Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 67 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Koken voor 1 persoon, lastig!!

 
Profiel   

Hallo Bokkers!

Aangezien mijn ouders ol vakantie zijn de komende 3 weken moet ik dus ook voor mijzelf koken maar jeetje dat is lastiger dan gedacht! Ik kan wel heel simpel die kant en klaar maaltijden halen, maar dat vind ik niks. Iets echt koken vind ik veel leuker en lekkerder (als je het goed doet)

Nu werk ik ook nog eens 38,5 uur per week want ja vakantie, vakantie voor een student met paard betekend het spaarpotje weer even aanvullen haha

Wie weet lekker en simpele gerechten om te eten? Ik heb uiteraard al wat op internet gezocht maar nog niet iets wat ik nou echt zou gaan koken... Nu kook ik eigenlijk vrij standaard gewoon wat mijn moeder normaal kookt en dan eet ik er een paar dagen van, maar dat is zo saai, zo elke dag hetzelfde haha #kieskeurig

Wie weet er leuke gerechtjes die voor 1 persoon zijn? (Of 2 dan eet ik het in 2 dagen)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-17 22:36 



 
Profiel   

(Parel!!)Couscous met gegrilde groenten en geitenkaas
Sajoer boontjes met kip
Pasta met zalm (gerookt of normale) en roomsaus
Spinazie in de wok met zalm en pijnboompitjes + iets van aardappeltjes
Quinoa met gegrilde groenten en hummus

Allemaal gerechtjes die ik maak als ik weinig tijd heb en even snel iets klaar wil hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-17 22:40 



 
Profiel   

Ik maakte altijd de ovenschotel van honig met aardappeltjes gehakt en prei met kerriesaus.
Die verdeelde ik dan over 4 ovenschalen en zette er 3 van in de vriezer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-17 22:41 



 
Profiel   

Het makkelijkste vind ik : spaghetti, iglo spinazie a la crème en gehakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-17 22:43 



 
Profiel   

Pasta met kruiden-citroensaus en gamba's (supersnel klaar en ontiegelijk lekker)
Tagliatelle met zalm en spinazie / hartig taartje met zalm en spinazie / rommeltje op je bord met zalm en spinazie <3.
Risotto met pompoen (alhoewel dat miss lekkerder is in de herfst)
Gevulde paprika's (gehakt, parelcouscous, champions, geraspte kaas, oestersaus, meer groente naar keuze)
Gebakken aardappels met een lekkere salade
Halve paprika's gevuld met boerenei-mengsel <3 (en echt ideaal voor de vrijdagavond!)
Stokbroodje met brie, pijnboompitjes en honing uit de oven
Koude witlofsalade met appel, rozijntjes en cottage cheese
Tomaten/kippen/groentesoep (vers maken)
Wraps met vulling naar keuze
Vijgen, salade en geitenkaas <3
Stoofpeertjes met geitenkaas en walnoten uit de oven

Echt, alles is te maken voor 1 persoon. Je moet alleen niet ingrediënten nemen voor 4 personen :).

En als je echt niks weet:
Domino's
McDonalds
Aanschuiven bij vrienden
Sushi restaurant (of andere natuurlijk)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-17 22:47 



 
Profiel   

Je hebt van diepvries dingen van iglo
[ img ]
Ideaal voor de langere werkdag.
Je hebt veel verschillende soorten.
Ff 8 minuten in de koekenpan opbakken met een paar eetlepels water...

Ik heb vandaag zelf shoarma gemaakt met groente

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-17 22:52 



 
Profiel   

-Paprika gevuld met rijst en gehakt
-Wraps met kip en veel groente (paprika, sla, boontjes, mais, broccoli)
-Zelf een hamburger bouwen (favorietje: kipburger met sla, komkommer, tomaat, beetje saus, groente ernaast ipv patat).
-Penne of macaroni met spinazie, kip en beetje creme fraiche
-Heel simpel: rijst met hollandse roerbakgroente en eventueel kip. Zelf doe ik er graag curry ketchup bij. Is koud ook lekker, dus als lunch de volgende dag of opwarmen :D.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-17 22:52 



 
Profiel   

Yv_ schreef
Pasta met kruiden-citroensaus en gamba's (supersnel klaar en ontiegelijk lekker)
Tagliatelle met zalm en spinazie / hartig taartje met zalm en spinazie / rommeltje op je bord met zalm en spinazie <3.
Risotto met pompoen (alhoewel dat miss lekkerder is in de herfst)
Gevulde paprika's (gehakt, parelcouscous, champions, geraspte kaas, oestersaus, meer groente naar keuze)
Gebakken aardappels met een lekkere salade
Halve paprika's gevuld met boerenei-mengsel <3 (en echt ideaal voor de vrijdagavond!)
Stokbroodje met brie, pijnboompitjes en honing uit de oven
Koude witlofsalade met appel, rozijntjes en cottage cheese
Tomaten/kippen/groentesoep (vers maken)
Wraps met vulling naar keuze
Vijgen, salade en geitenkaas <3
Stoofpeertjes met geitenkaas en walnoten uit de oven

Echt, alles is te maken voor 1 persoon. Je moet alleen niet ingrediënten nemen voor 4 personen :).

En als je echt niks weet:
Domino's
McDonalds
Aanschuiven bij vrienden
Sushi restaurant (of andere natuurlijk)


Maar dat ingrediënten is lastig.
Bijna alles is groot verpakking. Als ik een bakkie champignons koop eet ik 3 dagen champignons.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-17 22:54 



 
Profiel   

Jeetje wat veel simpele gerechtjes al! Zitten ook zeker een paar bij die ik ga maken! Nadeel van bijvoorbeeld spinazie is dat je meteen zo'n hele zak hebt... Dus ik moet idd gerechtjes vinden waar je ook de groentjes als klein portie kan inkopen maar er zitten al zeker een paar gerechtjes bij die ik ga testen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-17 22:54 



 
Profiel   

Chili, ik maak meestal 1 grote pan en eet op dag 1 Chili met chips. Dag 2 in een wrap voor lunch en avond bij een salade etc. Maar ik ben gek op bonen en is zo'n beetje de enige eiwitbron die ik zonder problemen kan eten.

Soep maken en dan invriezen?

Gewoon veel invriezen. Dan eet je het niet 2 dagen achter elkaar, maar bijvoorbeeld week 1 en 3 1 dag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-17 22:58 



 
Profiel   

daantjuhhh schreef
Yv_ schreef
Pasta met kruiden-citroensaus en gamba's (supersnel klaar en ontiegelijk lekker)
Tagliatelle met zalm en spinazie / hartig taartje met zalm en spinazie / rommeltje op je bord met zalm en spinazie <3.
Risotto met pompoen (alhoewel dat miss lekkerder is in de herfst)
Gevulde paprika's (gehakt, parelcouscous, champions, geraspte kaas, oestersaus, meer groente naar keuze)
Gebakken aardappels met een lekkere salade
Halve paprika's gevuld met boerenei-mengsel <3 (en echt ideaal voor de vrijdagavond!)
Stokbroodje met brie, pijnboompitjes en honing uit de oven
Koude witlofsalade met appel, rozijntjes en cottage cheese
Tomaten/kippen/groentesoep (vers maken)
Wraps met vulling naar keuze
Vijgen, salade en geitenkaas <3
Stoofpeertjes met geitenkaas en walnoten uit de oven

Echt, alles is te maken voor 1 persoon. Je moet alleen niet ingrediënten nemen voor 4 personen :).

En als je echt niks weet:
Domino's
McDonalds
Aanschuiven bij vrienden
Sushi restaurant (of andere natuurlijk)


Maar dat ingrediënten is lastig.
Bijna alles is groot verpakking. Als ik een bakkie champignons koop eet ik 3 dagen champignons.

Dat is waar, al heb ik daar zelf nooit zoveel last van. Ben gek op rauwe champions :o , dus tijdens het koken is meestal de helft van het bakje al geplunderd. Dan de helft van wat er over is voor vandaag en de rest voor een ander gerecht voor de dag erna. Hou nooit zo van hetzelfde eten en vries ook niet zo vaak eten in. Ik heb wel konijnen in de tuin lopen, daar gaat meestal al het overschot aan groenten heen. Dus inderdaad die halve zak spinazie :j. Maar een lekkere gezonde smoothie ervan maken kan natuurlijk ook! Of inderdaad diepvriesspul, al ben ik persoonlijk alleen fan van doperwtjes uit de vriezer en wil ik de rest vers. Maar zou wel een goed alternatief zijn :j.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-17 23:01 



 
Profiel   

Waar ik zelf ook erg happy van word:

Wraps met boontjes en magere runderreepjes. Als saus griekse yoghurt en bieslook of een salade uitje fijnsnijden.

Binnen een kwartiertje klaar en zelfs als lunch nog mee te nemen de volgende dag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-17 23:03 



 
Profiel   

Dit recept heb ik wel eens gemaakt. is lekker en snel klaar(helemaal met sperziebonen uit pot maar daar moet je van houden)
https://supersnelgezond.nl/gehaktschote ... rziebonen/

Daarnaast maak ik ook wekelijks noodles met groenten en kip of gehakt. Snel klaar lekker en gezond.
- kip/gehakt bakken in een wok(ik voeg wat kipkruiden en ketjap toe voor de smaak)
- vervolgens een zakje chinese roerbak mix er bij
- dan zet je de noodles op(3 minuten koken) en voeg je dat toe in de wok
Even roeren en smullen maar

Ik vervang de kip/gehakt ook wel eens door ei. Lekker en ook goed voor je budget


Laatst bijgewerkt door tomklover op 24-07-17 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-17 23:04 



 
Profiel   

FleurSandro schreef
Jeetje wat veel simpele gerechtjes al! Zitten ook zeker een paar bij die ik ga maken! Nadeel van bijvoorbeeld spinazie is dat je meteen zo'n hele zak hebt... Dus ik moet idd gerechtjes vinden waar je ook de groentjes als klein portie kan inkopen maar er zitten al zeker een paar gerechtjes bij die ik ga testen!

Ik heb zn pak diepvries spinazie. Ideaal. Pak een paar blokjes. ( genoeg voor mijn gerecht. ) en de rest blijft in de vriezer

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-17 23:05 



 
Profiel   

Yv_ schreef
Pasta met kruiden-citroensaus en gamba's (supersnel klaar en ontiegelijk lekker)

Halve paprika's gevuld met boerenei-mengsel <3 (en echt ideaal voor de vrijdagavond!)


Receptjes? Klinkt héérlijk allebei! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-17 23:06 



 
Profiel   

Ik durf je geen hoeveelheden te noemen, want ik doe altijd alles een beetje op smaak. Iets met een ex-kok al pa en toch een soort van zijn genen geërfd :P.

Pasta met gamba's:
(nodig: spaghetti, 1 citroen, handje diepvries-erwtjes, (rode) ui, chili-pepertje (poeder kan ook), gamba's of grote garnalen, kruidenkaas/kruidencreme,knoflook, kookroom en zout)
- 's Ochtends de gamba's uit de vriezer halen en met een zooi knoflook en een fijngesneden chilipepertje in een afgesloten bak in de koelkast laten ontdooien. Trekt de smaak er lekker in.
- 's Avonds: Pasta naar keuze koken (ik vind spaghetti het fijnst, die kun je lekker klein snijden en de saus mengt er zo lekker mee).
- Citroen wassen en de schil raspen, rood uitje fijnsnijden. Dit samen met de inhoud van de bak uit je koelkast bakken in een koekenpan. Als de gamba's mooi roze zijn mik je er een handje diepvries-erwtjes bij. Dan de kruidencreme (of kruidenkaas) met wat kookroom om het wat vloeibaarder te maken en de citroen pers je er ook nog boven uit. Klein beetje zout.
- Pasta afgieten en in de pan/bak alvast wat kleiner snijden, je koekenpan-mix erdoorheen roeren en jum, eten :D.

Gevulde paprika's met ei:
(Nodig: paprika (oranje of rode zijn het lekkerst, groen vind ik zelf te bitter voor dit gerecht), ei, groenten naar keuze, zout & peper)
- 1 paprika halveren, witte randen en zaden eruit snijden.
- 2 eieren klutsen in een bak en vullen met groenten naar keuze (ik doe vaak een ui, champions en wat er toevallig nog ligt) en geraspte kaas of stukjes mozzarella. Uiteraard nog wat zout en peper erop strooien naar smaak. Dit allemaal goed door elkaar heen roeren.
- Paprika's vullen met het mengsel en op 180 graden (hetelucht, andere over 20 graden warmer doen) zo'n 25-35 minuutjes in de oven. Beetje afhankelijk van de grootte van je paprika's en hoe vol ze gevuld zijn. Je merkt het snel genoeg als het eiervulsel nog niet gaar is. Dan gewoon nog even wat langer erin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-17 23:23 



 

Foe yong hai! Roerbakgroente (chinees), 6 eieren, bakje champignons en zoet zure saus. Wat mie erbij en je hebt twee dagen te eten! Eventueel kun je er ook kip in mee wokken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-17 23:24 



 
Profiel   

Yv_ schreef
Ik durf je geen hoeveelheden te noemen, want ik doe altijd alles een beetje op smaak. Iets met een ex-kok al pa en toch een soort van zijn genen geërfd :P.

Pasta met gamba's:
(nodig: spaghetti, 1 citroen, handje diepvries-erwtjes, (rode) ui, chili-pepertje (poeder kan ook), gamba's of grote garnalen, kruidenkaas/kruidencreme,knoflook, kookroom en zout)
- 's Ochtends de gamba's uit de vriezer halen en met een zooi knoflook en een fijngesneden chilipepertje in een afgesloten bak in de koelkast laten ontdooien. Trekt de smaak er lekker in.
- 's Avonds: Pasta naar keuze koken (ik vind spaghetti het fijnst, die kun je lekker klein snijden en de saus mengt er zo lekker mee).
- Citroen wassen en de schil raspen, rood uitje fijnsnijden. Dit samen met de inhoud van de bak uit je koelkast bakken in een koekenpan. Als de gamba's mooi roze zijn mik je er een handje diepvries-erwtjes bij. Dan de kruidencreme (of kruidenkaas) met wat kookroom om het wat vloeibaarder te maken en de citroen pers je er ook nog boven uit. Klein beetje zout.
- Pasta afgieten en in de pan/bak alvast wat kleiner snijden, je koekenpan-mix erdoorheen roeren en jum, eten :D.

Gevulde paprika's met ei:
(Nodig: paprika (oranje of rode zijn het lekkerst, groen vind ik zelf te bitter voor dit gerecht), ei, groenten naar keuze, zout & peper)
- 1 paprika halveren, witte randen en zaden eruit snijden.
- 2 eieren klutsen in een bak en vullen met groenten naar keuze (ik doe vaak een ui, champions en wat er toevallig nog ligt) en geraspte kaas of stukjes mozzarella. Uiteraard nog wat zout en peper erop strooien naar smaak. Dit allemaal goed door elkaar heen roeren.
- Paprika's vullen met het mengsel en op 180 graden (hetelucht, andere over 20 graden warmer doen) zo'n 25-35 minuutjes in de oven. Beetje afhankelijk van de grootte van je paprika's en hoe vol ze gevuld zijn. Je merkt het snel genoeg als het eiervulsel nog niet gaar is. Dan gewoon nog even wat langer erin.


Dankjewel voor dit recept! Makkelijk en klinkt heel lekker! Deze ga ij zeker eens even proberen de komende 3 weken!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-17 23:31 



 
Profiel   

Pasta met wat rode saus en tonijn.

Aardappelbolletjes, stukje vlees en groenten (ze hebben wel kleine potjes of blikjes groenten).

Kant en klare pizza

Ravioli/tortellini met wat groente/saus

Diepvries spul (wat ik zelf lekker vind zijn rösti, vissticks, spinazie, rode kool), kun je lang bewaren en goed doseren

Blik soep met wat brood erbij

En met veel dingen kun je ook wat grotere portie maken en dan 2 of 3 dagen van eten :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-17 23:35 



 
Profiel   

FleurSandro schreef
Jeetje wat veel simpele gerechtjes al! Zitten ook zeker een paar bij die ik ga maken! Nadeel van bijvoorbeeld spinazie is dat je meteen zo'n hele zak hebt... Dus ik moet idd gerechtjes vinden waar je ook de groentjes als klein portie kan inkopen maar er zitten al zeker een paar gerechtjes bij die ik ga testen!

Een zak van 300 gram eet je in één keer weg hoor, dat spul slinkt gigantisch. :P

Heb niet gelezen wat er al gesuggereerd is, maar een paar dingetjes:

- Wokken, simpele wokgerechten met kip of zalm, groenten, sausje en bijvoorbeeld rijstnoodles. (die hoef je maar een paar minuten in kokend water te leggen en ze zijn klaar)
- Spaghetti carbonara (https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.ph ... #p97729521), niet gezond maar wel heerlijk
- Groene asperges met aardappelgratin en lam, staat hier voor deze week weer op de planning :9)
- (Vegetarische) pasta: Klik voor foto. Ben een echte vleeseter, maar deze pasta vind ik geweldig :)
- Cajun pasta
- Rode curry
- Voor de vettere hap: zelfgemaakte hamburger
- Kalkoen Milanese (gepaneerde kalkoenschnitzel met Parmaham en kaas erin)
- Paddenstoelenrisotto

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-17 23:38 



 
Profiel   

Wraps met gehakt en groente enclave chilisaus.
Spinazierollen
Spaghetti voor meerdere dagen maken
Chicken 2night voor meerdere dagen
Macaroni voor meerdere dagen
Tartaartje met verse groente en aardappels
Stamppot
Kip met groente en rijst

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-17 23:41 



 
Profiel   

Tortilla chips met kaas en chili saus uit de oven, en daarbij Mexicaanse groenten. Er is zo'n blikje met salsa mix, daar hoef je dan al niks bij te doen, mag wel. In het blikje zit mais, paprika, bonen. Toevoegen kan nog: ui, gehakt, extra paprika..

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-17 23:45 



 
Profiel   

Kip wraps,

Kipfilet
Wraps
Gefrituurde uitjes
Honing mosterdsaus
Sla (ijsberg)
Groenten
Ei

Pakje Texas crispy chicken (bij de kruiden in de ah)

Heel simpel, je klutst een eitje, doopt de kip er in en daarna doop je het in de crispy chicken mix. Gooi je dat in de oven voor 15 min en maak je de groente klaar hoe je het zelf lekker vind.

Alles in een wrap en je bent klaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-17 23:47 



 
Profiel   

lisa_xxx schreef
Kip wraps,

Kipfilet
Wraps
Gefrituurde uitjes
Honing mosterdsaus
Sla (ijsberg)
Groenten
Ei

Pakje Texas crispy chicken (bij de kruiden in de ah)

Heel simpel, je klutst een eitje, doopt de kip er in en daarna doop je het in de crispy chicken mix. Gooi je dat in de oven voor 15 min en maak je de groente klaar hoe je het zelf lekker vind.

Alles in een wrap en je bent klaar.


Klinkt ook erg lekker! Dankjewel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-17 23:51 



 
Profiel   

Of als je echt geen tijd en zin hebt; de AH heeft heel veel verschillende maaltijdsalades. De Aziatische met noedels en ketjap is echt meeeega lekker! <3 https://www.ah.nl/producten/product/wi2 ... kip-ketjap
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-17 00:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 67 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen