.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joltsje

Berichten: 9032
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 22:48

Leuk ts. De werels verkennen als je er klaar vooe bent. Why not.

Ik ben van het zoete.
Vroeger veel bessen 7up gedronken, want dat hebben ze meestal overal.
Passoa jus.

Tegenwoordig vaak cola safari of liquer 43 met 7 up.

Wat je ook zeker even oet proberen os se liquer 43 met jus se orange en koffiemelk. Smaakt precies zo als een split ijsje. Jammie.

Op vakantie drink ik meestal mixjes. Vooral sex on the beach doet het goed.

Mocht de kroegentocht bevallen, dan kun je ook altijd nog een cocktailworkshop doen. Kun je mooi smaken proberen.

lucifertje

Berichten: 5610
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 23:15

Aperol spritz en sangria mag je mij voor wakker maken!

Op stap gewoon bier omdat de wijn niet te drinken is.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37249
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Welk drankje is jou favoriet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 23:35

Veel verschillende voorkeuren, alleen een ding viel me op. 17 en zoveel diverse alcoholische dranken ophebben terwijl je er 18 voor moet zijn wettelijk. Die regels zijn er niet voor niets. Jonger is alcohol gewoon niet goed voor de ontwikkeling van je hersenen.

Maar echt voorkeur heb ik overigens voor cassis, sinaasappelsap, cola of simpel water.

Keell94

Berichten: 4048
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 23:44

Ik ben ook geen drinker (kan er slecht tegen :P en ben na 2 drankjes al lam dus nee niks voor mij)
maar waar ik wel echt super fan van ben is 'Sex on the beach'

Heerlijk drankje en heb die op vakantie ook vrij veel gedronken en dan gelukkig niet na 2 drankjes al lam haha. Zoet drankje met een schuim laagje en een vers stukje ananas erbij jum <3

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 23:44

Jagermeister redbull <3

Ik drink eigenlijk alles wel. Sambuca drink ik ook graag. Of een bacardi lemon cola.

Ben alleen niet zo van de pisang, passoa etc. Brrrr

Keell94

Berichten: 4048
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 23:46

karuna schreef:
Ik drink dus eigenlijk niet :+ heb vanaf 18 zo ongeveer alles wel eens geprobeert (alleen nooit rum overigens. ) Maar niets vond ik weg te krijgen. Meeste is bij een slok gebleven. Een keer een heel glas blue curacao met seven up. Die heb ik helemaal weggekregen met moeite hele avond over gedaan omdat ik het te duur vond om weg te gooien. Brrr de smaak de geur. :r Of krijg er een kriebel neus van. Ook alcohol vrij bier niet te drinken. Bleh.

Maar sinds een maand of 10 ben ik er achter dat ik rum nog best vind smaken. :P heel af en toe een glas rum cola of mojito smaken me dus best. Niet meer dan een glas ivm medicatie (mag mits af en toe). Proef verschil tussen de merken zelfs. :j ach ja zo moet je 48 worden om iets te gaan lusten. :')



dat heb ik ook vind die sterke dranken niet te pruimen, ga half over me nek na een slok XD alleen zoete drankjes gaan erin, bier en wijn vind ik ook echt smerig dus ik zat altijd aan de dure cocktails, naja dat waren er dan 2 of 3 op 1 avond omdat ik anders bankroet was, geef mij maar gewoon een glas ice tea en ik vermaak me ook wel op een avond haha, je raad het al ik ben 9/10x de BOB XD

_AB_
Berichten: 3957
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: Welk drankje is jou favoriet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 23:57

Als ik uit ga meestal bier. Bij het uit eten gaan droge witte wijn. Thuis drink ik vanalles, speciaal biertjes, baco, beco, malibu-cola, wodka-cola... Net wat er in huis is ;)

Piuni

Berichten: 982
Geregistreerd: 20-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 00:35

karuna schreef:
Veel verschillende voorkeuren, alleen een ding viel me op. 17 en zoveel diverse alcoholische dranken ophebben terwijl je er 18 voor moet zijn wettelijk. Die regels zijn er niet voor niets. Jonger is alcohol gewoon niet goed voor de ontwikkeling van je hersenen.

Maar echt voorkeur heb ik overigens voor cassis, sinaasappelsap, cola of simpel water.


Alcohol is op welke leeftijd dan ook niet goed voor je hersenen. Maar tegenwoordig is alles schadelijk. Het is niet zo dat ik bijvoorbeeld elk weekend een feestje heb en ik ken gelukkig mijn grenzen!

Ik denk dat er meerdere zijn die op mijn leeftijd alcohol drinken of vroeger hebben gedronken, alleen word er tegenwoordig nu de grens 18+ is er steeds meer een probleem om gemaakt. Ik vind dat een 16 jarige of ouder verstandig genoeg is om zelf te beslissen hoeveel alcohol je gebruikt, maar ik denk dat daar de meningen over verdeeld zijn. :)

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 01:01

Ik begon met drinken toen ik 15 was, dat was ook echt maar 1 drankje per maand en gewoon thuis.

Ik ben in mijn leven hooguit 2 keer dronken geweest, zolang je weet waar je grenzen zijn kun je prima drinken tenzij je er overheen gaat zoals de meesten doen maar dat is hun keuze laat ze dan ook lekker. Als ik kijk naar mijn vriendengroep is er altijd wel 1 die teveel op heeft, prima zolang je niemand ermee lastig valt. Het is hun leven en ze doen er mee wat ze willen, als je voortaan op alles moet gaan letten wat slecht voor je is blijft er niet veel meer over wat nou echt gezond is.

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: Welk drankje is jou favoriet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 04:52

Een goede pina colada. Maar die heb je in Nederland maar weinig.

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 06:44

Een goede mojito, biertje, cider, gewoon een wijntje of mijn all time favourite: safari appelsap <3

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: Welk drankje is jou favoriet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 07:27

Malibu appelsap
Razz fanta
Safari cola
Pisang jus
Wkd/breezer
Passoa jus
Trojka roze 7up
Razz 7up
Rode wodka red bull

En cocktails natuurlijk. Ben niet zo moeilijk maar wel een glaasje suiker-fan :p

Anoniem

Re: Welk drankje is jou favoriet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 07:31

Ik ben ook net zo :+ , drink of stap nooit . Hooguit 1x aangeschoten maar dan tegen dronken aan gezeten


Geef mij maar simpel malibu cola of een wijntje of bier .

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Welk drankje is jou favoriet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 08:25

Moet zeggen dat wanneer je pils of (goedkope) wijn kan drinken het erg scheelt qua kosten op zo'n avondje! :Y) Neemt niet weg dat het een stuk minder lekker is, daarom probeer ik altijd voordat ik op bier over ga al redelijk tipsy te zijn <<)

sunnybellami

Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 08:44

Meestal vodka 7-up of witte wijn

Froukje_J

Berichten: 2198
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Fryslan

Re: Welk drankje is jou favoriet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 08:47

Cola berenburg (sonnema het liefst)
7up berenburg
Canei
Jilz
En radler maar dan wel de 0.0...met alcohol vind ik niet te pruimen xd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 09:40

marijacindy schreef:
Alcohol is op welke leeftijd dan ook niet goed voor je hersenen. Maar tegenwoordig is alles schadelijk. Het is niet zo dat ik bijvoorbeeld elk weekend een feestje heb en ik ken gelukkig mijn grenzen!

Ik denk dat er meerdere zijn die op mijn leeftijd alcohol drinken of vroeger hebben gedronken, alleen word er tegenwoordig nu de grens 18+ is er steeds meer een probleem om gemaakt. Ik vind dat een 16 jarige of ouder verstandig genoeg is om zelf te beslissen hoeveel alcohol je gebruikt, maar ik denk dat daar de meningen over verdeeld zijn. :)


Alcohol is op elke leeftijd niet goed voor je hersenen, maar tot 23-25 jaar ontwikkelen zich allerlei verbindingen in het brein en alcohol brengt daar schade aan toe. Een 16-17 jarige zit volop in dat proces. Dus de hersenen van die leeftijdsgroep zijn extra kwetsbaar. https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/ ... -jongeren/
En geen zestienjarige kan weten waar voor hem of haar de grens ligt. Hersenontwikkeling gaat vaak in sprongen en op het moment dat jij alcohol gaat drinken weet je niet welke verbindingen er op dat moment worden aangelegd en hoeveel invloed dir alcohol gaat hebben. Het kan zijn dat het helemaal geen invloed heeft, maar het kan ook zijn dat je concentratievermogen net wat minder wordt. Of je vermogen om te plannen. Of je vermogen om behoeften uit te stellen. Of je vermogen om complexe dingen te beredeneren. En achteraf weet je het ook vaak niet. Want je weet niet hoe je je ontwikkeld had als je niet had gedronken.

Verder maakt drinken in de puberteit je hersenen gevoeliger voor verslaving. Ook een nadeel. Hoe jonger je begint, hoe gevoeliger je hersenen worden voor het belonend effect van alcohol.

Dat is gewoon zoals het is, helaas geen ontkomen aan. En ik denk dat je als 16-17 jarige in staat bent om zelf goede beslissingen te nemen als je de moeite neemt je erin te verdiepen, de consequenties overziet en in staat bent je behoeften uit te stellen voor langetermijndoelen. Maar helaas zijn dat nou net de vaardigheden die zich in die periode bij pubers in de hersenen aan het ontwikkelen zijn. ;)

Dus ik snap Karuna wel als het haar zorgen baart als 17jarigen lievelingsdrankjes hebben. Op mijn 17e had ik het ongetwijfeld ook de grootste onzin gevonden als ik niet had mogen drinken. Daar ben je puber voor. Maar op mn 43ste, met de nodige kennis van bioneuropsychologie en ontwikkelingspsychologie, heb ik er toch een andere kijk op en denk ik: better safe than sorry. Je zal van een drankje op je 17e niet direct zwakbegaafd worden, maar van een optimale hersenontwikkeling heb je wel veel profijt voor de rest van je leven.

En TS, veel plezier met al je uitgaansavonturen. Ik hoop dat je iets vind dat je lekker vindt. Maar wie weet ontdek je dat je op kraanwater of cola net zoveel lol hebt. En in ieder geval nooit een kater. ;)

Anoniem

Re: Welk drankje is jou favoriet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 09:46

Ik drink vrijwel nooit, de glazen alcohol die ik per jaar drink zijn op één hand te tellen. Maar als ik dan wat drink, vind ik een cola cb (citroenbrandewijn) altijd erg lekker. :j

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Welk drankje is jou favoriet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 09:50

Mojito! en als ik de smaak voor je moet omschrijven eh... een soort 7-Up 2.0 zeg maar.
Veel plezier op je stapavond!

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 10:06

marijacindy schreef:
Liquer 43 (met sinaasappelsap of sinas, is puur ook heel lekker te drinken als je een beetje tegen alcohol kan)

Dit. Splitijsje ;)

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 10:19

Vriend van mij had t gister trouwens over Apfelkorn met slagroom en kaneel... :r
Ben enorm fan van appeltaart, maar dan toch echt warme uit de oven zonder alcohol :+

Plus, alcohol met slagroom... nahh :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 10:42

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Floor_x

Berichten: 2945
Geregistreerd: 19-03-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 12:52

Winged schreef:
marijacindy schreef:
Liquer 43 (met sinaasappelsap of sinas, is puur ook heel lekker te drinken als je een beetje tegen alcohol kan)

Dit. Splitijsje ;)

Dan moet er room bij :D

Fionami

Berichten: 344
Geregistreerd: 09-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 12:55

Ik had laatste een goddelijk drankje! <3 *\o/*

Liqor 43
Sprite
Een uitgeperste limoen en wat schijfjes
Ijsblokjes

TE lekker!

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 13:17

meestal baco (bacardi met cola)
Wodka met of jus d'orange, of fanta (met fanta proef je de wodka minder dan met jus d'orange vind ik persoonlijk)
Als ik al een lange dag heb gehad en nogal inkak ook wel eens wodka-redbull
En een of 2 shotjes op een avond, maar geen hele sterke daar kan ik niet zo goed tegen :')

Thuis vaak liquor 43 (of puur of met dubbel friss, met dubbel friss proef je de hele drank niet meer :') )

Rum vind ik persoonlijk minder, maar ieder zn ding toch? Je zult vooral moeten proberen wat jij lekker vind. Zoals je ziet verschillen smaken nogal.