Ideeën en recepten broodbakmachine

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Ideeën en recepten broodbakmachine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-17 17:26

Lieve Bokkers!
Vandaag heb ik heel fijn voor 5 euro een niet gebruikte broodbakmachine op de kop getikt. Zelf ben ik geen onwijze brood-eter, maar wie weet, als ik lekker brood zelf kan maken, dat daar onwijze verandering in komt.
Met wandelen neem ik nu altijd krentenbollen mee, makkelijk: ik koop ze, laagje boter erop en invriezen maar.
Maar kan ik met mijn nieuwe machine ook zelf krentenbrood of lekker notenbrood of kaneelbroodjes maken? Zo ja, hebben jullie lekkere recepten? Gebruik ik meel van de supermarkt (zag vandaag bij de appie speltmeel afgeprijsd en nog een andere zak meel)? Kan dat ook voor krentenbrood of notenbrood of wat ik dan ook wil?

Ben heel erg benieuwd. Hoop natuurlijk dat er genoeg bokkers zijn met geweldig lekkere ideeën en recepten!

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Ideeën en recepten broodbakmachine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 17:34


8nnemiek

Berichten: 43397
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Ideeën en recepten broodbakmachine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 17:45

Ik heb ooit een heerlijk kant en klaar krentenbrood meel gevonden, maar later nooit meer tegen gekomen en het is me ook nooit gelukt om een echt lekker krentenbrood te maken.
Wel maak ik vrij vaak heerlijke witbroden en stokbroden enzo, en ik gebruik eigenlijk alleen nog de recepten van Levine. Via google vind je haar blog, en zij is echt een geweldig broodbakster en alle recepten lukken bij mij elke keer perfect en zijn gewoon heerlijk.

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Ideeën en recepten broodbakmachine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-17 17:49

bedankt alvast!
Ben net de doos aan het uitpakken....(de meneer had wel gezegd dat het aangekocht was in Frankrijk), maar de gebruiksaanwijzing is er in het Frans, Spaans, Italiaans, Pools en nog een ondefinieerbare taal....dat wordt dus eerst ff mijn frans oppoetsen of hulplijnen inschakelen om überhaupt te weten welk programma ik moet gaan gebruiken. een gedeelte staat er wel in het engels in, maar internet heeft me nog niet wijzer gemaakt met een engelse variant....

SaskiaB

Berichten: 3278
Geregistreerd: 28-07-03

Re: Ideeën en recepten broodbakmachine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 13:17

Hier ook fan van Levine! Heb 2 boeken en maak wekelijks brood. Ik bak het alleen gewoon in de oven, maar de recepten zijn ook prima geschikt voor de bakmachines!

Lekker met noten of rozijnen, kruiden, ach noem maar op, zo lekker allemaal

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Ideeën en recepten broodbakmachine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-17 13:31

heb helaas nog steeds geen antwoord van de fabrikant van de broodbakmachine.....dus ga maar eens op zoek naar iemand die frans, Italiaans of pools wil vertalen! De komende weken ook geen tijd om uit te proberen, maar daarna wil ik toch eea gaan proberen.

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 03:11

Danseresje schreef:
bedankt alvast!
Ben net de doos aan het uitpakken....(de meneer had wel gezegd dat het aangekocht was in Frankrijk), maar de gebruiksaanwijzing is er in het Frans, Spaans, Italiaans, Pools en nog een ondefinieerbare taal....dat wordt dus eerst ff mijn frans oppoetsen of hulplijnen inschakelen om überhaupt te weten welk programma ik moet gaan gebruiken. een gedeelte staat er wel in het engels in, maar internet heeft me nog niet wijzer gemaakt met een engelse variant....


Heb je al gegoogled op de handleiding van je machine? En anders is er vast een Engelse te vinden wat misschien gemakkelijker is dan Frans. :)

Birdie60

Berichten: 8400
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 07:30

De boerenbond heeft de lekkerste brood bakmix.
Ik gebruik hem best veel.

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-18 07:55

HippoLogic schreef:
Danseresje schreef:
bedankt alvast!
Ben net de doos aan het uitpakken....(de meneer had wel gezegd dat het aangekocht was in Frankrijk), maar de gebruiksaanwijzing is er in het Frans, Spaans, Italiaans, Pools en nog een ondefinieerbare taal....dat wordt dus eerst ff mijn frans oppoetsen of hulplijnen inschakelen om überhaupt te weten welk programma ik moet gaan gebruiken. een gedeelte staat er wel in het engels in, maar internet heeft me nog niet wijzer gemaakt met een engelse variant....


Heb je al gegoogled op de handleiding van je machine? En anders is er vast een Engelse te vinden wat misschien gemakkelijker is dan Frans. :)


Ik heb me suf gegoogeld....

8nnemiek

Berichten: 43397
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Ideeën en recepten broodbakmachine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 08:40

Misschien een idee om de google translate app te downloaden? Die kan live woorden omzetten in een andere taal als je je camera erop richt. Heel grappig en handig :))

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Ideeën en recepten broodbakmachine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 09:15

Los van de vertaling van de gebruiksaanwijzing, op Pinterest kun je heel veel lekkere recepten vinden!

snorkel1986

Berichten: 3010
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:58

SaskiaB schreef:
Hier ook fan van Levine! Heb 2 boeken en maak wekelijks brood. Ik bak het alleen gewoon in de oven, maar de recepten zijn ook prima geschikt voor de bakmachines!

Lekker met noten of rozijnen, kruiden, ach noem maar op, zo lekker allemaal

Hier ook brood bak fan maar net begonnen daar mee maar heb ruzie met mijn deeg.. misschien heb jij een idee hier over 1e rijs goed 2 e tijd in brood blik ook goed dan in oven en dan zakt hijbhalf in smaak prima alleen erg compact rijst niet mooi boven blik uit... idee?