Shakes mixen met ...?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Re: Shakes mixen met ...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 14:46

In verse sinaasappelsap zitten natuurlijke suikers. Ik gebruik bijv. die zelfgeperste van de Jumbo. En als afwisseling kan je dat gewoon prima gebruiken. Ik doe het al tijden en ben nogsteeds aan het afvallen, ondanks dat ik niet heel erg op de suikers let. Gewoon zo min mogelijk en verder zo gezond mogelijk + wat beweging. Je moet niet bang zijn voor wat suiker hoor.

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 14:50

Leffroi schreef:
In verse sinaasappelsap zitten natuurlijke suikers. Ik gebruik bijv. die zelfgeperste van de Jumbo. En als afwisseling kan je dat gewoon prima gebruiken. Ik doe het al tijden en ben nogsteeds aan het afvallen, ondanks dat ik niet heel erg op de suikers let. Gewoon zo min mogelijk en verder zo gezond mogelijk + wat beweging. Je moet niet bang zijn voor wat suiker hoor.


Ik ben helemaal niet bang voor wat suikers, maar ik probeer mezelf (en gewoon ts) er bewust van te maken dat we meer suiker binnen nemen dan dat goed voor ons lichaam is. Elke toegevoegde suiker (dus geen natuurlijke) die daarbij weggelaten kan worden is gewoon een pluspunt :) en dan hoef je die extra suikers er zelfs niet af te bewegen ;) win win toch :D

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Re: Shakes mixen met ...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 14:51

Afvallen zonder beweging? Waar kan ik me aanmelden?

Chantal511

Berichten: 882
Geregistreerd: 15-05-07
Woonplaats: 't Veld

Re: Shakes mixen met ...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 14:53

Van welk merk heb je de shakes?

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 14:54

Ik bedoelde simpel weg elke suiker die je niet binnen hebt is suiker die je niet moet verbranden.

En het is perfect mogelijk om af te vallen zonder beweging, als je je voeding afstemt op wat je lichaam nodig heeft, je etiketten van wat je koopt duchtig onder de loep neemt, zelf voeding bereidt en rekening houden met welke stoffen je nodig hebt in welke verhouding. 'Spijtig' genoeg ook een proces dat veel tijd kost en dat voor veel mensen niet mogelijk is om in te plannen in hun dagschema. Echter is dat niet van toepassing op heel dit topic.

Ik zou gewoon uitkijken naar ongezoete sojamelk producten ts :)

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Shakes mixen met ...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-17 17:24

Sorry, Ik ben aan het werk tot 21.00 dus vandaar dat ik niet zo snel/veel antwoord!

Ik hoop dat ik zo alles kan antwoorden.
Ik heb de shakes van body & fit.
Deze om precies te zijn;
https://www.bodyenfitshop.nl/afslanken/ ... challenge/

Suikers zou bij mij niet zo het probleem zijn, vooral vetjes. Met het avond eten probeer ik er wel op te letten. Maar 's avonds een chippie kan er wel in zegmaar. Dus daar stop ik mee. Ik drink geen dranken met prik, het is ijsthee of water.

1x per week sport school en momenteel 1x per week paardrijden.

Vanochtend ben ik dan begonnen met een shake, lunch 2 rijstenwafels met smeerkaas ( we hebben alles nog niet in huis) en een appel en net avond eten van gister, rijst met kip en groenten.

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Shakes mixen met ...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 22:41

En tussendoor? Als je je verbranding aan de ging wil houden zul je vaker moeten eten. Hoe minder vaak je gaat eten hoe sneller je verbranding stil
Komt te liggen. Hierdoor ga je ipv vet verbranden, je vet opslaan. Iets wat je niet graag wilt :)

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Shakes mixen met ...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-17 23:02

Het was een beetje een rare dag ivm werk. Ik heb tussendoor nog een paar druiven gegeten maar dat is het.

Anoniem

Re: Shakes mixen met ...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 23:38

Als je zo'n dieet doet moet je je er wel aan houden uiteraard. En dan moet je ze meestal aanmaken met water.
Ijsklontjes erbij( zoals eerder gezegd) maakt het vaak beter.

Dieet is volgens mij koolhydraat arm dus dan al helemaal geen vruchtensap.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Shakes mixen met ...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 04:52

Ik deed ze heel vaak met magere yoghurt mengen. Bijv de aardbei en dan wat aardbeitjes erdoor. Aardbeien'vla' met aardbeien kreeg je dan. Dan had ik wel het gevoel dat ik echt wat at ipv een glaasje drinken

Blijgeestig
Berichten: 172
Geregistreerd: 20-05-12

Re: Shakes mixen met ...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 07:02

In ijsthee zit net zoveel en soms nog meer suiker in dan cola of andere frisdranken

noor14

Berichten: 744
Geregistreerd: 23-10-08
Woonplaats: Limburg

Re: Shakes mixen met ...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 08:37

Ik doe mijn shakes met water uit de koelkast.
We hebben standaard flessen water in de koelkast liggen.
In het begin was het echt vies!
Maar nu kan ik het goed drinken

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 09:00

LoveUggs schreef:
Het was een beetje een rare dag ivm werk. Ik heb tussendoor nog een paar druiven gegeten maar dat is het.


Je tussendoortjes zijn net zo belangrijk als ontbijt, lunch of avondeten.
Écht zorgen dat je meer dan 6x per dag eet. Ipv 3 grotere porties, 6 kleinere porties bijvoorbeeld.

En vooral uitzoeken wat wel te eten en wat vooral niet.

Zo at ik voorheen ontzettend veel zoetigheid en in de avond altijd aardappelen, gebakken of gekookt met vlees en saus en dat was het.

Nu zoete aardappelen met mager vlees (Kip, biefstuk enz) en een berg groente.
De laatste weken echt even zilvervliesrijst met kip en groente ivm cijfers die ik wilde behalen voor mijn vetpercentage. Maar als tussendoortje bijvoorbeeld fruit, crackers met kipfilet, komkommer, wortelen, rijstwafels enz.

Daantjuh88

Berichten: 1733
Geregistreerd: 13-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 09:12

Ik ben sinds vorige week ook aan het gezonder leven geslagen! Bepaalde dingen waarvan ik dacht dat het best mee viel zitten veel suikers en koolhydraten in. Vooral die ijsthee, die is verraderlijk. Ik noteer alles wat ik eet in my fittness pal. Staan heel veel producten in en krijg je wat inzicht in wat je eet. Ik eet nog niet heel verkeerd, maar domweg teveel. Ik kom de dag nu door met 1400 - 1500 calorieën en ben al een kilo kwijt. Daarnaast drink ik sloten thee en ook nog een paar glazen water.

Als tussendoortje neem ik nu fruit, nectarine en appel. Wissel ik af met peren of bananen. Als het fruit op is neem ik ook wel een keer een brosse eierkoek van bolletje. Totaal zit ik op 3 maaltijden en 2x een tussendoor. En ik nam altijd een cracker met een heuuuule dikke laag pasta, was echt mijn ochtendritueel. Die cracker gaat nu kaas op, maar mis de chocopasta wel! :')

Probeer wel elke dag te bewegen. Heb een fulltime kantoorbaan, maar 's avonds train ik met de paarden of op dagen dat ze stil staan neem ik de honden mee voor een grote wandeling. Het is een beetje dobberen, niet altijd leuk maar als mijn love handles nog een keer weg is.... Dan hang ik de vlag uit. *\o/*

Siggislief

Berichten: 13967
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Shakes mixen met ...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 08:38

Ik mengde mijn Shakes altijd gewoon met water, en was goed te doen. :j
Eigenlijk moesten ze met 250ml melk gemengd worden.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Shakes mixen met ...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-17 09:14

Ik heb het nu geprobeerd met verschillende soorten diepvries fruit maar ik kan er niet aan wennen. Ik drink echt met lange tanden. Maar ik blijf volhouden en proberen!

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Shakes mixen met ...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 13:38

Ik vind het heel knap van je, ik ben na 3 dagen afgehaakt, ik kan het niet binnen houden .... Veel succes!

Chantal511

Berichten: 882
Geregistreerd: 15-05-07
Woonplaats: 't Veld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 22:41

LoveUggs schreef:
Sorry, Ik ben aan het werk tot 21.00 dus vandaar dat ik niet zo snel/veel antwoord!

Ik hoop dat ik zo alles kan antwoorden.
Ik heb de shakes van body & fit.
Deze om precies te zijn;
https://www.bodyenfitshop.nl/afslanken/ ... challenge/

Suikers zou bij mij niet zo het probleem zijn, vooral vetjes. Met het avond eten probeer ik er wel op te letten. Maar 's avonds een chippie kan er wel in zegmaar. Dus daar stop ik mee. Ik drink geen dranken met prik, het is ijsthee of water.

1x per week sport school en momenteel 1x per week paardrijden.

Vanochtend ben ik dan begonnen met een shake, lunch 2 rijstenwafels met smeerkaas ( we hebben alles nog niet in huis) en een appel en net avond eten van gister, rijst met kip en groenten.


Probeer echt meer te eten! Download anders de myfitnesspall app, dan kan je precies bijhouden wat je eet en hoeveel je mag en wat je eventueel kan eten. twee rijstwafels als lunch is echt te weinig! Als je wilt afvallen moet je niet alleen minder gaan eten, maar het is veel belangrijker om betere voedingsstoffen tot je nemen :)