Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 4 [ 90 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Plaats een nieuw onderwerp

BBQ tijd, wat zetten jullie op tafel?

 

Haloumi is ook heel lekker op de bbq!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-17 10:29 



 
Profiel   

x


Laatst bijgewerkt door Yunomi op 01-08-22 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-17 17:24 



 
Profiel   

En de belangrijkste tip: houd voor de vegetariër een stukje op de bbq apart. Daar bak je dus geen vlees op. Ik heb al zó vaak gehad dat mensen heel lief hadden gedacht aan vegetarisch eten, maar dat vervolgens grilden op een plek waar vlak daarvoor nog een speklapje lag ofzo :+ beetje jammer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-17 09:42 



 
Profiel   

- Zalm in teriyaki marinade op de bbq
- Kip ketjap
- baby paksoi door midden in de lengte, bestrooien met olijfolie, peper en zout en dan op bbq
- scholletjes op aluminiumfolie op de bbq
- gamba spiesen
- Lamskoteletten
- Lamsspiesjes
- Venkel in plakken (kan ook met courgette, aubergine, paprika, witlof)
- Kabeljauw in bacon gewikkeld
- Zalm roken op een plank (de plank kun je bij de Blokker halen)
- Pastasalade met tonijn, mais, rode ui, yoghurt, granny smith appel en een beetje mayo
- Zoetzure komkommer met rode peper
- Allerlei groenten in aluminiumfolie
- Lekkere frisse salade met bijvoorbeeld rauwe paprika, komkommer, radijs en wortel
- Stokbrood met allerlei smeersels (kruidenboter, guacamole, kaasjes)
- banaan insnijden, melkchocolade erin (of een ander smaakje) en dan in aluminiumfolie op de bbq als toetje

Pfoe, heb meteen weer zin om te bbq'en!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-17 10:04 



 
Profiel   

Many schreef
En de belangrijkste tip: houd voor de vegetariër een stukje op de bbq apart. Daar bak je dus geen vlees op. Ik heb al zó vaak gehad dat mensen heel lief hadden gedacht aan vegetarisch eten, maar dat vervolgens grilden op een plek waar vlak daarvoor nog een speklapje lag ofzo :+ beetje jammer.


Goed punt, maar.... Er heeft eerder wel vlees op gelegen. En nee, ik maak m'n bbq (bewust) niet elke x brandschoon....

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-17 14:32 



 
Profiel   

Wat maakt dat uit dan? Snap het wel dat voor moslims enzo hun vlees op een ander hoekje gegooid wordt dan waar het varkensvlees ligt, maar voor vegetariers snap ik het even niet geloof ik. Ja, mits er een kluit achterblijft, maar normaal gesproken haal je het vlees er gewoon weer netjes af. Gaat het dan om de sappen ofzo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-17 14:34 



 
Profiel   

Nouja, dat weet ik niet, maar moest eraan denken door de post van many

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-17 14:37 



 
Profiel   

Ja ik doel ook op de post van Many :j.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-17 14:38 



 
Profiel   

x


Laatst bijgewerkt door Yunomi op 01-08-22 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-17 14:50 



 
Profiel   

Yv_ schreef
Wat maakt dat uit dan? Snap het wel dat voor moslims enzo hun vlees op een ander hoekje gegooid wordt dan waar het varkensvlees ligt, maar voor vegetariers snap ik het even niet geloof ik. Ja, mits er een kluit achterblijft, maar normaal gesproken haal je het vlees er gewoon weer netjes af. Gaat het dan om de sappen ofzo?

Ja, er blijft volgens mij altijd iets van het vlees achter op het rooster. En het is gewoon een vies idee vind ik.

Maar zoals Yunomi zegt, zou het even voorleggen aan je gast :).

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-17 06:52 



 
Profiel   

Ik zou gewoon een aparte (wegwerp)bbq gebruiken voor vegetariërs of in geval van mensen die ivm geloof of allergie oid geen bepaald dier mogen/willen eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-17 12:37 



 
Profiel   

Slim idee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-17 13:03 



 
Profiel   

Is een kleine moeite toch. :)
En als je regelmatig mensen met dergelijke wensen/eisen over de vloer krijgt kun je evt bij de Action voor ong 2 tientjes een kolenBBQ kopen, ook altijd handig als je eens in een groter gezelschap eet.
Wel de roosters nadien goed schoonmaken dan of een extra rooster bijkopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-17 13:09 



 
Profiel   

Ik heb er geen moeite mee op zich, maar stiekem vind ik het niet zo smakelijk als er vlees heeft gelegen omdat je het vaak toch proeft. :) Maar ik zou er nooit een probleem van maken. Maar wel blij zijn als er wel een apart hoekje is. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-17 23:58 



 
Profiel   

In het kookboek Zomer van de ah staat een recept voor spiesjes met tofu en shiitake. Erg lekker, wel de tofu goed laten uitlekken onder gewicht, maar dat geldt eigenlijk altijd voor tofu.

Wat we toen ook hadden gedaan was een hele aubergine op de bbq roosteren, daar kreeg het echt een andere smaak van dan bij gewoon in de oven roosteren. De gare aubergine in parten gesneden en met een beetje barbecuesaus gegeten (schil niet opgegeten). Dat wil ik zeker nog een keer herhalen.

Verder per persoon een maiskolf, een kippenpoot en een worstje, prima bbq zonder ladingen vlees.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-17 09:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 4 [ 90 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen