Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 4 [ 90 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

BBQ tijd, wat zetten jullie op tafel?

 
Profiel   

Vriendlief houdt erg van BBQ, heeft inmiddels beide smokey goodness boeken van Jord Aldhuizen, dus wij krijgen lekker BBQ voedsel!
Favoriet is de zalm met lemonpepper langzaam roken.

En daarnaast hebben we de pizzasteen voor op de BBQ, ook fan van!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-17 18:38 



 
Profiel   

Ik maak er wel eens bietensalade bij. Weer eens wat anders. Zo'n pakje vacuum bietjes in hele kleine blokjes snijden, een of twee appels in fijne blokjes, twee gekookte eieren in blokjes, half uitje heel fijn snijden en erbij doen. Daarna aanmaken met wat yofresh. Heerlijk fris en makkelijk.

Met vrienden leggen wij ook wel eens frikandellen op de bbq :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-17 18:52 



 
Profiel   

Superfixen dat klinkt lekker. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-17 19:24 



 
Profiel   

Supervixen schreef
Ik maak er wel eens bietensalade bij. Weer eens wat anders. Zo'n pakje vacuum bietjes in hele kleine blokjes snijden, een of twee appels in fijne blokjes, twee gekookte eieren in blokjes, half uitje heel fijn snijden en erbij doen. Daarna aanmaken met wat yofresh. Heerlijk fris en makkelijk.

Met vrienden leggen wij ook wel eens frikandellen op de bbq :')


Dat maak ik ook altijd, doe er alleen nog uitgebakken spekjes en een augurkje bij.

Ook favoriet hier is de pastasalade ham/prei.

Vanavond hadden we eendenborstfilet met aardappeltjes en groente spies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-17 19:39 



 
Profiel   

Eergisteren slow cooked ribs. Gisteren moinkballs, atomic buffalo turds, gegrilde paprika en gepofte aardappel. Guacamole erbij gemaakt, heerlijk!

Voor volgende week ligt er buikspek klaar.

Vriendjes hobby :') Knock yourself out, hoef ik niet te koken *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-17 20:19 



 
Profiel   

Groentespiesen (groente in blokjes snijden en in een kom doen waar olijfolie + kruiden in zit, goed husselen en dan op prikker steken), kan van alles zijn champignons, courgette, aubergine, ui etc.

Lekkere dipjes en turks brood erbij (bij de Turk gehaald, ook de dipjes bv hummus).

Salade naar keuze erbij.

Toetje; aardbei en ananas op stokje, wat honing eroverheen en dan op de bbq. Of (en dat is lekkah!) een halve banaan in de lengte doorsnijden, blokjes chocolade en scheutje rum erin/erover, inpakken in aluminium en dat op de bbq. Succes verzekerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-17 23:11 



 
Profiel   

Ik heb vandaag met me moeder de bbq verzorgd voor 25 man. Wij hadden er best wat werk van gemaakt (vergeleken met wat we normaal doen).

Vlees:
Hamburgers
Worstjes
Speklapjes zelf gemarineerd
Iets van varkensvlees ook zelf gemarineerd
Zelf gemaakte kipspiesjes met stukjes ui en paprika ertussen
En nog een soort zelfgemaakte spiesjes (weet niet meer wat voor vlees)

Salades:
Pasta salada met tonijn, zongedroogte tomaat, yogurt dressing en van allerlei rauwkost.
Pasta salada met zalm, een zelfgemaakte dressing en rauwkost.
Rundvlees salada van de supermarkt :) (wel mooi opgemaakt op een schaal met eitjes, komkommer, augurk, uitjes, tomaatjes en kruiden.
Aardappelsalada van de supermarkt. Verder niks aan gedaan.
Komkommer salada met yoghurt dressing en een beetje aromat.
Wortelsalada met azijn en suiker erdoor.

Dat was het volgensmij wel. Het was in ieder geval zeer geslaagd en volgende keer gaan we de rundvlees salade en de hamburgers ook zelf maken. Hopelijk zijn we dan met wat minder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-17 23:50 



 
Profiel   

Dank jullie wel voor de inspiratie in dit topic. Ben net watertandend naar de winkel gelopen en ga straks aan de slag in de keuken met alle voorbereidingen! :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-17 12:03 



 
Profiel   

En lekker als toetje…..banaan in alu folie, klein scheutje (of als je ervan houdt flinke scheut ;) ) rum erbij, dichtvouwen en op de bbq leggen. Lekker als hij flink zacht is geworden, met een bolletje vanille ijs erbij :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-17 19:49 



 
Profiel   

4 ingrediënten aardappelsalade! Aardappels in blokjes snijden (ik schil ze niet eens) en in 5 min. beetgaar koken. Daarna direct met koud water afspoelen. Spekjes uitbakken en bosuitje snijden. Alles bij elkaar met een lepel mayo en roeren maar! Echt supersimpel en superlekker! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-17 19:59 



 
Profiel   

Heerlijke kip spiesjes met pittige kruiden en bacon! Zelfgemaakt natuurlijk :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-17 20:01 



 
Profiel   

Over het algemeen sowieso een groene salade
Soms zelfgemaakte aardappelsalade
Stokbrood
Satesaus
Komkommerschijfjes(dippen in de satesaus )
Van het weekend had ik paprika, rode ui, champignons en knoflook op folie op de bbq erbij

Zoete aardappel poffen met guacamole of cashew sour Cream (pimpen met knoflook en groene kruiden)
Halloumi , courgette schijven kruiden en er op
Gevulde Portobello's , kan met geitenkaas of mozzarella of? Vul maar in
Gevulde Paprika

Toetje : gegrilde ananas of ander. Fruit
Mango lassi

Voor de vleeseters zelfgemaakt hamburgers, spiesen en vlees aan stuk

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-17 11:01 



 
Profiel   

Ik krijg honger van dit topic :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-17 11:05 



 
Profiel   

FrNo schreef
Sjofel schreef
Of nog lekkerder... Banaan met chocolade en marshmallow...


Dat lijkt me ook lekker. Zelf maak ik vaak banaan met Rolo er in.


Nog een andere (heerlijke) variatie: banaan, klein scheutje likeur 43, en dan chocolade *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-17 11:13 



 
Profiel   

O goeie grutten dat moet ik zsm proberen :9 :9 :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-17 11:18 



 
Profiel   

Wauw, wat een werk maken jullie er allemaal van, super!
Bij ons is BBQ vaak heel simpel als ik dat zo zie := Maar wij doen meestal BBQ als we niet echt zin hebben om te koken :')

Sowieso lamb-chops, allebei erg fan van, dus die zijn standaard! Dan meestal een steak of een paar worstjes en een maïskolf per persoon. Qua salade maak ik er een met sla, komkommer, augurk, paprika, feta en wat dressing.

Zie sommige mensen die vlees roken, ben jaloers! Een roker staat bij mij heel hoog op get verlanglijstje! Heerlijk!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-17 11:23 



 
Profiel   

Wij roken gewoon op de bbq ;)
Luchtafvoer ver heen dicht en een Folietje met rookhout op de kolen

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-17 11:25 



 
Profiel   

Een metalen koektrommel schijnt ook te kunnen. Die ga ik na een bezoek van de action proberen. (afgekeken van jamie oliver :P )

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-17 11:30 



 
Profiel   

Dat wil ik idd ook nog gaan proberen maar dan voor in huis/op gas fornuis
Hij heeft wel leuke ideetjes die gozer ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-17 11:34 



 

M'n homemade gemarineerde kipsate vind ik toch echt wel het allerlekkerste, gewoon een goed stukje vlees, maar echt wel zelf gemarineerd.
Zelfgemaakte aardappelsalade vind ik er ook altijd heel lekker bij, verder niet te veel poespas :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-17 11:35 



 
Profiel   

Sonja_vR schreef
Wij roken gewoon op de bbq ;)
Luchtafvoer ver heen dicht en een Folietje met rookhout op de kolen

Helaas hebben wij hier een gas barbecue op het moment. In NL hadden we wel een kolen BBQ, eigenlijk mijn favoriet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-17 12:03 



 
Profiel   

Gas bbq is idd een beperking
Die komt er hier ook niet in
(Maar blik idee van Jamie Olivier zou ook op een gas bbq moeten lukken :j )

Vroegah hadden we een elektrische voor op het balkon... das nog een graadje erger :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-17 12:50 



 
Profiel   

Gisteravond groentespiesjes op de bbq gelegd. Cherrytomaatjes, champignon, courgette, rozemarijn en dan bestreken met knoflookolie. Heerlijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-17 13:47 



 
Profiel   

En zelfgemaakte tzatziki. Ik geloof dat de knoflook nog rond me walmt, maar het was echt lekker :-).

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-17 13:48 



 
Profiel   

Ik ga eens zoeken naar dat blik idee van Jamie Oliver, klinkt interessant. Bedankt voor de tip!

Haha, Sonja, een elektrische is idd nog erger. Die hebben wij hier heel kort in het eerste huis gehad. Maar die gebruikten we vnl omdat we binnen maar 2 pitten hadden en het een studio was dus wilde de vlees-bak-geuren niet in mijn slaapkamer hebben :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-17 03:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 4 [ 90 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen