Let op giftige eieren in omloop

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maanon_
Berichten: 1139
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 21:59

Nikass schreef:
Maanon en Suffie ik vind het prima dat jullie een andere mening hebben, maar discussieer dan op inhoud en niet op `jij kent de boeren/hun situatie niet` (dat weten jullie nl niet) en `wat je zegt zijn vooroordelen` (mijn oordeel is gebaseerd op de boeren die ik ken, nogmaals). Ik zie het alleen maar als een zwaktebod dat jullie het op mij als persoon spelen en niet echt op de inhoud ingaan.
Maakt mij verder niet uit. Misschien maar weer vrolijk over eitjes gaan praten.
Ik heb trouwens nooit beweerd dat het simpel is, alleen dat boeren niet zielig zijn.


Jij oordeelt toch op basis van wat je ziet en hoort? Er is gewoon een verschil tussen wat je ziet en hoort en wat er werkelijk gebeurd en op iemand zijn rekening staat. Niemand loopt met zijn portemonnee te koop, ook boeren niet. Wie weet is het geen eigen land, wie weet zijn ze eens uitgekocht, wie weet is een deel geschonken, je weet het niet. Daarom is er geen oordeel te geven over of boeren wel of niet wakker liggen van een wasmachine.

Ik word ook nergens persoonlijk, wel vind ik het een nare manier van discussiëren om te zeggen dat je de verontwaardigde reacties zielig vind. En om nu te zeggen dat ik op de persoon speel en niet op inhoud vind ik jammer. Ik reageer puur op je inhoud, nergens heb ik het over jou als persoon, of wil je dat even citeren voor mij? Misschien heb je iets anders opgevat dan ik bedoel.

Maar over de inhoud, je vergelijkt in deze discussie appels met peren. Een particulier met een boerenbedrijf. Dat is niet te vergelijken en dat probeer ik je uit te leggen. Daarom vraag ik ook wat je wilt zeggen met argumenten als, een boerderij in Friesland is even duur als een tussenwoning in Haarlemmermeer. Want met alleen een boerderij ben je er nog niet. Dat zijn toch zaken op inhoud?

Maar als je liever over eitjes praat, voel je vrij hoor :D

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 22:04

Marjoow schreef:
Nikass schreef:
Maanon en Suffie ik vind het prima dat jullie een andere mening hebben, maar discussieer dan op inhoud en niet op `jij kent de boeren/hun situatie niet` (dat weten jullie nl niet) en `wat je zegt zijn vooroordelen` (mijn oordeel is gebaseerd op de boeren die ik ken, nogmaals). Ik zie het alleen maar als een zwaktebod dat jullie het op mij als persoon spelen en niet echt op de inhoud ingaan.
Maakt mij verder niet uit. Misschien maar weer vrolijk over eitjes gaan praten.
Ik heb trouwens nooit beweerd dat het simpel is, alleen dat boeren niet zielig zijn.

Niet om t een of ander, maar ik zie Maanon juist goede argumenten neerzetten en een duidelijke uitleg geven die juist niet persoonlijk is.
Maar dat kan aan mij liggen hoor :)


Ja kan, ze schrijft nl dat ik bevooroordeeld ben, en dat ik het niet kan weten als ik zelf geen boerenbedrijf heb. Vind ik niet erg inhoudelijk.

Marjo

Berichten: 37250
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 22:07

Nikass schreef:
Marjoow schreef:
Niet om t een of ander, maar ik zie Maanon juist goede argumenten neerzetten en een duidelijke uitleg geven die juist niet persoonlijk is.
Maar dat kan aan mij liggen hoor :)


Ja kan, ze schrijft nl dat ik bevooroordeeld ben, en dat ik het niet kan weten als ik zelf geen boerenbedrijf heb. Vind ik niet erg inhoudelijk.


Dat zijn slechts aspecten uit posts die uit meer bestaan dan alleen die 2 woorden.

En ja, ik kan het er alleen maar mee eens zijn. Heel veel mensen denken dat ze heel goed weten hoe het op een boerenbedrijf aan toe gaat, maar de realiteit is vaak heel anders. Veel mensen hebben niet eens door dat de meeste boeren gezinnen niet rond komen van de boerderij maar dat de boerin nog een baan ernaast heeft... Motieven van de boer.
Je leert dat niet van alleen er tussen wonen...

Maanon_
Berichten: 1139
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 22:17

Oh wat flauw dit, ik ben nergens persoonlijk geworden, jij nu wel -O-

Jij zegt dat een boer niet wakker zal liggen van een wasmachine. Hoe noem je dat dan? Een feit? Dat is een vooroordeel, dat weet je toch niet? Zeg dan, mijn buurman, een boer, zal er niet wakker van liggen. Tja, dat kan, misschien is hij uitgekocht geweest, schenking gehad, of heeft hij geluk gehad en een mooie buffer, dat weet je niet. Maar voor veel boeren zijn het ontzettend taaie jaren geweest en is de buffer op.

Citeer mij ook even waar ik zeg dat jij het niet kan weten omdat je geen boerenbedrijf hebt. Hoewel ik dat wel een mooie toevoeging vind van jezelf. Je weet namelijk niet wat de kosten en opbrengsten van zo'n bedrijf zijn en wat er allemaal bij komt kijken. Je kunt dus ook niet stellen dat een boer ergens wel of niet wakker van ligt, zoals ik hiervoor al zei, het hangt van veel meer factoren af.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 22:20

Maanon_ schreef:
Nikass schreef:
Maanon en Suffie ik vind het prima dat jullie een andere mening hebben, maar discussieer dan op inhoud en niet op `jij kent de boeren/hun situatie niet` (dat weten jullie nl niet) en `wat je zegt zijn vooroordelen` (mijn oordeel is gebaseerd op de boeren die ik ken, nogmaals). Ik zie het alleen maar als een zwaktebod dat jullie het op mij als persoon spelen en niet echt op de inhoud ingaan.
Maakt mij verder niet uit. Misschien maar weer vrolijk over eitjes gaan praten.
Ik heb trouwens nooit beweerd dat het simpel is, alleen dat boeren niet zielig zijn.


Jij oordeelt toch op basis van wat je ziet en hoort? Er is gewoon een verschil tussen wat je ziet en hoort en wat er werkelijk gebeurd en op iemand zijn rekening staat. Niemand loopt met zijn portemonnee te koop, ook boeren niet. Wie weet is het geen eigen land, wie weet zijn ze eens uitgekocht, wie weet is een deel geschonken, je weet het niet. Daarom is er geen oordeel te geven over of boeren wel of niet wakker liggen van een wasmachine.

Ik word ook nergens persoonlijk, wel vind ik het een nare manier van discussiëren om te zeggen dat je de verontwaardigde reacties zielig vind. En om nu te zeggen dat ik op de persoon speel en niet op inhoud vind ik jammer. Ik reageer puur op je inhoud, nergens heb ik het over jou als persoon, of wil je dat even citeren voor mij? Misschien heb je iets anders opgevat dan ik bedoel.

Maar over de inhoud, je vergelijkt in deze discussie appels met peren. Een particulier met een boerenbedrijf. Dat is niet te vergelijken en dat probeer ik je uit te leggen. Daarom vraag ik ook wat je wilt zeggen met argumenten als, een boerderij in Friesland is even duur als een tussenwoning in Haarlemmermeer. Want met alleen een boerderij ben je er nog niet. Dat zijn toch zaken op inhoud?

Maar als je liever over eitjes praat, voel je vrij hoor :D


Ik heb een mening gebaseerd op de mensen die ik ken. Moet ik aannemen dat mijn vrienden en kennissen tegen mij liegen/zich anders voordoen dan ze zijn? Dat vind ik nogal wat om te stellen.

Je reageert deels wel op inhoud, klopt, maar door te stellen dat ik geen gefundeerde mening kan hebben diskwalificeer je mijn deelname aan de discussie. Dat bedoelde ik met op de persoon spelen, misschien had ik dat wat duidelijker moeten toelichten.

De vergelijkingen die ik maak gaan over het al dan niet kunnen rondkomen (en "zielig" zijn). Dan kan je prima een boer in Friesland met iemand die in de zorg werkt in de Haarlemmermeer vergelijken.
Lees even mijn eerste post hierover terug, waarin ik alleen maar aangeef dat ik boeren niet zielig vind. Dat ligt dan misschien aan mij, maar ik verbaas mij over de reacties die deze hele normale post, waarin ik ook nog aangeef dat de boeren in dit geval (de eieren) de dupe zijn, oproept.

Marjoow over vooroordelen gesproken.
Je weet blijkbaar heel goed met wie ik omga.

Manon, ik heb volgens mij aan jou nu echt al zes keer geschreven dat ik het heb over de boeren die IK ken. En die liggen op geen stukken na wakker van een wasmachine.

Marjo

Berichten: 37250
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 22:27

Nikass schreef:
Maanon_ schreef:

Jij oordeelt toch op basis van wat je ziet en hoort? Er is gewoon een verschil tussen wat je ziet en hoort en wat er werkelijk gebeurd en op iemand zijn rekening staat. Niemand loopt met zijn portemonnee te koop, ook boeren niet. Wie weet is het geen eigen land, wie weet zijn ze eens uitgekocht, wie weet is een deel geschonken, je weet het niet. Daarom is er geen oordeel te geven over of boeren wel of niet wakker liggen van een wasmachine.

Ik word ook nergens persoonlijk, wel vind ik het een nare manier van discussiëren om te zeggen dat je de verontwaardigde reacties zielig vind. En om nu te zeggen dat ik op de persoon speel en niet op inhoud vind ik jammer. Ik reageer puur op je inhoud, nergens heb ik het over jou als persoon, of wil je dat even citeren voor mij? Misschien heb je iets anders opgevat dan ik bedoel.

Maar over de inhoud, je vergelijkt in deze discussie appels met peren. Een particulier met een boerenbedrijf. Dat is niet te vergelijken en dat probeer ik je uit te leggen. Daarom vraag ik ook wat je wilt zeggen met argumenten als, een boerderij in Friesland is even duur als een tussenwoning in Haarlemmermeer. Want met alleen een boerderij ben je er nog niet. Dat zijn toch zaken op inhoud?

Maar als je liever over eitjes praat, voel je vrij hoor :D


Ik heb een mening gebaseerd op de mensen die ik ken. Moet ik aannemen dat mijn vrienden en kennissen tegen mij liegen/zich anders voordoen dan ze zijn? Dat vind ik nogal wat om te stellen.

Je reageert deels wel op inhoud, klopt, maar door te stellen dat ik geen gefundeerde mening kan hebben diskwalificeer je mijn deelname aan de discussie. Dat bedoelde ik met op de persoon spelen, misschien had ik dat wat duidelijker moeten toelichten.

De vergelijkingen die ik maak gaan over het al dan niet kunnen rondkomen (en "zielig" zijn). Dan kan je prima een boer in Friesland met iemand die in de zorg werkt in de Haarlemmermeer vergelijken.
Lees even mijn eerste post hierover terug, waarin ik alleen maar aangeef dat ik boeren niet zielig vind. Dat ligt dan misschien aan mij, maar ik verbaas mij over de reacties die deze hele normale post, waarin ik ook nog aangeef dat de boeren in dit geval (de eieren) de dupe zijn, oproept.

Marjoow over vooroordelen gesproken.
Je weet blijkbaar heel goed met wie ik omga.

Manon, ik heb volgens mij aan jou nu echt al zes keer geschreven dat ik het heb over de boeren die IK ken. En die liggen op geen stukken na wakker van een wasmachine.


Wat jammer dat je je zo snel aangevallen voelt, ik heb nergens gezegd dat ik iets weet over degene waar jij mee omgaat namelijk ;) Ik probeer het algemene beeld van een modern boerengezin te schetsen.

Even voor de beeldvorming, hoeveel boeren ken jij persoonlijk? Als je het hebt over "er tussen wonen" denk ik aan 2/3 boeren die jij spreekt die jou genoeg vertrouwen om zulke persoonlijke informatie te delen.

Dat vind ik niet heel representatief voor de hele agrarische sector in Nederland. Natuurlijk zullen niet álle boeren krap bij kas zitten. Alleen tegenwoordig is het heel normaal dat de vrouw ook nog werkt. Ik vraag mij dus af op hoeveel mensen jij jouw mening baseert

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Let op giftige eieren in omloop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 22:36


Maanon_
Berichten: 1139
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 22:37

Nouja eerst woonde je er alleen tussen en nu zijn het vrienden en kennissen. Kan ik ook niet weten. Ik ga er vanuit dat mensen hun bedrijfsfinancien niet zomaar op tafel leggen. Of in ieder geval, het is altijd een tikje rooskleuriger dan de werkelijkheid, niemand zal graag toegeven dat het slecht gaat.

Het niet rond komen vind ik nog steeds niet te vergelijken. Voor een boer heeft dat gewoon andere gevolgen dan voor een particulier. En dat de prijs van een boerderij in Friesland gelijk is aan een tussenwoning in Haarlemmermeer.. Tja, zoals ik al zei, dan ben je er als boer nog niet. Zit er genoeg grond bij, zijn de stallen volgens de eisen, etc etc. Dat is geen vergelijk. Het enige vergelijk is dat ze geen wasmachine kunnen betalen, dat is voor beide even vervelend -O-

Maar het ging mij om de stelling 'een boer zal er niet wakker van liggen'. Dus wel, de boeren in jouw vriendenkring zullen er niet wakker van liggen. Prima, dat kan, hebben ze het goed gedaan. Maar waarom zij het goed hebben gedaan, dat kan nog zo veel redenen hebben. Over het algemeen is het wel te stellen dat het zware tijden zijn en er bij gewerkt moet worden om boven water te blijven. Om vervolgens thuis ook weer volle bak aan de gang te moeten.

Marjo

Berichten: 37250
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 22:40

karuna schreef:
Nou ja stofje is niet onschuldig. Niet voor niets verboden. En risico voor hele kleintjes is gewoon te groot en het mag er niet inzitten, zelfde als beetje asbest of lood kan geen kwaad. Mag ook er niet inzitten


Maar als het risico voor de kleintjes groot is, dan kunnen ze de producten toch verkopen voor volwassenen.. Gewoon een sticker "Kan Fipronil bevatten" erop en klaar is kees. Niets geen eieren weggooien, bedrijven die over de kop gaan etc. etc.

Want voor volwassenen is het dus niet gevaarlijk. Pas als je er 10 miljoen op hebt...

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 22:52

Maanon_ schreef:
Het enige vergelijk is dat ze geen wasmachine kunnen betalen, dat is voor beide even vervelend -O-

Maar het ging mij om de stelling 'een boer zal er niet wakker van liggen'. Dus wel, de boeren in jouw vriendenkring zullen er niet wakker van liggen.


Oh het is toch voor beide even vervelend? Dat is namelijk precies wat ik steeds zeg, dat ik het er niet mee eens ben dat boeren zielig(er) zijn en het zoveel zwaarder hebben dan anderen.

En dat is inderdaad wat ik heb gezegd; dat de boeren die ik ken er niet wakker van liggen.
Dat jij niet bedacht had dat ertussen wonen kan betekenen dat het je vrienden en kennissen zijn, kan ik weinig aan doen.

Marjo

Berichten: 37250
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 22:56

Nikass schreef:
Maanon_ schreef:
Het enige vergelijk is dat ze geen wasmachine kunnen betalen, dat is voor beide even vervelend -O-

Maar het ging mij om de stelling 'een boer zal er niet wakker van liggen'. Dus wel, de boeren in jouw vriendenkring zullen er niet wakker van liggen.


Oh het is toch voor beide even vervelend? Dat is namelijk precies wat ik steeds zeg, dat ik het er niet mee eens ben dat boeren zielig(er) zijn en het zoveel zwaarder hebben dan anderen.

En dat is inderdaad wat ik heb gezegd; dat de boeren die ik ken er niet wakker van liggen.
Dat jij niet bedacht had dat ertussen wonen kan betekenen dat het je vrienden en kennissen zijn, kan ik weinig aan doen.


Ik vind het wel typisch dat je serieus 1 zin pakt en daarop reageert terwijl er veel meer gezegd word dan alleen dat ene zinnetje.
Natuurlijk is het voor beide vervelend dat een wasmachine kapot gaat. Maar boeren moeten net zo hard, misschien wel harder werken voor een reparatie of een nieuwe ;)

Maanon_
Berichten: 1139
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 23:00

Nikass schreef:
Maanon_ schreef:
Het enige vergelijk is dat ze geen wasmachine kunnen betalen, dat is voor beide even vervelend -O-

Maar het ging mij om de stelling 'een boer zal er niet wakker van liggen'. Dus wel, de boeren in jouw vriendenkring zullen er niet wakker van liggen.


Oh het is toch voor beide even vervelend? Dat is namelijk precies wat ik steeds zeg, dat ik het er niet mee eens ben dat boeren zielig(er) zijn en het zoveel zwaarder hebben dan anderen.

En dat is inderdaad wat ik heb gezegd; dat de boeren die ik ken er niet wakker van liggen.
Dat jij niet bedacht had dat ertussen wonen kan betekenen dat het je vrienden en kennissen zijn, kan ik weinig aan doen.


Waarom reageer je met zo'n nare toon? Ik heb helemaal nergens gezegd dat een boer zieliger zou zijn. Waar zie je dat staan? Mooie conclusie van jezelf. Jij hebt echter wel gezegd dat een boer er niet wakker van zal liggen. Dat is algemeen gesteld, dus ik nuanceer dat inclusief uitleg. Hoe je dat opvat mag je zelf weten.

Wel wordt je nu op een nare manier persoonlijk. Dat ik dat niet bedacht had kwam doordat je zegt 'ik woon er tussen en heb er wel eens mee te maken'. Met vrienden en kennissen heb ik vaker te maken dan wel eens. Maar dat is ieder voor zich.

Schijnbaar wil het je niet lukken om normaal te discussiëren en deel je liever sneren uit. Prima, maar dan stopt het voor mij.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Let op giftige eieren in omloop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 23:03

Kan dit gesprek misschien per PB gevoerd worden? Het topic wordt er niet veel interessanter op

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 23:21

Inderdaad, ga lekker via PB verder ruzieën.

Ik vind het zo sneu voor de boeren... Zien hoe je eieren in een bak worden geschept en je kippen levenloos worden afgevoerd :n kan me er geen voorstelling van maken hoe zoiets moet voelen...

Wat ik wel heel dubbel vind is dat de stof is aangetoont blijkbaar niet heel schadelijk is voor volwassenen (alleen voor kinderen), maar dat die stof wel in overvloed voor komt in bijvoorbeeld Frontline, wat dan wel weer gewoon verkocht word (zonder waarschuwing). Terwijl de dosis in Frontline vele malen hoger is dan de waarden die in eieren mogen voorkomen... Ik ben benieuwd wat hiervan de uitkomst gaat worden, voor nu gok ik op alleen maar verliezers...

Ts: een paar pagina's terug zeg jij dat je hoopt dat hierdoor de markt wat opgekrikt gaat worden (ik kan zo even niet de precieze woorden terug vinden), ik verwacht dat er precies het tegenovergestelde gaat gebeuren. Dat men huiverig word voor eieren en eierproducten waardoor er nog minder verkocht zal worden...

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 23:28

Frontline moet je toch sowieso niet gebruiken omdat dat niet (meer) goed werkt? >;)
In de bijsluiter staat altijd wel dat je je dieren niet (veel) moet aanraken in het ontvlooide gebied en dat je je handen goed moet wassen na toediening? Middelen niet in de buurt van eten laten komen etc

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 23:38

Maanon, de discussie liep al voordat jij inhaakte. Kwestie van beter lezen dus. Ik trek echt niet zomaar conclusies. En ja, nare toon, is maar hoe je t bekijkt. Ik vind ook niet alles wat tegen mij gezegd wordt even vriendelijk. Maar ik reageer gewoon op de inhoud hoor.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 07:49

Magrathea schreef:
Frontline moet je toch sowieso niet gebruiken omdat dat niet (meer) goed werkt? >;)
In de bijsluiter staat altijd wel dat je je dieren niet (veel) moet aanraken in het ontvlooide gebied en dat je je handen goed moet wassen na toediening? Middelen niet in de buurt van eten laten komen etc


Maar dat is in de praktijk soms best lastig ;)

Marije_jiplover

Berichten: 25335
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Let op giftige eieren in omloop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 09:10

Maar er is toch echt niemand die even een pipetje frontline leeg drinkt, of wel?
De dosis in een ei vergelijken met de dosis in een pipet frontline slaat daarom kant noch wal.

En de overheid doet het in zulke gevallen per definitie niet goed.
Het is een giftige stof en er zijn niet voor niets normen voor opgesteld (en zelfs vorig jaar verzwaard).
Wanneer er dan uit controles blijkt dat er teveel in zit tov de wettelijk vastgestelde normen, is het toch niet meer dan normaal dat er eieren voor uit de handel gaan?

We willen allemaal veilig voedsel, maar wie kan inschatten hoe veilig iets is dat een stof bevat die hoger is dan een vastgestelde norm?

Mr Pieter van Vollenhoven zei gisteren dat er nog niet vroeg genoeg gewaarschuwd is, en andere organisaties zeggen weer dat tot het weekend voorzichtig zijn met eieren eten tot alle bedrijven bekend zijn, veel te ver gaat aan waarschuwing.

Wat moet men dan doen?
Het is toch nooit goed?

Leuk stukje aangehaald over die zelfmoordpogingen met fipronil.
Maar 7 X een grote overdosis werkt misschien wel heel anders als een heel lichte dosis die sluimerend binnenkomt.
Men weet het niet, het is een stof die niet voor niets in eten hoort te zitten, als die norm niet terecht blijkt, moet die wellicht bijgesteld worden, maar om zonder verder onderzoek maar te roepen dat de maatregelen onzin zijn omdat het ook in frontline zit en mensen er toch wel mee in aanraking komen, vind ik ook wel heel erg kort door de bocht eerlijk gezegd.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37276
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Let op giftige eieren in omloop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-17 09:14

Loodvergiftiging is zo n gemene doder. Door destijds de loden wzterleidingen zijn er best wat mensen dood gegasn of blijvend ziek. Iedere dag een minibeetje lood is op termijn dood gaan.

Zoals ik ook al eerder zegt. Het mag er niet inzitten dus vernietigen. Misschien rechtlijnig maar waar leg je de grens. Toch astbest beetje toestaan in tapijt, of lood in verf en watreleidingen?

Ersina
Berichten: 1437
Geregistreerd: 28-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 09:24

Winged schreef:
Ersina schreef:
Een boer met veel te veel dieren is in mijn ogen geen kleine boer...Niet 1 regel uit mijn visie trekken en het verhaal uit zijn verband halen a.u.b.
Dat überhaupt geld betaalt moet worden voor producten waar gif in zit, vind ik iets recht praten wat krom is. Mijn portemonnee laat het toe de duurdere producten te kopen, maar je bent dan niet gevrijwaard van troep. Maar eigenlijk vind ik dat ook mensen met een magere portemonnee recht hebben op goede producten. Wij hebben ook een pensioengat, maar dat rechtvaardigt niet om troep te verkopen. Dat de overheid teveel regels heeft die boeren in een onmogelijke situatie drijven, ben ik wel met je eens, maar dat lijkt meer iets tussen de boer en een overheid en niet iets waar ik me mee bezig moet houden.


Ik kan hier alleen maar om glimlachen omdat je duidelijk echt geen idee hebt hoe het boerenleven eruit ziet. Ik zeg niks over het gif. Ik leg uit hoe de situatie voor sommige boeren is. Het verbaast mij niet dat een aantal direct zijn gaan ruimen in de hoop zo een doorstart te kunnen maken. Het is ronduit poedersuiker en heeft genoeg emoties in de aarde momenteel.

Ga eens langs bij boeren, er zijn genoeg boerenfietstochten door heel Nederland en ga het gesprek eens aan ipv te lopen tieren over troep. Er zitten heel veel boeren met hart en ziel keihard te werken voor hun producten. En dan nu dit weer... :n Denk je serieus dat die dit willen? Dat zij bewust giftige producten gebruiken??

Dit topic gaat over de gifeieren en niet over het leven van de zielige boeren. Ik moet glimlachen dat jij denkt dat ik geen boeren ken. Doch wat ik op tv zie, duizenden kippen in een hok, alleen maar leven om ons eieren te geven, daar heb ik het nu over en iemand die begrijpend leest, ziet dat. Nederland is 1 van de grootste eierproducenten en dat mag van mij best een tandje lager, want bij incidenten is de schade erg groot. En dan heb ik het niet over de portemonnee van de grote kippenboer (is dat wel een boer?) maar over de gezondheid van de mens en dier. Vallen over een woord die je niet bevalt is makkelijk, maar praat niet recht wat krom is. Er zijn gifeieren op de markt. Dat had niet moeten gebeuren en dit is NIET de 1e keer dat er een voedselschandaal is en dat maakt me zo kwaad.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 09:46

Omderhand wel beu al dat gif in het eten...niks is meer natuurlijk!

Wordt tijd de bio industrie te sluiten en mensen te gaan leren normaal fatsoenlijk te gaan eten en dat het bunkeren van voedsel waardoor de westerse kleuter al op dieet moet, berlelden tijd wordt.

De dieten die je om de oren slaan waarbij de meerderheid zijn heil zoekt omdat iedereen ineens elke dag bordenvol van alles denkt te moeten verslinden.

Vlees op de bon, legbaterrijen sluiten, groenten en fruit van het seizoen en alles wat extra is, is luxe en kost ook heel wat meer.

Dan komen er geen 20.000 varkens in de brand om omdat het asbestdak vervangen moet worden, of bakken met gif en antibiotica in de bio infustrie om de ongezonde leefruimte te compenseren.

Begint bij iedereen zelf, bewust boodschappen doen en bewust gaan eten...

Maar ja, laat men zich nu net niet verantwoordelijk willen voelen...

danzzz
Berichten: 1452
Geregistreerd: 18-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 10:18

Marije_jiplover schreef:
Wat moet men dan doen?
Het is toch nooit goed?
.

Gewoon je eigen gezonde verstand gebruiken en je niet laten beinvloeden door wat anderen (overheid, media) roepen.

Mijn tactiek, ik hoor wat, ga googlen, pak de uitersten erbij, neem daar het gemiddelde van en gooi er een sausje eigen denken overheen en dan weet ik wel hoe het zit. Heb ik geen opinimaker, wetenschapper of rapportenschrijver voor nodig, zeker geen mediabedrijven of stichtingen die me vertellen hoe slecht iets wel niet is. Gewoon, terug naar de basis en zelf denken. met alle kennis die we tegenwoordig van internet afplukken, is het niet zo heel moeilijk

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 10:27

Ersina _/-\o_

weuleJarig

Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-02-05
Woonplaats: Twente (land der kampioenen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 10:28

Indestal schreef:
Omderhand wel beu al dat gif in het eten...niks is meer natuurlijk!

Wordt tijd de bio industrie te sluiten en mensen te gaan leren normaal fatsoenlijk te gaan eten en dat het bunkeren van voedsel waardoor de westerse kleuter al op dieet moet, berlelden tijd wordt.

De dieten die je om de oren slaan waarbij de meerderheid zijn heil zoekt omdat iedereen ineens elke dag bordenvol van alles denkt te moeten verslinden.

Vlees op de bon, legbaterrijen sluiten, groenten en fruit van het seizoen en alles wat extra is, is luxe en kost ook heel wat meer.

Dan komen er geen 20.000 varkens in de brand om omdat het asbestdak vervangen moet worden, of bakken met gif en antibiotica in de bio infustrie om de ongezonde leefruimte te compenseren.

Begint bij iedereen zelf, bewust boodschappen doen en bewust gaan eten...

Maar ja, laat men zich nu net niet verantwoordelijk willen voelen...


Inhoudelijk heb ik in bovenstaande reactie wat moeite met een 4-tal ongefundeerde uitspraken:

1. Varkens komen niet om omdat een asbestdak vervangen moet worden. Varkens komen om omdat er brand is uitgebroken in een stal. Dat is iets wat niemand wil. Uit deze zin lees ik, en dan hoop ik dat ik het fout lees, dat er een relatie is tussen het vervangen van een asbestdak én de brand. Ik hoop dat je hiermee niet iets probeert te insinueren.

2. Er worden geen bakken met gif gebruikt. Veehouders dienen zich aan strenge regels te houden en de meerderheid doet dat ook, incidenten komen er ongetwijfeld voor. Daarbij is er, gezien het nu om eieren gaat, geen sprake van bakken gif, maar een relatief kleine hoeveelheid die is gekomen doordat er sprake is van de inhuur van een bedrijf dat kennelijk een stof heeft gebruikt met daarin een percentage van deze stof. De vraag is zelfs of dit bedrijf er zelf van op de hoogte is geweest dat ze werkte met deze stof gezien dit in belgie als iets anders werd ingekocht. Hopelijk komt het onderzoek met een sluitende uitkomst.

3. Er worden geen bakken met antibiotica gebruikt. Het antibioticagebruik in Nederland in de veehouderij is ontzettend laag. Nederland is wat dit betreft een voorbeeld voor de hele wereld. De gebruikte hoeveelheid antibiotica is de laatse decennia met 10-tallen procenten gedaald tot een heel laag niveau. Dit is nog steeds dalende.

4. Daarbij zijn naar mijn idee leefruimtes voor dieren vele malen gezonder geworden de laatste decennia, emissiearme systemen, systemen met minder fijnstof, gladdere materialen, meer hygiene, strengere oppervlakte eisen aan huisvestingssystemen. Dit in tegenstelling tot veel andere landen.

Kortom: ik eet gerust vlees, groente, eieren uit Nederland en ik voel me hier goed bij. Ook door dit schandaal met deze eieren ga ik mijn eetgedrag niet aanpassen.

germie

Berichten: 25997
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Let op giftige eieren in omloop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 12:43

Wat mij dan opvalt is dat chickclean.nl gewoon in de lucht is, terwijl dit bedrijf hetzelfde adres heeft en zelfde eigenaren. De media meldt alleen chickfriend.

Verder is er bij poultry vision in belgie 6000 l fipronil gevonden volgens een belgische website
https://www.rtv.be/artikels/nieuwe-inva ... aal-a42327

Wat komt er nog achterweg?