Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 4 [ 97 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vleesvervangers, ik zie door de bomen het bos niet meer

 
Profiel   

De enige vleesvervangers die ik lekker vind zijn die willie's van de vegetarische slager. De rest vind ik maar zo-zo. Eet ik liever extra groente of wat kaas er bij. :9
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-17 12:13 



 
Profiel   

Wbt boterhammenbeleg, heb altijd dezelfde en zal die straks halen! Maak ik gelijk even een foto! Is toch zó lekker!

Verder vind ik dingen met spinazie en kaas altijd wel lekker maar die heb je wil in bijna elke supermarkt. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-17 12:22 



 

MarlindeRooz schreef
De enige vleesvervangers die ik lekker vind zijn die willie's van de vegetarische slager. De rest vind ik maar zo-zo. Eet ik liever extra groente of wat kaas er bij. :9

Daar ben ik echt heel benieuwd naar al een poosje! Maar vandaag hadden ze die niet bij de AH dus die moet ik nog ergens zien te scoren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-17 16:09 



 

Ik heb net een hele hoop ingeslagen bij de AH XL dus ik zal jullie op de hoogte houden wat er goed bevallen is. Ik heb net al een plakje boterhamworst geproefd van garden gourmet en ben echt onder de indruk qua smaak. Maar hij is qua structuur wel eeeeeerrug droog.

Vanavond ga ik broodjes hamburger maken, ook van garden gourmet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-17 16:11 



 
Profiel   

Mojito schreef
MarlindeRooz schreef
De enige vleesvervangers die ik lekker vind zijn die willie's van de vegetarische slager. De rest vind ik maar zo-zo. Eet ik liever extra groente of wat kaas er bij. :9

Daar ben ik echt heel benieuwd naar al een poosje! Maar vandaag hadden ze die niet bij de AH dus die moet ik nog ergens zien te scoren.


Toevallig net gegeten. Niet echt mijn ding, maar de rest van de familie vond ze lekker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-17 18:00 



 
Profiel   

Dit staat nog op mijn lijst: https://minimalistbaker.com/bbq-jackfru ... cado-slaw/

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-17 18:24 



 
Profiel   

De spaghetti saus van de Lidl net geprobeerd, die wordt het niet meer :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-17 18:49 



 

chimello schreef
De spaghetti saus van de Lidl net geprobeerd, die wordt het niet meer :')

Hebben ze een vegetarische saus? Met vega vlees dan of zo? Want ik neem gewoon de simpele saus met extra groente en mis het vlees dan echt niet eigenlijk..

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-17 15:24 



 

Ik ga zo de vega bitterballen van de Aldi proberen, ben ik nu toch wel heel benieuwd naar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-17 15:24 



 

Mojito schreef
Lynske78 schreef
Vleesvervangers bah. Wij hebben op het werk altijd meatless monday. Niemand weet waarom.
De enige vleesvervanger die bij mij in huis komt gaat op batterijen :D

Het duurde echt even voor 't kwartje viel :')


:o? In die van mij hoeven geen kwartjes...

Verder over vleesvervangers: Ik vind de nepspekjes van de Aldi lekker. En gerookte tofu. Maar dat haal ik bij de drogist in Duitsland. Het is raar maar waar. Weet niet waar je dat in NL koopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-17 15:39 



 
Profiel   

Percy schreef
Waarom moeten in vredesnaam vegetarische producten vleesnamen krijgen?

Ik snap echt niet waar dat op slaat. Haalt dat mensen eerder over de streep? Geloof het niet echt.

Het gaat ook verboden worden heb ik begrepen. Ik heb niets tegen vegetariërs, helemaal prima maar waarom in vredesnaam een vegetarische slager :? Vegetarische kip? Dat slaat toch helemaal nergens op en wat slacht die slager? Een komkommer?

Ik hou van eerlijk en ik vind dit zo'n marketingstrategie dat mijn tenen ervan krommen.

Als die vleesvervangers eerlijke namen zouden krijgen die hun ingrediënten tot recht doen komen denk ik dat het een stuk gemakkelijker gaat worden voor mensen die vegetarisch willen eten.

De vegetarische slager is zo verschrikkelijk commercieel met hulp van de vrouw van.... Marianne Thiemen :r


Dit vind ik een geweldige reactie en sluit er me helemaal bij :D _/-\o_ :')
Ik weet nog goed de eerste keer dat een vriendin me vertelde over haar vegetarische kipburger. Ik met een hoofd :') van ; say what? Wat is de kip dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-17 15:50 



 

bulck schreef
Percy schreef
Waarom moeten in vredesnaam vegetarische producten vleesnamen krijgen?

Ik snap echt niet waar dat op slaat. Haalt dat mensen eerder over de streep? Geloof het niet echt.

Het gaat ook verboden worden heb ik begrepen. Ik heb niets tegen vegetariërs, helemaal prima maar waarom in vredesnaam een vegetarische slager :? Vegetarische kip? Dat slaat toch helemaal nergens op en wat slacht die slager? Een komkommer?

Ik hou van eerlijk en ik vind dit zo'n marketingstrategie dat mijn tenen ervan krommen.

Als die vleesvervangers eerlijke namen zouden krijgen die hun ingrediënten tot recht doen komen denk ik dat het een stuk gemakkelijker gaat worden voor mensen die vegetarisch willen eten.

De vegetarische slager is zo verschrikkelijk commercieel met hulp van de vrouw van.... Marianne Thiemen :r


Dit vind ik een geweldige reactie en sluit er me helemaal bij :D _/-\o_ :')
Ik weet nog goed de eerste keer dat een vriendin me vertelde over haar vegetarische kipburger. Ik met een hoofd :') van ; say what? Wat is de kip dan?


Ksssst ga je eens lekker ergens anders zitten ergeren. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-17 15:56 



 

De vegetarische bitterballen van de Aldi zijn goedgekeurd! Ze zijn echt heel lekker. Lijkt op Kwekkeboom/van Dobben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-17 15:56 



 
Profiel   

Nee ik volg dit topic serieus, want ook ik ben me daar in aan het verdiepen. Zonder echt vegetarisch te willen worden, want daar lust ik te graag vlees voor. Maar alternatieven zijn altijd goed.

Maar ik sta dus echt in de winkel bij bvb die vegetarische kipburger, en dan denk ik hmm kip en koop ik kip :+ :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-17 16:00 



 
Profiel   

Ik ben dan toevallig iemand die een broodje of kadetje met vega-boterhamworst heerlijk vind! Dat is voor mij echt luxe broodbeleg. Jummie.

Ik ben ook groot fan van de dievriesvega van de aldi, en kijk ook altijd even bij de lidl. Die hebben een klein assortiment dat ze jaarrond hebben, maar wel regelmatig hele lekkere tijdelijke dingen. De salami die hier al eerder genoemd werd, en filetlapjes voor in de koekenpan. Hun chilivingers voor in de frituur zijn fantastisch!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-17 16:14 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
Percy :') Jij hebt vast aandelen in de vleesindustrie :+
Vleesvervangers zijn niet alleen bedacht en gemaakt voor vegetariërs, maar juist ook voor vleeseters.. mensen die regelmatig een dag zonder vlees willen, maar geen keukenprinsesjes zijn.. of lastige kinderen/man hebben die elke dag kip willen eten..
Soja/tofu is van zichzelf smakeloos en heeft geen lekkere structuur. Bij een 'sojaburger' zie je dus onbewust al direct een smakeloos, flubberig stuk hippyvoer voor je. Dat verkoopt niet. Niet aan vleeseters in ieder geval.

Je bent zeker niet de enige die het vreemd vind dat ze zich 'slager' noemen.
Maar zo werkt marketing nu eenmaal. De vegetarische slager richt zich ook vooral op de mensen die van de smaak en structuur van vlees houden, ze doen bv mee aan hamburger-wedstrijden waar ze meerdere keren van echt vlees wonnen en ze promoten hun producten op een humoristische manier waardoor er over gepraat wordt, zoals de reclamefoto waar de vegetarische slager een slagersmes vast houdt en een doormidden gesneden bos wortelen en oranje 'bloed' spatten op de scholk. Heel gewaagd, maar daarmee bereik je wel een veel groter publiek. Ik vind het dus een erg slimme marketingstrategie :j


Ik vind het ook een prima idee. :j
Hij is door zo'n opvallende naam makkelijk te vinden door mensen die ook eens iets vegetarisch willen uitproberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-17 16:17 



 
Profiel   

Ja, ik vind die bitterballen ook echt heerlijk en ik lust dat normaal niet eens. Die van de Lidl had wat basic groenten maar heel beperkt. Heb mss 1 schijfje champignon gezien. Het gehakt erin is vies. Ik vind het naar aangebakken oud eten smaken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-17 16:34 



 

chimello schreef
Ja, ik vind die bitterballen ook echt heerlijk en ik lust dat normaal niet eens. Die van de Lidl had wat basic groenten maar heel beperkt. Heb mss 1 schijfje champignon gezien. Het gehakt erin is vies. Ik vind het naar aangebakken oud eten smaken.

Oh nee dat klink echt niet goed. Kun je hem beter lekker zelf maken. Ik heb ook vega gehakt gekocht met het idee van de week een pasta te maken. Ik zal laten weten hoe dat bevallen is! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-17 10:22 



 
Profiel   

De maiswortelburger, lekker!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-17 13:45 



 
Profiel   

Geen aandelen in de vleesindustrie maar ik vind het simpelweg misleiding.

Je bent vegetariër of vegan en dan wil je wel vegetarische vleesvervangers met dierennamen? Dat gaat er bij mij echt niet in.

Mijn kippen zijn vegetarische kippen want die krijgen geen vlees. Zou die zo kunnen verkopen als vegetarische kipblokjes, zou geen woord over gelogen zijn.

Als je je verdiept in de vegetarische slager zie je hoe heftig de belangenverstrengeling is en daar hou ik niet van. Producten moeten eerlijk zijn, of het nu een stukje vlees is of een vegetarische vleesvervanger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-17 17:07 



 
Profiel   

Vandaag de bitterballen van de Aldi op. Mijn zusje (ook vegetariër) vond ze super, ik vind mijn zelfgemaakte kaasballen lekkerder. :Y)

Qua naam boeit het mij echt niet hoe iets heet, als de smaak maar goed is of het dan tofu brokjes heet of speckjes. Ik vervang ook niets met de vleesvervangers als het een aanvulling is op een gerecht doe ik het erin en anders mis ik niks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-17 00:34 



 

Percy schreef
Geen aandelen in de vleesindustrie maar ik vind het simpelweg misleiding.

Je bent vegetariër of vegan en dan wil je wel vegetarische vleesvervangers met dierennamen? Dat gaat er bij mij echt niet in.

Mijn kippen zijn vegetarische kippen want die krijgen geen vlees. Zou die zo kunnen verkopen als vegetarische kipblokjes, zou geen woord over gelogen zijn.

Als je je verdiept in de vegetarische slager zie je hoe heftig de belangenverstrengeling is en daar hou ik niet van. Producten moeten eerlijk zijn, of het nu een stukje vlees is of een vegetarische vleesvervanger.


Jaja, maar dit is echt helemaal offtopic. Tenzij je nog wil vertellen welke (volgens jou vreselijk misleidende) vervangers je hebt geproefd en wat je er van vond?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-17 14:12 



 
Profiel   

Heb al geen tijden meer vleesvervangers op. Toen ik die nog weleens op het menu had staan hadden ze normale namen. Ik zie niet zo goed waarom het offtopic zou zijn.

Eet echt weleens gerechten zonder vlees en ik mijd de kiloknallers maar ik ben geen vegetariër.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-17 19:16 



 

Percy schreef
Heb al geen tijden meer vleesvervangers op. Toen ik die nog weleens op het menu had staan hadden ze normale namen. Ik zie niet zo goed waarom het offtopic zou zijn.

Eet echt weleens gerechten zonder vlees en ik mijd de kiloknallers maar ik ben geen vegetariër.


Off topic omdat TS vroeg naar welke vleesvervangers qua smaak aan te raden zijn. Ze vroeg niet om een discussie over de naam ervan of over al dan niet vegetarisch eten. Dus als je het daarover wilt hebben is het misschien prettiger als je daar zelf een topic over start?

TS, falafel vind ik ook erg lekker. De bitterballen van de Aldi ga ik ook eens proberen. Ik vind de producten van de Vegetarische Slager goed, maar wat er verder in de koeling bij de supermarkt ligt vind ik ook niet te nassen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-17 20:36 



 
Profiel   

In dat opzicht heb je wel gelijk en ben ik misschien wel offtopic gegaan. Ik heb alleen enorm veel moeite met die vleesnamen. Als ik zin heb open ik daar misschien wel eens een topic over.

Blijf er wel blij, en dat is waarom ik hier reageerde, dat het toekennen van dierennamen aan vegetarische producten toch wel heel krom is.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-17 21:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 4 [ 97 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen