Tips Traktatie peuter op creche

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 22:15

ukkiepuk schreef:
Ik heb toen voor mijn dochter bij de action kleine emmertjes met strand 'gereedschap' gekocht, waren 50ct per stuk. Labeltje er aan en kids vonden het geweldig om mee te spelen. Kan voor elke leeftijd. Hier ook de keus gemaakt voor non-food omdat er veel kindjes met allergie waren en zo hadden ze toch allemaal 'hetzelfde'.


Die heb ik vorig jaar ook gehaald toen mijn zoontje 2 jaar werd. Dat was echt een hit.
Nu moet ik ook weer wat verzinnen. Volgende week wordt mijn jongste 1 jaar. En in augustus wordt mn middelste 3.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Tips Traktatie peuter op creche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 22:21

Ik liep stage in ern gastouder gezin met kindjes van 0-3 jaar. Ik had zo'n sateprikker met van die friemels onderaan in mooie kleurtjes en dan een "opstijgend raketje" van gemaakt. Viel heel erg in de smaak, en zag er leuk uit. Ik zal even een foto zoeken.

Dit was mijn voorbeeld. Was binnen 15 minuutjes klaar :)

Afbeelding

BelgenGek

Berichten: 2242
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: @ midden drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 22:25

Plien91 schreef:
loez schreef:
Deze maakten mijn zus en ik altijd voor mijn neefjes :D

Lekker, makkelijk, snel en zo goed als gezond :D

[ [url=m/D7LpTR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voor jonge kinderen dan wel de druiven en tomaatjes halveren, of liever nog: in kwarten snijden :j.


en de knakworst ook in de lengte doorsnijden!!

https://www.kinderopvangtotaal.nl/Kinde ... voorkomen/

BelgenGek

Berichten: 2242
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: @ midden drenthe

Re: Tips Traktatie peuter op creche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 22:28

ik zou ook even goed navraag doen wbt allergieën (tip)

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Tips Traktatie peuter op creche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 22:34

En alles indd halveren, en pitjes eruit ect.

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Tips Traktatie peuter op creche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 22:48

Een ballon doet het ook altijd goed.

HarmonieC
Berichten: 38
Geregistreerd: 05-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 22:50


Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 22:52

Ik bak gewoon een taart :o
Ze heeft het er 6 maanden later nog over hoe lekker hij was dus dat doen we volgend jaar gewoon weer :))
Eigenlijk doen hier alle ouders gewoon cake of taart meegeven.

Anoniem

Re: Tips Traktatie peuter op creche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 23:06

1. Patatbakjes met cake in reepjes gesneden en slagroom als mayo
2. Eierkoek met een zuur matje als handdoek, een poppetje van zoute rijen als poppetje en een parasolletje.
3. Een stok met een zakje snoep of een zakdoek snoep
4. Gewoon een zak uitdeelchips of zakjes snoepjes (bv haribo)

IndyPascalle

Berichten: 510
Geregistreerd: 22-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 23:27

Ik zou voor de zekerheid even navragen of er op de crèche nog regels zijn voor trakteren. Ik Had voor mijn dochter een hele leuke traktatie gemaakt met een bellenblaas, rozijntjes en soepstengels. Bleek dat er bij ons eigenlijk geen cadeautjes gegeven mogen worden, alleen eetbare dingen die de kindjes meteen kunnen/moeten opeten.

Als je donderdagavond maar heel kort de tijd hebt, dan zou ik kijken naar een traktatie die je misschien al nog een dag eerder in elkaar kan fröbelen (bijvoorbeeld een hele banaan een blauw broekje "aantrekken" en er een minion van maken).

linda_arnold
Berichten: 3326
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Ootmarsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 10:47

IndyPascalle schreef:
Ik zou voor de zekerheid even navragen of er op de crèche nog regels zijn voor trakteren. Ik Had voor mijn dochter een hele leuke traktatie gemaakt met een bellenblaas, rozijntjes en soepstengels. Bleek dat er bij ons eigenlijk geen cadeautjes gegeven mogen worden, alleen eetbare dingen die de kindjes meteen kunnen/moeten opeten.

Als je donderdagavond maar heel kort de tijd hebt, dan zou ik kijken naar een traktatie die je misschien al nog een dag eerder in elkaar kan fröbelen (bijvoorbeeld een hele banaan een blauw broekje "aantrekken" en er een minion van maken).


Hier idem dito, vanaf 1 januari mogen er op ons KDV enkel nog maar gezonde tractaties worden getrakteerd en zijn cadeautjes ( non food) niet gewaardeerd.

Mijn zoontje is een winterkindje, dus wij hebben sneewpopjes getrakteerd met een manderijnen buikje en een waxinelichtje( op batterij) als hoofdje.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 13:23

linda_arnold schreef:
IndyPascalle schreef:
Ik zou voor de zekerheid even navragen of er op de crèche nog regels zijn voor trakteren. Ik Had voor mijn dochter een hele leuke traktatie gemaakt met een bellenblaas, rozijntjes en soepstengels. Bleek dat er bij ons eigenlijk geen cadeautjes gegeven mogen worden, alleen eetbare dingen die de kindjes meteen kunnen/moeten opeten.

Als je donderdagavond maar heel kort de tijd hebt, dan zou ik kijken naar een traktatie die je misschien al nog een dag eerder in elkaar kan fröbelen (bijvoorbeeld een hele banaan een blauw broekje "aantrekken" en er een minion van maken).


Hier idem dito, vanaf 1 januari mogen er op ons KDV enkel nog maar gezonde tractaties worden getrakteerd en zijn cadeautjes ( non food) niet gewaardeerd.

Mijn zoontje is een winterkindje, dus wij hebben sneewpopjes getrakteerd met een manderijnen buikje en een waxinelichtje( op batterij) als hoofdje.



niet aanvallend bedoeld, maar werd er niet gemekkerd over dat waxine lichtje omdat er kleine deeltjes aan zitten?
hier was er een overbezorgde ouder die daar dan weer mee naar de oudercommissie is gestapt, over gevaarlijke traktaties! gelukkig waren de oudercommissie als de leerkrachten er erg nuchter onder :+

Tevens vind ik het wel ver gaan om te bepalen dat er uitsluitend eten, en dan groente/ fruit fingerfood getrakteerd mag worden.

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 13:32

Ze zijn hier op het kdv gelukkig niet zo moeilijk, en vooralsnog de ouders ook niet. Dat zou mijn dochter, die heel erg graag roze cupcakes wil trakteren, echt heel verdrietig gemaakt hebben.
Ik heb overlegd, en het is geen probleem, zolang het binnen normale proporties blijft (geen mega cupcakes met enorme lagen boter crème en versiersels, maar gewoon een heel bescheiden mini cupcake :+ ) Verder eigenlijk geen beperkingen, al zeggen ze er wel wat van als mensen weer eens bedenken met zakjes chips aan te komen op een babygroep of een enorme zak snoep per kind op de peutergroep.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 13:50

Kun je niet gewoon deze uitdelen?Afbeelding

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 13:52

Ik moet eigenlijk eens kijken of er bij ons op het kdv regels over zijn. Mijn jongste zit hier net 2 maanden.

Mijn middelste zit op een therapeutische peutergroep. Hier zijn veel kindjes met problemen met eten en/of allergieën, dus hier is een kadootje beter dan een snack.

Wat is de reden dat kadootjes niet worden gewaardeerd op sommige kdv's?
Gaat dit om het "aftroeven"?

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 14:01

Wij trakteerden op het kdv geen eten, maar cadeautjes zoals uitdeelboekjes, kleurpotloodjes of bellenblaas.
van de bellenblaas kun je vlinders maken, van karton vleugels knippen, of een bellenblaastaart ook altijd leuk.

Fruitspiesjes, appels, cupcakes, ook altijd leuk en simpel om iets van te maken.

Er zijn speciale traktatie websites waar je leuke ideetjes op kan doen. Pinterest, traktatie, trakteren.nl etc

Succes en alvast gefeliciteerd

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Tips Traktatie peuter op creche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 14:12

Bij ons is er een richtlijn per kind opgesteld.... en geloof me daar kom je met normale en leuke dingen echt niet! Weet uit mijn hoofd het bedrag niet maar hier was het idd om de aftroevers in te dammen.
En wees eerlijk iets leuks hoeft niet heel duur te zijn toch? Als kind heb ik wat van die bovenstaande rode doosjes uitgedeeld en ieder was tevreden...(maar tja dat was in de jaren '80)

JoyceLa

Berichten: 2123
Geregistreerd: 05-02-09
Woonplaats: Alphen aan de Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-17 14:30

Wat een leuke ideeen weer!

En aftroeven wil ik absoluut niet haha. Al moet ik wel zeggen dat door de creatievelingen onder ons, ik niet meer aan durf te komen met ' gewoon een doosje ' rozijntjes :')

Bedankt Mama3 :)

malih

Berichten: 4668
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Re: Tips Traktatie peuter op creche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 14:47

Ik zal laatst een traktatie. Ontbijt koek ingepakt in zwart papier. En witte strepen er op. En daarop een autootje geplakt.

Dan heb je dus ontbijt koek als wegdeel. Je kunt dit makkelijk de avond van te voren al maken(of een week van te voren)

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15112
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 21:24

Omdat dit topic beter op Voedertijd [VT] past verplaats ik het even voor je.

LZP -> VT.

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Tips Traktatie peuter op creche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 21:42

plakje peperkoek, besmeren met boter en daar bovenop een uitgestoken cijfer van kokosbrood met de leeftijd?

Anoniem

Re: Tips Traktatie peuter op creche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 22:00

Leuk topic!

JoyceLa

Berichten: 2123
Geregistreerd: 05-02-09
Woonplaats: Alphen aan de Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-17 13:28

Ik heb gister avond een kitkat taart gemaakt. Of poging tot :')

Het is eigenlijk heel makkelijk maar, mij lukt het alsnog te verpesten. Gelukkig merkt mijn zoontje dat nog niet haha.

Voor de traktatie op crèche dan ook maar besloten om gewoon bellenblaas uit te delen met touw aan plastic tasje knopen dat je parachute hebt. Want het freubelen zit gewoon echt niet in mijn vingers :+

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Tips Traktatie peuter op creche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 13:37

nou joycela geloof me dat is voor die kindjes echt niet erg hoor!

karelien

Berichten: 489
Geregistreerd: 23-07-09

Re: Tips Traktatie peuter op creche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 16:18

Verbaas mij er eigenlijk over dat er zoveel getrakteerd wordt op druiven bij die kleine kindjes. Die dingen staan in de top drie waar die kleintjes in kunnen stikken. Bah en dan die doosjes met rozijntjes. Die belanden tijdens een traktatie hier op psz gelijk in de prullenbak door veel kindjes Wij doen dit jaar een doosje stoepkrijt (25 ct bij de action) en daar een klein zakje haribo snoepjes aan.( die met die kleine beertjes)
weet iemand nog een leuk rijmpje om op het kaartje te zetten. Mijn zoontje neemt in juli afscheid van de psz maar is dan nog lang niet jarig. Dat is hij pas half aug. dus om er nou iets van vier jaar op te zetten vind ik dan niet echt leuk.