Let op giftige eieren in omloop

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Let op giftige eieren in omloop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 18:12

Ja je noemt maar wat en ik haak op dat genoemde in.

Nikass

Berichten: 16682
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 18:14

tis maar hoe je dat doet natuurlijk

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Let op giftige eieren in omloop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 18:14

Zegt ze zelf :D :+

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-17 18:14

Klopt zo bedoel ik het niet in dit geval. Maar als de import export zou normaliseren zijn er mogelijk teveel producenten in nederland. Omdat er veel voor export wordt gemaakt. Als dat een normale hoeveelheid wordt houd je op de lange termijn de besten over.

Marjo

Berichten: 37214
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 18:14

bruintje123 schreef:
Ja 10 miljoen eieren moet je er van eten en dan ga je nog niet dood.
De eerste die die eet mag zijn hand opsteken hoor :D :+

Eet smakelijk :')

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Let op giftige eieren in omloop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-17 18:18

Nu eenheel stuk op ned 2

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 18:46

bruintje123 schreef:
Ja 10 miljoen eieren moet je er van eten en dan ga je nog niet dood.
De eerste die die eet mag zijn hand opsteken hoor :D :+


Denk niet dat je nog rondhuppelt hoor, na 10 miljoen eieren.. met of zonder gif _O- :')

Maanon_
Berichten: 1139
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 18:55

Nikass, het gaat niet om een wedstrijdje wie het zieligst is. Het gaat o.a. om jouw (voor)oordeel dat boeren niet wakker zullen liggen van een wasmachine. Men probeert uit te leggen waarom dat toch een stuk genuanceerder ligt.

Een boer vergelijken met iemand in bijv een rijtjeswoning oid gaat sowieso scheef. Grond bezitten is om mee te verdienen, niet voor de leuk. Wat een stukje grond privé kopen wel is. Voor een boer is het noodzaak, voor iemand privé mooi meegenomen. Het is niet te vergelijken.

Tevens kunnen inkomens vanuit een boerenbedrijf en een gewoon werkend iemand niet vergeleken worden. Want dat heel Nederland buiten de deur werkt klopt. Maar die hebben niet allemaal een dubbele baan, waarmee ze 80+ uren maken. Veel boeren nu wel, omdat ook voor hen die wasmachine anders niet te repareren is.

Kort gezegd, de vergelijkingen die je maakt kloppen gewoon niet. Boeren hoeven ook niet zielig gevonden te worden, maar die vooroordelen hoeven ook niet als je niet weet hoe het in elkaar steekt. Behalve dan een beetje wat je ziet of hoort, maar he, wie gaat er nou toegeven dat het niet zo lekker gaat?

nanne02

Berichten: 910
Geregistreerd: 13-04-16

Re: Let op giftige eieren in omloop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 19:38

Het is misschien al een jaar zo dat dit goedje in de eieren zit. En, heeft ooit iemand er wat van gemerkt...?

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 20:14

[quote="Nikass"]

Bah, wat ben jij misselijk in je reacties :r en dat zeg ik niet snel tegen mensen!

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 20:15

Ik zie dit vandaag pas en loop heel de week al rustig eieren te eten, meer dan normaal :+
Ach, er gebeurd vast niks? _O-

nanne02

Berichten: 910
Geregistreerd: 13-04-16

Re: Let op giftige eieren in omloop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 20:20

Nee hoor, gewoon lekker blijven eten! :j

Nikass

Berichten: 16682
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 20:24

suffie schreef:
Nikass schreef:

Bah, wat ben jij misselijk in je reacties :r en dat zeg ik niet snel tegen mensen!


Als je niet inhoudelijk weet te reageren, laat het dan achterwege.
(je schrijft overigens zelf al dat je niet gestopt bent wegens het financiële plaatje, maar omdat het niet leuk meer was. Er zijn heel veel mensen die hun werk helemaal niet leuk vinden maar die dat toch zullen moeten blijven doen, juist om het financiële plaatje)

Maanon, voor de zoveelste keer, heb ik steeds benoemd dat het gaat om de boeren die ik ken. dat zijn er redelijk wat en ik woon er tussen. Er zijn ongetwijfeld ook andere situaties, ik ken ze niet allemaal.
Dit geldt wat mij betreft alleen ook voor andere beroepen.
je hebt mij nergens horen zeggen dat ik grondbezit van een boer vergelijk met privé grondbezit voor de leuk. Eerder met helemaal geen grondbezit.
(sowieso betaal je voor een boerderij in bijvoorbeeld Friesland ongeveer hetzelfde als voor een tussenwoning in bijvoorbeeld de Haarlemmermeer. Dus wie is hier dan duurder uit?)
Maar uiteindelijk maakte ik alleen maar één opmerking: dat ik boeren niet zielig vind. En zie, een storm van verontwaardigde reacties. Misschien is dat inderdaad wèl zielig ja.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 03-08-17 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Let op giftige eieren in omloop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 20:35

138 bedrijven van de 180 dicht
Wat verschrikkelijk! Rampzalig voor die boeren :(

nanne02

Berichten: 910
Geregistreerd: 13-04-16

Re: Let op giftige eieren in omloop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 20:47

Duitsland neemt de eieren ook niet meer aan...

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 20:48

nanne02 schreef:
Nee hoor, gewoon lekker blijven eten! :j

10 miljoen? :P

Maanon_
Berichten: 1139
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 20:53

Nikass, nogmaals, het gaat niet om die ene opmerking. Juist niet! Het gaat om je vooroordelen die je daarbij aanhaalt. Beetje jammer om het zielig te noemen wanneer anderen je vooroordelen weerleggen.

Er zijn ook zat boeren die het moeten blijven doen vanwege het financiële plaatje. Maar nogmaals, jij kunt niet op hun bankrekening kijken. Dus je kunt niet weten of ze wel of niet lekker boeren. Dan mag je er tussen wonen, een boel is ook uiterlijke schijn.

Je blijft ook appels met peren vergelijken. Zijn die boerderijen groot genoeg voor een rendabel bedrijf? Zit een allemaal eigen grond bij of moet je bijpachten? Denk je nou echt dat het allemaal zo simpel is? Dat zou makkelijk zijn zeg!

Het is gewoon makkelijk oordelen als het niet je eigen bedrijf of geld is, en niet weet hoe het echt werkt. Particulieren zijn simpelweg niet met boeren te vergelijken, dat gaat niet.

nanne02

Berichten: 910
Geregistreerd: 13-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 21:05

Vero schreef:
nanne02 schreef:
Nee hoor, gewoon lekker blijven eten! :j

10 miljoen? :P


Een miljard! :') <<)

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 21:06

Als jij ze betaald? :Y)

nanne02

Berichten: 910
Geregistreerd: 13-04-16

Re: Let op giftige eieren in omloop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 21:08

Haha, waarschijnlijk gaan de eieren nu voor amper iets weg, de boeren zijn ze liever kwijt dan dat ze alles moeten afvoeren ofzo, dus ik kan ze zo gratis afhalen :+

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 21:11

Nikass, ik denk dat het grote verschil zit in het wonen tussen de boeren of zelf boer zijn (geweest)...... En regels hebben altijd met geld te maken, dat zie je ook nu weer met de eieren gebeuren.

Nikass

Berichten: 16682
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 21:40

Maanon en Suffie ik vind het prima dat jullie een andere mening hebben, maar discussieer dan op inhoud en niet op `jij kent de boeren/hun situatie niet` (dat weten jullie nl niet) en `wat je zegt zijn vooroordelen` (mijn oordeel is gebaseerd op de boeren die ik ken, nogmaals). Ik zie het alleen maar als een zwaktebod dat jullie het op mij als persoon spelen en niet echt op de inhoud ingaan.
Maakt mij verder niet uit. Misschien maar weer vrolijk over eitjes gaan praten.
Ik heb trouwens nooit beweerd dat het simpel is, alleen dat boeren niet zielig zijn.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 03-08-17 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Berichten: 37214
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 21:40

Nessa schreef:
138 bedrijven van de 180 dicht
Wat verschrikkelijk! Rampzalig voor die boeren :(

Je meent het... Om een onschuldig stofje -O-

Marjo

Berichten: 37214
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 21:42

Nikass schreef:
Maanon en Suffie ik vind het prima dat jullie een andere mening hebben, maar discussieer dan op inhoud en niet op `jij kent de boeren/hun situatie niet` (dat weten jullie nl niet) en `wat je zegt zijn vooroordelen` (mijn oordeel is gebaseerd op de boeren die ik ken, nogmaals). Ik zie het alleen maar als een zwaktebod dat jullie het op mij als persoon spelen en niet echt op de inhoud ingaan.
Maakt mij verder niet uit. Misschien maar weer vrolijk over eitjes gaan praten.
Ik heb trouwens nooit beweerd dat het simpel is, alleen dat boeren niet zielig zijn.

Niet om t een of ander, maar ik zie Maanon juist goede argumenten neerzetten en een duidelijke uitleg geven die juist niet persoonlijk is.
Maar dat kan aan mij liggen hoor :)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-17 21:42

Nou ja stofje is niet onschuldig. Niet voor niets verboden. En risico voor hele kleintjes is gewoon te groot en het mag er niet inzitten, zelfde als beetje asbest of lood kan geen kwaad. Mag ook er niet inzitten