Hoeveel en wat snack jij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Hoeveel en wat snack jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 11:43

suiker na de avondmaaltijd geeft aan dat je lijf een tekort heeft aan magnesium. vooral als je neigt naar chocolade. ik had het ook, heb het genegeerd en ben op een gegeven moment magnesium gaan gebruiken ivm rusteloze benen. totaal ongemerkt ben ik ook gestopt met de chocolade na de warme maaltijd.

http://jessevandervelde.com/trek-zoet-n ... je-dit-op/

xHoefijzer

Berichten: 191
Geregistreerd: 20-11-13

Re: Hoeveel en wat snack jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 11:56

chips geef mij een zak en hij gaat leeg :Y) zoetigheid geef ik niet zo veel om

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 12:22

Calanthe schreef:
Leffroi schreef:
Ik snack sowieso te veel en dan het liefst chips. Als ik mn zin doe kan ik elke dag wel een zak chips leeg (vr)eten.
Ben niet zo van het snoepen en ook chocola komt er niet zo vaak in (anders is het direct een hele reep haha)

Maar.. zo af en toe eet ik ook wel iets gezonds hoor *\o/*

Precies dit :D
Meestal gewoon wat in huis is... Als er geen snacks in huis zijn / niet ligt op een plek waar je het kan zien snack ik veel minder.


Precies. Als ik weet dat het in huis is eet ik het ook. De keer dat ik het echt MOET hebben en er is noks in huis, ga ik ervoor naar de winkel. Als die ook dicht is de benzinepomp. Maar die is helaas sindskort ook om 9 uur dicht bij ons in de buurt. Maar.. das alleen bij 'nood' :')

Nico_lette

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-01-15
Woonplaats: Joure, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 12:27

Ik snoep best veel, maar eet normale dingen nog meer :')
Ik heb dan ook echt altijd honger. Als ik een halfuur geleden een enorm bord met avondeten heb gehad kan ik alweer een bord op, t is soms best irritant!
Ik denk dat ik op een dag wel een stuk of 4/5 koekjes eet, 1 of 2 ijsjes en verder heel veel fruit.
Verder drink ik altijd limonade, waar ook suiker in zit.
En ik eet verder op een dag iets van 12 stukken brood, waarvan 1 of 2 tosti's, en verder avondeten en heel veel fruit.

Fearn

Berichten: 4764
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Hoeveel en wat snack jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 12:30

Ik snoep eigenlijk bijna helemaal nooit, maar ik koop wel heel soms als ik me slecht voel of de periode van de maand een reep milka :P

Frisdrank of chips koop ik eigenlijk nooit, tenzij er een feestje is of zo.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 12:34

Pfoe! Als ik mij los laat op hartige dingen.. dan duurt het lang voor dat ik weer stop. Blokje kaas, stukje worst, plaatje ham met augurk of roomkaas.. en over chips/gezouten nootjes en andere zoutjes heb ik het dan ook nog niet gehad :+
Gelukkig sinds twee weken een schema waarbij ik bijna tot geen trek meer heb gehad, en toch langzaam aan mijn overtollige kilo's kwijt raak :)
Ik plan het avondtussendoortje om ongeveer 20.00 uur, en dat is altijd iets wat binnen de koolhydraatbeperkte stijl past :)

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 12:44

Gimme_Spurs schreef:
Ow nou als ik dat doe ben ik binnen een maand 50 kilo zwaarder _O-

Dropjes in de auto. Wel zoute drop dan. En als ik bloed heb gegeven standaard een roze koek :Y)


:P Ik weeg amper 48kg terwijl ik alles eet wat los en vast zit. Kom letterlijk geen grammetje aan :')

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Hoeveel en wat snack jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 12:56

Ik snack gewoon veel te veel :')
Snoep en chips moeten er altijd aan geloven. Koekjes en chocolade kan ik makkelijk laten liggen.
Maar geef me een zakje chips/snoep dan is dat binnen de kortste keren geslacht :Y)
Ik probeer het binnen de perken te houden maar 's avonds voor de tv is dat gewoon een onbegonnen opdracht. Gelukkig kijk ik niet veel tv :D

Cioccolato

Berichten: 6600
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Hoeveel en wat snack jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 12:58

Hmm. Ik snoep ook teveel.
Ik heb ook werkelijk altijd trek. Als ik niks te doen heb, kijk film ofzoiets, moet er ook iets bij te snaaien zijn.
Ben een stress eter, vervelingseter, als ik me slecht voel eet ik, als k me goed voel eet ik ook.

Ja.
Erg lastig.

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 13:19

Plakje oude kaas, hardgekookt eitje met zout, stuk komkommer, snoeptomaatjes, restje salade, volkoren beschuitje met wat extra hagelslag, eens per week een chipje of ik maak wentelteefjes oid om de zoete trek te stillen. En koekjes zijn bij ons meestal maria kaakjes maar daar eet ik er dan ook gelijk 10 van ofzo eens in de zoveel tijd. :')

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 13:27

Oef. Snacken.. Heerlijk!
Koekjes en snoep doen me niet zo veel. Maar chips en zoute popcorn.. My.. Daar kun je me voor wakker maken _O-

Chips kan ik de hele dag door eten. En dan het liefst de zak ook nog leeg, haha. Echt heel slecht. Maar probeer het nu echt alleen in het weekend te eten. En dan niet elke avond een hele zak. Maar verdelen over 2/3 avonden, haha :')
En popcorn gaat er ook altijd in!

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hoeveel en wat snack jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 13:31

Chips. Maakt nagenoeg niet uit welke smaak.. Ik MOET chips. En t toppunt is. Ik kan er al niet afblijven als ik weet dat we het in huis hebben. Helaas door dat en weinig bewegen zo'n 20 kg aangekomen. Ik blijf van bijna alles snoep en koek af, dat ligt hier eigenlijk altijd over de datum te gaan. Ben en jerry's is mn favo ijs. Maar met een grote pot doe ik met gemak 4x. Dus dat is ook lang niet zo'n probleem.

Dus stap 1 met afvallen, alle chips weg.. mag alleen in het weekend chips.. :P En dan niet 1 zak per dag..

Lusitana

Berichten: 22431
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 13:32

Als ik ´savonds laat naar bed ga (na 10 uur), dan heb ik de neiging om en stuk kaas te nemen of cherrytomaatjes, of een augurk. Gewoonlijk wel hartig.
Ik denk dat ik ook gewoon het zout moet aanvullen dat ik er overdag afzweet. Het wordt hier zomers zo 35 graden of meer...
Ik haal zelf boodschappen en ik haal niks extra dat me kan verleiden, dat scheelt.

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 13:57

Ik vind alles lekker :( :Y)
Alle soorten chips, snoep, drop, chocola, koekjes, kaas, worst noem het maar op.. maar chips is denk ik wel echt m'n lievelings snack, daarna chocola. Ik probeer chips alleen in het weekend te eten, maar op m'n werk liggen er altijd koeken :( lastig lastig.
Soms vind ik het best jammer dat ik echt alle foute (ook goede hoor! Haha) dingen lust.
Maar ik ben blij dat ik niet de enige ben :=

Selina

Berichten: 14271
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Hoeveel en wat snack jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 13:59

Ik snack eigenlijk bijna nooit :o
Denk elke 2-3 weken misschien wat chocola, snoep of wat verdwaalde chips.
Ik ben raar denk ik _O- Ik neem liever als ik honger heb een broodje of een banaan.

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: Hoeveel en wat snack jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 14:14

Momenteel rijd ik 4 avonden in de week naar de Mac voor een burger, maar ik ben zwanger, moet nog 1,5 week, ben niks aangekomen en heb een inie-mini babytje. :+

Verder 'snack' ik eigenlijk alleen fruit. Chips en chocolade eet ik eigenlijk nooit! Maar die B'tween met chocolade is zo lekker... Daar neem ik er 2-3 van op een dag.

Roos04

Berichten: 341
Geregistreerd: 08-07-17

Re: Hoeveel en wat snack jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 14:43

Milka Oreo chocola. :9

secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 14:49

benangelique schreef:
suiker na de avondmaaltijd geeft aan dat je lijf een tekort heeft aan magnesium. vooral als je neigt naar chocolade. ik had het ook, heb het genegeerd en ben op een gegeven moment magnesium gaan gebruiken ivm rusteloze benen. totaal ongemerkt ben ik ook gestopt met de chocolade na de warme maaltijd.

http://jessevandervelde.com/trek-zoet-n ... je-dit-op/



Dat kan, maar het kan ook komen doordat je warme maaltijd vaak een maaltijd is met relatief weinig khd t.o.v. De (brood)maaltijden die men vaak de rest vd dag neemt. Gevolg is dat de bloedsuikers relatief lang laag blijven (eten moet verteerd worden en de khd komen dus minder snel uit de maag omdat eiwitten en vetten meer tijd kosten). Het gevolg is dat je dit ervaart als zoete trek. Daarnaast gaat er veel energie naar je spijsvertering toe waardoor je je dus juist moeier voelt en snelle energie wil.

http://www.puurgezond.nl/doe/waarom-heb ... -maaltijd/

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 15:03

Ik snack veel te veel. :o Chips en chocola zijn favoriet. Vooral BonBonBloc melk praline. :9
Koop ook wel regelmatig koekjes. Echt snoep eet ik bijna nooit..heel soms koop ik een zakje van die gele banaantjes of zure matjes...

Ik eet van de snackbar 1x per week en ik ben ook gek op de Mac. :9

Maar ik snack elke dag wel...echt heel fout. Scheelt dat ik iig in gewicht niet aankom.... :=

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Re: Hoeveel en wat snack jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 15:07

Hier na het eten ook vaak zin in chocola. Dan eet ik 1 blokje en laat ik langzaam smelten. Heerlijk. Het liefst pure chocola.

DaraBariton

Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-12-11
Woonplaats: Noord holland

Re: Hoeveel en wat snack jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 15:30

Ik ben gek op koek en chocolade... heb nu geen koekjes in huis en chocolade alleen 74%. Neem iedere dag een stukje en dat is lastig aangezien een reep van 100 gram normaal gesproken meteen op moet. In 5 minuten....

JolisaJ

Berichten: 1942
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Het mooie Flakkee

Re: Hoeveel en wat snack jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 15:32

Hier nog een chocoladefan! Ik mag van mezelf elke dag 2 blokjes pure (> 70%) chocolade. Verder probeer ik tussendoor fruit te eten, niet dat dat altijd lukt. :+ Maar momenteel zit ik met kersen voor m'n neus. :D

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Hoeveel en wat snack jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 15:47

Hier ook een snoepkont, geen overgewicht maar probeer wel gezond te eten.

Deze week (sinds zondag dus)
2 glazen lipton ice
3 blikjes golden power
1 toblerone reep (uh ja heel reep)
1 handje pinda's
1 klein bakje ringelings van smits
1 bonbon (traktatie op het werk)

Oh best veel als ik het zo lees

Lusitana

Berichten: 22431
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 16:57

Ghostattack schreef:
:P Ik weeg amper 48kg terwijl ik alles eet wat los en vast zit. Kom letterlijk geen grammetje aan :')

Dat had ik ook. At gewoon rustig een taart op in twee dagen. Mijn zus riep "wacht maar tot je over de dertig bent". En inderdaad is toen de stofwisseling naar beneden gegaan en wat niet hielp is dat ik toen ook niet meer fietste en minder paardreed en wijn ging drinken. :+
Ben enorm aangekomen en sindsdien ook in gevecht om weer slank te worden. Nu hoef ik niet meer zo mager, maar een kilo of 15 mag er wel af!

@friesam als je gezond wilt eten moet je geen dranken uit flesjes of blikjes drinken, tenzij het puur water is en dat kun je net zo goed uit de kraan drinken, een stuk voordeliger!