu zet ik de lekkerste koffie zonder een filter te gebruiken.

Misschien is dat een idee? Helmaal van de filters af?

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 11:34

Kana schreef:
Ik heb een cafetiere. Het was de eerste paar keer een beetje experimenteren maar nu zet ik de lekkerste koffie zonder een filter te gebruiken.

Misschien is dat een idee? Helmaal van de filters af?


Of een percolator! Ook zonder filter en zalige koffie.

Moet je alleen niet te vaak voor veel mensen koffie moeten zetten want daar gaat niet zoveel in.

Kana

Berichten: 9056
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 11:36

MarliesV schreef:
Kana schreef:
Ik heb een cafetiere. Het was de eerste paar keer een beetje experimenteren maar nu zet ik de lekkerste koffie zonder een filter te gebruiken.

Misschien is dat een idee? Helmaal van de filters af?


Of een percolator! Ook zonder filter en zalige koffie.

Moet je alleen niet te vaak voor veel mensen koffie moeten zetten want daar gaat niet zoveel in.

Klopt, als je van die grote kring verjaardagen houdt is het niet zo handig, haha!

Ik haal 4 senseo kop formaat kopjes uit 1 zet.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: ongebleekte koffiepads / koffiepad filters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 13:06

Ik vind een percolator echt lang duren. Een cafetiere is ook leuk. Alleen vind ik het onhandig met die koffieprut uit dat ding te krijgen. Iemand daar nog goeie ideeën voor?

Charaz

Berichten: 24294
Geregistreerd: 12-04-02

Re: ongebleekte koffiepads / koffiepad filters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 14:58

Ongefilterde koffie kan wel voor een verhoogd cholesterol zorgen, wat dat betreft is gefilterde koffie beter.

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 15:05

Charaz, dat wist ik niet, weer wat geleerd!

Cookies, klopt dat het langer duurt, maar zoooo lekker haha.
Bij ons alleen voor de vakantie gereserveerd, dan is tijd toch geen issue :P

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 15:19

rien10 schreef:
Er is trouwens onderzoek gedaan naar hoe slecht of hoe goed koffie voor een mens is. Ben even het onderzoek kwijt, maar ja... Daaruit kwam dat filterkoffie de minst schadelijke stoffen heeft. Op de een of andere manier heeft dat met het filterpapier te maken.

En, wat je ook als stelregel kan aanhouden: alles wat individueel verpakt is (koekjes, koffie cups/senseo pads, snoepjes) is slechter voor het milieu dan wat los in een zak/pak/doos verpakt is. Immers, het heeft meer verpakkingsmateriaal nodig.


Op zich klopt dat wel maar weet je hoeveel er aan eten wordt weggegooid omdat het teveel is en dus oud is voordat het gegeten wordt. Het is dubbel maar voor een aantal producten kies is liever toch aparte verpakking.

De pads mogen in de groene container... ik vraag mij af of als je een ouderwetse koffie filter neemt en je zet daar 1 of 2 kopjes mee of dat alles bij elkaar niet meer vervuilingis? Filter is groter en vaak zet je niet veel als je alleen bent (anders moet je veel weggooien ook slecht).
De verpakking van gewone koffie is dubbel zowel papier als folie. De senseo zit in een plastiek verpakking...taj dubbel he...

Je hebt voor de senseo zo'n houder waar je de koffie mailing in kan doen. Je moet alleen even opletten ze passen niet op alle types.

Gitana

Berichten: 2709
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Re: ongebleekte koffiepads / koffiepad filters?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-17 16:05

wat veel reacties! ik denk dat ik maar voor een 'gewoon' koffiezetapparaat ga kijken, dan gaat de Senseo op marktplaats. dat lijkt me voor mij het makkelijkst.
bedankt voor het meedenken! :)

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 18:22

Afbeelding

Hartstikke handig dit. Ik doe er altijd eerst geklopte melk in en dan de koffie erin. En als ik erg stout ben ook nog een beetje siroop. :D

Gitana

Berichten: 2709
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Re: ongebleekte koffiepads / koffiepad filters?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-17 22:56

wat een constructie. ziet er wel goed uit haha

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: ongebleekte koffiepads / koffiepad filters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 08:33

We doen het zo op kantoor hier ook. De koffie uit de automaat hier is niet zo lekker. :D

Nadia
Oppermuts

Berichten: 28702
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bollenstreek

Re: ongebleekte koffiepads / koffiepad filters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 16:30

Dit topic past beter op [VT] Voedertijd, ik ga het verplaatsen.