Glutenblij kamperen; brood recept voor in de pan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 08:33

verootjoo schreef:
kwita schreef:
ja je wilt geen uitleg geven aan derden zeg je zelf.

Je heb weer hele goede tips van een ander gehad doe er je voordeel mee....lach mij maar uit ik weet dat ik brood kan bakken en hoe en desnoods in een oud soepblik, wel goed afwassen anders heb je last van de gluten uit de vermicelli. Wat je er ook van maakt jij hebt heel je leven lang moeten eten wie jou verzorger was en of die er was is jou prive dat doet nu niet ter zake.

Daarom vind ik het gekke vragen voor iemand die jou leeftijd heeft bereikt en weinig creatief , ook al zeg je graag te bakken.
Je koopt je meel welke dan ook,gist ,zuurdesem,pitten en zaden wat je thuis ook gebruikt en ga nu je thuis bent gewoon oefenen dan weetje wat voor jou werkt en wat tegenvalt en dan heb ik het over je menu's, recepten, kook gereedschap,gas,briketten,houtskool wat je meeneemt en wat wel in je auto past ( dat voorkomt tegenvallers, en weetje dat je wel het goede eten hebt wat je gewoon goed kan bereiden).

ja, ik nam dingen aan dat gaf ik toe maar vind je wel respectloos want ik help je wel met antwoorden op je vragen die je zelf ook had kunnen bedenken!
En Ja ovengerechten kun je dus ook in een pan maken, als je pan dus de oven is.


Huh, wat reageer jij raar :? Ik vind dit geen gekke vragen. Kom zelf ook niet verder dan glutenvrij brood en crackers uit het supermarkt schap.

En waarom zou iemand glutenvrij moeten eten?? Coeliakie? Glutenintolerantie, whatever. Daar gaat het toch niet om, TS vraagt hoe ze brood moet maken zonder oven.
Ik vind het niet standaard als je dat zou kunnen :+
Maar misschien ben ik een slechte kok of heb ik ook een slechte moeder dat ze me dat nooit geleerd heeft :')


Op haar vraag heb ik inmiddels al 3x antwoord gegeven!


Als je ergenst komt is het handig dat je het wel kan of weet hoe te doen omdat je de taal niet kent of omdat er gewoon geen geschikt materiaal is en je toch wilt kunnen eten.

Ik heb het mezelf ook aangeleerd, ben geen ster bakster maar het is gewoon praktisch als je het kan. omdat ik heb ervaren hoe het is als je in zo een situatie zit voor een x tal weken. Dat overkomt mij en mijn kind dus niet meer!
Laatst bijgewerkt door kwita op 24-05-17 09:00, in het totaal 2 keer bewerkt

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 08:37

Sizzle schreef:
Ik ben ook bepaald geen ster kok en zou dan eerder gaan voor bijvoorbeeld een soort glutenvrije pannenkoeken (zonder suiker) als broodvervanger. Ook makkelijk mee te nemen (opgerold) en snel klaar.
Urenlang de gasbrander aan is niet echt ideaal.

Kwita, waar heb jij last van :oo


Ik had haar al excuzes aangeboden maar dat is schijnbaar niet genoeg....en ik wordt denk ik veel verkeerd begrepen, de bedoeling was goed al was het niet zo handig verwoord.

Nassie

Berichten: 4420
Geregistreerd: 11-11-03

Re: Glutenblij kamperen; brood recept voor in de pan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-17 10:05

8nnemiek; volgensmij kan de dutch oven wel op brikettens. Dat zou ideaal zijn, kost ook niet veel kwa brandstof.

Elisa2

Berichten: 37145
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Glutenblij kamperen; brood recept voor in de pan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 10:31


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34632
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 10:33

Als je gaat trekken met een auto is een zware pan geen probleem idd, dan zou ik een dutch oven proberen. Gietijzer werkt helaas niet op een camping brandertje, of je moet ook een grote brander mee nemen. Wij hebben een safari chef: https://www.wehkamp.nl/tuin-klussen/bar ... dwodg88Otg, die kun je met de opzetstukken die erbij zitten ook als BBQ gebruiken. Maar je kan hem ook als losse brander gebruiken. Geeft veel meer vermogen dan een simpel klein brandertje :j

Nassie

Berichten: 4420
Geregistreerd: 11-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-17 10:59

Elisa2 schreef:
http://kitchenista.nl/?p=1211

Je kan gewoon platbrood bakken in de pan, met ieder willekeurig glutenvrij meel. Beetje experimenteren en voila.



Bedankt! Hier kan ik wat mee _/-\o_

Nassie

Berichten: 4420
Geregistreerd: 11-11-03

Re: Glutenblij kamperen; brood recept voor in de pan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-17 11:04

SusanH wij hebben zn coleman die gaat op benzine. Omdat wij vaak hoog in de bergen zitten met de auto, valt de druk weg. Makkelijkste is denk ik iets te maken op de bbq :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34632
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 11:50

Zo hoog kamperen wij niet, maar idd dan is de BBQ handiger.