Hoe vaak gaan jullie uit eten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-17 18:28


Majabeestje
Berichten: 3807
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 18:30

Wie bepaalt er nou voor jou dat het belachelijk is dat je 'zo vaak' uit eten gaat. Moet diegene het betalen ofzo? :?

Hier wisselt het nogal. In de zomer blijven we vaak ergens op een terras plakken en blijven we dan ook nog wel eten en gaan we sowieso vaker uit eten, ook met vrienden.
In de herfst/winter periode toch wat minder, heb zelf dan ook minder energie en behoefte om na werk en andere verplichtingen nog de deur uit te gaan. Maar dan 1x per 3 maanden ofzo.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 18:31

Op eigen kosten een paar x per jaar.

En dan nog een paar x op kosten van bijv mijn ouders

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Re: Hoe vaak gaan jullie uit eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 18:34

Een keer of 5 per jaar denk ik.

Oehlala
Berichten: 4302
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 18:35

nou uh een keer er week, gemiddeld een keer of 6-7 per maand denk ik, dat is dan inclusief pizza. haha, zolang het nog kan doen wij het gewoon lekker. :o :o

wemkelover

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Re: Hoe vaak gaan jullie uit eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 18:38

Was degene beetje jaloers ofzo? Ik zou wel vaker willen maar helaas. Ik denk dat het varieert van 1-4× per jaar.

shiroihebi
Berichten: 1951
Geregistreerd: 13-01-13

Re: Hoe vaak gaan jullie uit eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 18:40

4-5 keer per jaar denk ik zo? Dan vooral sushi oid. Ik haal wel af en toe een broodje voor mijzelf voor als ik met het ov terug naar huis moet, die paar euro mag ik dan van mezelf wel uitgeven. Ik heb geen tijd om te werken dus ik heb eigenlijk geen geld om uit eten te gaan.

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 19:04

Wij gaan tegenwoordig ook vaak uit eten. Zeer regelmatig met vrienden of familie maar ook geregeld met zijn tweeën of drieën. Al blijft zoonlief steeds vaker thuis en besteld dan pizza.
In de vakanties kook ik zelden nog. :o

Wekelijks uit eten is luxe, dat besef ik heel goed. Maar we werken er hard genoeg voor en een ander eet er geen boterham minder om als ik een keertje vaker uit eten ga. Dus zolang dit zo kan, blijven wij er heerlijk van genieten.

Liannetje86
Berichten: 784
Geregistreerd: 14-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 19:10

Hoe vaak je gaat heeft ook niet zo veel met budget te maken :p Soms is uit eten gaan bijna goedkoper dan zelf koken voor mensen :') (ok.... de studentenbudgettentjes etc) Ik kan voor een paar euro geen lekkere pizza op tafel zetten (gewoon met verse ingrediënten ;) etc.

Als ik bijvoorbeeld kijk wat ik kwijt was bij een sterrenrestaurant en bij wijze van de Happy Italy (allebei 3 personen) kon ik 6x naar Happy Italy voor dat bedrag :')

Zelf hou ik niet zo van uit eten gaan.... Eten halen prima... (dat is wel wekelijks...) en uit eten kan zo verschillen... Van 2x per week naar 2 maanden niet.. Net hoe het uitkomt..
Laatst bijgewerkt door Liannetje86 op 08-09-17 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt

fjordjes

Berichten: 12022
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 19:11

Met een beetje geluk 2x per jaar ofzo... m'n vriend houd er niet van en ik wel.

Lolacabana

Berichten: 3357
Geregistreerd: 05-08-09
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 19:11

Met lunchen en vakanties erbij denk ik een keer of 100 of vaker per jaar :) Maar op vakantie was het dit jaar wel al iets van 25/30x want we zaten in hotels dus moesten elke dag minimaal 2x uit eten :D

xJurdyWonanx

Berichten: 4049
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Re: Hoe vaak gaan jullie uit eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 19:16

Als we pizza en friet erbij rekenen, een keertje of 6/7 per maand? En ik vind het altijd gezellig en net wat anders dan het gewoonlijke thuis eten.

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Re: Hoe vaak gaan jullie uit eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 19:49

Denk wij gemiddeld twee keer per maand. Maar de afgelopen twee maanden ben ik minimaal 1 keer per week uit eten geweest.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Hoe vaak gaan jullie uit eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 19:52

Wij gaan ongeveer 4x per maand uit eten en bestellen ongeveer 2x per maand iets. :) Lekker van genieten als het kan!

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 19:53

Ik vind het ten eerste belachelijk dat iemand het belachelijk vindt dat je vaak uit eten gaat :+

Wij gaan ook geregeld. Soms elke week , momenteel iets minder maar toch wel om de week. Variërend van uit eten met een Social Deal of de AH-actie tot wat duurder.
Lang geleden, toen we nog geen kinderen hadden en beide fulltime werkten, gingen we wel 2 á 3 keer in de week.
En ook toen we kinderen kregen gingen we geregeld, 1x per maand zeg maar. Toen kozen we wel de restaurants waar je geen uren zit te tafelen.
Nu zijn de kinderen volwassen en gaan we meestal weer met zijn 2-en.

Wij genieten er allebei van en we eten allebei liever dan dat we koken :')
Gisteren nog heerlijk bij de Griek geweest met Social Deal!

Op vakantie koken we sowieso niet. Vakantie = vakantie O:)
Laatst bijgewerkt door Bar op 08-09-17 19:55, in het totaal 2 keer bewerkt

cissy

Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 19:54

Zelden tot zeer zelden. Vind het veel te duur en ben lastige eter. Kan niet tegen uien , knoflook, bieslook en de rest van die familie. En laat dat nou net veel in eten zitten. Daarbij heb ik een zeer sterke smaak dus veel eten is te scherp. Dus dat is best lastig om uit eten te gaan. Mis er niks aan hoor, eet thuis net zo lekker.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 19:55

Zeker wel 2x per week, maar soms ook wel 4x. Niet elke keer uitgebreid, maar ik bedoel dan een pizza oid. Dan 1 of 2x per maand wat uitgebreider. Is heel erg vaak en zou eigenlijk wel wat vaker thuis moeten eten, maar op de een of andere manier komt dat er niet van.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 20:00

Niet vaak, ik vind weinig restaurants goed en bij de meeste restaurants krijg je niet echt bijzonder eten.
Daar ga ik soms wel heen met vriendinnen om bij te kletsen.

Ik geniet wel van 'echt' uit eten gaan, dus bij een restaurant met minimaal 1 ster. Maar sinds de komst van het kind doen we dat maar 1x per jaar op onze trouwdag :') zou wel vaker willen maar dat komt er gewoon niet van. Maar als je zo weinig gaat waardeer je het wel weer extra :+

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 20:02

_O- beetje teveel op dit moment. :Y) maar leer steeds meer restaurantjes waar ik met mijn allergie terecht kan. Teller afgelopen twee weken. Eeh :+ 6 keer. Minstens oeps.waarvan afgelopen zondag twee keer op een dag ongepland. :P

Het was zaterdag en zondag weekend ervoor ivm kermis frietjes en chinees. Woensdag vismenu in Kampen. Zondag middag lunch bij la place bataviastad avond heerlijk diner in hoog soeren. En woensdag een waterfiets menu samen met leasekind. Denk aanstaande zondag ook weer. :')
Laatst bijgewerkt door karuna op 08-09-17 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Hoe vaak gaan jullie uit eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 20:08

Ligt er een beetje aan, maar ik denk gemiddeld 1 keer per maand? Thuisbezorgen doen we eigenlijk nooit en bij de pizzeria zal je mij ook nooit zien, dus we eten eigenlijk alleen buiten de deur bij een dagje weg of als we naar een restaurant of afhaalchinees.

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 20:09

Sinds we kinderen hebben denk ik zo'n 6x per jaar, exclusief de vakantie. Voordat we kinderen kregen gingen we bijna iedere week wel ergens een hapje eten.
Wat maakt het anderen nou uit hoe vaak je uit eten gaat? Zij hoeven het toch niet te betalen?

kking

Berichten: 1005
Geregistreerd: 24-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 20:13

Ik vind uit eten gaan superleuk om te doen.
Ik kan er ook echt van genieten.....al zou je iedere dag gaan!
Ik zou het je van harte gunnen....hoe vaak zou ik willen nou 2 keer per week lijkt me heerlijk.
Gemiddeld denk ik eens in de 3 weken.

listiglistje

Berichten: 14402
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 20:14

Gemiddeld denk ik 3 x per maand.

Ik kook zelf thuis graag vers en gezond, uit eten is vaak toch heel veel en minder gezond :o (ik let op mijn lijn/gezondheid, anders ging ik wel vaker uit eten of afhaal)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Hoe vaak gaan jullie uit eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 20:19

Ik eet met uit eten gaan ook gezond. Ivm voedsel allergie mag ik veel niet hebben. Zondag bv limousine carpacio voor en als hoofdgerecht vers gerookte moot zalm met roergebakken spinazie en paddestoelen en gekookte aardappelen zonder saus.

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Hoe vaak gaan jullie uit eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 20:22

Meestal 1x per week uit eten en 1x per week ergens lunchen of high tea.