Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 4 [ 97 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vleesvervangers, ik zie door de bomen het bos niet meer

 
Profiel   

"Schnitzel" van jumbo huismerk
Vegetarische slager ook echt aanrader :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-17 23:17 



 
Profiel   

De boterhamworst is op zich prima te doen icm komkommer bijv. Alleen de worst is niet lekker nee. Italiaanse worst is ook errug lekker. Eet ik icm met kaas. Of als broodje gezond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-17 23:18 



 
Profiel   

De vegetarische slager heeft ook rul gehackt, uit de diepvries meen ik. Die is wel goed van structuur, alleen wel zout (zoals bijna allemaal :Y)) Misschien kan je dat wel bestellen als de ap het niet heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-17 23:54 



 
Profiel   

Waarom moeten in vredesnaam vegetarische producten vleesnamen krijgen?

Ik snap echt niet waar dat op slaat. Haalt dat mensen eerder over de streep? Geloof het niet echt.

Het gaat ook verboden worden heb ik begrepen. Ik heb niets tegen vegetariërs, helemaal prima maar waarom in vredesnaam een vegetarische slager :? Vegetarische kip? Dat slaat toch helemaal nergens op en wat slacht die slager? Een komkommer?

Ik hou van eerlijk en ik vind dit zo'n marketingstrategie dat mijn tenen ervan krommen.

Als die vleesvervangers eerlijke namen zouden krijgen die hun ingrediënten tot recht doen komen denk ik dat het een stuk gemakkelijker gaat worden voor mensen die vegetarisch willen eten.

De vegetarische slager is zo verschrikkelijk commercieel met hulp van de vrouw van.... Marianne Thiemen :r

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-17 00:22 



 
Profiel   

Valess is favoriet hier! Saté stukjes en de schnitzels mmm. Komen veel opties voorbij hier die ik zeker wil proberen!

@Percy: ik heb in het verleden altijd vlees gegeten dus het is fijn te weten welk vlees in de buurt komt. Doordat het dezelfde benaming heeft weet je wat voor soort structuur en smaak je kan verwachten. Het zijn dan wel vervangers maar wel bedoeld als de 'beleving' van een bepaald stuk vlees, tenminste, zo voel ik dat. Om iedere avond alleen groenten en aardappels/rijst/pasta te eten dan mis ik toch iets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-17 00:23 



 
Profiel   

Seriously...weer vleeseters die "klagen" over ons stukkie nepvlees.. Nou goed...ze hebben dus vleesnamen omdat sommige mensen geen dieren willen eten maar wel de smaak en structuur lekker vinden. Deze producten bootsen het echt vlees zo goed mogelijk na. Als je nu de vega hamburger 'soja schijf' gaat noemen weet niemand meer dat het gebaseerd is op. Naam verbieden...zou ik triest vinden. Het staat toch duidelijk op het product en boven het schap dat het vega is? Wat denken ze nu? Dat vleeseters 'per ongeluk' nepvlees pakken? Die letten daar echt wel op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-17 00:27 



 
Profiel   

De saucijzenbroodje van de vegetarische slager zijn geweldig

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-17 00:29 



 
Profiel   

nova_zodiax schreef
De saucijzenbroodje van de vegetarische slager zijn geweldig


Houben worstenbroodjes, via Sligro te krijgen, zijn ook geweldig!!! Ga die jij tipt ook proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-17 00:31 



 
Profiel   

Percy schreef
Waarom moeten in vredesnaam vegetarische producten vleesnamen krijgen?

Ik snap echt niet waar dat op slaat. Haalt dat mensen eerder over de streep? Geloof het niet echt.

Het gaat ook verboden worden heb ik begrepen. Ik heb niets tegen vegetariërs, helemaal prima maar waarom in vredesnaam een vegetarische slager :? Vegetarische kip? Dat slaat toch helemaal nergens op en wat slacht die slager? Een komkommer?

Ik hou van eerlijk en ik vind dit zo'n marketingstrategie dat mijn tenen ervan krommen.

Als die vleesvervangers eerlijke namen zouden krijgen die hun ingrediënten tot recht doen komen denk ik dat het een stuk gemakkelijker gaat worden voor mensen die vegetarisch willen eten.

De vegetarische slager is zo verschrikkelijk commercieel met hulp van de vrouw van.... Marianne Thiemen :r


_/-\o_ _/-\o_
En de smaak en structuur van vlees is ook echt onnodig voor je portie eiwitten. Falaffel, tofu en groentenburgers zijn minstens net zo lekker :9

Edit: Valess is dan weer een afrader voor vega's, prima voor vleeseters op een-dagje-zonder, maar geen bron van voedingsstoffen...


Laatst bijgewerkt door JorineV op 11-07-17 00:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-17 00:46 



 
Profiel   

Yentaah schreef
De boterhamworst van de vegatarische slager moet je echt vermijden. Bah. Ik heb wel veel goeds gehoord over de italiaanse worst, zelf nog niet geprobeerd.
De champignonburger en filet van vivera zijn een aanrader!


Ohhh jaa!! die is echt te smerig, werd alleen al kotsmisselijk van de geur :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-17 00:48 



 
Profiel   

Lynske78 schreef
De enige vleesvervanger die bij mij in huis komt gaat op batterijen :D


HAHAHAHAHAHAHAHAHA OMG :')

Ik ben zelf geen vegetariër maar soms haalde mijn moeder van die Javaanse schijven van de Jumbo. Vond ik altijd erg lekker. Smaakte een beetje naar bamischijf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-17 05:24 



 
Profiel   

Mojito schreef
Yentaah schreef
De boterhamworst van de vegatarische slager moet je echt vermijden. Bah. Ik heb wel veel goeds gehoord over de italiaanse worst, zelf nog niet geprobeerd.
De champignonburger en filet van vivera zijn een aanrader!


Ah goed om te weten want die stond op m'n te proeven lijstje :') Een ander merk boterhamworst dat je kan aanraden toevallig? :D


Helaas op het moment nog niet, ik probeer wel vaak vega te eten maar als enige in een gezin gaat het toch minder makkelijk. Vooral met alle keuzes die er zijn, dus dit topic is ook voor mij meteen weer makkelijk: die boterhamworst was het eerste vega product wat ik probeerde en meteen zo'n afknapper

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-17 06:40 



 
Profiel   

Percy :') Jij hebt vast aandelen in de vleesindustrie :+
Vleesvervangers zijn niet alleen bedacht en gemaakt voor vegetariërs, maar juist ook voor vleeseters.. mensen die regelmatig een dag zonder vlees willen, maar geen keukenprinsesjes zijn.. of lastige kinderen/man hebben die elke dag kip willen eten..
Soja/tofu is van zichzelf smakeloos en heeft geen lekkere structuur. Bij een 'sojaburger' zie je dus onbewust al direct een smakeloos, flubberig stuk hippyvoer voor je. Dat verkoopt niet. Niet aan vleeseters in ieder geval.

Je bent zeker niet de enige die het vreemd vind dat ze zich 'slager' noemen.
Maar zo werkt marketing nu eenmaal. De vegetarische slager richt zich ook vooral op de mensen die van de smaak en structuur van vlees houden, ze doen bv mee aan hamburger-wedstrijden waar ze meerdere keren van echt vlees wonnen en ze promoten hun producten op een humoristische manier waardoor er over gepraat wordt, zoals de reclamefoto waar de vegetarische slager een slagersmes vast houdt en een doormidden gesneden bos wortelen en oranje 'bloed' spatten op de scholk. Heel gewaagd, maar daarmee bereik je wel een veel groter publiek. Ik vind het dus een erg slimme marketingstrategie :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-17 07:28 



 

Percy schreef
Waarom moeten in vredesnaam vegetarische producten vleesnamen krijgen?

Ik snap echt niet waar dat op slaat. Haalt dat mensen eerder over de streep? Geloof het niet echt.

Het gaat ook verboden worden heb ik begrepen. Ik heb niets tegen vegetariërs, helemaal prima maar waarom in vredesnaam een vegetarische slager :? Vegetarische kip? Dat slaat toch helemaal nergens op en wat slacht die slager? Een komkommer?

Ik hou van eerlijk en ik vind dit zo'n marketingstrategie dat mijn tenen ervan krommen.

Als die vleesvervangers eerlijke namen zouden krijgen die hun ingrediënten tot recht doen komen denk ik dat het een stuk gemakkelijker gaat worden voor mensen die vegetarisch willen eten.

De vegetarische slager is zo verschrikkelijk commercieel met hulp van de vrouw van.... Marianne Thiemen :r


Sorry, denk ik? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-17 09:51 



 

Wederom bedankt voor de tips! Zie dat smaken toch wel verschillen maar nu staan er in ieder geval alweer meer dingen op m'n lijstje om te gaan proberen. Ik heb nu nog mini groente frikandelletjes in huis, die ga ik vanmiddag eens testen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-17 09:53 



 
Profiel   

Aldi heeft een vries assortiment in een lichtgroene verpakking. De kroketten en bitterballen zijn fantastisch. Die kipblokjes en spekblokjes zijn ook geweldig.

Quorn gehakt is heel lekker, imo beste gehakt dat er is op de markt en een merk dat er ook al jaren is.

Goot Bytes/bites? heeft lekker spul. AH heeft lekkere eigen burgers.

DM in Duitsland heeft super lekker vega spul! Maar niet iedereen heeft daar toegang tot.

Valess is rotzooi.

Ik ken meer merken want in 18 jaar heb ik veel uitgeprobeerd :P Maar ik ken niet alle merknamen van buiten. Ik zal straks even in de diepvries kijken voor wat er in ligt. Ik ben de meest kieskeurige eter die er is denk ik en ik lust bijna niks maar heb toch wel een paar pareltjes gevonden :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-17 10:06 



 
Profiel   

Ik kom nooit bij de Aldi(andere supermarkten zijn veel dichterbij), maar moet de trip toch maar een keer wagen denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-17 10:16 



 

chimello schreef
Aldi heeft een vries assortiment in een lichtgroene verpakking. De kroketten en bitterballen zijn fantastisch. Die kipblokjes en spekblokjes zijn ook geweldig.

Quorn gehakt is heel lekker, imo beste gehakt dat er is op de markt en een merk dat er ook al jaren is.

Goot Bytes/bites? heeft lekker spul. AH heeft lekkere eigen burgers.

DM in Duitsland heeft super lekker vega spul! Maar niet iedereen heeft daar toegang tot.

Valess is rotzooi.

Ik ken meer merken want in 18 jaar heb ik veel uitgeprobeerd :P Maar ik ken niet alle merknamen van buiten. Ik zal straks even in de diepvries kijken voor wat er in ligt. Ik ben de meest kieskeurige eter die er is denk ik en ik lust bijna niks maar heb toch wel een paar pareltjes gevonden :')


Kijk dat klink heel goed :D. Ik ben stiekem ook erg kieskeurig als het gaat om eten. Vooral met vlees(vervangers). Wij hebben hier een kleine Aldi, hoop dat zij de producten hebben. Ik ga vanmiddag gelijk is kijken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-17 10:32 



 

Van good bite had ik eerder al eens de hamblokjes, en die vond ik echt heel goed. Dus ik ga daar zeker meer van proberen! Alleen even uitzoeken waar ze die hebben. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-17 10:40 



 
Profiel   

Ik vind de Aldi echt wel lekker, maar dan wel het diepvries assortiment (zit ook vegan bij trouwens!) niet het spul in de koeling. Dat is meh.
Als je in de buurt van Duitsland zit, de Aldi daar heeft zooooo'n top assortiment! En overal stickers erop met vegetarisch/vegan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-17 10:52 



 
Profiel   

Oh en de 'vis'burger van sofine (bij Jumbo), die is echt héérlijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-17 10:53 



 
Profiel   

Die heb ik nog niet geprobeerd volgens mij! :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-17 11:27 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
Oh en de 'vis'burger van sofine (bij Jumbo), die is echt héérlijk!

Die is inderdaad heel erg lekker!

Ik vind de Javaanse schijven van de Jumbo ook erg goed te doen inderdaad! En ik geloof dat sommige Jumbo's ook vegetarische Filet American hebben, vond ik zelf wel lekker al is de smaak misschien wat apart. Verder vooral falafel en vega balletjes :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-17 11:34 



 
Profiel   

In Belgie heb je peperworst plakjes voor op de boterham. Ik lust geen enkel spul maar dat eet ik echt heel goed. Zelfs de katten vinden het lekker :') Per ongeluk achter gekomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-17 11:41 



 
Profiel   

Ik vind de toscaanse carre van Tivall erg lekker en ook de gehaktballetjes en de burger royale.

Wat ik echt niet te eten vind is de pastinaak carre te koop bij Jumbo. Gatver!

Nou ben ik niet vegetarisch maar niet zo gek op vlees dus probeer af en toe wel alternatieven maar word ook vaak teleurgesteld dus blijf even meelezen!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-17 13:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 4 [ 97 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen